Wel of niet tevreden over Hobby?

Ben jij als Hobby-bezitter wel of niet tevreden over je Hobby?

ja, heel tevreden
211
52%
ja, redelijk tevreden
93
23%
neutraal
47
11%
nee, niet zo tevreden
22
5%
Nee, zeer ontevreden
36
9%
 
Totaal aantal stemmen: 409

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Fam de Goeij » vr 14 okt 2016 10:43

RE.gif

Geen ruzie maken he .... [aschrik.gif]

Alleen maar omdat ik begon over een slecht vastgezet licht kabeltje en verdeeldoosje aflower.gif


Blijf elkaar respecteren svp thumbup.gif en terug bij het onderwerp: Iedere caravan mankeert wel eens wat aan en toch zijn de meeste bezitters erg tevreden! !

zwaaien.gif

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7880
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door VIP » vr 14 okt 2016 10:58

Wij hebben dit jaar ongeveer 7.000 km met de Premium gereden en zijn denk ik na PD de intensievste gebruiker van een Premium.

Of naar Italie, Alpenlanden, Benelux of waar dan ook heen wij rijden veel binnenwegen, passen en door dorpjes, en daar heeft een caravan meer van te lijden (torderen) dan alleen maar over de snelweg of op een vast plek.

Ook wij hebben nog nooit een schroevendraaier hoeven te pakken om iets vast te zetten van het interieur van de Premium. Enige wat in de caravan defect was direct na aankoop bij de eerste rit was ook de mengkraan. (Maar die komt van een toeleverancier).

Bedrading van de verlichting zit idd keurig netjes vastgeschroefd.

Qua design onovertroffen (maar dat is persoonlijke smaak).

Wat ik overigens leuk vindt is dat de Hobby Fabriek zich geabboneerd heeft op mijn youtube kanaal.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Micky » vr 14 okt 2016 11:19

Fam de Goeij schreef:RE.gif

Geen ruzie maken he .... [aschrik.gif]

Alleen maar omdat ik begon over een slecht vastgezet licht kabeltje en verdeeldoosje aflower.gif


Blijf elkaar respecteren svp thumbup.gif en terug bij het onderwerp: Iedere caravan mankeert wel eens wat aan en toch zijn de meeste bezitters erg tevreden! !

zwaaien.gif
Zit wel goed hoor, PD en ik respecteren elkaar wel hoor mrgreen.gif


RE.gif echt waar? hahaha, leuk, ze willen zelf dus ook genieten van het mooiste ontwerp onderweg op vakantie mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7880
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door VIP » vr 14 okt 2016 12:32

RE.gif

Dank je, ik vond het ook wel gaaf thumbup.gif


Edit: geabboneerd moet geabonneerd zijn :oops:
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door karelV » vr 14 okt 2016 19:42

[quote="Fam de Goeij"]RE.gif

Toch zou ik ook wel eens bij een Premium ook onder de achterzijde van de caravan willen kijken ..... zucht.gif

Het zou mij niets verbazen als daar ook ergens de achterlichtkabels tegen de bumper weg geplakt zitten en ook de
stekker verbindingsdoos daar los bungelt scratch.gif .

Hobby,s verschillen niet zo veel van elkaar of je nu Premium heet of de Luxe . Verschillen zijn vooral optisch en aan de buitenkant ,
met wat extra kunststof plaat materiaal en achter dan de bergruimte ,maar meubels zijn standaard, alleen de kleppen en deurtjes zijn anders en hebben
duurdere handgrepen .

Technisch lijkt mij alles het zelfde .Ook de bekabeling weg werken bij alle modellen op dezelfde manier houdt immers ook de productie kosten laag .
En dus ook de Premium betaalbaar.




Wij hebben ook een Premium gehad en daar is ook het één en ander aan vernieuwd door de dealer (Hobby garantie) en de bedrading van de achter verlichting was op een keurige degelijke wijze aangebracht zoals al eerder beschreven hier, maar volgens mij als ik het ooit goed gezien heb waren de kappen van de achterlichten ook niet echt waterdicht aan de binnenzijde (smalle horizontale gedeelte van de kap). Zag iig geen rubber zitten en kon zo tussen het chassis en kap doorkijken en zag de lampjes zo zitten. Hebben daardoor nog nooit (vocht) problemen gekregen met de verlichting dus het zal wel goed zitten. scratch.gif
Laatst gewijzigd door karelV op vr 14 okt 2016 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

arnovariante

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door arnovariante » vr 14 okt 2016 19:49

RE.gif
scratch.gif
Een heel verhaal quoten en dan geen reactie eronder zetten?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door PD » vr 14 okt 2016 19:51

RE.gif
Volgens mij staan er 2 reacties tussen de gequote tekst, niet echt leesbaar...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

arnovariante

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door arnovariante » vr 14 okt 2016 19:54

Is ook moeilijk, de "citeer" knop gebruiken. [aschrik.gif]

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door karelV » vr 14 okt 2016 19:59

karelV schreef:
Fam de Goeij schreef:RE.gif

Toch zou ik ook wel eens bij een Premium ook onder de achterzijde van de caravan willen kijken ..... zucht.gif

Het zou mij niets verbazen als daar ook ergens de achterlichtkabels tegen de bumper weg geplakt zitten en ook de
stekker verbindingsdoos daar los bungelt scratch.gif .

Hobby,s verschillen niet zo veel van elkaar of je nu Premium heet of de Luxe . Verschillen zijn vooral optisch en aan de buitenkant ,
met wat extra kunststof plaat materiaal en achter dan de bergruimte ,maar meubels zijn standaard, alleen de kleppen en deurtjes zijn anders en hebben
duurdere handgrepen .

Technisch lijkt mij alles het zelfde .Ook de bekabeling weg werken bij alle modellen op dezelfde manier houdt immers ook de productie kosten laag .
En dus ook de Premium betaalbaar.


Wij hebben ook een Premium gehad en daar is ook het één en ander aan vernieuwd door de dealer (Hobby garantie) en de bedrading van de achter verlichting was op een keurige degelijke wijze aangebracht zoals al eerder beschreven hier, maar volgens mij als ik het ooit goed gezien heb waren de kappen van de achterlichten ook niet echt waterdicht aan de binnenzijde (smalle horizontale gedeelte van de kap). Zag iig geen rubber zitten en kon zo tussen het chassis en kap doorkijken en zag de lampjes zo zitten. Hebben daardoor nog nooit (vocht) problemen gekregen met de verlichting dus het zal wel goed zitten. scratch.gif
SORRY voor het verkeerde quoten :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: knipoog.gif
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op vr 14 okt 2016 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote aangepast
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door karelV » vr 14 okt 2016 20:01

karelV schreef:
karelV schreef:
Fam de Goeij schreef:RE.gif

Toch zou ik ook wel eens bij een Premium ook onder de achterzijde van de caravan willen kijken ..... zucht.gif

Het zou mij niets verbazen als daar ook ergens de achterlichtkabels tegen de bumper weg geplakt zitten en ook de
stekker verbindingsdoos daar los bungelt scratch.gif .

Hobby,s verschillen niet zo veel van elkaar of je nu Premium heet of de Luxe . Verschillen zijn vooral optisch en aan de buitenkant ,
met wat extra kunststof plaat materiaal en achter dan de bergruimte ,maar meubels zijn standaard, alleen de kleppen en deurtjes zijn anders en hebben
duurdere handgrepen .

Technisch lijkt mij alles het zelfde .Ook de bekabeling weg werken bij alle modellen op dezelfde manier houdt immers ook de productie kosten laag .
En dus ook de Premium betaalbaar.



karelV schrijft;
Wij hebben ook een Premium gehad en daar is ook het één en ander aan vernieuwd door de dealer (Hobby garantie) en de bedrading van de achter verlichting was op een keurige degelijke wijze aangebracht zoals al eerder beschreven hier, maar volgens mij als ik het ooit goed gezien heb waren de kappen van de achterlichten ook niet echt waterdicht aan de binnenzijde (smalle horizontale gedeelte van de kap). Zag iig geen rubber zitten en kon zo tussen het chassis en kap doorkijken en zag de lampjes zo zitten. Hebben daardoor nog nooit (vocht) problemen gekregen met de verlichting dus het zal wel goed zitten. scratch.gif

SORRY voor het verkeerde quoten :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door karelV » vr 14 okt 2016 20:05

arnovariante schreef:Is ook moeilijk, de "citeer" knop gebruiken. [aschrik.gif]

Had de "citeer" knop wel gebruikt maar mijn reactie tussen het verhaal van de Goeij geplaatst/geschreven. verhaal niet helemaal naar onderen gescrold. SORRY voor dat :oops: :oops: :oops:
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Jan Krukas
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 17:58
Locatie: Haarlem

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Jan Krukas » za 15 okt 2016 18:29

[quote="PremiumDiscovery"]RE.gif
Onze hobby met de Hobby is kamperen... Dit seizoen staan we inmiddels op camping nr. 26 en we hebben in 2016 nu ca. 95 dagen van de caravan genoten. Wie evenaart deze "duurtest" knipoog.gif

Aha PD de duurtest met een Hobby verbeterd wij zijn elk jaar 4 maanden met de 560 prestige Weg.

haphop.gif haphop.gif. Gr. Jan. ( Ook nog niets kapot )

SvD
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 okt 2016 14:46

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door SvD » vr 28 okt 2016 17:01

Wij hebben, nee hadden een Hobby 400Sfe de Luxe 2016 waar we nogal problemen mee hadden zoals:
Eindkeuken lade's die open schieten bij het remmen, zodat het gehele frontje en levensmiddelen door de caravan vlogen.
Lekkende fonteinkraan en SlimLine koelkast die niet voldoende afwaterde, omdat het bakje lekbakje bevriest en het gaatje dicht gaat zitten met ijs.
Het dooiwater loopt dan onderuit de koelkast.....
Ook het opklappen van het bed raakt de jalouzie van het voorraampje, zodat je eerst deze omhoog moet doen om deze niet te beschadigen!
Inmiddels een 400Sfe de Luxe 2017 besteld waar bijna al deze euvels verholpen zouden zijn (beloofde de dealer) behalve van dat bed, omdat hier geen oplossing voor is.
Eind april gaat deze geleverd worden.
Mochten de problemen niet verholpen zijn in deze nieuwe, laten we dit direct weten via dit Caravan-Forum!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Micky » vr 28 okt 2016 19:28

RE.gif

Dus jullie hebben een Hobby uit dit jaar, met problemen en dan koop je een nieuwe uit 2017 met de hoop dat dit probleem opgelost is scratch.gif jullie hebben je aankoop prijs terug gekregen hoop ik dan?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gerhard N

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Gerhard N » vr 28 okt 2016 19:32

RE.gif
idd , dat mag toch hopen , sterker nog ,dat zal toch moeten !

SvD
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 okt 2016 14:46

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door SvD » wo 2 nov 2016 16:51

Micky schreef:RE.gif

Dus jullie hebben een Hobby uit dit jaar, met problemen en dan koop je een nieuwe uit 2017 met de hoop dat dit probleem opgelost is scratch.gif jullie hebben je aankoop prijs terug gekregen hoop ik dan?
Met bijbetaling omdat er een nieuw model is uitgekomen met hopen we de verbeterpunten, zoals belooft.....

SvD
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 okt 2016 14:46

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door SvD » za 29 apr 2017 18:58

Na een hagelbui zware schade aan onze Hobby400Sfe de Luxe (2016) gehad en deze ingeruild.
In Raamsdonkveer (weet niet of ik de naam van dealer mag noemen?) een nieuwe Hobby 400Sfe de Luxe opgehaald.
De kinderziektes zijn bij deze voor het grootste deel verbeterd zoals: versteviging lades en deursloten.
Helaas is de afvoer van het lekwater in de Slim koelkast hetzelfde gebleven en bevriest het lekbakje, zodat er lekwater in de koelkast loopt.
Koelkast een stuk lager zetten is een oplossing, maar lijkt me niet de bedoeling.
Ook het uittrekbare hand/theedoekrekje zit er niet in, terwijl er in de catalogus een voorbeeldfoto staat!
Voor de rest zijn er mooie verbeteringen aangebracht zoals: spots, brede deur met hele hordeur en groter raampje in de deur.
Kortom zeer tevreden met wijzigingen en dealer!!!!
Gr. SvD

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Michel1975 » zo 30 apr 2017 07:31

Rapt van die koelkast lijkt me wel even een dingetje. Wat overigens niet hobby zelf is maar een toeleverancier. Hoe los je dit op dan? Kan me niet voorstellen dat je condenswater in je caravan wilt.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7880
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door VIP » zo 30 apr 2017 10:28

Ik heb zelf een afvoerslangetje onder dit bakje gemaakt dan heb je er nooit geen last meer van, er is ergens een topic over kan het alleen niet zo 1 2 3 vinden.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Michel1975 » zo 30 apr 2017 10:39

Das dan meer een aftersales dingetje dat door de dealer opgepakt dient te worden. Niet perse alleen iets wat hobby aangaat.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door karelV » zo 30 apr 2017 10:46

RE.gif RE.gif

Klopt idd, maar vraag me af waarom ze dat nog steeds op deze manier bij de factory maken. Is toch een kleine ingreep om daar zo'n (overloop)slangetje aan te maken want nagenoeg iedere Hobby caravanbezitter heeft daar mee te maken.
Had eigenlijk allang verwacht dat de gezamelijke Hobbydealers dit (probleempje) allang gemeld zouden hebben bij of Hobby/Fendt Benelux Dordrecht of bij het hoofdkantoor van Hobby op de Harald-Striewski strasse 15 in Fockbek/Rendsburg. mrgreen.gif mrgreen.gif awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

arnovariante

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door arnovariante » zo 30 apr 2017 10:57

Volgens mij gaan hier 2 problemen door elkaar gehaald worden.
Het lekbakje waar VIP het over heeft zit buiten achter de koelkast, daar wordt condens water opgevangen maar het bakje loopt over waardoor er water achter de koelkast terecht komt.
Svd spreekt over condens water wat in de koelkast zelf terecht komt.dit is een heel ander probleem volgens mij.

SvD
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 okt 2016 14:46

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door SvD » zo 30 apr 2017 21:31

Kom even terug op mijn vorige bericht over de Hobby 400Sfe de Luxe 2017...
Er blijkt geen "handdoekhouder" in de caravan te zitten en de verkoper moest in de catalogus zien wat ik bedoelde en gaat bij Hobby informeren waarom deze hem niet bezit.
De lades zijn in deze 2017 uitvoering ingekort om schapjes te maken en om een handdoekhouder te kunnen plaatsen.
In de catalogus staat het in de beschrijving en op de foto is dat duidelijk te zien.
Van de dealer een mooie lijst gekregen wat er allemaal is nagekeken en aangevinkt, alles in orde, maar bij thuiskomst blijkt dat er een dop van Thetford toilet mist.
Bij aflevering blijkt dat er wel een TV beugel is geplaatst maar de stopcontacten waren even vergeten, maar dit is gelijk tot tevredenheid opgelost.
Ik ga er vanuit dat hier ook wel oplossingen voor komen, maar wat meer overleg tussen verkoper/technische dienst zou zeer welkom zijn, want een halve dag wachten op aflevering zou niet nodig hoeven zijn.
Na drie jaar achter elkaar een caravan bij deze dealer te hebben gekocht mag je toch verwachten dat je best wel een aardige klant bent......
Wacht even op een reactie van deze en zal ook een bericht sturen naar Hobby om de reden te vragen waarom er geen handdoekrekje in deze zit!
Als je dit met zoveel ophef vermeld, verbaast me dit zeer!!!

SvD

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35779
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Chris » zo 30 apr 2017 21:54

Chris schreef:RE.gif

Zo denk ik er ook over.
Fijne en heel complete sleurhut.
Onze Hobby heeft ook wel her en der een minder puntje... maar..
Veel van deze mindere puntjes zijn onderdelen van andere fabrikanten.
De gasveer van de disselklep, de ladegeleiders van de 4 ( enorme) keukenlade's.
Waterpompje.... allemaal GEEN Hobby fabrikaat.
Maar... wel door Hobby gekozen om in te bouwen dus.
Slecht is een Hobby in mijn optiek niet, maar.....alle waar is naar zijn geld.
Hobby heeft een giga marktaandeel puur en alleen omdat ze heeeeel veeeeeel caravan leveren voor je geld.
Alles heeft voors en tegens dus.

Greetz
Chris
Lees ik deze reactie van mezelf....5 november 2015...
En heb de Hobby niet meer....na 4 jaar terug naar Knaus.
23 jaar een Sudwind gehad, 4 jaar een Hobby en nu weer terug naar een Sudwind....
Waarom???
Hobby en ik was geen gelukkig huwelijk zal ik maar zeggen....

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

arnovariante

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door arnovariante » zo 30 apr 2017 23:17

RE.gif
Ook ik kan nu na 1,5 jaar Hobby ervaring beter beoordelen of ik tevreden ben.
Niet helemaal dus....
Beetje tweeledig, aan de ene kant is het een caravan die compleet is voor het geld wat het kost.
Aan de ander kant zitten er miskleunen in waarvan je zegt: hoe verzin je het.
Kwalitatief is het vaak ruk, kookplaat is ruk, veel te klein, indeling en vormgeving van de kasten rondom de keuken is ook dom (vinden wij).
En zo nog wel wat puntjes.
Wij hebben onze draai nog niet gevonden in de 650 UMFe.
Het kan dan ook maar zo zijn dat we weer overstappen naar wat anders.
Ik ben nog nooit merkentrouw geweest, met auto's ook niet.
Maar terug naar Dethleffs? Ja graag!
Alhoewel de fantastische Gourmet kookplaat ook niet meer gevoerd wordt.
Je moet nu echt naar de dure Beduin om een fatsoenlijke kookplaat te hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”