Wel of niet tevreden over Hobby?

Ben jij als Hobby-bezitter wel of niet tevreden over je Hobby?

ja, heel tevreden
211
52%
ja, redelijk tevreden
93
23%
neutraal
47
11%
nee, niet zo tevreden
22
5%
Nee, zeer ontevreden
36
9%
 
Totaal aantal stemmen: 409

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1885
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door RichTrip » ma 1 mei 2017 08:18

RE.gif
Ik begrijp het helemaal thumbup.gif
Ik ben ook een Dethleffs fan, al heb ik nu een Kip die ook perfect bevalt.
Maar een Hobby kan ik gewoon niet aan wennen. Het is puur een gevoel als je binnenstapt....
Gisteren nog in de Hobby van de overburen gestaan. Die hebben hem net weer aangekocht omdat een uitstapje naar een HomeCar totaal niet beviel. Naast de verkeerde indeling hadden ze gewoon weer heimwee naar de Hobby scratch.gif
Gezien het aantal Hobby's welke er rondrijden zal Hobby een beste schare fans hebben, zelfs mijn vrouw vindt een Hobby wel mooi [aschrik.gif], maar ik acht de kans dat er ooit een Hobby voor de deur staat vrijwel nihil.

Maar ik heb ook al vaker gezegd, de trend waarbij bijna alle merken nu hoogglans gaan toepassen in het interieur, dat zal het voor mij in de toekomst er ook niet makkelijker op maken om ooit een vervanger te vinden. Ik vindt dat hoogglans helemaal verschrikkelijk boos.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

arnovariante

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door arnovariante » ma 1 mei 2017 08:29

moet eerlijk zeggen dat wij als we voorheen in een Hobby stapten tijdens onze vele tripjes langs dealers, altijd het gevoel hadden van: ja leuk, mooi, compleet.
Dat is nu dus wel een beetje over.
:(
De hoogglans trend vind ik ook maar zozo, maar toevallig heb ik het er net nog met een collega forummer over gehad, als die vieze grijs/ lever kleur niet in die nieuwe CFe Premium had gezeten was het wel een kanshebber geweest.
Wij hebben een paar eisen die nauwelijks in 1 caravan te vinden zijn.
- grote rondzit (echt groot)
- grote keuken met bruikbare kookplaat (niet het zielige Hobbyding wat we nu hebben.....)
- eilandbed van minimaal 155 breed
En eigenlijk moet de rondzit haakse hoeken hebben ipv de ronde zoals veelal gebruikelijk.
En waarschijnlijk is de volgende geen tandemasser.
Eigenlijk is de enige echte reden het moveren bij ons op de oprit.
Krap en stijl omhoog, een 90° bocht is de meest makkelijke manier, dat gaat dus niet.
Ook niet met een 4x4 vrees ik, tenminste niet zonder de banden aan een wringtest te onderwerpen.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door PD » ma 1 mei 2017 09:14

Wij zijn nog steeds heel erg tevreden over onze Hobby Premium waarmee we nu alweer het 5e seizoen kamperen. Als iemand de caravan intensief gebruikt, zijn wij het wel met ca. 25 campings per seizoen en geen noemenswaardige problemen ondervonden.

Het is inmiddels onze 3e Hobby en of de volgende weer een Hobby wordt, hangt af van indeling, interieur en exterieur mrgreen.gif
Laatst gewijzigd door PD op ma 1 mei 2017 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1885
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door RichTrip » ma 1 mei 2017 09:26

RE.gif

Je hebt natuurlijk Hobby's en je hebt Premium's mrgreen.gif

In het begin vond ik ze verschrikkelijk, maar naarmate de jaren verstrijken, ga ik ze meer waarderen. Het is echt iets bijzonders thumbup.gif Premium zou bijna een merknaam moeten zijn, want of het nu een Hobby Premium is, een Knaus Premium of een Dethleffs Premium, grote kans dat het niet had uitgemaakt wat er voor staat, je had hem toch wel gehad knipoog.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door PD » ma 1 mei 2017 09:28

RichTrip schreef:...grote kans dat het niet had uitgemaakt wat er voor staat, je had hem toch wel gehad knipoog.gif
awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif

Fendt Brillant 2016 en 2017 vinden we ook erg mooi, daar zijn we laatst erg dichtbij geweest :oops: Heeft ook te maken met de wielmaat omdat hier in de straat een 13" tandemasser met 4x4 mover niet over de drempel kan en de Brillant tandem net als onze huidige Premium op 15" staat. Zolang Hobby bij 13" onder de tandems blijft, is dat voor ons een obstakel...
arnovariante schreef:.. maar toevallig heb ik het er net nog met een collega forummer over gehad..
Wanneer Fendt de 560 SRF Opal zou gaan leveren in Brillant-exterieur, dan zou dat voor ons ook een optie zijn ipv de 650 TF knipoog.gif verstandiger voor ons ook wellicht... Dan zijn meteen Kont, Grove hamerslag en Oplopende skirts opgelost wat we nu van de gewone Fendt's niet mooi vinden. Het interieur van de huidige Opal is wel schitterend.

Nee, we sluiten andere merken niet op voorhand uit, maar het overtuigt nog niet helemaal knipoog.gif Het nieuwe Premium interieur lijkt ons vooralsnog te modegevoelig al hebben we daar ook al van alles van gevonden :lol: Keuzes, keuzes, keuzes...
Laatst gewijzigd door PD op ma 1 mei 2017 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Micky » ma 1 mei 2017 09:58

RE.gif

even een briefje naar de gemeente en ze willen het wellicht aanpassen, jij rijdt met een goedgekeurd product.
Zelf gehad in Hilversum bij mijn werk, nieuwe drempels, ik rij er met de A4 stapvoets overheen en raak de grond, gemeente gebeld, wat bleek, een collega van me had ook gebeld, ze zoude gaan kijken. Eind van het verhaal verkeerde drempels geplaatst en ze hebben het opgelost door andere te plaatsen.

Nee heb je, ja kun je krijgen mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door PD » ma 1 mei 2017 10:00

RE.gif
Die beperkte bodemvrijheid is onderweg ook wel een dingetje met een 4x4 mover eronder hoor, met name de mover vóór het assenstel, dus die drempel thuis is eigenlijk wel een veilige "drempel" knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Micky » ma 1 mei 2017 10:15

RE.gif

weet ik, maar jij haalde alleen de thuis drempel aan, dat is op te lossen, onderweg wordt het lastig mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

arnovariante

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door arnovariante » ma 1 mei 2017 10:25

PD had het over de beplating.
Ik vind een gladde plaat wel erg mooi, en dan zeker de grijze van Dethleffs.
Maar het kleinste deukje zie je gelijk, dat lijkt me een nadeel.
Nu is het natuurlijk de bedoeling om geen stokken ertegenaan te laten vallen maar....., you never know!
Dan is de fijne hamerslag van de Premium idd wel een tussenoplossing.
En dan die lelijke kastdeurtjes even oppimpen met een fatsoenlijk kleurtje.....
:oops: :oops:

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door PD » ma 1 mei 2017 10:28

RE.gif
Die fijne hamerslag is voor ons ook de mooiste oplossing, verkrijgbaar in Premium en Brillant knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

arnovariante

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door arnovariante » ma 1 mei 2017 10:31

Voor jullie is het exterieur zeker zo belangrijk als de binnenkant.
Wij vinden het interieur belangrijker.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door PD » ma 1 mei 2017 10:31

RE.gif
Klopt wij moeten er vaker naar kijken awhoea.gif dus het moet beide in orde zijn thumbup.gif
En we zijn verwend met de huidige :lol:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1711
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door witjesm » ma 1 mei 2017 10:42

Met betrekking tot schade in combinatie met glade beplating hebben jullie zeker gelijk dat het gevoeliger is. Daarintegen is schoonmaken van de irritante zwarte water strepen wel echt veel minder werk. Ook blijf ik het gewoon mooier vinden maar dat zal smaak zijn.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1885
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door RichTrip » ma 1 mei 2017 11:00

PremiumDiscovery schreef:RE.gif
Klopt wij moeten er vaker naar kijken awhoea.gif dus het moet beide in orde zijn thumbup.gif
En we zijn verwend met de huidige :lol:
Mee eens, vindt overigens het exterieur van de Fendt Brilliant mooi, maar de "Premium style" striping had wel achterwege kunnen blijven. Nu lijkt de zijkant wel erg druk......

Dus afgaande op jouw ideale indeling dan een Fendt Brilliant 560SRF met de striping van de Opal awhoea.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door PD » ma 1 mei 2017 11:02

RE.gif
Brillant 2017 is een stuk rustiger dan de 2016 knipoog.gif
Maar het blijft tobben ja awhoea.gif Misschien iets met een föhn vogelen...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Fred G
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 13 mei 2016 22:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Fred G » ma 1 mei 2017 17:19

Ben tevreden over ons Hobby-tje hoor.
Maar wel een aantal problemen mee gehad.
Het is en oudere Hobby 450 UF uit 2004 en we hebben m nu bijna een jaar.
Wat is er gesneuveld:

Waterbak waar de schoonwatertank in staat en is vervangen
Keukenkraan lekte en is vervangen.
Combirollo achter is hersteld
Aftapkraantje boiler is vervangen, door mijn eigen schuld is er iets tegenaan gekomen
Het binnenkader van het Remis dakluik is een drama. Heb daar inmiddels zelf een nieuwe (!) voor gekocht
Het binnenwerk van de disselbakklep is kapot gegaan.

Alle dingen zijn van toeleveranciers, behalve de disselbakklep, die inmiddels op kosten van Campolife besteld is.

Dus er is eigenlijk maar één specifiek Hobby dingetje gesneuveld haphop.gif
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7881
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door VIP » ma 1 mei 2017 17:29

RE.gif

En dat voor een caravan van 14 jaar jong thumbup.gif

Genoemde defecten zal bij andere merken na zoveel jaar vergelijkbaar zijn.

Dat is met kunstof delen altijd het geval.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35779
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Chris » ma 1 mei 2017 17:35

RE.gif
Nou...dan heb je denk ik mazzel gehad.
Mijn Hobby was van 2012...en ik kan (kon) een waslijst noteren....
En allemaal dingen die ik hier gewoon regelmatig voorbij zie komen bij andere Hobby'isten.
En geen "meewerkende" dealer, gevolg, caravan is weg, verkocht, en er zijn nog steeds 4 klachten die met de eerste garantie klachten op de lijst stonden niet opgelost, tot aan een erg kromme onderdeur..
De werd niet vervangen, dealer gaf toe dat ie erg krom was, maar de deur zou wel, maar de striping op de deur zou niet vergoed worden door Hobby.
Dan moest IK de striping maar betalen...hoe achterlijk zijn ze om zoiets te verzinnen.
En die dealer.....juist... never again.

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Fred G
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 13 mei 2016 22:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Fred G » ma 1 mei 2017 18:18

RE.gif

Nou lekkere dealer dan zeg :(

Ik moet zeggen dat ze bij de Campo echt wel hun best voor ons hebben gedaan hoor.
Maar klaarblijkelijk is onze lijst nog niet lang genoeg awhoea.gif
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers

arnovariante

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door arnovariante » ma 1 mei 2017 18:29

witjesm schreef:Met betrekking tot schade in combinatie met glade beplating hebben jullie zeker gelijk dat het gevoeliger is. Daarintegen is schoonmaken van de irritante zwarte water strepen wel echt veel minder werk. Ook blijf ik het gewoon mooier vinden maar dat zal smaak zijn.
De hamerslag heb ik nooit problemen mee om schoon te krijgen, ook nooit regenstrepen erop.
De gladde plaat voor en achter zijn veel moeilijker te reinigen.
Maar tegenwoordig heb ik daar Mellerud voor, werkt perfect.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7881
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door VIP » ma 1 mei 2017 19:41

Chris schreef:RE.gif
Nou...dan heb je denk ik mazzel gehad.
Mijn Hobby was van 2012...en ik kan (kon) een waslijst noteren....
En allemaal dingen die ik hier gewoon regelmatig voorbij zie komen bij andere Hobby'isten.
En geen "meewerkende" dealer, gevolg, caravan is weg, verkocht, en er zijn nog steeds 4 klachten die met de eerste garantie klachten op de lijst stonden niet opgelost, tot aan een erg kromme onderdeur..
De werd niet vervangen, dealer gaf toe dat ie erg krom was, maar de deur zou wel, maar de striping op de deur zou niet vergoed worden door Hobby.
Dan moest IK de striping maar betalen...hoe achterlijk zijn ze om zoiets te verzinnen.
En die dealer.....juist... never again.

Chris
Chris,

Denk dat je mijn bericht verkeerd hebt begrepen, ik reageerde op Fred G.

En een schrale troost,mijn ouders kochten een nieuwe Fendt bij de officiele Fendt dealer, en hadden ook een waslijst aan problemen werd ook maar moeizaam opgelost en niet te vergeten de lekkage, bleek een serie waar ze vergeten waren de afdekijst aan de voorzijde te kitten, hoe verzin je het.

Of ik nu nooit meer een Fendt zou kopen..... nou als ze in de toekomst een wagen naar onze smaak hebben dan wellicht wel.

Maar dan alleen een Brillant met een ander exterieur en geen hoogglans, zelfde probleem in de huidige Premiums ook hoogglans, dus moeten we geduld hebben.

Maar de perfecte caravan bestaat niet, dat is een ding wat zeker is.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35779
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Chris » ma 1 mei 2017 21:07

Hoi Vip..
Ik ook...op Fred G
Maar jij drukte net iets eerder op Enter ...denk ik.. mrgreen.gif

En dat De perfecte caravan niet bestaat klopt.
Maar de ene of de andere caravan kan een heel groot gevoelsverschil geven.
Zeg maar ...die klik..

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Fred G
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 13 mei 2016 22:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Fred G » ma 1 mei 2017 21:46

Mijn caravanstalling-baas zei "caravans zijn net eieren"
Het mag niet te veel wegen, dus er moet toch een compromis zijn.

Tja, dan sneuvelt er wel eens wat, ook bij normaal gebruik. Blijft thuis wel altijd alles heel? Niet altijd.

Neemt niet weg dat een caravandealer de zaak netjes dient op te lossen
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers

SvD
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 okt 2016 14:46

Indeling Hobby 400Sfe 2017

Bericht door SvD » di 2 mei 2017 11:44

SvD schreef:Kom even terug op mijn vorige bericht over de Hobby 400Sfe de Luxe 2017...
Er blijkt geen "handdoekhouder" in de caravan te zitten en de verkoper moest in de catalogus zien wat ik bedoelde en gaat bij Hobby informeren waarom deze hem niet bezit.
De lades zijn in deze 2017 uitvoering ingekort om schapjes te maken en om een handdoekhouder te kunnen plaatsen.
In de catalogus staat het in de beschrijving en op de foto is dat duidelijk te zien.
Van de dealer een mooie lijst gekregen wat er allemaal is nagekeken en aangevinkt, alles in orde, maar bij thuiskomst blijkt dat er een dop van Thetford toilet mist.
Bij aflevering blijkt dat er wel een TV beugel is geplaatst maar de stopcontacten waren even vergeten, maar dit is gelijk tot tevredenheid opgelost.
Ik ga er vanuit dat hier ook wel oplossingen voor komen, maar wat meer overleg tussen verkoper/technische dienst zou zeer welkom zijn, want een halve dag wachten op aflevering zou niet nodig hoeven zijn.
Na drie jaar achter elkaar een caravan bij deze dealer te hebben gekocht mag je toch verwachten dat je best wel een aardige klant bent......
Wacht even op een reactie van deze en zal ook een bericht sturen naar Hobby om de reden te vragen waarom er geen handdoekrekje in deze zit!
Als je dit met zoveel ophef vermeld, verbaast me dit zeer!!!

SvD

SvD
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 okt 2016 14:46

Indeling Hobby 400Sfe 2017?

Bericht door SvD » di 2 mei 2017 12:53

Zouden de ontwerpers van de Hobby 400Sfe 2017 zelf caravannen?
Zelf denk ik van niet en zal uitleggen waarom.....

1: Je bouwt een dubbel stopcontact en aansluiting TV in de hangkast, terwijl de TV alleen aan de scheidingswand aan de andere kant kan hangen.
2: Hier kan alleen de TV beugel hangen, maar daar zitten geen stopcontacten en aansluiting TV.
3: In het vernieuwde keukenblok zijn de lades korter gemaakt en schapjes aangebracht om een handdoekenrekje te kunnen plaatsen.
4: Handdoekenrekje niet aangebracht.
5: In een schap zit een dubbel stopcontact helemaal achterin, lekker handig! Je moet wel lange armen hebben om iets aan te sluiten en niets in het schap plaatsen!

Is er dan niets verbeterd ten opzichte van de 2016 serie, jawel de keukenlades zijn versterkt.
De spotjes in lichtsterkte regelbaar.
Hele deur, breder, betere scharnieren, slot en hele hordeur.

Wie weet dat in de serie in 2018 deze onvolkomenheden zijn opgelost???

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”