Home Car 482

Plaats reactie
villyman

Home Car 482

Bericht door villyman » ma 3 jan 2011 17:39

Bij een kameraad in straat staat een Home Car 482. Ik heb die nog maar even besneeuwd zien staan en wellicht donderdag aanstaande ga ik de binnenkant eens bekijken. Geen idee hoe oud die is, maar ik vermoed wel eens 20- à 25-tal jaartjes.
Ik lees echter dat Home Car al eens scheuren durft vertonen. Moet ik me daar zorgen over maken of is dit toch eerder exemplarisch?
Zijn er verder zaken waar ik bij dit type op moet letten? (Caravans zijn voor mij helemaal nieuw, dus mijn kennis errond is zeer beperkt, vandaar ...)

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Home Car 482

Bericht door Ab » ma 3 jan 2011 17:57

viewtopic.php?f=129&t=12233

Hier heb je misschien wat aan ?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

villyman

Re: Home Car 482

Bericht door villyman » ma 3 jan 2011 18:16

Hey Ab,

Die had ik al gelezen. Heb 'm nu afgeprint en ga die meenemen.
Ik vermoed dat Home Car niet zo'n duur merk is, klopt dat? (Ik las hier al dat er geen "slechte" bestaan, maar er zijn wel kwalitatief betere en mindere, niet?) Is Home Car dan middenmoot of eerder het goedkope segment?
Mag ook per PB, hoor.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Home Car 482

Bericht door Ab » ma 3 jan 2011 18:47

Natuurlijk is het zo, dat in caravanland er grote prijsverschillen zijn.
De duurdere merken kenmerken zich door een veel hoger "luxe" niveau. Ook is vaak de konstruktie van de caravan wat anders, dikkere wanden/daken/vloeren.
Dit vertaalt zich weer in een hogere isolatiegraad, en het geheel wordt ook zeker wat steviger.

Verder zijn er eigenlijk niet zo heel veel verschillen. (Qua konstruktie dan) Per merk zijn er wel ook nog veel verschillen in uitvoering, je hebt de instapmodellen, en topmodellen bij hetzelfde merk en lengte, kan de prijs maar zo verdubbelen.

We praten in jouw geval over een caravan van 25 jaar oud ongeveer.
Dan spelen heel andere zaken een rol, waarvan het onderhoud eigenlijk de belangrijkste faktor is.
Van dat bouwjaar zijn genoeg caravans al afgedankt, terwijl er ook juweeltjes rondrijden, die tiptop in orde zijn.
Het merk en de kwaliteit daarvan is eigenlijk minder belangrijk.
25 jaar geleden kan een bepaald merk een topmerk geweest zijn, en nu zou het maar zo binnen een bepaalde groep nu tot de goedkopere merken hoort.
En dan mag je nog blij zijn als het merk nog bestaat.
Er zijn er genoeg verdwenen de laatste 25 jaar..

Ik zou dus de caravan gewoon eens goed bekijken, als het kan een ervaren iemand meenemen, indien mogelijk met een vochtmeter.
Als ie dan hard en droog is, kan je e's vragen naar evt fakturen van het onderhoud..
Belangrijk zijn dan de remmerij, koppeling, en algehele staat van bijv. de gasinstallatie.
Als dat in slechte staat is, betekend dat nog niet dat je de caravan maoet laten staan, alleen moet de prijs er dan ook naar zijn, zodat je dit kunt (laten?) herstellen.

Veel succes !
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Home Car 482

Bericht door Trina » ma 3 jan 2011 19:09

Onze Home-Car 38T is 20 jaar oud.
Van een kenner heb ik vernomen dat de Home-Cars uit die jaren erg goede caravans zijn.
Ook aan ons oudje mankeert niets.
Maar zoals Ab ook al zegt; het allerbelangrijkste is hoe er met de caravan is omgegaan.
Zijn er regelmatig controle beurten geweest en hoe is/zijn er door de vorige eigena(a)r(en) mee om gegaan.

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Home Car 482

Bericht door RogerB » ma 3 jan 2011 22:34

Hoi Villyman,
onze Home-Car is 25-jaar oud en in zeer goede staat. Van scheuren van de Home-cars in de jaren 80 is mij niets bekend. Onze heeft het nooit gehad. Onze caravan heeft wel altijd getrouw zijn/haar onderhoudsbeurten gehad.
Zwakke plekken heb ik in al die jaren niet aan onze Home-Car kunnen ontdekken. Alleen is natuurlijk de styling van het in- en exterieur niet meer van deze tijd (logisch). Daarom gaan we nu een andere caravan kopen en gaat onze caravan in de verkoop (met alleen maar mooie vakantieherinneringen vanaf mijn 6de levensjaar tot mijn 31ste).
Groeten, Roger

Plaats reactie

Terug naar “Home-car/ Home-star”