Verlies van water

Plaats reactie
Talkeetna
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 29 mei 2017 08:46

Verlies van water

Bericht door Talkeetna » do 1 jun 2017 12:13

Hallo,
Wij zijn in het bezit van een Kip greyline 45TLB met een primus verwarming systeem. Het probleem is als volgt. Wanneer ik de drinkwatertank in de disselbak vul gebeurt er nog niets, maar zodra ik de keukenkraan heb gebuikt blijft de afvoer aan de disselzijde druppelen en trek mijn watertand leeg. Ik heb geen lekkage in de caravan. Wie weet waar ik moet zoeken.
Alvast bedankt
Vr.gr Mart

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Verlies van water

Bericht door Micky » do 1 jun 2017 12:27

Welke afvoer bedoel je? de KG 45TLB heeft de afvoer van de douchebak in de douchebak, die van de wasbakken zit ongeveer onder de kledingkast en die om de boiler leeg te laten lopen zit bij de boiler in de linker zitbank.

heb je gewoon de originele losse watertank?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Verlies van water

Bericht door Cara-Fan » do 1 jun 2017 12:49

Ha dat lijkt op ons verhaal, afgelopen weekend ook voor het eerst de watertank gevuld en het bleef ook druppen. Bij mij stonden beide kraantjes van de boiler open ivm winterstand. scratch.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Verlies van water

Bericht door Micky » do 1 jun 2017 12:52

Ja dat bedoel ik, maar die zitten links inde bank bij de KG 45
Maar zo trek je ook niet de hele tank leeg lijkt me

Verzonden vanaf mijn iPhone 7+ met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Verlies van water

Bericht door Ab » do 1 jun 2017 13:12

Hevelwerking in de afvoer?
Dat kan als er ergens in de slang vanaf de tank naar de kraan een lekje zit.
Iets anders kan ik niet bedenken.
Op het moment dat je de kraan hebt gebruikt is de slang volgezogen.
Als die naar een lager punt loopt dan de onderkant van de tank en daar zit een lekje kan inderdaad de hele tank leeglopen.
Ik weet bijna zeker dat dit het geval is.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Verlies van water

Bericht door Pino » do 1 jun 2017 13:19

Klobt wat Ab zegt
Wanneer ik de boiler aftapkraantjes open zet loopt de boiler leeg (logisch). Wanneer ik dan ergens een (keuken)kraan openzet gaat er water via de aftapkraan naar buiten. Doe ik de (keuken)kraan dicht blijft het water stromen net zolang totdat de tank leeg is.
Werkt op dezelfde manier als je vroeger benzine met een slangetje uit je auto zoog en dan in een tank liet lopen.
Ik gebruik ook nooit de leegloop in de vaste tank. Boiler aftap open, even een kraan aanzetten en alles loopt leeg en hij kan de stalling in.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Talkeetna
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 29 mei 2017 08:46

Re: Verlies van water

Bericht door Talkeetna » vr 2 jun 2017 16:26

Bedankt voor jullie reactie ik ga het bij de boiler zoeken, anders zou ik het ook niet weten, voor zover ik kan zien is er binnenin geen lekkage en zou het hevelwerking moeten zijn, alleen wel raar dat het via de keukenafvoer aan de linkervoorzijde van de caravan blijft druppelen. Ik ga aan het werk en jullie horen wel hoe het ( loopt) alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Verlies van water

Bericht door Micky » vr 2 jun 2017 16:31

RE.gif

idd vreemd, want als jij een KG 45TLB hebt dan zit de keukenafvoer niet links voor, maar bij het linker wiel, de afvoer van de boiler zit iets meer naar voren, trouwens het water wat uit de boiler loopt, kan wel een stukje over de chassisbalk lopen, als je caravan dan iets voorover staat, zou het wel voor in de hoek naar beneden kunnen komen.

de afvoerkraan van de boiler moet haaks staan om gesloten te zijn, dus van boven gezien --+-- als het zo staan is hij open: -----
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Talkeetna
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 29 mei 2017 08:46

Re: Verlies van water

Bericht door Talkeetna » di 6 jun 2017 21:29

Heb de boiler nagekeken alle aansluitingen zitten aan de rechterzijde maar ik zie geen aftapkraan. Ik zie twee dikke zwarte verwarmingsleidingen, een koud en een warmwaterleiding en een thermostaataansluiting met twee polen, ik zou niet weten waar ik de aftapkraan zou moeten vinden.
Ik heb echter wel het idee dat het verlies van water met de boiler te maken heeft

Talkeetna
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 29 mei 2017 08:46

Re: Verlies van water

Bericht door Talkeetna » di 6 jun 2017 21:32

Micky schreef:Welke afvoer bedoel je? de KG 45TLB heeft de afvoer van de douchebak in de douchebak, die van de wasbakken zit ongeveer onder de kledingkast en die om de boiler leeg te laten lopen zit bij de boiler in de linker zitbank.

heb je gewoon de originele losse watertank?
Ja ik heb een losse originele watertank, met een koperen doorvoer van primus in de doorvoerleiding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Verlies van water

Bericht door Micky » wo 7 jun 2017 00:23

Oké nu snep ik hem niet meer, kun je een foto plaatsen? Ik snap niet wat je met koperen doorvoer van Primus bedoelt, heb je het wel over de drinkwater tank?


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Verlies van water

Bericht door Jaap van Duijn » wo 7 jun 2017 06:37

@talkeetna,

Zou kunnen dat aftap van boiler in dissel bak zit, daar is nogal een vreemd aftapje geplaatst, dat moet je aanduwen - in de o-ringen - dan aandraaien.
Tenminste zo is het bij dochter lief haar KIP 45T.
Zocht mij ook suf om dit te vinden met de "rommel" in de dissel bak. Water liep steeds onder de caravan en ja stond beetje achter over dus liep lekker langs chassis naar achter en drupte.

Je weet maar nooit - groeten Jaap van Duijn.

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Verlies van water

Bericht door Henri Berends » wo 7 jun 2017 08:53

Ik heb zelf een Kip Grey Line gehad. Bij mij waren er twee aftapkranen onder een klepje op de bodem vd keukenkastjes. Mogelijk staan de draaipluggen open (winterstand) waardoor de tank wordt leeggetrokken.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Verlies van water

Bericht door Micky » wo 7 jun 2017 21:31

de KG45 TLB met Primus is wel behoorlijk afwijkend van de "gewone Greyline" qua plaatsing van zaken.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Tafkah
Berichten: 155
Lid geworden op: do 16 mar 2017 21:36

Re: Verlies van water

Bericht door Tafkah » wo 7 jun 2017 22:51

Mijn 45 TLB had niet eens een boiler :-)



Sent from my iPhone using Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Kip”