home-car uit welk land komt die

Plaats reactie
barb

home-car uit welk land komt die

Bericht door barb » ma 13 jun 2011 21:52

Vandaag bij Campolife een andere caravan gekocht, een Home-car uit 1999. Maar uit welk land komt dit merk eigenlijk? En is het wel een beetje goed? Vast beter dan onze Sterckeman uit 1989 toch?

pd0bao

Re: home-car uit welk land komt die

Bericht door pd0bao » ma 13 jun 2011 22:25

Alfred Sprankenis begon in 1972 in het Belgische Hamont-Achel caravans te bouwen.In 1981 nam hij Home Car in Maasmechelen (B) over.In 1986 nam hij de fa. Constructam over en voegde die bij de Chateau Caravan Groep.Gr.Jaap.

Goulds

Re: home-car uit welk land komt die

Bericht door Goulds » ma 13 jun 2011 22:30

home car is een belgisch merk
in 1981 is home-car overgenomen door chateau
home-car was gevestigd in maas-mechelen

maar door fallisement van de chateau groep ook wel bkened als de e2 groep is home-car nu als merk eigendom van kip(boedelbak) nederland

ik zie dat meerdere mensen dus de info halen uit het boek

CARAVANNEN DOOR DE TIJD van henk kroon

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: home-car uit welk land komt die

Bericht door HansHobby » di 14 jun 2011 08:56

Ik ken twee mensen met een Home-car. Waaronder mijn achterbuurman die een Home-car Ralley heeft uit 1999. Mooie caravan hoor! En ik vind persoonlijk de kwaliteit ervan toch wel zeer goed te noemen. Hij heeft er de afgelopen vijf jaar ook totaal geen problemen mee gehad. thumbup.gif
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

EvandenBoom
Berichten: 101
Lid geworden op: di 28 aug 2007 12:01

Re: home-car uit welk land komt die

Bericht door EvandenBoom » di 14 jun 2011 09:49

maar door fallisement van de chateau groep ook wel bkened als de e2 groep is home-car nu als merk eigendom van kip(boedelbak) nederland
Dit is niet helemaal juist. :wink: De merkrechten van Home-car zijn samen met de modelrechten van Home-car campers in handen van een Belgische camperbouwer.

De modelrechten van de "oude" Home-car caravans zijn inderdaad in handen van Kip(Boedelbak) Nederland. Omdat Kip niet de merkrechten bezit heeft men, na het voor laatste faillissement van Kip, geprobeerd deze modellen voort te laten leven onder de merknaam Home-star.
Skoda Octavia Combi 1.6 TDI 4x4 (145pk/305nm) -- Hobby De Luxe 495 UK

barb

Re: home-car uit welk land komt die

Bericht door barb » di 14 jun 2011 14:53

HansHobby schreef:Ik ken twee mensen met een Home-car. Waaronder mijn achterbuurman die een Home-car Ralley heeft uit 1999. Mooie caravan hoor! En ik vind persoonlijk de kwaliteit ervan toch wel zeer goed te noemen. Hij heeft er de afgelopen vijf jaar ook totaal geen problemen mee gehad. thumbup.gif
Kijk, dat klinkt heel positief!

barb

Re: home-car uit welk land komt die

Bericht door barb » di 14 jun 2011 16:12

dit is het type, HOME-CAR 39 RACER TROPHY, in elk geval

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: home-car uit welk land komt die

Bericht door DVDGuy » zo 19 jun 2011 12:31

barb schreef:Vandaag bij Campolife een andere caravan gekocht, een Home-car uit 1999. Maar uit welk land komt dit merk eigenlijk? En is het wel een beetje goed? Vast beter dan onze Sterckeman uit 1989 toch?
Wel apart dat je eerst een andere caravan koopt en dan navraag gaat doen of je wel de juiste beslissing hebt genomen, maar gelukkig blijkt het een schot in de roos knipoog.gif
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

barb

Re: home-car uit welk land komt die

Bericht door barb » zo 19 jun 2011 21:21

ja, ik weet het ook niet, meestal zijn we niet zo impulsief eigenlijk.... weenie.gif

Kroko

Re: home-car uit welk land komt die

Bericht door Kroko » ma 20 jun 2011 14:43

Wij hebben een Home Car Spirit 45 van 2005 (toen nieuw aangekocht) En tot op heden nog steeds blij met die keuze.
Hij zit degelijk in elkaar , en met de kwaliteit van het interieur zijn we ook nog steeds blij.
Het enige wat we in die 6 jaar hebben moeten vervangen was onlangs de waterpomp van het verswaterreservoir. ( kostprijs 12 euro)

Vriendelijke groeten Erik

barb

Re: home-car uit welk land komt die

Bericht door barb » za 16 jul 2011 15:35

De 1e vakantie met de Home-car zit er op en eigenlijk beviel deze prima. De indeling is precies zoals we wilden en dus hadden we nu ook een treinzit over om nog aan te zitten. Of voor eten of om even op de laptop te gaan. Geen spijt voorlopig in elk geval! thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Home-car/ Home-star”