Wel of niet tevreden over Hobby?

Ben jij als Hobby-bezitter wel of niet tevreden over je Hobby?

ja, heel tevreden
211
52%
ja, redelijk tevreden
93
23%
neutraal
47
11%
nee, niet zo tevreden
22
5%
Nee, zeer ontevreden
36
9%
 
Totaal aantal stemmen: 409

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door PD » zo 4 sep 2016 18:56

RE.gif
Die kappen moesten eind 2014 al vervangen worden van de bouwjaren 2012 en 2013; de onze zijn toen in november ook in Dordt vervangen. Kromme ramen hebben wij nog niet gehad sinds 2013 thumbup.gif De Premium is bij verschillende eigenaren (kromtrekkende ramen) inderdaad niet probleemloos gebleken; wij hebben mazzel gehad al hebben we ook een zeer hulpvaardige dealer voor het geval dat... Kennissen van ons met een 495 UL Premium uit 2013 hebben ook de kappen laten vervangen en hebben geen last van kromtrekkende ramen... het kan gelukkig dus wel !

Onze volgende wordt waarschijnlijk weer een Premium al zullen ze het nieuwe interieur een andere uitstraling moeten geven....... het design van het exterieur is van de buitencategorie thumbup.gif blij.gif thumbup.gif Ons bezoek aan de Caravan Salon dit weekend heeft dit voor ons nogmaals bevestigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door JAJB » zo 4 sep 2016 19:42

Barts Modelairplanes schreef:
arnovariante schreef:RE.gif
Tja, schrijver van de opmerking waarop je reageert is nu eenmaal nogal verwend ....
En heeft graag steken onder water..
Nu lijkt mij een Altea ook nogal redelijk aan de lichte kant voor een 2000 kg Premium.
Wel 4x4 natuurlijk en daardoor wat zwaarder dan normaal.
Mijn Premium weegt leeg 1540 Kg,standaard mag/mocht die 1800kg wegen,daar mijn auto op papier maar 1650kg mag trekken heeft de dealer de caravan laten detarreren naar 1650kg en ben ik dus volledig in orde met de wetgeving.Ik heb in ieder geval geen enkel probleem om deze caravan te trekken,welliswaar op voorwaarde dat deze perfect geladen is en genoeg kogelbelasting heeft( ong 80kg)
Ik snap eigenlijk niet waarom je hem op papier na benden hebt gezet.

Al staat er 2000kg op papier, als jij op dat moment 1650 bent zit je goed.

Ze kunnen / mogen niet bekeuren op papier.
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door PD » zo 4 sep 2016 19:45

RE.gif
Over die discussie zijn al heel veel posts geschreven :(
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door JAJB » zo 4 sep 2016 19:54

@PD,

Snap dan niet wat de disscussie zou moeten zijn, is gewoon de wet/regel geving. En daar kan meneer agent ook niet omheen. Lol
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door JAJB » zo 4 sep 2016 19:57

Maar on topic, zelf geen Hobby gehad ivm formaat caravan /gewicht..... Vind Hobby gewoon te zwaar.

Al wel vaak gekeken bij hobby en ik moet zeggen... Persoonlijk voelt hij mijn nooit zo degelijk aan
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

Ab
Moderator
Berichten: 26510
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Ab » zo 4 sep 2016 20:02

Die discussie gaat meer over oom agent in het buitenland die er niks van snapt.
Maar daar gaat het hier helemaal niet over.
Graag dus bij het onderwerp blijven alstublieft.
Over gewichten zijn er al genoeg onderwerpen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Fritsie
Berichten: 23
Lid geworden op: di 8 jul 2014 21:23
Locatie: Tilburg

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Fritsie » do 6 okt 2016 15:17

Heb gestemd voor redelijk tevreden.

Op zich bevalt onze Hobby De Luxe 495 UL van 2015 goed maar we zijn minder tevreden over de diverse mankementen die we al hebben gehad. Is m.i. gewoon teveel voor een spiksplinter nieuwe caravan.
Hobby DeLuxe UL 495 van 2015 met als trekauto een Volvo XC90 T8

Robertolini
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Robertolini » do 6 okt 2016 15:56

Sinds januari dit jaar hebben we onze nieuwe gekochte Hobby 560 intensief gebruikt.
Behoudens een stickertje dat een beetje loslaat aan de voorzijde, totaal geen problemen of negatieve klank.
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

Jan Krukas
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 17:58
Locatie: Haarlem

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Jan Krukas » za 8 okt 2016 13:29

Wij zijn noch altijd tevrede over onze Hobby 560 Prestige van 2010
Fijne bedden en lekker veel ruimte ,hij word getrokken door een
Skoda 1.8TSI Combi ook van 2010 (160pk) de combinatie is lekker stabiel
thumbup.gif

Peter R
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 09:12

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Peter R » zo 9 okt 2016 11:48

Wij hebben een Excellent 560 gehad van 2004 tot 2012. Er ging geen vakantie voorbij of er ging iets kapot, er viel iets af, er werkte iets niet meer. Na een jaar of 4 hadden wij insijpeling via het deksel van de disselbak sodat de vensterbank in het slaapcompartiment rotte. Het rijgedrag vind ik niet optimaal. De vijzels van de uitdraaisteunen roesten zodat ze vastliepen. Ik moest ze regelmatig ontroesten. Meer dan eens was mijn vrouw de depressie nabij als tijdens het inladen voor de vakantie weer eens iets het niet deed.

Onze caravans slapen wel in openlucht als ze stilstaan. Maar de huidige heeft daar blijkbaar geen last van.

Nooit of te nimmer komt zo'n ding nog in huis. Ik ga nog liever met de tent op reis. Of niet.

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Fam de Goeij » do 13 okt 2016 20:44

Hoi allemaal!

We zijn met onze nieuwe Hobby tevreden ,maar dat de bedrading van de achterlichten en die van de kenteken verlichting ,
zomaar met plakband tegen de binnenkant van de achterbumper geplakt zitten en de bijbehorende stekkerdoos rechts in die zelfde bumper los rond bengelt vind ik bij een nieuwe caravan anno 2016 geen manier van montage! scratch.gif

Dus voor vertrek naar CZ in september bungelde de stekkerdoos ineens 15 cm onder de achter bumper ...../.Ik keek onder de bumper en ja een vd papieren plakbandjes was door vochtig te zijn geworden (logisch in een open bumper) gescheurd waardoor de kabel deels los was geraakt . [aschrik.gif]

In de bumper zit een tussenschotje daar heb ik toen gaatjes in geboord waardoor nu bevestigde kabelbinders de elektra kabel op zijn plek houden .

Bij thuiskomst kreeg de caravan zijn eerste beurt .Behalve een iets opnieuw te stellen onder toegangsdeur en badkamer deur had ik geen opmerkingen
op die bekabeling na dan .

Maar ik blijf het merkwaardig vinden dat bedrading naar achterlichten en kenteken verlichting in een holle bumper zit ipv binnen montage in de caravan . Ook de stekker doos ,waaruit de aanvoer kabel zich splitst naar draadjes naar iedere lamp afzonderlijk zit daar ook echt vochtgevoelig .
Hobby dat moet toch echt beter kunnen !

En als dan ook een stekkertje naar een remlicht los trilt uit de stekkerdoos kun je er ook bijna niet meer bij ............ stom.gif Ik spreek uit ervaring!


Verder een pracht caravan ! haphop.gif aflower.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Micky » do 13 okt 2016 21:13

RE.gif

Je schrijft "Hobby, dat moet toch beter kunnen"

Ja, dat kan ook heel gemakkelijk, maar daar hangt een prijskaartje aan, niet alle caravans zijn gelijk van kwaliteit en een ieder zoekt wat het best bij hem past, Hobby staat bekend om een hele goede prijs kwaliteit verhouding, maar er zijn er ook die zeggen dat als je een "Hobby" zoekt, dat je een Hobby moet kopen mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door PD » do 13 okt 2016 21:23

RE.gif
Onze hobby met de Hobby is kamperen... Dit seizoen staan we inmiddels op camping nr. 26 en we hebben in 2016 nu ca. 95 dagen van de caravan genoten. Wie evenaart deze "duurtest" knipoog.gif

Wat is er aan de Hobby/hobby kapot gegaan scratch.gif Helemaal niets haphop.gif

Dus ja, met een Hobby heb je een fantastische hobby blij.gif blij.gif blij.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Micky » do 13 okt 2016 21:46

RE.gif

Ja, PD, maar jullie hebben geen "hobby" Hobby, jullie hebben een Premium, de mini is van BMW maar de mini is geen BMW, de Smart is van Mercedes, maar de Smart is geen Mercedes, de volkswagen is van VAG net als Audi, maar het wordt nooit een Audi.... nu weet ik dat de Premium ook Hobby heet, maar toch is er een onderscheid knipoog.gif

Overigens voor dat eea buiten proportie getrokken wordt, ik zou zo een Hobby caravan kopen hoor :lol:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door karelV » do 13 okt 2016 21:56

Micky schreef:RE.gif

Ja, PD, maar jullie hebben geen "hobby" Hobby, jullie hebben een Premium, de mini is van BMW maar de mini is geen BMW, de Smart is van Mercedes, maar de Smart is geen Mercedes, de volkswagen is van VAG net als Audi, maar het wordt nooit een Audi.... nu weet ik dat de Premium ook Hobby heet, maar toch is er een onderscheid knipoog.gif

Overigens voor dat eea buiten proportie getrokken wordt, ik zou zo een Hobby caravan kopen hoor :lol:

Maar dan wel een Premium zeker mrgreen.gif mrgreen.gif awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Micky » do 13 okt 2016 22:11

RE.gif

niet perse, als hij maar een ALDE (vloeistof verwarming) heeft, dan gaan we namelijk weer naar de sneeuw mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door karelV » do 13 okt 2016 22:20

RE.gif

Dat is volgens mij tegenwoordig wel in alle merkcaravans te realiseren. knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Fam de Goeij » vr 14 okt 2016 07:48

RE.gif

Toch zou ik ook wel eens bij een Premium ook onder de achterzijde van de caravan willen kijken ..... zucht.gif

Het zou mij niets verbazen als daar ook ergens de achterlichtkabels tegen de bumper weg geplakt zitten en ook de
stekker verbindingsdoos daar los bungelt scratch.gif .

Hobby,s verschillen niet zo veel van elkaar of je nu Premium heet of de Luxe . Verschillen zijn vooral optisch en aan de buitenkant ,
met wat extra kunststof plaat materiaal en achter dan de bergruimte ,maar meubels zijn standaard, alleen de kleppen en deurtjes zijn anders en hebben
duurdere handgrepen .

Technisch lijkt mij alles het zelfde .Ook de bekabeling weg werken bij alle modellen op dezelfde manier houdt immers ook de productie kosten laag .
En dus ook de Premium betaalbaar.

Wie heeft zijn Premium bij de hand en kijkt eens hoe daar de bekabeling naar de achterlichten vast zit? scratch.gif
Zit dat beter dan is dat voor mij mb een tip hoe ik het in het voorjaar kan verbeteren als Kika weer uit de stalling komt. thumbup.gif


Verder nogmaals vind ik dat we een pracht caravan gekocht hebben ,waar we afgelopen seizoen meerdere keren heerlijke weken mee in Tsjechie
beleefd hebben .Alles functioneerde zoals het hoort . We sliepen heerlijk op de standaard matrassen ,hadden s,nachts als het flink afkoelde in de bergen geen koude voeten ,dankzij de goed werkende vloerverwarming en de badkamer /toilet bevalt een stuk beter dan de simpele wc met klap wastafel in de Hobby 400SF . Bij slecht weer zaten we gezellig in de rondzit en genoten van de mooie klanken( van een muziek cd ) uit de ingebouwde stereo. haphop.gif

Wat wil een tevreden kampeerder nog meer ? aflower.gif zwaaien.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door PD » vr 14 okt 2016 08:35

Fam de Goeij schreef:RE.gif

Toch zou ik ook wel eens bij een Premium ook onder de achterzijde van de caravan willen kijken ..... zucht.gif

Het zou mij niets verbazen als daar ook ergens de achterlichtkabels tegen de bumper weg geplakt zitten en ook de
stekker verbindingsdoos daar los bungelt scratch.gif

Wie heeft zijn Premium bij de hand en kijkt eens hoe daar de bekabeling naar de achterlichten vast zit? scratch.gif
Bij onze Premium zitten de aansluitingen weggewerkt in de kofferbak van de caravan, niet met plakband maar netjes vastgeschroefd thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4721
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door MarcoC » vr 14 okt 2016 09:06

PremiumDiscovery schreef:RE.gif
Onze hobby met de Hobby is kamperen... Dit seizoen staan we inmiddels op camping nr. 26 en we hebben in 2016 nu ca. 95 dagen van de caravan genoten. Wie evenaart deze "duurtest" knipoog.gif

Wat is er aan de Hobby/hobby kapot gegaan scratch.gif Helemaal niets haphop.gif

Dus ja, met een Hobby heb je een fantastische hobby blij.gif blij.gif blij.gif
Ik meen hier op het forum ooit een foto voorbij hebben zien komen waarop PD aan zijn keukenblok lag te sleutelen. .... dus je stelling dat er nooit wat kapot is gegaan klopt dan toch niet?

Verstuurd vanaf mijn GT-S6810P met Tapatalk
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door PD » vr 14 okt 2016 09:33

RE.gif
Er is inderdaad een keer een keukenkraan gaan lekken en die heb ik vervangen... Heeft niets met het caravanmerk te maken knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Micky » vr 14 okt 2016 09:43

En een voorkant, een achterkant en een raam toch? mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door PD » vr 14 okt 2016 09:45

Leesuhhh mrgreen.gif

Mijn post betrof dit jaar, 2016 dus :lol: Wel zijn we een caravanspiegel verloren bij 150 km/h awhoea.gif
Ook in 2015 hebben we 26 campings bezocht, wordt een soort van gewoonte :oops: zonder problemen thumbup.gif

In 2014 zijn inderdaad enkele specifieke Hobby onderdelen vervangen, naar volle tevredenheid knipoog.gif

Wij zijn het undercover duurtestteam van Hobby, anders konden we de hut echt niet zo vaak en intensief gebruiken blij.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Micky » vr 14 okt 2016 10:10

RE.gif

tja als je de boel zo wilt gaan "verbloemen" wordt het enorm lastig een begrijpelijk draadje over kwaliteit neer te zetten, de anderen praten ook niet alleen over 2016 whistle.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door PD » vr 14 okt 2016 10:29

RE.gif
Ik schat in dat juist Hobby bezitters een stuk opener zijn over hun caravan mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”