Wel of niet tevreden over Hobby?

Ben jij als Hobby-bezitter wel of niet tevreden over je Hobby?

ja, heel tevreden
211
52%
ja, redelijk tevreden
93
23%
neutraal
47
11%
nee, niet zo tevreden
22
5%
Nee, zeer ontevreden
36
9%
 
Totaal aantal stemmen: 409

arnovariante

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door arnovariante » di 2 mei 2017 16:09

De lichtsterkte van alle lampjes is in de Hobby 560 Kmfe excellent van 2010 van mijn maat ook al regelbaar.....

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35779
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Chris » di 2 mei 2017 16:31

RE.gif
En die deur was ook echt nodig.
Ik heb de "oude" 2 delige deur met hordeur niet kunnen waarderen.
Slap en gammel mag ik wel zeggen.
En... mijn onderdeur was dus krom, deur dicht en je keek onder door de kier naar buiten..
Rijden in de regen...nat binnen...
De dealer zat klem.. Deur zou zonder bestickering vergoed worden, aan de bestickering mankeerde niets..dus die werd niet vergoed.
Ik ga toch geen deur zonder bestickering accepteren...
Maar een woord voor..
BELACHELIJK.....
Het probleem met de slimtower heb ik al vaker gelezen...
Dat ligt niet alleen aan Dometic.
Ik heb de originele inbouwtekening van dometic gekregen, en begrijp dat Hobby daar niet aan voldaan heeft...
Zie daar het ontstaan van het slimtower probleem.
Net zo goed als dat Dometich deze KK MET fan levert... Hobby bouwt in zonder fan... tja...krabbel maar even op je kop.
En rondvliegende keukenlade's...heel herkenbaar...

Helaas ik heb niets meer te hobby 'en in een Hobby..ga dat nu in mijn Knaus doen.

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Micky » di 2 mei 2017 16:55

RE.gif

Even ademhalen Chris knipoog.gif er zijn ook mensen heel gelukkig met hun Hobby aflower.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7880
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door VIP » di 2 mei 2017 17:30

RE.gif RE.gif

Het zijn echte boeven bij Dometic, hoe durven ze zulke deuren te ontwerpen, produceren en dan ook nog te leveren aan de caravanfabrikanten, gewoon schandalig mrgreen.gif

Nee dan maar een hardhouten deur plaatsen die kunnen we dan als ie aanloopt afschaven. knipoog.gif
Porsche + Tabbert

Wheels
Berichten: 94
Lid geworden op: di 18 okt 2016 11:41
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Wheels » di 2 mei 2017 19:04

Vorigjaar een mooie occasion gekocht met wat gebreken. Resultaat na het herstellen en optimaliseren van de gebreken " een luxe in goede staat zijnde Hobby " waar we nog jaren van gaan genieten voor een zeer gunstig bedrag.

Ik denk dat er een groot verschil zit in beleving bij wat je als gebruiker verwacht. Het merk maakt me niets uit, want ik kijk alleen naar de staat, de prijs in relatie hiermee en de grootte die we wensen. We zijn dus blij met verkopers die hun caravan niet goed genoeg vinden of weer op zoek gaan naar vernieuwingen.
Hier spreekt een tevreden Hobbyist.
zeg wat je bedoelt dan is dat duidelijk knipoog.gif
Hobby 440SF 2007 + Enduro mover

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door karelV » di 2 mei 2017 19:23

Wij hebben nooit een lijst met "problemen" of mankementen aan onze Hobby caravan whistle.gif whistle.gif awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18782
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Hobby Linka » di 2 mei 2017 19:29

RE.gif

Echt wel. Jullie krijgen ieder jaar een nieuwe kentekenplaat. whistle.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door karelV » di 2 mei 2017 19:34

RE.gif


O ja, maar dan ook een nieuwe caravan-forum sticker awhoea.gif awhoea.gif
Deze hebben we trouwens op voorraad whistle.gif whistle.gif mrgreen.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35779
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Chris » di 2 mei 2017 20:04

Micky schreef:RE.gif Even ademhalen Chris knipoog.gif
Ik heb alleen mijn deurprobleem niet gelezen, de andere dingen zijn bekende zaken hoor..
Alleen mijn verbazing was groot toen die dealer te kennen gaf dat ik die deursticker moest betalen.... scratch.gif

En....Hobby heeft nu toch een betere deur weet ik...
Foto's daarvan wel gezien dus.
Net als met auto's, elk nieuw model is beter dan zijn voorganger, alleen toen jij hem kocht was hij op dat moment het beste wat er was...
De nieuwe Volvo is ook veeeel mooier dan de mijne, maar de mijne tuft zo lekker... :lol: :lol:

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Barts Modelairplanes
Berichten: 91
Lid geworden op: wo 28 okt 2015 19:19

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Barts Modelairplanes » di 2 mei 2017 22:09

Na verleden jaar een echte rotcaravan gekregen te hebben,met name de Premium 560CFE,heeft de vernieuwde versie 2017 mij dit weekend volledig kunnen bekoren!
Zo slecht de vorige was,zo goed deze is... thumbup.gif
Geen enkele opmerking meer,enkel in de positieve zin.
Het vernieuwde interieur is zeer geslaagd en stukken mooier dan de vorige versie,maar dat is smaak.
Blijft enkel spijtig dat er ook voor 2017 geen separate douche verkrijgbaar was,deze douchecel/wc heb je gewoon niks aan,douchen met het bijgeleverde douchegordijn...om te lachen.maar dit is bij de meeste caravans zo met dit soort douche.
De 2-ton as is ook een hele verademing,meer bodemvrijheid,zou er eigenlijk standaard onder moeten zitten.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1885
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door RichTrip » di 2 mei 2017 22:21

RE.gif
Mooi dat deze wel bevalt thumbup.gif

Zag overigens vandaag een vrij recente Hobby rijden welke zo laag hing, dat moet wel het probleem zijn met de verkeerd gemonteerde as.......
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Pino » do 4 mei 2017 09:41

VIP Premium schreef:Wij hebben dit jaar ongeveer 7.000 km met de Premium gereden en zijn denk ik na PD de intensievste gebruiker van een Premium.
Dan zet ons maar op plaats 3. Ca 20 campings per jaar en 5 à 6000 km
In 2015 ruim 8000, maar toen hadden we nog een 560CFe Excellent.
Uiteraard liepen wij ook tegen de Premium kwaaltjes aan die in garantie netjes zijn opgelost.
De vorige caravan hebben we wat lade bevestigingen moeten vervangen. Die zijn gewoon niet erg stevig. En vonden we de stabiliteit van de tafel op telescooppoot maar magertjes.
Maar verder, zeker over de Premium zijn we erg tevreden en houdt hij zich ook met de vele kilometers erg goed
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7880
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door VIP » do 4 mei 2017 10:15

RE.gif

Na het lezen van je post dacht ik ineens van hoeveel mm profiel hebben de banden nog na de vele kilometers.

Even een schuifmaat gemaakt en gemeten over de volle breedte van de banden en wat valt op:

Alle 4 de banden hebben exact 5 mm

Na 3 volledige seizoenen ( '14, '15 en '16) (2017 is pas net begonnen met enkele ritten) is dat 1 mm per jaar aan bandenslijtage, gezien op het aantal kilometers en veelvuldig rangeren en dergelijke zijn de banden nog niet op voor dat ze 6 jaar oud zijn.

Ofwel weer een mythe ontkrachtigd dat tandemassers hogere banden kosten hebben dan enkelassers, en dan rijden wij veel kilometers per jaar, als je minder rijdt betekent dit concreet dat de banden nog ruimschoots profiel hebben voordat ze preventief vervangen moeten worden.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10846
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door dieseltijger » do 4 mei 2017 13:23

Laat me eens raden....de meeste hobby bezitters zijn tevreden over hun hobby.

Dat is pas een informatieve poll.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Taan » do 4 mei 2017 13:34

VIP Premium schreef:RE.gif

Na het lezen van je post dacht ik ineens van hoeveel mm profiel hebben de banden nog na de vele kilometers.

Even een schuifmaat gemaakt en gemeten over de volle breedte van de banden en wat valt op:

Alle 4 de banden hebben exact 5 mm

Na 3 volledige seizoenen ( '14, '15 en '16) (2017 is pas net begonnen met enkele ritten) is dat 1 mm per jaar aan bandenslijtage, gezien op het aantal kilometers en veelvuldig rangeren en dergelijke zijn de banden nog niet op voor dat ze 6 jaar oud zijn.

Ofwel weer een mythe ontkrachtigd dat tandemassers hogere banden kosten hebben dan enkelassers, en dan rijden wij veel kilometers per jaar, als je minder rijdt betekent dit concreet dat de banden nog ruimschoots profiel hebben voordat ze preventief vervangen moeten worden.
Hoeveel banden moet jij vervangen dan? Ikke 2
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door graaf » do 4 mei 2017 14:16

karelV schreef:RE.gif O ja, maar dan ook een nieuwe caravan-forum sticker awhoea.gif awhoea.gif
Deze hebben we trouwens op voorraad whistle.gif whistle.gif mrgreen.gif
Donders ja!!!!....Heb ik ook nog een ergens liggen, de laatste! Kon er niet op verleden jaar omdat mijn nieuwere nummerplaat geen bredere onderrand had.
Inmiddels heb ik die wel vervangen, maar de sticker moet nog.......hop hop hop.....effe gaan zoeken mrgreen.gif
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7880
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door VIP » do 4 mei 2017 14:49

Taan schreef:
VIP Premium schreef:RE.gif

Na het lezen van je post dacht ik ineens van hoeveel mm profiel hebben de banden nog na de vele kilometers.

Even een schuifmaat gemaakt en gemeten over de volle breedte van de banden en wat valt op:

Alle 4 de banden hebben exact 5 mm

Na 3 volledige seizoenen ( '14, '15 en '16) (2017 is pas net begonnen met enkele ritten) is dat 1 mm per jaar aan bandenslijtage, gezien op het aantal kilometers en veelvuldig rangeren en dergelijke zijn de banden nog niet op voor dat ze 6 jaar oud zijn.

Ofwel weer een mythe ontkrachtigd dat tandemassers hogere banden kosten hebben dan enkelassers, en dan rijden wij veel kilometers per jaar, als je minder rijdt betekent dit concreet dat de banden nog ruimschoots profiel hebben voordat ze preventief vervangen moeten worden.
Hoeveel banden moet jij vervangen dan? Ikke 2
Geen mrgreen.gif want dan is de caravan al weer verkocht of ingeruild.

Maar ik zal het je even uitleggen:

De mythe dat tandemassers een hogere slijtage hebben door wringen kan wel zo zijn, maar uiteindelijk maakt het niets uit omdat de vervangings termijn van de banden eerder is dan de minimum wettelijke profieldiepte bij het door mij gemelde slijtagepatroon.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Taan » do 4 mei 2017 15:04

Ja die begreep ik al, maar als je na 6 jaar (preventief) vervangen moet betaal je wel dubbel.

En jij schreef
mythe ontkrachtigd dat tandemassers hogere banden kosten hebben dan enkelassers
Dat is dus niet waar. Je hebt dubbele kosten tenzij de banden vanwege de verdeelde last van zichzelf minder kosten. Of krijg je kwantumkorting? mrgreen.gif
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1885
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door RichTrip » do 4 mei 2017 15:22

dieseltijger schreef:Laat me eens raden....de meeste hobby bezitters zijn tevreden over hun hobby.

Dat is pas een informatieve poll.
Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Je hebt verschillende types gebruikers:

-Ik koop altijd een Hobby. Daar heb ik wel eens iets mee, maar dat wordt altijd door mijn vaste dealer opgelost.
-Ik heb eens een keer een Hobby gekocht, maar die valt me zo tegen dat ik snel weer een ander merk neem.
-Ik heb eens een keer een Hobby gekocht, maar die bevalt zo goed dat ik nooit weer een ander merk neem.
-Ik bekijk per keer welk merk ik neem op basis van prijs/indeling/dealer in de buurt. Dat kan nu een Hobby zijn, over een paar jaar een Knaus.
-Ik heb nooit een Hobby gehad en ik zal er naar grote waarschijnlijkheid ook nooit eentje kopen (daar val ik onder).

Al die verschillende meningen en ervaringen leveren een hoop discussies op die in mijn ogen best informatief zijn. Feit is dat voor een heleboel mensen een caravan een soort van beleving is, je hebt er een gevoel bij. Dat is bijvoorbeeld bij mij het geval. Ik voel niets bij een Hobby. Al zou er nooit wat mis mee zijn en is iedere Hobby bezitter tevreden, dan nog zou ik liever een ander merk kopen waar wel eens wat mis mee is. Maar een ander heeft dat weer bij een Dethleffs of een Kip.
Waarom kopen mensen een Alfa Romeo? Vast niet omdat die auto's zo betrouwbaar zijn. Dat is gewoon beleving mrgreen.gif

En sarcasme is is natuurlijk per definitie ook niet informatief whistle.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7880
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door VIP » do 4 mei 2017 15:56

Taan schreef:Ja die begreep ik al, maar als je na 6 jaar (preventief) vervangen moet betaal je wel dubbel.

En jij schreef
mythe ontkrachtigd dat tandemassers hogere banden kosten hebben dan enkelassers
Dat is dus niet waar. Je hebt dubbele kosten tenzij de banden vanwege de verdeelde last van zichzelf minder kosten. Of krijg je kwantumkorting? mrgreen.gif

Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk geweest.

Bandenslijtage bij een tandemasser is wellicht hoger dan bij een enkelasser, (kunnen we ook over discussieren want een enkelasser dwijlt meer (dus meer wrijving en slijtage) dan een tandmasser)

MAAR waar het om gaat is dat de banden voordat ze versleten zijn al ouder zijn dan 6 jaar. Niets meer en niets minder.

En ja een band kost minder dan voor een enkelasser en dan heb je ook nog de 3+1 aktie awhoea.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door karelV » do 4 mei 2017 18:55

RE.gif

Na 3 keer uitleg snap ik het nog niet hoor mrgreen.gif awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door karelV » do 4 mei 2017 18:58

graaf schreef:
karelV schreef:RE.gif O ja, maar dan ook een nieuwe caravan-forum sticker awhoea.gif awhoea.gif
Deze hebben we trouwens op voorraad whistle.gif whistle.gif mrgreen.gif
Donders ja!!!!....Heb ik ook nog een ergens liggen, de laatste! Kon er niet op verleden jaar omdat mijn nieuwere nummerplaat geen bredere onderrand had.
Inmiddels heb ik die wel vervangen, maar de sticker moet nog.......hop hop hop.....effe gaan zoeken mrgreen.gif


Ik heb hem dit keer ook niet op de brede rand van de nummerplaat geplakt maar net daar boven op de caravan zelf, misschien bij de volgende nieuwe wel weer op de nummerplaat whistle.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7880
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door VIP » do 4 mei 2017 19:06

karelV schreef:RE.gif

Na 3 keer uitleg snap ik het nog niet hoor mrgreen.gif awhoea.gif awhoea.gif
Gelukkig, je bent niet de enige awhoea.gif awhoea.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10846
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door dieseltijger » do 4 mei 2017 20:27

RE.gif @Richtrip: Ik volg jouw argumenten wel hoor, maar stel dan de vraag wat je wel en watje niet bevalt aan jouw (in dit geval) Hobby. Dan ontlok je een inhoudelijke discussie. Maar dat is aan de topicstarter. Hij wil van Hobby bezitters weten hoe de Hobby bevalt. Wel, ik denk dat je hetzelfde atwoord patroon krijgt als je aan Dethleff eigenaars vraagt hoe hun Dethleff bevalt, en-ga-zo-maar-door.

En sarcasme is niet informatief - maar het was ook mijn bedoeling niet om informatief te zijn. Zonder het topic te willen kapen: voeg je ervaring toe, de zwakke en sterke punten.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

urk47104
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 8 aug 2016 21:33

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door urk47104 » za 28 jul 2018 15:14

Wij hebben een hobby 540 2017 edelen
De koelkast is na 1 maand een en al ijs de diepvries ook ga een het rooster achter weghalen

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”