Ervaringen met Kip Isa White

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door Thei Luijten » di 11 okt 2011 00:57

Sinds verleden voorjaar in het bezit van een nieuwe Kip Isa Wight TEB 47, de uitvoering met de 2 aparte vaste bedden.
In (bijna) alle opzichten uiterst tevreden, uitgezonderd de afvoer van de spoelbak, die heb ik gewijzigd omdat er op de 7 meter lengte 0 mm afschot in zat.
Hij werkte goed als ik de caravan zuiver waterpas plaatste, zowel in de lengte als breedte. Aangezien ik slechts boeren- en minicampings bezoek, die niet
altijd even vlak zijn, soms zelfs erg veel niveauverschil hebben, is het stellen wel eens een (overkomelijk) probleem.
Wie heeft ook ervaring met de Isa White, het is interessant ervaringen, veranderingen en verbeteringen uit te wisselen.
Het is een uitvoering met de Al-Ko Mammut Mover vast op het chassis, dus zonder dwarsbalk onder het chassis.
Groet,
Thei Luijten

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Thei Luijten » do 13 okt 2011 00:49

Ben ik de enige in Nederland met een Isa whight?
Groet,
Thei Luijten

Renault Chateau

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Renault Chateau » do 13 okt 2011 07:42

Ik denk het wel.
De andere kampeerders hebben een KIP ISA WHITE

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Micky » do 13 okt 2011 15:22

RE.gif awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Thei Luijten » vr 14 okt 2011 00:34

Je hebt gelijk Micky, ik moet eens wat eerder naar bed gaan dunkt me..!
Groet,
Thei

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Micky » vr 14 okt 2011 00:52

RE.gif

eeuuhh het was Renault Chateau die de opmerking maakte.... mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Thei Luijten » vr 14 okt 2011 13:39

Ik moet dus nóg eerder naar bed...
Groet,
Thei

300LED

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door 300LED » zo 22 jan 2012 11:43

Dag Thei,

Wij hebben een Isa White 44 TDB (2010). Bevalt erg goed alleen matras wat aan de harde kant.
Nieuwste Isa White versies hebben Pullman matras. Ben benieuwd hoe dat bevalt.
Alko mover werkt subliem en mooi weggewerkt in het chassis.
Hebben extra plankjes laten maken voor in de kastjes: erg onlogisch om dat niet standaard te doen.

Heb jij nog aanpassingen gedaan ?

Groet, Klaas

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door Thei Luijten » ma 23 jan 2012 01:32

Dag Klaas,
Heb ik ook gedaan, in alle kastjes een legbord geplaatst van dunne multiplex met een aluminium hoekprofiel aan de voorzijde tegen het doorzakken. Verder heb ik nog enkele stopcontacten bijgeplaatst, en een 120 cm lange extra tafel gemaakt voor tussen de 2 losse bedden, die ik hangend onder een van de lattenbodems op kan bergen. De afvoer van de spoelbak heb ik geïsoleerd, diagonaal licht aflopend onder de caravan gelegd in plaats van U-vormig vlak op de bodem in de caravan, zodat ik niet tot op de mm kritisch hoef te zijn bij het waterpas stellen. In de bergruimte onder de bedden van multiplex en aluminium extra opbergvakken gemaakt. Aluminium voetplaten gemaakt onder de stelpoten. Van 35 tot 70 cm hoogte verstelbare opstapkruk gemaakt van aluminium, zodat ik bovendien makkelijk de tent kan inrijgen. Momenteel ben ik bezig met het maken van een aluminium banaan, enz. Ik geniet van mijn Isa White, hij/zij bevalt me bijzonder, maar net als alle Nederlanders die al hun 5.000.000 woningen hebben aangepast aan hun persoonlijke wensen, doe ik dat met mijn huis én mijn caravan.
Als je het allemaal wilt zien kunnen we een afspraak maken.
Met vriendelijke groet,
Thei

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door Thei Luijten » ma 12 mar 2012 23:18

Zijn er dan zo weinig Isa Whites verkocht? Ik zie nagenoeg geen reacties op mijn oproep.
Ik ben toch wel nieuwsgierig. Ik denk dat er niet zo veel 47 TEB's verkocht zijn maar ik zou graag eens contact hebben met
mensen met een Isa White om ervaringen en/of eventueel aangebrachte verbeteringen uit te wisselen.
Groet,
Thei

Peter Brig

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Peter Brig » di 13 mar 2012 20:24

Kan je misschien eens een foto plaatsen van uw Isa White? Zo kan ik eens zien hoe die eruit ziet, ik ken het eigenlijk helemaal niet. weenie.gif

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Thei Luijten » wo 14 mar 2012 02:00

Ik kan zo snel niet een foto vinden van mijn Isa White, hoewel ik duizenden, voornamelijk natuurfoto's in mijn bestanden heb, maar van een Kip, ho maar.
Deze van het net geplukte prent geeft iets duidelijkheid, en ik ga weer eens zoeken.
Groet,
Thei
Bijlagen
Isa.jpg
Kip Isa White 47 TEB
Isa.jpg (16.42 KiB) 15054 keer bekeken

Gebruikersavatar
Engelsejann
Berichten: 26
Lid geworden op: za 17 mar 2012 20:30
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Engelsejann » zo 18 mar 2012 19:47

Wij hebben sinds kort wel een Kip Isa White 41T maar nog geen ervaring. De planning is dat we eind april een weekje op test-kamperen gaan. Wel hebben we 35 jaar kampeerervaring met tent en vouwwagen. Onderstaand twee plaatjes van onze caravan in de showroom.
Bijlagen
Kip Isa White 41T b.jpg
Kip Isa White 41T b.jpg (62.49 KiB) 14975 keer bekeken
Kip Isa White 41T a.jpg
Kip Isa White 41T a.jpg (62.39 KiB) 14975 keer bekeken
Skoda Karoq 1.5tsi DSG - Kip Isa White KI41T

Rob Eriba

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Rob Eriba » zo 18 mar 2012 22:18

RE.gif Hebben jullie ook de luifel erbij? Schitterende combinatie!
Veel plezier ermee.

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Thei Luijten » zo 18 mar 2012 23:08

Gefeliciteerd!
Prachtcaravan..,ik kan natuurlijk niet anders zeggen...
Is het deze caravan van de foto met die inderdaad schitterende luifel?
Ik heb de originele Walker tent/luifel erbij, prima goed passende tent, maar lang niet zo futuristisch en stijlvol als deze.
Groet,
Thei

Gebruikersavatar
Engelsejann
Berichten: 26
Lid geworden op: za 17 mar 2012 20:30
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Engelsejann » ma 19 mar 2012 21:05

Vinden we zelf ook. Stond zo in de showroom met Unica-Verona "voortent" want we hebben ook een voorwand bij gekocht.
Skoda Karoq 1.5tsi DSG - Kip Isa White KI41T

Andre Welten
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 1 mei 2011 11:09

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Andre Welten » di 20 mar 2012 21:11

Sjiek spul; gefeliciteerd ermee en nog veel jaren kampeer-plezier!

Gebruikersavatar
Engelsejann
Berichten: 26
Lid geworden op: za 17 mar 2012 20:30
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Engelsejann » zo 6 mei 2012 16:23

Zo ziet onze Kip in het wild er uit.
Na 10 dagen "test"kamperen zeer tevreden. Vloerverwarming maakte het verbijf in de caravan zeer comfortabel ondanks de lage buitentemperatuur.
Ook het rijden ging prima, geen last bij inhalen van vrachtwagens en bussen. De kogeldruk is aan de hoge kant, mover+accu en boiler voor de as. Ik ga het reservewiel verplaatsen naar een beugel onder de caravan achter de as.
Bijlagen
05 De Kip 1 klein.jpg
met Unico Verona voortent
05 De Kip 1 klein.jpg (76.86 KiB) 14721 keer bekeken
Skoda Karoq 1.5tsi DSG - Kip Isa White KI41T

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Ervaringen met Kip Isa White

Bericht door Thei Luijten » zo 6 mei 2012 17:17

Over de kwaliteit en pasvorm van onze Walker voortent ben ik zeer tevreden, maar de aan de vormgeving en kleustelling van de Unico kan hij echt niet tippen.
Ik heb de Unico-tent bekeken op de beurs en op de kwaliteit en gebruikt ten Catemateriaal is absoluut niets af te dingen, echt top.
Als ik mijn tent zou kunnen inruilen hoefde ik geen moment te twijfelen.
Ik vind vooral de mooie boogvorm zo goed passen bij de Isa, en bovendien zijn de Unico's niet zo orthodox.
Ik heb inmiddels veel kleine dingetjes veranderd en niet zo zeer verbeterd, maar vooral aangepast aan onze persoonlijke wensen.
Groet en tot contact,
Thei

ducygne
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 21:39

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door ducygne » do 23 mei 2013 16:23

Beste caravanners,

Wij spelen met de gedachten om onze Eriba Living Pulse 440 in te ruilen voor een caravan met een lengte bed. Nu gaat de voorkeur uit naar weer een Eriba (Nova 480) maar eventueel ook een Kip is mogelijk. Een Isa White 47 TEB of 47 TLB. Nu valt het ons op dat er nog veel (nieuwe) 47 TLB's worden aangeboden en (nog) geen enkele 47 TEB. Wat is hiervan de reden?

Is de indeling van de TLB niet handig/populair? Heeft het met de bouwkwaliteit te maken? Komt het omdat de bouwperiode ligt tussen de faillissementen? (Te) weinig bovenkastjes aan de zijkanten boven het bed? Graag horen wij wat jullie idee hierover is. Natuurlijk vernemen wij ook graag wat jullie ervaringen zijn met de Isa White (van 2010/2011). Alvast bedankt voor jullie reactie.
BMW 3-serie touring met Kip Isa White 47 TEB gedownsized naar BMW 1-serie met Kip Kompakt

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Thei Luijten » do 23 mei 2013 23:42

Dag ducygne,
De Isa white 47 is weinig of niet te koop om de eenvoudige reden dat hij maar even gemaakt is en dus ook weinig verkocht.
Ikzelf ben erg enthousiast hoewel ik enkele kleine verbeteringen heb aangebracht. De belangrijkste reden tot koop was niet alleen de mooie vormgeving, maar ook de 2 vaste lengte-bedden en de complete uitrusting, het Alko-M chassis met de ongeëvenaarde Delta-as. Bovendien vele kleine slimme dingen.
Ik stuur je een PB-tje.
Groet,
Thei

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door hendrik38 » vr 24 mei 2013 10:28

@ engelsejann, zit er niet standaard op die voortent een luifeltje van een kleine meter? Op de site van unico lijkt dit standaard te zijn waarbij je evt los een luifel van 2 meter erbij kan bestellen.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
Engelsejann
Berichten: 26
Lid geworden op: za 17 mar 2012 20:30
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Engelsejann » zo 26 mei 2013 16:27

Onze voortent bestaat uit een luifel met aanritsbare zijwanden en een voorscherm, wij hebben geen extra luifel.
Op de site van Unico zie ik die ook niet staan bij de opties.
Skoda Karoq 1.5tsi DSG - Kip Isa White KI41T

stn
Berichten: 436
Lid geworden op: do 16 aug 2012 20:51

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door stn » zo 26 mei 2013 22:19

Mmm, nou, ik ben ik een dergelijke caravan geweest bij de vrijbuiter in roermond. ik vond de caravan behoorlijk aan de prijs.
Wat mij eigenlijk stoorde was de raamuitzetters nog steeds met draaiknoppen waren om het raam in een bepaalde stand te klikken.
Dit had onze chateau uit 1978 ook nog weenie.gif
Dit vond ik wel raar voor een caravan van, ik meen, 24.000 eurie...
Wel van buiten een mooi ding. er waren nog wel wat dingen, maar bovenstaande viel me wel op.
Je hebt caravans
En je hebt Fendt
Fendt Saphir 470 TF Simpark handmatig mover, Toyota Rav 4 executive business 2.0 vvt-i 4WD CVT.

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Ervaringen met Kip Isa Wight

Bericht door Thei Luijten » ma 27 mei 2013 00:14

Ik vind de nieuwe serie Kippen heel erg goed in elkaar zitten. Goed van kwaliteit veel slimme dingen en een beetje
persoonlijk, goed van vormgeving. Maar wat is er mis met een traploos instelbare raamuitzetter.
Werkt perfect en eenvoudig, ik hoef er geen met afstandsbediening. In mijn Kip zitten incl. 2 dakluiken, 10 vensters,
waarvan er 8 open kunnen, nog nooit problemen gehad, werkt voortreffelijk. Dat er ook in een Chateau zaten ???,
er zitten ook 2 wielen onder en schokbrekers... Kip is niet goedkoop, maar kwaliteit mag toch iets kosten.
Geen verkeerd woord over andere caravans, elke heeft sterke en minder sterke punten, maar op het forum-weekend
had de helft Kip als achternaam, en echt niet uit vaderlandsliefde.
Groet,
Thei

Plaats reactie

Terug naar “Kip”