Home-Car

Schoon

Bericht door Schoon » di 8 aug 2006 12:54

Wij willen een caravan kopen, en hebben een mooie home car racer 39 gezien (1998). Heeft iemand ervaring met deze caravans?

Wat zijn de min- en pluspunten van dit model? :?: :?:

We hebben nl. gehoord dat er scheurtjes kunnen ontstaan in de douchebak, en in de disselbak. Weet iemand hier iets meer van?

Groeten,

Gebruikersavatar
Brenda
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 16 jun 2006 20:53
Locatie: Drenthe

Bericht door Brenda » di 8 aug 2006 21:16

Wij hebben een Spirit 45 van 2004, dus geen ervaring met een Racer 39.
Nadeel van een 39 (we hadden hiervoor een Beyerland 390) vond ik toch wel de binnenruimte. Ik weet niet met hoeveel personen je gaat kamperen, maar met 2 personen is het voldoende, met 4 niet vind ik.

Scheurtjes in douche en disselbak heb ik nooit van gehoord, ben ook benieuwd!
Groetjes Brenda

Audi 2013 en Home Car Racer Spirit 45 uit 2004

Schoon

Bericht door Schoon » di 8 aug 2006 21:56

Scheurtjes in douche en disselbak heb ik nooit van gehoord, ben ook benieuwd![/quote]

We hebben ondertussen de home car 39 racer gezien en gekocht, maar de douchebak was inderdaad opnieuw gekit, omdat deze scheurde bij de instap.

Verder een prachtige caravan, ik hoop dat we hier veel plezier van hebben.

JJ

Bericht door JJ » wo 9 aug 2006 09:43

Schoon schreef:Wij willen een caravan kopen, en hebben een mooie home car racer 39 gezien (1998). Heeft iemand ervaring met deze caravans? Wat zijn de min- en pluspunten van dit model? :?: :?:
We hebben nl. gehoord dat er scheurtjes kunnen ontstaan in de douchebak, en in de disselbak. Weet iemand hier iets meer van?
Groeten,
Oa elders op dit forum, ik citeer hierbij "Ralph" (die veel praktijkervaring als oa monteur lijkt te hebben) uit het onderwerp "golvend dak":

"bij home car moet je goed opletten of er geen kleine scheurtjes zitten onder de hands vaten voor of scheurtjes vanaf de zijlijsten naar binnen dit alles bij het voorfront . de omvormer is een zwak punt en het kunstof douchvloertje kan gecheurd zijn . en let of de vloer niet zweverig aanvoelt . alles is te verhelpen Het dak is los maar dit is geen brobleem verder is het een probleem loze wagen waar je veel plezier aan zult beleven. om even een paar andere merken te noemen met scheurtjes ,caravalair sterckeman chateau dethlefs hobby delta beyerland . Dit betekend niet dat alle wagens met alle bouwjaren het probleem hebben maar kan het probleem hebben . ik hoop niemand voor zijn neus te stoten die een van deze merken heeft."

Overigens heb ik dit ook wel elders opgevangen, en ook in andere fora komt het wel eens terug.

Waar wil je 'm kopen? Laat er even op controleren indien mogelijk, evt met een keuring, kan nooit kwaad, ook vanwege andere punten.

Gebruikersavatar
Brenda
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 16 jun 2006 20:53
Locatie: Drenthe

Bericht door Brenda » wo 9 aug 2006 20:39

Te laat JJ, hij heeft hem al gekocht :lol:

Veel plezier met je HomeCar dan! Ik zag trouwens dat bij ons de kit van de douchebak ook loslaat aan de zijkant, maar geen probleem, we douchen er toch niet in.
Groetjes Brenda

Audi 2013 en Home Car Racer Spirit 45 uit 2004

Kroko

Bericht door Kroko » wo 9 aug 2006 21:37

Brenda schreef:Te laat JJ, hij heeft hem al gekocht :lol:

Veel plezier met je HomeCar dan! Ik zag trouwens dat bij ons de kit van de douchebak ook loslaat aan de zijkant, maar geen probleem, we douchen er toch niet in.
Je kunt hem altijd gebruiken voor een voetbadje he. :? :? :?

Wij douchen er ook niet in.
Denk ook dat het niet erg makkelijk is.

vriendelijke groeten kroko.

Gebruikersavatar
Brenda
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 16 jun 2006 20:53
Locatie: Drenthe

Bericht door Brenda » wo 9 aug 2006 23:25

Wij douchen er ook niet in.
Denk ook dat het niet erg makkelijk is.

Gaat idd niet makkelijk bij ons, heb er nog geen doucheslang in kunnen ontdekken :cry:
Groetjes Brenda

Audi 2013 en Home Car Racer Spirit 45 uit 2004

Gebruikersavatar
whOcArEz
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 11 aug 2006 12:44
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door whOcArEz » vr 11 aug 2006 13:07

Na jaren met een tent op pad te zijn geweest hebben we dit voorjaar een 2e hands Jamet vouwwagen aangeschaft. Het plan was te zien of dit beviel en zo ja een nieuwe te kopen, zo nee weer een tent aan te schaffen.

Het ding beviel ons dus absoluut niet (veel werk, geen vaste kuip dus nat, slechte bedden dus toch maar een luchtbed er bij, etc.)
Maar............ gedurende de vakantie is het plan is aangepast en zodoende is de overstap naar een caravan gemaakt. Vrijdag zijn we thuisgekomen en Zaterdag stonden we bij een dealer waar de keuze is gevallen op een Home-Car Racer 43 Champ.

Onze keuze is gemaakt op basis van hoofdzakelijk de indeling (we wisten door vele excursies bij medekampeerders in hun caravans goed wat we wilden) en het heerlijke 2,15 meter lange vaste bed (vanwege mijn lengte)waar niet zo'n schuine kant aan zit omdat het in de breedte is geplaatst. Dit alles uiteraard in combinatie met de prijs.

Als het meezit wordt ie volgende week afgeleverd en gaan we nog 1 of 2 weekenden weg om alles uit te proberen. We zijn volslagen newbies als het gaat om caravannen dus als iemand nuttige tips, wenken of suggesties heeft houden we ons van harte aanbevolen. Uiteraard ben ik dit leuke forum aan het napluizen, maar je kan altijd iets over het hoofd zien ;)
and on the 7th day God went caravaning
Fendt Bianco 470 TFB
SimPark Easymatic
Opel Insignia 2.0 TDCI

Peteriba

Bericht door Peteriba » vr 11 aug 2006 13:17

Bijvoorbeeld dat je je hier kunt voorstellen.
viewtopic.php?t=420 (heeft bij mij trouwens ook lang geduurd voordat ik darachter kwam)
En dat je hier viewtopic.php?t=389 iets over je auto-caravan combinatie kunt vertellen.
In ieder geval van harte welkom.

JJ

Bericht door JJ » vr 11 aug 2006 13:20

whOcArEz schreef:We zijn volslagen newbies als het gaat om caravannen dus als iemand nuttige tips, wenken of suggesties heeft houden we ons van harte aanbevolen.
@whOcArEz:
Gewoon genieten en je vooral niet gek laten maken door anderen die het beter weten!! Gezien de kampeerervaring vermoed ik dat dit wel gaat lukken.

@Brenda:
komt wel goed, jullie ook veel plezier er mee! ik hoorde ook pas achteraf van de mogelijk gebreken en tot op heden nergens last van gehad, en met iedere caravan kan je wel eens iets hebben.

Gebruikersavatar
whOcArEz
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 11 aug 2006 12:44
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door whOcArEz » ma 28 aug 2006 14:46

Het is zo ver... afgelopen donderdag onze caravan opgehaald bij de dealer en de eerste rit met caravan achter de auto naar huis gemaakt. De campeerspullen die we na de vakantie zo lang in huis hadden opgeslagen en voor de caravan hadden aangeschaft ingeladen. Vrijdagmiddag vertrokken voor een "proefweekend" om alles uit te proberen.

De Home-Car heeft dit weekend met glans doorstaan en we zijn bijzonder tevreden. Omdat we geen enkele ervaring hebben zegt dit natuurlijk niets, maar toch. Vooral het breedtebed van ruim 210 cm bevalt uitstekend en we hebben heerlijk geslapen. We hebben de Walker Esprit voortent opgezet en ook die voldoet aan alle verwachtingen.

Kortom bevalt het prima en hebben we eigenlijk maar van 1 ding spijt........... dat we niet eerder een caravan kochten.
and on the 7th day God went caravaning
Fendt Bianco 470 TFB
SimPark Easymatic
Opel Insignia 2.0 TDCI

Sjeveemet

Bericht door Sjeveemet » di 5 sep 2006 21:48

hallo allemaal met reacties op de home car racer spirit. uit 2003
nou volgens mij hebben wij alle mankementen, omvormers die veel lawaai maken, we zijn ondertussen bij de derde aangeland de twee eerste zijn na in 2004 en 2006 bezweken :( de laatste zelf in de eerste week in frankrijk maar we hebben een fantastiche dealer :D :D , van horne in budel, die ze vervangen heeft zonder extra kosten de laatste zelfs naar frankrijk gestuurd.
douche bak gescheurd wordt nu door de dealer vervangen zonder extra kosten.
banden die in het tweede jaar bezweken zijn maar ook vervangen door dezelfde fantastische dealer.
wij hebben ook last van matrassen die na 3 jaar zacht geworden zijn die worden nu ook bekeken en misschien wel ookvervangen.
maar ondanks deze kleine ongemakken zijn we dik tevreden over onze caravan.
wat de belading betreft veel gewicht aan één kant door bed/bergplaats en keuken, wat dacht je van de andere zware dingen in de kast en in de bankkast onder het zitgedeelte.

Gitana

Bericht door Gitana » za 23 sep 2006 01:23

Brenda schreef:Nog wel een puntje van kritiek waar ik eigenlijk al aan gewend ben na 3 weken: De omvormer onder het bankje bij de deur maakt nogal een brommend geluid. In het begin storend, maar later hoor je het niet meer. Maar onderweg sliepen de kinderen daar. Hebben jullie daar ook last van??
Hoi Brenda, ik wil toch nog ff reageren. Lees dit nou pas. wij hebben onze home car verleden jaar ingeruild. Die van ons was van 2003, nieuw gekocht
En ook last van de omvomer. Wij gaan ook in de winter en als je veel binnen zit, gaat het echt storen. We hebben meteen een nieuwe erin gekeregen en het was zalig die stilte. Ga dus ook. Er zijn er zoveel die dit hadden, zei onze toenmalige dealer. gr. Gitana

Gebruikersavatar
whOcArEz
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 11 aug 2006 12:44
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door whOcArEz » za 23 sep 2006 13:12

Onze Home Car (2006) hebben we nog maar kort. We zijn er nu 2 keer een weekend mee weggeweest en nav de berichten hier heb ik er speciaal op gelet, maar onze omvormer hoor je dus echt niet. Het is een J005201 met een vermogen van 180W. Het ding is volledig electronisch. Ik denk dat er mogelijk in de oudere type's wellicht een voeding zat met een blikpakket, wat de 50Hz brom kan hebben veroorzaakt.

Zo als het zich bij mij laat aanzien is het probleem dus opgelost, alhoewel ik natuurlijk niet weet wat het ding op langere termijn gaat doen.
and on the 7th day God went caravaning
Fendt Bianco 470 TFB
SimPark Easymatic
Opel Insignia 2.0 TDCI

Kroko

Bericht door Kroko » za 23 sep 2006 15:43

whOcArEz schreef:Onze Home Car (2006) hebben we nog maar kort. We zijn er nu 2 keer een weekend mee weggeweest en nav de berichten hier heb ik er speciaal op gelet, maar onze omvormer hoor je dus echt niet. Het is een J005201 met een vermogen van 180W. Het ding is volledig electronisch. Ik denk dat er mogelijk in de oudere type's wellicht een voeding zat met een blikpakket, wat de 50Hz brom kan hebben veroorzaakt.

Zo als het zich bij mij laat aanzien is het probleem dus opgelost, alhoewel ik natuurlijk niet weet wat het ding op langere termijn gaat doen.
Zoals eerder al aangegeven klopt het dat de omvormers van de Home Car bouwjaar 2003-2004 last hadden van een nogal luidruchtige omvormer.
Wij zijn onlangs bij onze dealer geweest en heb hem deze vraag gesteld.
Vanaf bouwjaar 2005 zijn er andere omvormers ingeplaatst die je niet zo mogen horen.
Onze Spirit 45 is van bouwjaar 2005 en inderdaad die hoor je langs geen kanten. hij vertelde me ook dat in normale omstandigheden (wat dat ook mag zijn) de omvormers van het slechte bouwjaar zonder problemen worden vervangen in garentie.
Nog 6 nachten slapen en dan een week naar de pannenschuur. Lekker uitwaaien aan zee.
jhoeeehoeeeeeeeeeeeee 8) 8) 8)

vriendelijke groeten kroko
Home Car spirit 45 met Chevrolet.

Zodie'sver

Bericht door Zodie'sver » do 11 jan 2007 19:58

Wie rijdt er nog met een Home-Car Rally 422AK uit 1983?
Van 1983 tot 1997 reden we er 10.000-den kilometers mee door Europa. Heerlijke caravan en vooral achter de auto subliem.
Groot laadvermogen en veilig, vooral met de C-banden eronder.
Nooit een probleem gehad, dus het afscheid was moeilijk.
Ben benieuwd naar ervaringen.

Goos

Bericht door Goos » vr 19 jan 2007 11:52

Wij hebben onze 2de Home-car een 49 KMF en deze bevalt ons uitstekend.
Onze vorige Home-car was een Spirit en die had inderdaad ook een brom bij de omvormer.
Probleem van de brommende omvormer is bij de KMF helemaal verdwenen.

JohnDoe

home-car

Bericht door JohnDoe » wo 7 feb 2007 01:39

Hallo,
Wij zijn ook de gelukige bezitters van een home-car, Dit is onze tweede home-car, de vorige (een 45 rally trophy) was ons heel goed bevallen maar deze gad een frans bed en dat vonden wij net niet top maar verder was het een fijne caravan Daar we 2 kinderen hebben (4 en 6 jaar) hebben we nu gekozen voor een 48 KMU ivm het stappelbed en de treinzit, omdat we de rondzit altijd plat hebben liggen.
De wegligging van deze caravan (beladen 1500KG) kan ik alleen maar top vinden we heb ook met een hobby 560 uff naar oostenrijk gereden en dat beviel veel slechter ivm het geringe laadvermogen en de breedte,
Mijn ouders hebben een dethleffs 510 en deze ligt ook slechter achter de auto, Nee geef mij maar een home-car want zoals ze bij home car zeggen het is echt vrijheid op z'n mooist :lol: :lol: :lol: :D :D

Oh ja dit is een 48 kmu racer met trophy pakket

Mvg Walter

PeterV

Bericht door PeterV » do 22 feb 2007 19:57

Hallo iedereen,
wij hebben deze week een nieuwe Home-car Racer 45 UD gekocht! Het is onze eerste caravan. Toen we aan het rondkijken waren, waren we direct verkocht toen we home-car zagen! Hij zal begin april klaar zijn, we kunnen bijna niet wachten om er mee te vertrekken! We zijn van plan om het lange weekend van eind april, begin mei eens naar een camping te gaan om hem te proberen! Eind mei gaan we 3 weken naar het zuiden van Frankrijk.

Groetjes,

Peter

PeterV

Bericht door PeterV » do 22 feb 2007 19:58

Hallo iedereen,
wij hebben deze week een nieuwe Home-car Racer 45 UD gekocht! Het is onze eerste caravan. Toen we aan het rondkijken waren, waren we direct verkocht toen we home-car zagen! Hij zal begin april klaar zijn, we kunnen bijna niet wachten om er mee te vertrekken! We zijn van plan om het lange weekend van eind april, begin mei eens naar een camping te gaan om hem te proberen! Eind mei gaan we 3 weken naar het zuiden van Frankrijk.

Groetjes,

Peter

Gebruikersavatar
Brenda
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 16 jun 2006 20:53
Locatie: Drenthe

Bericht door Brenda » do 22 feb 2007 21:43

Gefeliciteerd Peter, goede keus :wink:
Veel plezier met je Home Car!
Groetjes Brenda

Audi 2013 en Home Car Racer Spirit 45 uit 2004

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » do 22 feb 2007 22:18

Peter, Home-Car Vrijheid op zijn mooist :lol: :lol: :lol:

wat moeten we daar nog aan toevoegen, Proficiat en veel vacantie plezier :wink:

Nadia1981Dunja

Bericht door Nadia1981Dunja » zo 1 apr 2007 09:38

Hahaha, eigenlijk hoor ik niet meer hier te posten maar wij hadden tot vorige week ook een home-car! (360 uit 79!)

We hebben dit oude beestje gehad onder het mom gaan jullie maar is uitzoeken of camperen wat voor jullie is g011.gif

Ondanks zijn leeftijd hebben we er vorig jaar heel veel plezier van gehad en zijn nog naar Limburg en naar Oosterhout geweest met de caravan!

Dankzij hem hebben we vorige week een andere caravan aangeschaf en staat zowieso Texel geboekt voor september!!

Groetjes Nadia

Gebruikersavatar
Roland W.V.A. van Os
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 1 apr 2007 15:14
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Roland W.V.A. van Os » di 3 apr 2007 21:09

Hallo allemaal. . . .

Sinds maart 2005 zijn wij ook in het gelukkige bezit van een HOME CAR RACER 39 TZF (nieuw uit de fabriek).
Hiervoor met een CHATEAU 380 LA CAR op vakantie geweest maar deze werd een beetje oud en bejaard. Aan het zoeken geweest en in diverse HOBBY's, CHATEAU's en HOME CAR's gestaan.
Na veel wikken-en-wegen is de keuze op de RACER 39 TZF gevallen. Een leuke en gezellige CAR waar we hopenlijk zeer veel plezier van mogen hebben.
Ford MONDEO en HOME-CAR RACER 39 TZF

PeterV

Bericht door PeterV » wo 4 apr 2007 20:30

Roland, veel plezier met jullie nieuwe home-car!
Wij gaan de onze, een Racer 45UD, nu zaterdag afhalen bij de dealer!

Plaats reactie

Terug naar “Home-car/ Home-star”