Eigenaar van Kip Kompakt 300 hefdak uit 1985

Plaats reactie
Willem12
Berichten: 14
Lid geworden op: za 5 aug 2017 19:16

Eigenaar van Kip Kompakt 300 hefdak uit 1985

Bericht door Willem12 » ma 7 aug 2017 21:39

Goedeavond medekippers,

Inmiddels hebben wij via MP een nette Kip Kompakt 300 met hefdak gekocht uit 1985. Het is het type met kleine achterdeur en volledig hefdak en een goede originele Kip voortent.
Het lukt ons alleen niet om de voortent met de pees door de omloop te rijgen vanwege de open haakse bochten. Iemand nog tips?
Als het een van de komende weekeinden mooi weer is dan gaan wij even proefkamperen. Dit wordt onze eerste caravanevaring.

Wij zijn nu aan het nadenken voor een complete herinrichting van het interieur en hebben al veel op het forum gelezen.

Het is mij niet helemaal duidelijk of het mogelijk is om de kasten, banken en aanrechtblok van binnenuit helemaal los te schroeven en tijdelijk te verwijderen? Of zitten er ook schroeven door de wand heen achter de strips aan de buitenzijde?
Op de wanden en het hefdakje zit een soort heel fijn jutebehang of is dit een coating? Is dit behang of is dit kunststof? Wij willen dit graag schilderen.
Ik zit eraan te denken om de gaskachel helemaal te vewijderen om zo meer kastruimte te creeren en ik wil het keukenblok veranderen.
Geen wateraansluiting en wasbak maar liever een driepitsgastel waar ik ook buiten mee kan koken.
Heeft iemand ervaring met het maken van een snelkoppeling voor gas in de achterwand of zijwand? Op de achterwand is niet veel ruimte vanwege de vierkante kentekenplaat.
Nu moet ik onder het chassis met een slang rommelen en dat vind ik niets.
Ik ben benieuwd naar de reacties.

Mvg
Jan-Willem

kasperdeboer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 15:53

Re: Eigenaar van Kip Kompakt 300 hefdak uit 1985

Bericht door kasperdeboer » di 15 aug 2017 13:18

Beste Willem,

Ik ben ook eigenaar van dezelfde Kip. Je kunt het beste eerst de tent alleen in de bovenste bies schuiven. Vervolgens kun je de zijkanten er van bovenaf inschuiven ;) Dit ging bij mij ook de 1e keer fout haha

Wij hebben onze Kip overgenomen 3 jaar terug van mij opa die heb in 1985 heeft gekocht. Wij hebben de volledige binnenkant opgeknapt en voorzien vna nieuwe kussen, gordijnen, verlichting, etc.. Wij hebben de kastjes allemaal laten zitten en hebben deze geschuurd en geschilderd. Bij ons is het doek van het hefdak ooit vervangen. Dit is gewoon tent doek en niet zoals jij aangeeft zoals dit bij jou is. Gaskachel is er ook bij ons uit, wij hebben vloerverwarming.

Wij hebben de keuken gelaten zoals deze was en hebben geen gasaansluiting aan de buitenkant zitten zodat de keuken naar buiten kan helaas.

Wij zullen overigens onze Kip binnen enkel dagen op Marktplaats zetten i.v.m. dat wij een zoontje hebben gekregen dus het past niet meer. Wij gaan nu een gezinscaravan kopen

Mvg Kasper de Boer

Nicole en Peter
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 3 sep 2017 17:50

Re: Eigenaar van Kip Kompakt 300 hefdak uit 1985

Bericht door Nicole en Peter » ma 18 sep 2017 13:11

Beste Willem, wij hebben ook pasgeleden dezelfde kip aangeschaft. Wij hebben de gehele achterwand en voor de helft de zijwanden verwijderd vanwege lekkage. Er zit een soort dik behang op met daarachter piepschuim met houten ribbetjes. Wij hebben alle meubilair eruit gesloopt behalve het bed. Dat gaat allemaal best makkelijk. Ook het dak is er nu af zodat we balken kunnen vervangen. Ik zal er wat foto's proberen op te zetten.

Nicole en Peter
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 3 sep 2017 17:50

Re: Eigenaar van Kip Kompakt 300 hefdak uit 1985

Bericht door Nicole en Peter » ma 18 sep 2017 13:17

Sorry...maar foto's lukt niet meer. Ik krijg steeds een melding dat t bestand te groot is. Ik snap er niets van... t staat gewoon op mn telefoon....??

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Eigenaar van Kip Kompakt 300 hefdak uit 1985

Bericht door nicolaas » di 19 sep 2017 19:04

had al eens eerder gereageerd, maar is kennelijk wat fout gegaan.
als je de pees eerst in de bovenrail schuift kun je daarna een voor een de zijkanten erin schuiven.
de laatste 10cm zijn dan welliswaar wat stug maar het gaat echt, zeker als je iemand ter assistentie hebt, die de lus aandrukt, terwijl je er beneden aan trekt.
hebben dit jaren zo gedaan, en werkt echt prima. kijk wel even of er geen bramen of scherpe randen aan de insteekl van de rail zitten, dan eerst even een rond vijltje er door (rattestaart)
succes
microhome 370 luxe

Ab
Moderator
Berichten: 26727
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Eigenaar van Kip Kompakt 300 hefdak uit 1985

Bericht door Ab » di 19 sep 2017 22:55

Nicole en Peter schreef:Sorry...maar foto's lukt niet meer. Ik krijg steeds een melding dat t bestand te groot is. Ik snap er niets van... t staat gewoon op mn telefoon....??
Dat kan heel goed.
Je kunt foto's maken die een heel groot bestand vormen. En dus heel veel ruimte innemen op jouw telefoon en op dit forum.
Je kunt je telefoon ook zo instellen dat er een veel kleiner bestand gemaakt wordt bij het nemen van een foto.
Eenmaal gemaakte foto's kan je eenvoudig verkleinen met bijv. easy resize.
Je kunt deze en andere verklein apps vinden in playstore bijv.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Kip”