Home-Car

McMelloW

Bericht door McMelloW » do 5 apr 2007 13:05

Veel plezier met jullie Home Car

Goos

Bericht door Goos » do 5 apr 2007 15:20

Vanuit hier ook, veel plezier met jullie Home-car.

Kroko

Bericht door Kroko » do 5 apr 2007 17:21

En ik kan natuurlijk niet achterblijven he.
Veel plezier toegewenst met jullie home car.
Prachtige caravan.

Vriendelijke groeten kroko

Ronk

Home-car Rally 45 FHU

Bericht door Ronk » do 3 mei 2007 21:02

Wij zijn ook heel blij met onze nieuwe 2e hands Home-Car Rally 45 FHU van 2004, net voor het eerst een weekje weg geweest en het is allemaal prima bevallen.
Alleen jammer dat de tafel zo breed is, ik denk dat ik aan iedere kant een reep van 5cm afzaag en mooi afschuin, want de rondzit gebruiken we toch niet als slaapplaats.
Voordeel je kan er makkelijker tussen door, en de tafel kan naar beneden zonder de zit kussens te moeten verwijderen als je gaat verkassen.
Rij eigenschappen zijn prima ligt echt strak achter de auto en geen last van zuiging als er een bus of vrachtauto passeerd met 110km/h of meer.
Bij mijn vorige caravan een Award Daystar had ik daar heel veel last van met die korte dissel.
De Rally heeft lichtmetalen velgen en had juist een service beurt gehad bij een dealer maar ik kon de wielbouten allemaal zeker nog een kwartslag aandraaien met de hand met een kruissleutel.
Dat is dus zeker een punt bij lichtmetalen velgen om in de gaten te houden .

groeten van Ronk en allemaal een goede vakantie gewenst.


gr Ronk

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » do 3 mei 2007 21:06

Ronk proficiat met de aanschaf van uw home car

onze vorige was een ook 45 fhu uit 2004

Lichtmetalen velgen met een moment sleutel aanhalen, en als ze er af zijn geweest na +/- 50 km aanhalen.

PeterV

Re: Home-car Rally 45 FHU

Bericht door PeterV » do 3 mei 2007 21:19

Ronk schreef:Alleen jammer dat de tafel zo breed is, ik denk dat ik aan iedere kant een reep van 5cm afzaag en mooi afschuin, want de rondzit gebruiken we toch niet als slaapplaats.
Voordeel je kan er makkelijker tussen door, en de tafel kan naar beneden zonder de zit kussens te moeten verwijderen als je gaat verkassen.
Vreemd hoe modellen onderling kunnen verschillen. Bij onze 45UD heb je nog langs weerszijden een kleine 10cm speling tussen de tafels en de kasten als de tafel platligt!
Rij eigenschappen zijn prima ligt echt strak achter de auto en geen last van zuiging als er een bus of vrachtauto passeerd met 110km/h of meer.
Dat is idd waar. Je merkt nauwelijks dat er iets achter je hangt! Daar ben ik zeer tevreden van!

Arjanne

Bericht door Arjanne » wo 6 jun 2007 18:38

Hallo home-car bezitters,

Wij hebben sinds kort een Home-car Rally 445 (1 bh), dit is onze 1e caravan. Mijn vraag is of jullie ervaring hebben met de ringverwarming. Ik zie dat deze bij ons achterlangs de opbergruimtes van de bankjes loopt. Ook de uitlaat-gaten komen uit in deze opbergruimte. Hoe gaat dat met de verdeling van de warmte en is dit niet gevaarlijk t.o.v. de eventuele bagage die daar dan ligt?

Groetjes,
Arjanne

Kroko

Bericht door Kroko » wo 6 jun 2007 20:50

Arjanne schreef:Hallo home-car bezitters,

Wij hebben sinds kort een Home-car Rally 445 (1 bh), dit is onze 1e caravan. Mijn vraag is of jullie ervaring hebben met de ringverwarming. Ik zie dat deze bij ons achterlangs de opbergruimtes van de bankjes loopt. Ook de uitlaat-gaten komen uit in deze opbergruimte. Hoe gaat dat met de verdeling van de warmte en is dit niet gevaarlijk t.o.v. de eventuele bagage die daar dan ligt?

Groetjes,
Arjanne
Dat is bij ons ook zo. ( Home Car spirit 45)
Echter ik laat geen bagage achter in de banken zitten als ik ter plaatse ben. Onder ons frans bed zitten ook van die uitlaten en daar ligt wel wat bagage in .
Ik zie gewoon dat die uitlaatmonden (zal het zo noemen) niet belemmerd worden door eventuele obstakels.

Vriendelijke groeten kroko

Gebruikersavatar
whOcArEz
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 11 aug 2006 12:44
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door whOcArEz » wo 6 jun 2007 22:30

Bij ons is dat ook zo. De voornaamste reden is denk ik de temperatuur te verdelen en zo o.a. condens in de banken te voorkomen.
and on the 7th day God went caravaning
Fendt Bianco 470 TFB
SimPark Easymatic
Opel Insignia 2.0 TDCI

Nisu
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 5 sep 2008 12:53

Re: Home-Car topdekmatras

Bericht door Nisu » di 26 jul 2022 11:00

Ik heb een Home car 45 spirit en bevalt perfect.

Nu wil ik een topdekmatras op het matras leggen maar omdat de caravan in Spanje staat en ik in Holland ben is het een probleem met de maten van het matras. Ik heb de maten van het matras opgenomen en bij het zoeken bemerkte ik dat er een hoek of een ronding besteld kan worden. Ja, laat ik nou net dat stukkie niet opgemeten hebben.

Wie kan mij helpen?

groetjes en bij voorbaat dank

Nico
Voor jaloezie moet je hard werken, medelijden krijg je gratis.

Plaats reactie

Terug naar “Home-car/ Home-star”