kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Fred N » do 26 jan 2017 17:39

75 % van die koppelingen lekt, hetzij minimaal.
Ik weet het niet maar een luchtcompressor werkt minimaal met 10 bar. knipoog.gif
Mijn reduceerventiel van mijn gasfles geeft 30mb. Dat is een zuchtje gas kan je met een papiertje tegenhouden.

Maakt niet uit als je denkt dat het gevaarlijk is moet je het zeker niet doen.
Ik ben heel tevreden werk er al jaren mee, wil niets anders.
De vraag is of de snelkoppeling voor lucht compatibel zijn met de gas snelkoppeling op de achterzijde van de Shelte
Zet je toch effe een paar nieuwe koppelingen erop kost niks € 33,00 weet je alles.
Bij de volgende caravan kan je zo het spul weer menemen. Zet je de oude er weer op.
Zolang je met de caravan op stap bent heb je er gemak van.

Gebruikersavatar
NielsP
Berichten: 86
Lid geworden op: za 17 dec 2016 21:13

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door NielsP » vr 27 jan 2017 12:35

Fred N schreef:Niet om het een of ander wat NielsP adviseerd zijn geen snelkoppelingen, maar koppelingen voor een gasslang.knipoog.gif
Sorry??????

Dit zijn absoluut wèl snelkoppelingen, bedoeld voor gasslangen en op die manier al geruime tijd door mij in gebruik. TS vroeg overigens ook naar snelkoppelingen voor gasslangen. Deze zijn voorzien van het gaskeurmerk en in (vrijwel) elke kampeerwinkel die ook onderdelen verkoopt verkrijgbaar.

Waar baseer jij je informatie op?? Als je de linkjes volgt, zie je in elke tekst de kreet 'snelkoppeling' terugkomen, behalve (uiteraard) bij het T-stuk. Dat is inderdaad geen snelkoppeling maar de manier om van één naar twee te gaan.

Hierbij even een foto van de slang zoals ik die voor (o.a.) de skottel gebruik. Als dit geen snelkoppeling is mag jij mij uitleggen wat het dan wel is... (Klik, klaar, gasverbinding... En dit is dus het apparaat van de eerste link.)
Bijlagen
20170127_112646515_iOS.jpg
Sprite Classic 450/2 (1996) achter een Skoda Octavia (2012)

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Fred N » vr 27 jan 2017 13:34

Hierbij even een foto van de slang zoals ik die voor (o.a.) de skottel gebruik. Als dit geen snelkoppeling is mag jij mij uitleggen wat het dan wel is..
Klopt dit is een snelkoppeling. thumbup.gif
Maar dit niet. whistle.gif

Als iets er niet is ga je het toch maken, van 2 onderdelen maak je een Y snelkoppeing deze zijn niet zo te koop.


aflower.gif

Gebruikersavatar
NielsP
Berichten: 86
Lid geworden op: za 17 dec 2016 21:13

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door NielsP » vr 27 jan 2017 14:14

Dit is te dom voor woorden.... Probeer eerst eens te kezen: wat is de vraag van TS en wat wordt vervolgens er in een antwoord gezegd. En ga dàn pas reageren. Of reageer gewoon niet.

Los ballos.
Sprite Classic 450/2 (1996) achter een Skoda Octavia (2012)

FWalraven
Berichten: 1354
Lid geworden op: vr 19 mei 2006 23:02

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door FWalraven » vr 27 jan 2017 14:34

Fred N schreef:
Ik weet het niet maar een luchtcompressor werkt minimaal met 10 bar. knipoog.gif
Mijn reduceerventiel van mijn gasfles geeft 30mb. Dat is een zuchtje gas kan je met een papiertje tegenhouden.
De meeste compressors uit de DHZ leveren max. 8 bar. De gangbare compressoren voor het bedrijfsleven hooguit 10 a 13 bar.

Hoe hoger de druk hoe beter de afdichting.
30 mb zal de koppeling niet beter doen "zetten", dus blijft lekken. scratch.gif


Frans

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Ab » vr 27 jan 2017 17:03

Niet vlgs mijn ervaringen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Ab » vr 27 jan 2017 18:25

NielsP schreef:Dit is te dom voor woorden.... Probeer eerst eens te kezen: wat is de vraag van TS en wat wordt vervolgens er in een antwoord gezegd. En ga dàn pas reageren. Of reageer gewoon niet.

Los ballos.
De vraag van TS ging over kampeerervaring met een Kip kompact 300 als ik het goed heb gelezen. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Fred N » vr 27 jan 2017 20:49

Los ballos.
awhoea.gif awhoea.gif
zwaaien.gif

Anoniem

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Anoniem » di 4 jul 2017 22:55

Na vele jaren (meer dan 40 jaar) onderweg te zijn geweest met tenten van Carl Denig en De Waard zijn we nu toe aan een kleine lichte caravan. Wij verkassen nogal eens, dat betekende met de tent steeds 2 uur inpakken en de zelfde dag weer 2 uur opzetten. Dat wordt op onze leeftijd (68 en 72 jaar) te bezwaarlijk. Hoogstwaarschijnlijk wordt het een Kip Shelter. Voor ons is het een tent op wielen. Koken deden wij nauwelijks in de tent, soms ... maar wel altijd lekker ontbijten, dus een Basic is voor ons voldoende. Geen gedoe met gasflessen en gas- of waterleidingen. Wij zullen, wanneer nodig, hooguit een elektrisch kookplaatje en/of waterkoker gebruiken.
Zijn er forumleden met de zelfde ideen?

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Trendy » wo 5 jul 2017 11:29

Wij hebben de Jubileum 300 Kip, gelimiteerde genummerde uitvoering van de Kip 300, voorloper waar naderhand de Shelter naar vernoemd is, met een aantal veranderingen, maar de basis is hetzelfde.

Ik denk dat het een goede koop is, voor ons tenminste wel, koken ook op een elektrisch plaatje en gebruiken een klein watertankje, nooit de gaskookplaat gebruikt van het keukenblok en de gootsteen noem ik het maar en de kraan dus ook niet, bevalt prima zo.

Wij hebben wel de originele van der Horn tent voor aan de deur er bij gekocht, maar slechts 1x opgezet, het is er eentje in boogvorm met een licht gewicht aluminium frame, wij zijn nu met vakantie in Drenthe en de tent is ook nu weer thuis.

Wij willen deze verkopen, nieuwprijs was € 1650.00, maar mag weg voor € 650.00.

Laat eens horen als er een Shelter aangeschaft is als je wilt, veel succes er mee alvast.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Anoniem

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Anoniem » za 8 jul 2017 19:59

Wanneer de Sheler besteld is melden wij dat natuurlijk. Wij wijfelen tussen eerst huren of meteen kopen, op dit moment onderhandelen wij over de prijs. Komt goed!

Op het forum heb ik gelezen dat er dekmatrassen van IKEA worden gebruikt om over de (harde) zitkussen te leggen om comfortabel te slapen.
Vandaag waren wij bij IKEA en vonden twee dekmatrassen (80x200) interessant, de Tuddal (HR foam 5cm, 4 kg per stuk) enTustna (Latex 7cm, 8 kg per stuk), maar het zijn zo'n grote dikke rollen! Waar laat je die (incl. 2 dekbedden) in de kleine Shelter wanneer je aantafel wilt zitten?
Heeft iemand hier ervaring mee.

Tevens overweeg ik om de toelaatbare massa te verhogen van 750 naar 900 kg. Dat hebben we waarschijnlijk niet direct nodig, maar dan hoeven wij niet zo op de kilo's te lekken. In de toekomst fietsen en/of voortent meenemen is dan geen probleem.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door PD » za 8 jul 2017 20:03

RE.gif
Wanneer het nog mogelijk is, altijd het max. gewicht verhogen thumbup.gif
Kost vrijwel niets en voorkomt een hoop gepuzzel knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Trendy » za 8 jul 2017 20:07

Ik heb ook opdekmatrassen en die rol ik op, gewoon naar de voorkant, kant van het raam en dan kun je prima zitten nog, de slaapzak of dekbed kan opgevouwen worden of ook opgerold
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Anoniem

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Anoniem » za 8 jul 2017 21:30

De toegestane massa verhogen kost bijna niets? Voor de Kip Shelder toch nog € 299,- maar je hebt gelijk voor de toekomst is het verstandig.
Trendy, mag ik vragen hoe dik jou dekmatrassen zijn, die van IKEA zijn 7cm en opgerold ongeveer zo'n 40cm dik.

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Trendy » za 8 jul 2017 22:09

5 cm, maar er is ook een mooi systeem van Duvalay, opdekmatras en dekbed in een, niet goedkoop, wel erg mooi, ik denk er zelf over om dit misschien vlg. jaar aan te schaffen, gezien van iemand en ik ben er zeer van gecharmeerd, denk dat dit erg handig werkt.
Zoek op google op Duvalay, staat ook een filmpje op You Tube van.
Zo, n rol kan ook als armsteun dienst doen, erg handig, ligt toch helemaal vooraan bij de schuine rand van het raam, merk je niks van dan, tenminste wij hebben een raam daar, ik de heb de Limited Edition van de Jubileum uitvoering en die hebben een raam van voren.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Anoniem

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Anoniem » zo 9 jul 2017 15:41

Trendy, dankjewel voor je informatie, die Duvalay is niet zo ons ding. De eerste drie pagina's van "Kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300" heb ik inmiddels gelezen, maar ik wordt er niet vrolijk van met al die lekkages en "slechte" service en/of overname van de Boedelbak. Ik ga er vanuit dat nu alles waterdicht is.

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Trendy » zo 9 jul 2017 15:51

Ja hoor, alles is waterdicht en die lekkages, was een tijd geleden en hoofdzakelijk bij de Jubileum modellen, geen probleem geweest, Kip heeft alles keurig nagelopen en waar het nodig was hersteld.
Afgelopen week behoorlijke hoosbuien gehad, onweer, bliksem enz. enz. maar geen druppel gelekt hoor, terwijl wij toch van het uit klapdak altijd de openingen open hebben staan.
Maar huur er anders eens eentje voor een week of zo, kun je zien of het bevalt.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Anoniem

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Anoniem » zo 9 jul 2017 20:10

Dat was reeds het plan. Het wordt begin augustus, hierna beslissen wij welke uitvoering en welke toevoegingen/accessoires.
We hebben ruim twee jaar rondgekeken, maar er is eigenlijk niets vergelijkbaars op de markt. En ..... wij zijn aangestoken door jullie enthousiasme en "liefde" voor het merk Kip.
Het merk Kip kan ik mij nog vaag herinneren van vroeger, mijn "vader" had er een gekocht in de vijftiger jaren (maar dat is heeeeeeel lang geleden).

Gebruikersavatar
Trendy
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 12 mar 2010 22:12

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Trendy » zo 9 jul 2017 20:41

Wij hebben zelf denk ik 3 Kips gehad in de loop der jaren, en andere wagens er tussendoor ook, maar kom toch steeds op Kip terug, en eerlijk gezegd wij zien best veel oudere Kippetjes, allerlei soorten hoor, groot tot klein, luxe en minder luxe en de mensen zijn vaak heel erg blij met hun wat oudere Kippies, en zien er ook nog vaak perfect uit, kwestie van goed onderhoud natuurlijk.
En kwa extra's, wij hebben er vloerverwarming in en doen deze vaak 's avonds aan, echt ideaal, is de eerste caravan waar wij dit in hebben, vloer kan erg koud zijn 's avonds en ook ;s nachts en dan is dit lekker behaaglijk.
Maar vloeren zijn in alle caravans vaak koud. logisch ook.
Succes met denken en uitproberen, en het merk Eriba heeft ook wel erg leuke kleinere caravans, misschien ooknog een ideetje.
Kip 300 Jubileum uitvoering achter een Mitsubishi Pajero Panin 4-wiel drive.

Anoniem

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Anoniem » ma 10 jul 2017 08:07

Naar de Eriba 210 en 220 hebben we ook gekeken (zelfs in het vere verleden ook naar de Puck). Maar na het kamperen met een tent zijn deze veel te mooi van binnen. Mijn vrouw vindt dat ze dan veel te veel moet poetsen en schoonmaken, het bed vindt ze te klein en dwars slapen willen wij beide niet.

Anoniem

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Anoniem » ma 10 jul 2017 20:31

Nu wij de Kip Shelter Basic gaan bestellen blijkt dat de verhoging toelaatbare massa van 750 naar 900 kg niet € 299,- maar € 359,- gaat kosten. Terwijl het naderhand bij de RDW, deze papieren handeling, € 58,- kost excl. eventuele keuringskosten.
Dus ...... ik laat deze wijziging bij het RDW uitvoeren wanneer het nodig is. Bij Kip kan niemand een duidelijk antwoord geven op de vraag waarom dit bedrag zo hoog is voor een papierenhandeling. Ja .. ook bij Kip moet iemand van de RDW een handtekening komen zetten.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door PD » ma 10 jul 2017 20:34

RE.gif
Dat zie je echt verkeerd. Zonder bestelde asverzwaring zit er waarschijnlijk een lichtere as onder en dan kun je die gewichtsverhoging achteraf mooi vergeten :( Ook kan de loadindex van de gemonteerde banden te laag zijn...

Ik zou voor deze beperkte meerprijs het risico maar niet nemen !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Anoniem

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door Anoniem » ma 10 jul 2017 21:32

Waar komt toch dat raar verhaal vandaan dat bij het verhogen van de toelaatbare massa een andere as gemonteerd moet worden? Ja .... dat is een vaag verhaal van de dealers die dit soms vertellen om het hoge bedrag dat ze hiervoor rekenen te rechtvaardigen/verdedigen. Op dit forum staan meerdere items (bijvoorbeeld onder het kopje Ophoging laadvermogen) die dit bevestigen. Of zie ook de discussie die wij (samen) gevoerd hebben in juni/juli 2015 onder Algemeen en item Verhoging toelaatbare massa 900 kg? Kijk ook eens op de website van de RDW, bij gewicht van uw voertuig, aanhangwagen en caravan wijzigen (verhogen of verlagen). Er zit (bijna) altijd een as onder voor de maximaal toegestane massa waar de betreffende caravan geschikt voor is. Het is een papieren kwestie, natuurlijk uitzonderingen daargelaten.

De dealers verdienen het meest aan de accessoires, de toevoegingen en bijzondere uitvoeringen. Een bagageluikje van 75 x 30 cm voor bijna € 300,- of een dakrailing voor € 615,- of de verhoging toelaatbare massa voor € 359,- en ga zo maar door. Daar is niets mis mee, dat doet bijna ieder caravan merk, de keuze is aan ons, de potentiële kopers.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door PD » ma 10 jul 2017 21:35

RE.gif
Bij onze caravan zit er voor +200 kg echt een andere as onder en zelfs een grotere/zwaardere maat wielen/banden (15 inch ipv 14 inch) met een loadindex van 112 thumbup.gif Ik zou het dan ook maar even checken om niet van een koude kermis thuis te komen :(

€ 301,- "besparen" op een nieuwe caravan.... daar kun je veel spijt van krijgen whistle.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7102
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: kampeer ervaring met de nieuwe kip kompact 300

Bericht door karelV » ma 10 jul 2017 22:43

Charlie schreef:Waar komt toch dat raar verhaal vandaan dat bij het verhogen van de toelaatbare massa een andere as gemonteerd moet worden? Ja .... dat is een vaag verhaal van de dealers die dit soms vertellen om het hoge bedrag dat ze hiervoor rekenen te rechtvaardigen/verdedigen. Op dit forum staan meerdere items (bijvoorbeeld onder het kopje Ophoging laadvermogen) die dit bevestigen. Of zie ook de discussie die wij (samen) gevoerd hebben in juni/juli 2015 onder Algemeen en item Verhoging toelaatbare massa 900 kg? Kijk ook eens op de website van de RDW, bij gewicht van uw voertuig, aanhangwagen en caravan wijzigen (verhogen of verlagen). Er zit (bijna) altijd een as onder voor de maximaal toegestane massa waar de betreffende caravan geschikt voor is. Het is een papieren kwestie, natuurlijk uitzonderingen daargelaten.

De dealers verdienen het meest aan de accessoires, de toevoegingen en bijzondere uitvoeringen. Een bagageluikje van 75 x 30 cm voor bijna € 300,- of een dakrailing voor € 615,- of de verhoging toelaatbare massa voor € 359,- en ga zo maar door. Daar is niets mis mee, dat doet bijna ieder caravan merk, de keuze is aan ons, de potentiële kopers.





Raar verhaal zou ik er zomaar niet van willen maken, er zijn sommige (merken) caravans die er soms al een verzwaarde as onder hebben liggen maar dat geld zeker niet voor alle caravans en zeker niet voor de zwaardere type caravans. Wij bestellen ook altijd een verzwaarde as onder de aangekochte caravan en de kosten zijn dan ongeveer €350,00 af fabriek. Bestel ik dit niet af fabriek en doe dit naderhand bij de dealer dan lopen de kosten gigantisch op en betaal waarschijnlijk het 3 dubbele en dat is dus niet voor een papiertje van de RDW maar puur voor de arbeid EN de verzwaarde as.

Zou dus nog maar even navragen anders kom je net als PD al schreef misschien wel van een nog koudere kermis thuis.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Plaats reactie

Terug naar “Kip”