kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

apollo47
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 22 feb 2010 10:01

kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door apollo47 » do 25 feb 2010 09:49

Hallo,

Wij hebben de nieuwe kip kompact 300 jubileum uitvoering 2009 aangeschaft.
wij zijn benieuwd naar kampeer ervaringen, rijden met deze caravan en het beladen.
Als trekauto hebben wij een Citroen C4 1.6 16V.
Als gezin kamperen wij al 25 jaar onze vorige combinatie was een Citroen C5 2.0 en een Knaus 450 TFM gewicht 1200kg beladen.

Vriendelijke groeten

Fam Noteboom
Roosendaal

Gerhard N

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Gerhard N » do 25 feb 2010 19:07

gefeliciteerd met de aanschaf thumbup.gif
Ervaringen zal je waarschijnlijk (nog) niet krijgen, daarvoor is die caravan nog te nieuw knipoog.gif

Klaas1

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Klaas1 » vr 26 feb 2010 22:29

Erg goed doordacht en mooi model en lekker kompakt. Hebben jullie een limited model??

Ben benieuwd of je aan twee pitten op het fornuis genoeg hebt voor een doorsnee menu?

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Trendy » za 13 mar 2010 13:33

Hallo, ik ben nieuw hier op dit Caravan-forum en zal nog een stukje in het voorsteltopic schrijven ook.

Ik las dat iemand hier ook de Kip 300 Jubileum uitvoering heeft gekocht, wij ook en heb er nog niet mee gereden, alleen van de dealer naar de stalling, mag ik vragen welk nummer je hebt ?

Het lijkt mij heel leuk om onderweg wel eens iemand tegen te komen met zo'n zelfde wagen.

Jarenlang hebben wij een Touareg gehad van de firma Kok, deze heeft nu een speciale uitvoering laten maken van de Kip 300 en deze noemt hij ook weer Touareg, ziet er op het filmpje wel leuk uit, maar de kleur is niet ons idee, vandaar maar he torigineel gekocht.

Zelf heb ik de vraag of Apollo 47 ook aan een tent voor dit model denkt of misschien al aangeschaft heeft.

Er is een speciale voor gemaakt, maar ik denk niet dat wij deze willen hebben, van der Horn heeft een mooie voor de achterkant speciaal gemaakt, model Rondo, of heeft er iemand nog een ander idee.

Ik ben heel benieuwd
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

BeeWee

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door BeeWee » za 13 mar 2010 16:08

De nieuwe vrijstaande voortent van Karsten misschien? is niet goedkoop, en ook niet de lichtste, ze kunnen hem wel aan iedere caravan aanpassen.
Zie http://www.kampeerzaken.nl/article.php/ ... ent-220110

Klaas1

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Klaas1 » za 13 mar 2010 16:27

Is inderdaad niet de goedkoopste tent maar erg snel op te zetten en duurzaam. Nadeel vonden wij het schuin naar voren lopende lijn waardoor je leefruimte beperkt wordt. Maar zo is er aan iedere tent wel wat. Je hebt bij een Karstentent geen stalen frame nodig maar alleen maar dakliggers. Zou het gewicht van de luchtbanden dan zoveel meer wegen dan een stalen frame vraag ik me af?

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Trendy » za 13 mar 2010 19:23

Van deze tent van Karsten heb ik al gegevens ontvangen en inderdaad is net zo zwaar als een gewone voortent met stalen frame, maar deze gaat het niet worden.

Het principe van Karsten kennen wij wel, jaren terug hebben wij zelf ook een oppompbare Karsten tent gehad, prima tent, geen problemen meegehad maar op een gegeven moment wil je iets meer warmte en vooral slaapcomfort, mijn man heeft een beetje versleten rug, niet altijd last van maar soms wel en dan werd de tent iets te koud, jammer maar de tent is heel leuk verkocht kunnen worden.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door ine » zo 14 mar 2010 14:09

Klaas I , Die buis waar de lucht ingepompt word is behoorlijk van gewicht.
Hij moet wel 3 bar kunnen hebben.
Het tentdoek is ook vrij zwaar, met elkaar maakt dat ,dat hij zwaar is. scratch.gif
Maar uitbouw mogelijkheden te over.
Karsten gaat graag mee ,met wat de klant wil.
Groeten Ine aflower.gif
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

Klaas1

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Klaas1 » zo 14 mar 2010 16:21

RE.gif

Bedankt voor je reactie. We hebben zelf een Karsten voortent gehad maar ik herinner me het gewicht niet meer zo.

apollo47
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 22 feb 2010 10:01

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door apollo47 » zo 14 mar 2010 22:08

Hallo Trendy,

Onze Kip 300 jubileum uitvoering nummer 74 staat nog bij de dealer in Bosschenhoofd.
Begin april kunnen wij hem ophalen,we hebben er namelijk nog twee service luiken in laten plaatsen.
Wij hebben gekozen voor de tent van van der Horn, de Rondo blauw -grijs, deze is 240 diep en er kan eventueel nog een luifel aan vast.De afwerking en kwaliteit is prima.
Wij hebben ook nog even stil gestaan bij de Karstens,prachtige tent maar aardig aan gewicht en prijs.
We zijn benieuwd met het rijden en natuurlijk kamperen het is voor ons een stukje kleiner.Van de Citroen C5 2.0 liter naar een citroen C4 1.6 16 v en een Knaus Bleu Line 450 1200 kg naar de Kip.
We gaan het uit proberen begin Mei voor een week naar Frankrijk.
Graag horen wij ook uw ervaring.

Groeten

Fam Noteboom

BeeWee

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door BeeWee » zo 14 mar 2010 22:15

Trendy schreef: maar op een gegeven moment wil je iets meer warmte en vooral slaapcomfort, mijn man heeft een beetje versleten rug, niet altijd last van maar soms wel en dan werd de tent iets te koud.
Ik bedoel de vrijstaande voortent van Karsten!

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Trendy » zo 14 mar 2010 22:41

Dat had ik wel al begrepen BeeWee, dat je d elosstaande Karstentent bedoelde, ik heb er ook mailing met Karsten over gehad en is niks mis mee met die tent, maar ik of liever gezegd wij denken zelf toch ook aan de Rondotent van van der Horn.

Ik wilde een plaatje er van plaatsen, maar dit is te groot, zal wel eens even kijken morgen of ik dit op een andere manier voor elkaar kan krijgen.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Trendy » zo 16 mei 2010 22:47

Apollo47,

Hoe is je weekje in de nieuwe Kip bevallen, en hoe bevalt de voortent/achtertent, hoe je het maar noemen wilt.

Wij hebben ondertussen de Rondo achtertent in het blauw aangeschaft van Van Der Horn.

Ik ben erg benieuwd hoe de ervaring is geweest en hebben jullie de vloerverwarming moeten gebruiken, zo ja, was dit voldoende.

Hoor het graag van je.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

apollo47
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 22 feb 2010 10:01

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door apollo47 » ma 17 mei 2010 21:15

Hoi Trendy,

Onze week was koud en vooal veel wind.
Wij hebben een week in Petten gestaan Noord Holland aan de kust.
De Kip is ons redelijk bevallen,we moeten nog wel wennen aan de beperkte ruimte.Regelmatig ons hoofd gestoten!!!
Wat ook nog een klus is "het bed opmaken" het past maar net.Hoe is het mogelijk dat ze bij Kip het zo hebben kunnen verzinnen,maar het slaapt perfect, een lekker ruim bed!!!.Tijdens deze week hebben we er geen zitgroep meer van gemaakt.Het hefdak is een uitkomst veel licht en frisse lucht.
De vloerverwarming hebben we even geprobeerd werkte goed, snel warme voeten,maar natuurlijk niet voldoende om het volledig warm te krijgen.Een kacheltje bij en het is heerlijk warm,ook met het hefdak open.
De tent is goed.Even opletten met de zijwanden als je de tent aan de caravan vast maakt.Je kan deze tent goed strak zetten.En dan ziet het er prachtig uit,met aardig wat ruimte,voor ons in iedergeval voeldoende.Ook geen problemen met de wind.Wij hebben veel in de voor/achter tent gezeten met de kachel was het zo warm.Alleen de gordijnen, hangen als ze gesloten zijn ver de voortent in.We gaan van der Horn nog even bellen voor een oplossing hiervoor.
En dan het rijden.Nou dat is geweldig!!!! Gewoon top wat een wegligging,nog nooit zo lekker gereden met een caravan.
Maar ja, dat kan ook niet anders,hij is laag, smal en beladen niet zo zwaar.En natuurlijk goed gepakt.Er moet aardig wat spullen VOOR in de caravan.
Nou, met pinksteren naar Zeeland.Zeeuws vlaanderen.Maar wel met beter weer.
wanneer gaan jullie?? En vertel dan de ervaringen.

Groeten

John

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Trendy » ma 17 mei 2010 22:52

Bedankt voor je antwoord, wij gaan dag na de Pinksteren voor een mnd. naar Drenthe.

En misschien ook wel even naar Van der Horn, zeke rals de gordijnen als zij dicht zijn te ver van het raam afhangt, er zit zeker geen band of elastiek langs het raam waar je de gordijnen dan achter kunt hangen, hadden wij lang geleden bij een andere tent wel, maar ik zie wel als het geheel staat.

Wij hebben een elektrisch kacheltje van maar 400 Watt, ooit een paar jaa geleden in Noorwegen gekocht, toen was het erg koud een paar dagen en wij waren op een camping en in de toiletruimte hingen allemaal van dit soort kacheltje, mijn man kwam terug en zei ik heb het gevonden en is gaan vragen aan de campingbeheerder waar of je die kon kopen.

Wij wilden toen geen gaskachel aanlaten 's nachts en de man moest toch naar de winkel om wat spullen te halen en heeft ons meegenomen, in het Noors uitgelegd daar wat de bedoeling was en hebben wij er eentje gekocht.

In de caravan vreselijk gelachen er bleek geen stekker aan te zitten, het ding is bedoeld voor natte ruimtes en dan wordt het in Noorwegen gelijk via een doos in de muur aangesloten.

Overal is er bij benzinestations daar van alles en nog wat te koop, dus ook een stekker, er aan gemaakt en wij hebben het een paar dagen dat het nodig was heerlijk warm gehad.

Bed opmaken ben ik gewend zoals het in de Kip gaat, was in de vorige wagen ook zo Afbeelding

Deze wagen hadden wij toen, ook met een achterdeur, ging naar boven open, was wennen in het begin maar wij hebben deze 10 jaar gehad en vorig jaar verkocht.

Ik gebruik een opdekmatras, niet te dik en daarop een dekbed en rol dit op naar het voorraam tesamen, leg daar de aansluitplanken, dan zakt het niet door en de tafel zet je er zo weer overeind boven en de kussens goed en je kunt weer zitten, ben er in die 10 jaar een expert ingeworden hoor en 's avonds rol je het gewoon weer uit, of met slaapzakken gaat het ook, maar dat vinden wij niet zo lekker slapen, maar is ieders keus natuurlijk.

Kwa ruimte gaan wij er wel iets op vooruit en kwa stahoogte zeker, dat kon niet in de groene wagen van de foto, maar verder went dit ook en wij zaten meestal buiten.

Kwa leeg gewicht niet en kwa laadgewicht zeker niet, maar is niet erg, de groene weegt 450 kg en laadvermogen tot 1300 kilo, wagen is geheel van kunststof met heel dik multiplaat aan de onderkant,

Maar na 10 jaar wilden wij weer eens iets anders vandaar, wij hebben het kacheltje daar ook in gehad en niet meeverkocht en gaan deze nu in de Kip maken, nog even bekijken waar, maar hebben er wel een idee al over, even kijken of dit dan gaat.

Nog wel even een vraagje, de zijkanten tegen de caravan aan van de tent, moeten die ook in die zijrail geschoven worden, of alleen de bovenkant.

Ik zit net aan mijn man te vertellen over het bedopmaken van jullie en hij zegt dat ik even moet vragen of de wagen bij jullie drie stokken heeft die je in de gaten van de bank moet schuiven en dan het tafelblad er op.

Dit vond hij niks en ik ook niet en wij hebben toen gevraagd of er net als in andere caravans een rail aan de voorkant van de bank gemaakt kon worden en dat je er dan zo het tafelblad op kunt leggen, zo gepiept dan en dit is bij ons zo gemaakt.

Misschien bij jullie niet, maar kan altijd nog gemaakt worden natuurlijk.

Ik hoor het graag van je.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

apollo47
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 22 feb 2010 10:01

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door apollo47 » di 18 mei 2010 21:23

Hallo Trendy,

Wat een prachtige Aart Kok wagen, hebben jullie de jubileum uitvoering van de Kip Kompakt of de Aart Kok uitvoering zoals of de caravanbeurs getoond stond;??
het opmaken van de bedbodem gaat dmv het plaatsen van drie wiggen, daarna de (triplex?) houten platen laten zakken op de wiggen, en klaar is het bed; het ging de eerste keer goed, alleen bij regenachtig weer gaat het hout werken en zet dan uit, waardoor het bed iets moeilijker is op te maken.

De eerste keer een nieuwe voortent opzetten is voor iedereen even wennen, ook al heb je zoals wij een ruime ervaring hiermee; bij een gewone carvan schuif je de pees door de rail, en dan zo verder; maar bij de KIp is het anders, eerst de pees van het dak door de bovenkant, en daarna per zijkant de pees doorschuiven, van boven naar beneden, dit moet je voorzichtig doen, want het gaat een beetje stroef. Door dit te proberen kwamen wij hierachter, was geen uitleg over in de beschrijving.
Dit is onze eerste voortent met een boog constructie, wij hadden een windkracht 4 a 5 met flinke windstoten en heeeeeel veel regen!!! MAAR HIJ/ZIJ BLEEF STAAN !!!! GEEN PROBLEEM. Dit was dus echt een vuurdoop voor ons met de nieuwe KIP.

Als er een oplossing is voor de grodijnen, dan hoor ik het graag.

groeten, John

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Trendy » di 18 mei 2010 21:49

Bedankt voor je antwoord en wij zullen zeker rustig aan doen met de tent.

Mijn man dacht het al dat jullie voor het bed opmaken met van die wiggen moeten werken, Ik moet eerlijk zeggen wij hadden toen wij bij de dealer gingen kijken ook niet gezien dat dit zo werkte.

Tweede keer gevraagd of hij het bed even wilde demonstreren en toen zagen wij dit, gelijk overlegd dat wij dit zo niet wilden en op de gewone oudere manier, dus met een rand aan de voorkant van de banken en dan kun je daar de tafel opleggen, 2 aanschuifstukken voor de lengte en dan is het zo gefikst.

IK zou gewoon aan de dealer vragen of dit voor jullie ook gedaan kan worden, vlgs. onze dealer heeft hij de andere wagens die nog afgenomen moesten worden door hem ook zo laten doen, of dit waar is, geen idee.

Van de gordijnen laat ik je zeker weten natuurlijk, wij zitten niet zover in de vakantie van de firma van der Horn en gaan er zeker kijken, waren wij toch al van plan en wilden de tent daar dan kopen alleen was het niet zeker of zij er dan eentje in voorraad hadden, dus toen maar telef. besproken en via internet besteld, keurige service hoor, prima afgeleverd en snel.

Wij hebben de Jubileum uitvoering, blauwe dus van Kip, nr. 31 en die groene wagen was inderdaad een Touareg van de firma Kok, de nieuwe heeft hij er ook weer naar vernoemd, ziet er aardig uit maar wij willen deze niet, ben niet zo gek van de kleuren, maar dat is persoonlijk natuurlijk en heb ook niet van die geweldige ervaringen met de firma. helaas.

Wagen hebben wij verkocht via een site in D'land en is daar naar toe gegaan, leuke prijs ook nog voor gehad ook, dus wat willen wij nog meer.

Ik hoop wel dat je de vlg. keer een beetje beter weer zult hebben maar de vuurdoop heeft hij dus al gehad lees ik, fijne avond verder en je hoort over de ervaringen van ons en van de gordijnen te zijner tijd, even geduld dus, ik neem de laptop mee, dus hoop ook af en toe in de avond eens hier op het forum te komen, op iedere plaats schijnt internet te zijn, dus ik zie wel hoe het allemaal loopt.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

van dijk

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door van dijk » do 27 mei 2010 23:19

Hallo, Volg al enige weken met veel interesse jullie gesprekken, omdat ook wij een kip 300 jubileum model gekocht hebben. Echt op ons lijf geschreven; rijden als met een vouwwagen, maar het comfort van een caravan ( alles op de juiste plek en meteen klaar voor gebruik ) en toch het echte 'kampeergevoel' ( lekker basic ). Wij hebben ons kipje inmiddels wel helemaal 'gepimpt' ( ieder zijn hobby toch ? ) en zelf naar onze wensen aangepast ( derde remlicht, dakrails, wit gespoten spatborden ( werden grijzig afgeleverd ), striping, inklap-onderstel onder de tafel, zodat deze met èèn klik naar beneden gaat, disselafdekking en naast een vanderhorn-voortent ( die met die taartpunten ) ook een zelf ontworpen luifel ( naar een idee van de tuareg-luifel ), die samen met het kleinste formaat karstententje voor de kinderen heerlijk snel op te zetten en af te breken is. In de meivakantie hebben we hiermee twee weken frankrijk doorkruist en is zeer goed bevallen; we hebben telkens 1 tot 3 dagen op een camping gestaan om daarna weer verder te trekken ( de zon achterna ) en voldoet precies aan onze verwachtingen, met de vouwwagen ( die we voorheen hadden ) was dat trekken onmogelijk of in ieder geval vermoeiend geweest en hadden we langer op een camping ( lees: in de regen ) blijven staan, maar nu konden we echt letterlijk de zon achterna. Ik zal wat foto's bijvoegen !

Gr Carroline
Bijlagen
1.jpg
1.jpg (57.15 KiB) 21069 keer bekeken

van dijk

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door van dijk » do 27 mei 2010 23:21

Nog eentje: de luifel is gedeeltelijk los te ritsen en omhoog te zetten, de zwarte windvangers zijn los te ritsen en de slikranden zijn met klitteband bevestigd, zodat deze los in te pakken zijn en verwijderd kunnen worden als je een gedeelte van de luifel omhoogzet.
2.jpg
2.jpg (69.76 KiB) 21086 keer bekeken

van dijk

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door van dijk » do 27 mei 2010 23:23

De laatste !
Bijlagen
3.jpg
3.jpg (71.9 KiB) 21061 keer bekeken

Gerhard N

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Gerhard N » vr 28 mei 2010 15:54

Ziet er idd. fris uit, met die witte spatborden en striping, ook de luifel mag er zijn! thumbup.gif

kc
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 14:59
Locatie: de Belgische Kempen

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door kc » vr 28 mei 2010 15:57

Mooi !
(zelfs de kattestaarten zijn in dezelfde kleurschakering :wink: )

Koen

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Trendy » vr 28 mei 2010 19:44

Ziet er ook gelikt uit zo, wij zijn aan het kamperen momenteel met onze nieuwe Kip 300, nr: 31 hebben wij en de Rondo achtertent van van der Horn er bij gekocht in de kleur zoals op de website van hun.
Heel veel ruimte er in, ik zit in Drenthe momenteel en vandaag naar de firama van der Horn geweest, om iets te vragen en gelijk eens te kijken daar, zelf hadden wij de tent via internet gekocht en binnen 24 uur thuisbezorgd gekregen.
Wij hebben er nog mooi gaatjes tapijt ingekocht in een bijpassende blauw lichtgrijze kleur, staat er mooi en ruimtelijk ook.
Slapen doen wij ook prima in de wagen, veel plezier van je wagen verder nog en lekker makkelijk zo trekken, zeker ook met de kids, snel op en af gebroken.
Leuke tent ook voor de kids, wij hebben jaren geleden ook een Karstentent gehad, wel een iets grotere, maar prima tenten zijn deze ook.
Die kattenstaarten zij leuk zo op de foto's, handig, waar heb je die gekocht in zo'n mooie blauw/grijze of blauw/witte kleur, kan het niet helemaal goed op de foto zien, maar staat erg leuk.

Hiervoor hebben wij een echte Touareg gehad, ook met een achterdeur, misschien ken je deze wel.

Ik heb er al eens een stuk hierboven een foto van neergezet geloof ik.
Luifel die jullie nu hebben, handig en snel zo te lezen, zo kunnen kopen of zelf gemaakt of laten maken misschien.
Wij houden ook van trekken en vlg. jaar denk ik weer naar het noorden en dan ook na een paar dagen weer verder en gaan dan niet de Rondotent meenemen, nu blijf ik hier de hele mnd. juni en dan is het wel fijn zoveel extra ruimte natuurlijk.
Maar iedere keer weer verder is het handiger om iets kleiner en makkelijker bij je te hebben dan.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

apollo47
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 22 feb 2010 10:01

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door apollo47 » vr 28 mei 2010 20:23

Hallo Carroline,

Wij zijn blij om te horen dat jullie ook gelukkig zijn met de nieuwe kip kompakt 300.
Onze complimenten voor de zelf ontworpen luifel,ziet er goed uit.En met de Karsten tent voor de kinderen is het natuurlijk helemaal af.Erg mooi de striping en de dakrails (hebben jullie dit gelijk bij de aankoop laten doen of achteraf?? , en wat zijn de kosten hiervan??willen wij ook!! de spatborden waren bij ons witgespoten, bij aflevering.
Mooie foto's (wij zouden ook graag wat foto's van onze KIP op deze pagina willen toevoegen, maar dit lukte niet, mischien kunnen jullie een korte uitleg geven hoe we dit eenvoudig kunnen doen?? Ondanks dat we een Rondo voor(achter) tent hebben willen we voor de zomer vakantie een luifel aanschaffen, aan de zijkant te bevestigen. dan heb je nog een extra plekje voor de schaduw.

je krijgt zo weer de kriebels om de kip weer aan te pikken en te vertrekken.
Wij zijn inmiddels ook aardig gewend geraakt.Met Pinksteren hebben wij een weekend op camping Groede gestaan in Zeeuws Vlaanderen.Met gelukkig goed weer!!Het was fantastisch de caravan staat zo op zijn plaats de voortent is snel opgezet,de bijzet tent van onze zoon is nog het meeste werk,maar ook dat komt goed.

Hebben jullie eventueel al geprobeerd om twee fietsen mee te nemen, gaat dit met het gewicht en de kogeldruk???
Wij hebben als ervaring nu dat je zoveel mogelijk alles voorin bij de serviceluiken en voorin tussen de banken moet plaatsen, om een mooie kogeldruk te krijgen.
Komt het bij jullie ook voor, dat je bij het wegrijden van sommige hoge drempels, moet oppassen met eraf te rijden(de achterkant dreigt over de grond te slepen).
Zoals al gezegd rijdt deze combinatie verder perfect .
Dit jaar gaan wij naar spanje,maar de planning voor het volgend jaar is, om weer te gaan trekken.

Groeten

John

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Trendy » vr 28 mei 2010 21:03

Apollo, wij hebben een fietsenrek, dat naar voren kan klappen op de dissel staan en twee fietsen er op staan, wegen ongeveer 17 kg per stuk.

Geen probleem met de kogeldruk, maar klopt dat je aardig wat kogeldruk kunt hebben, wij merken niks van de Kip achter de auto, geen spiegels nodig ook.

Rek bij de dealer gekocht, werkt prima.

Ik heb het nog over de gordijnen bij van der Horn gehad, maar het afhangen is een stuk minder als je de zijkanten goed wegtrekt en verder kun je eventueel een band, of anders een touwtje spannen, of zo,n wit lintje nemen waar je de gordijnen naar de zijkant in kunt hangen en dan dit halverwege spannen, van de voorste boogpoot naar de lus in de driehoek achter en blijven de gordijnen vlakker hangen, maar ik moet er bij zeggen dat het bij ons niet zo heel erg afhangt, en vanmorgen was ik er blij mee, de ramen waren behoorlijk vochtig en als de gordijnen er dan zo dicht tegenaan hangen worden deze ook nat natuurlijk en nu niet en na een tijdje met de zon was alles weer droog.

Je kunt ook voor de zijramen nog eventueel een verandastok kopen, klem je tussen de voorpoot van de boog en de lus vlakbij de wagen die bij de driehoek zit, zijn € 25.00 per stuk dacht ik en dan hangen de gordijnen ook iets minder ver van de ramen als je dit wilt, maar nogmaals bij ons valt het wel mee.

Zijluifel kun je ook bij de Rondo kopen, zelfde ronde model, staat ook op de site bij van der Horn, ik heb deze gezien, maar is niet echt mijn idee, maar smaken kunnen verschillen.

Wij hebben een zijluifel laten maken voor de vorige wagen al en die er nu aan staan en daar staan de fietsen onder nu.

Bij een tentenatelier, of zeilmakerij kunnen ze je wel helpen, hebben wij ook gedaan, de maat nemen en dan de diepte, 3 stokken kopen met dezelfde koppeling als de stokken van de Rondo en werkt perfekt.

Carroline, die dakrails die er op je foto's staan, wil ook wel graag weten of je die er gelijk op hebt laten zetten'bij de aankoop of naderhand ergens anders misschien, striping, was mij eerst niet opgevallen, maar staat ook heel leuk allemaal zo.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Plaats reactie

Terug naar “Kip”