kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Jan van Vijven » wo 26 jul 2017 11:01

Dus Hoogeveen was een stuk beter dan je lokale dealer....

Maar toch gefeliciteerd en veel kampeer plezier gewenst.


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Micky » wo 26 jul 2017 21:50

Tjonge, dat is geen feest, wat een misser van de fabriek, hopelijk gauw opgelost
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door PD » wo 26 jul 2017 22:45

Ik begrijp dat je erg teleurgesteld bent in KIP, een dergelijke aflevering is een regelrechte blunder boos.gif

Wat ik ook niet begrijp, is dat ze voor het monteren van een disselslot op een nieuwe caravan nog ruim € 45,- durven te vragen :( dat zou toch gewoon service moeten zijn ! Ze hebben waarschijnlijk bovendien geprobeerd oude voorraad aan je te slijten...

Nu is 250 km ineens weer erg ver.......... Hopelijk komt het alsnog goed maar ik snap dat de eerste lol er wel vanaf is :oops:

Wanneer ze echt servicegericht zijn (zoals bijv. ons Land Rover onderhoudsbedrijf), dan komen ze hun fouten bij je aan huis herstellen of ze halen hem op en brengen hem ook weer terug thumbup.gif Maar zelfs dan blijft het een slechte vertoning !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Anoniem

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Anoniem » vr 28 jul 2017 21:47

Alles is in orde gekomen. Bij Kip vonden ze het heel vervelend voor ons en "schaamde" zich voor de gang van zaken. Het was een nieuwe Shelter uit de Showroom van 2016 die 100% in orde zou zijn en zonder schade zou worden afgeleverd. Omdat het een actiemodel uit Showroom was hebben wij veel korting gekregen. Zij wilden alle gebreken en mankementen oplossen of ik kon de Shelter terugbrengen en werd het bedrag teruggestort op mijn rekening.
Uiteindelijk hebben wij gekozen voor een nieuwe Shelter, die aanstaande vrijdag van de productielijn komt, dus hagelnieuw. We hebben wel korting gekregen maar natuurlijk niet zoveel als op het actiemodel. Wij zijn tevreden over de oplossing (maar ook weer een paar honderd euro armer) en gaan nu, een week later, lekker met vakantie.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door PD » vr 28 jul 2017 21:51

RE.gif
Netjes opgelost thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7064
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door karelV » vr 28 jul 2017 22:18

Is financieel maar een klein verschil schrijf je met het showroommodel en de nieuwe, dan begrijp ik niet dat je niet gelijk voor een nieuwe gegaan bent had je een kleine 1000 km gespaard gebleven weenie.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Micky » vr 28 jul 2017 23:56

Kijk dit is nu een mooi bericht en ook te verwachten van Kip thumbup.gif

@Karel, ik heb een flauw vermoeden dat ze nu een betere prijs hebben gekregen dan als ze hem direct van de productielijn hadden besteld, waarschijnlijk wordt hij nu zelfs sneller geleverd terwijl gekocht vóór productie, 1 er tussendoor geeft geen echte vertraging op de bestellingen, maar lost wel het probleem van een ontevreden koper op...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Anoniem

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Anoniem » za 29 jul 2017 15:59

We waren ook van plan om een nieuwe bestellen, maar deze kregen we in eerste instantie aangeboden. Het was een nieuwe uit 2016, weliswaar uit de showroom en zou picobello in orde zijn zonder schade en kregen meer dan 10% korting. We hadden de Shelter nog niet gezien en zijn hem in goed vertrouwen gaan ophalen.
Op de nieuwe Shelter van de productielijn hebben we nu twee jaar winterstalling en het slot gratis en nog wat extra korting, niet veel maar toch.

Anoniem

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Anoniem » di 15 aug 2017 16:14

Zaterdag 5 augustus hebben we de Shelter omgeruild voor een splinter nieuwe. Ook deze keer had de aflevering een feestje kunnen/moeten zijn, niet dus. Volgens mij vindt er geen goede/behoorlijke eindcontrole plaats voordat een caravan aan de klant wordt afgeleverd! Over deze aflevering kom ik later nog wel eens op terug.

Wij zijn een weekje naar Elzas en Zuid Schwarzwald geweest, de Schelter beviel prima, lekker licht en knus. Nadat de schilder de buitenkant van ons huis heeft geschilderd vertrekken we binnenkort weer naar (Zuid) Tirol of Noord Italië.
Wij hebben geen goed gevoel meer bij een Kip caravan en stappen over op Eriba Touring 310 en geen Kip Kompact zoals in eerste instantie de bedoeling was. Dus ..... de Shelter gaat waarschijnlijk nu al in de verkoop, incl. de luifel van DeWaard.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Micky » di 15 aug 2017 19:58

Charlie schreef:Zaterdag 5 augustus hebben we de Shelter omgeruild voor een splinter nieuwe. Ook deze keer had de aflevering een feestje kunnen/moeten zijn, niet dus. Volgens mij vindt er geen goede/behoorlijke eindcontrole plaats voordat een caravan aan de klant wordt afgeleverd! Over deze aflevering kom ik later nog wel eens op terug.

Wij zijn een weekje naar Elzas en Zuid Schwarzwald geweest, de Schelter beviel prima, lekker licht en knus. Nadat de schilder de buitenkant van ons huis heeft geschilderd vertrekken we binnenkort weer naar (Zuid) Tirol of Noord Italië.
Wij hebben geen goed gevoel meer bij een Kip caravan en stappen over op Eriba Touring 310 en geen Kip Kompact zoals in eerste instantie de bedoeling was. Dus ..... de Shelter gaat waarschijnlijk nu al in de verkoop, incl. de luifel van DeWaard.

Ondanks dat hij goed bevalt? vreemd...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Anoniem

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Anoniem » di 15 aug 2017 21:41

Ja de Shelter Basic, bevalt ons noch steeds goed, we wisten wat we kochten. Het was beter geweest als we eerst een caravan hadden gehuurd. Maar achteraf gezien willen wij, vooral ik, een iets grotere, zoals de Kip Kompact Travel met een apart zitje en een vast bed. Maar gezien de houding en de gang van zaken rond de aflevering van twee Shelters zien wij daar van af. Het hoe, wat en waarom is verder iets tussen ons en Kip Caravans, want ik vind dat Kip nog steeds mooie caravans bouwt.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Micky » di 15 aug 2017 21:51

RE.gif thumbup.gif

Helder, nu begrijp ik je helemaal.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Anoniem

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Anoniem » wo 23 aug 2017 14:38

Bericht verwijderd. Adverteren alleen in Marktkraam.
Laatst gewijzigd door Forumteam op wo 23 aug 2017 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht verwijderd

Anoniem

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Anoniem » wo 23 aug 2017 18:33

Sorry, ik wilde alleen maar melden dat wij onze Kip Shelter Basic gaan verkopen. Al is hij maar een week gebruikt, we zijn niet tevreden over aflevering van de Shelter en de houding van Kip Caravan in Hoogeveen.
Voor vele zal dat geen reden zijn om een Shelter te verkopen maar voor ons wel. Eigenlijk zijn wij beide heel tevreden over de Shelter, maar ik wil graag naast een "vast bed" een appart zitje, voor mijn vrouw hoeft dat niet. Maar door dat gedoe in Hoogeveen wil ik er nu vanaf, straks zou ik ze weer nodig hebben voor onderhoud, reparatie, vochtmeting, garantie en winterstalling, dus nu maar door de zure appel heen bijten en het verlies nemen.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door blefke » wo 23 aug 2017 19:00

RE.gif
wie koopt er nu een kip awhoea.gif

Gebruikersavatar
opwouters
Berichten: 175
Lid geworden op: di 21 mar 2017 10:20
Locatie: Enkhuizen

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door opwouters » wo 23 aug 2017 19:47

RE.gif RE.gif

Heh, niet tevreden over dealer, wel over caravan en toch verkopen?
Snap ik niet. Zijn toch ook andere dealers/ bedrijven waar je voor onderhoudt terecht kan?

Of weegt het extra zitje toch zwaarder dan je denkt?
Peugeot 308SW GT-line, Home car Rapid 39 1998

Anoniem

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Anoniem » wo 23 aug 2017 20:41

Ja, ... het plezier voor deze is ons een beetje verpest. Wij vinden deze Shelter geweldig om mee te reizen en/of te trekken maar in de praktijk blijkt het op onze leeftijd (68 en 72 jaar) handiger te zijn (voor mij) om een caravan te hebben met een “vast bed” en een apart zitje.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Daphne » wo 23 aug 2017 20:48

RE.gif

Je bent in ieder geval weer een ervaring rijker thumbup.gif Je bent niet de eerste hoor knipoog.gif We zien vaker tentkampeerders op het forum die een zo basic mogelijke caravan willen om hun "tentafkomst" niet te verloochenen. Vaak wordt de basic caravan na 1 vakantie van de hand gedaan want een toilet in de caravan is toch wel makkelijk, en een vast bed en een zitje ook wel.

Hoop dat je een liefhebber kunt vinden voor jouw Kip en dat de les niet te duur is geweest. aflower.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
opwouters
Berichten: 175
Lid geworden op: di 21 mar 2017 10:20
Locatie: Enkhuizen

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door opwouters » wo 23 aug 2017 21:07

Charlie schreef:Ja, ... het plezier voor deze is ons een beetje verpest. Wij vinden deze Shelter geweldig om mee te reizen en/of te trekken maar in de praktijk blijkt het op onze leeftijd (68 en 72 jaar) handiger te zijn (voor mij) om een caravan te hebben met een “vast bed” en een apart zitje.
Tsja, dat kan gebeuren dan. Soms moet je dingen eerst ervaren of je weet of het echt wat voor je is.
Succes met de verkoop en hopen dat jullie wel een geschikte caravan vinden. Met 68 en 72 jaar ben je in ieder geval nog veel te jong om te stoppen met genieten van kamperen!
Peugeot 308SW GT-line, Home car Rapid 39 1998

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door meeder » wo 23 aug 2017 21:35

Ik denk dat ik precies begrijp wat er bedoeld wordt met de houding van Kip. Wij hebben er ondanks dat we de Vision nog steeds een geweldige caravan vinden ook nog steeds een zure nasmaak over de aflevering en after sales.

Wij hebben het geluk dat wij een service punt om de hoek hebben zitten in Leuvenheim dus we hebben niet veel meer met Hoogeveen te maken.
Het hele verhaal heeft mij ook meer stress opgeleverd dan mij lief is.

Alle problemen zijn opgelost, dat moet ik ze nageven, maar het heeft zoveel energie gekost dat wij ook op het punt hebben gestaan om hem weer te verkopen. Vooral de verkoopafdeling heeft totaal geen gevoel voor klantenbinding, en je moet maar net de juiste persoon treffen om iets gedaan te krijgen.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18816
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Hobby Linka » wo 23 aug 2017 21:57

meeder schreef: Vooral de verkoopafdeling heeft totaal geen gevoel voor klantenbinding
Hoewel ik geen Kip heb kreeg ik dat gevoel op de Caravana dit jaar. Je kon gewoon over de stand lopen zonder dat er maar iemand de moeite nam om te vragen of ze iets voor je konden doen. Nee gewoon druk met hun telefoon en geen interesse in eventuele klanten.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door meeder » wo 23 aug 2017 22:08

Eerst dacht ik nog dat ze nog moesten wennen aan de overgang van primair business to business verkoop met een dealer netwerk naar zelf met consumenten bezig zijn.
Helaas is in mijn ogen gebleken dat ze het nog steeds niet begrijpen daar.
Heel eerlijk gezegd zie ik het heel somber in voor Kip, het zijn mooie producten maar als je het verpest in de aftersales dan is dat echt heel gevaarlijk voor je bedrijf.

Anoniem

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Anoniem » vr 25 aug 2017 23:06

Kip Hoogeveen had vanwege alle afleverings problemen toegezegd om onze Shelter terug te kopen. Uiteraard zouden wij een behoorlijk bedrag dafschrijven maar we hoopten op een coulance en dat ze ons tegemoet zsouden komen waardoor het verlies beperkt zou blijven. Maar vandaag zijn op die toezegging teruggekomen. Dus vandaag hebben wij de knoop doorgehakt, ons verlies genomen en een Eriba Touring 310 besteld met een as verzwaring naar 1050 kilo. Hij wordt in februari/maart 2018 geleverd.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door meeder » za 26 aug 2017 00:10

Gefeliciteerd met de Eriba!

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Carnavalswiertz » za 26 aug 2017 07:35

Duitsers hebben een spreekwoord: "Lieber ein Ende mit Schrecken als ein Schrecken ohne Ende"...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Plaats reactie

Terug naar “Kip”