Wel of niet tevreden over Hobby?

Ben jij als Hobby-bezitter wel of niet tevreden over je Hobby?

ja, heel tevreden
211
52%
ja, redelijk tevreden
93
23%
neutraal
47
11%
nee, niet zo tevreden
22
5%
Nee, zeer ontevreden
36
9%
 
Totaal aantal stemmen: 409

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7880
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door VIP » za 28 jul 2018 15:24

RE.gif

Ja en..... koelkast op een lagere stand zetten. zucht.gif

Direct Dometic bellen (de koelkast fabrikant) en vragen of ze die koekasten aan geen enkele caravanfabrikant meer willen verkopen.

Dan kun je een Airstream kopen en dan is je probleem opgelost.
Porsche + Tabbert

Abve

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Abve » za 28 jul 2018 15:46

Wij zijn tot zover zeer tevreden over het gebruik.
Vwb de koelkast ( slimtower):
We hebben ons verwondert over de koelcapaciteit.
De koelkast staat aan de linkerzijde en stond 2/3 vd dag in de volle zon, 33-37 graden, afgelopen week.
Op 3/4 van de stand koelde hij echt zeer goed. Bijv. water en bier waren ijskoud!

Alles is in originele staat: geen ventilatoren geplaatst, geen roosters weggehaald.
Ik heb dit met eerdere caravans nog nooit zo meegemaakt.
Ik vraag mij af of het EP-systeem hier mede debet aan is.
Dit systeem zet de caravan immers volautomatisch waterpas, zowel voor/achter als links/rechts.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Diny » za 28 jul 2018 16:01

Of nieuwe koelkasten te vergelijken zijn met 10 jaar oude? Uiteraard niet in alle opzichten mrgreen.gif
We stonden kortgeleden in de volle zon op Renesse, zonder luifel of ander voor verkoeling zorgend materiaal.
Zoon vorige week in dezelfde omstandigheden.
Geen problemen met de koelkast en vriezer.

Op dit Forum is destijds de raad gegeven om bij hitte zeker niet de koudste stand in te stellen. Werkt tot nu toe prima.
Het was wel even zoeken, maar inmiddels geen bevroren groente of ontdooid vlees meer thumbup.gif

Jan Krukas
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 17:58
Locatie: Haarlem

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Jan Krukas » za 28 jul 2018 16:18

Was heel erg tevreden met onze Hobby 560 Prest, heerlijke ruimte 2.50 br,lekker luxe goede bedden.
Maar moeders vond hem veel te groot dus in geruild voor een nieuwe LMC 450 Style deze is veel minder
Luxe (heb een klein beetje spijt stom.gif )de volgende maar weer een Hobby. thumbup.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door PD » za 28 jul 2018 16:22

Abve schreef:
za 28 jul 2018 15:46
Wij zijn tot zover zeer tevreden over het gebruik.
Vwb de koelkast ( slimtower):
We hebben ons verwondert over de koelcapaciteit.
De koelkast staat aan de linkerzijde en stond 2/3 vd dag in de volle zon, 33-37 graden, afgelopen week.
Op 3/4 van de stand koelde hij echt zeer goed. Bijv. water en bier waren ijskoud!

Alles is in originele staat: geen ventilatoren geplaatst, geen roosters weggehaald.
Ik heb dit met eerdere caravans nog nooit zo meegemaakt.
Ik vraag mij af of het EP-systeem hier mede debet aan is.
Dit systeem zet de caravan immers volautomatisch waterpas, zowel voor/achter als links/rechts.
In onze Premium 540 uit 2013 hadden we een slimtower met dakuitvoer, in onze Premium 650 uit 2017 een superslimtower met zijuitvoer en we zetten de hut altijd slechts functioneel waterpas... beide koelkasten koel(d)en als een tierelier en nog nooit extra ventilatoren gebruikt !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Abve

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Abve » za 28 jul 2018 18:03

RE.gif en RE.gif RE.gif

Ok! Dan is het dus een goed product!
Maar uiteindelijk heeft dit niets met het merk Hobby te maken.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7880
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door VIP » za 28 jul 2018 18:38

RE.gif

Klopt thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
verbaant
Berichten: 158
Lid geworden op: di 1 dec 2015 14:36

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door verbaant » do 2 aug 2018 19:59

Onze nieuwe Hobby 495 Ufe Excellent Silverline edition is prima bevallen tijdens onze eerste zomervakantie! Op een paar iniemini kleinigheden na geen problemen. Dus dik tevreden!
Hobby 540 UL de Luxe met Dorema voortent en luifel, Enduro EM305+ mover, Thule Omnistore 6300.
Renault Grand Scenic 140 EDC Bose

SvD
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 okt 2016 14:46

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door SvD » ma 10 sep 2018 17:47

Intussen is onze Hobby 400Sfe de Luxe naar de dealer in Raamsdonksveer geweest voor een vocht controle en wat kleine reparaties.
1. Oplooprem die een bonkend geluid gaf bij remmen en dan optrekken en is prima afgesteld.
2. Ongelijk sluitend glasplaatje van het gootsteentje en gasplaatje keukenblok zijn vervangen door nieuwe.
3. Permanente afvoer gemaakt van de Super-Slim-Koelkast i.p.v. lekbakje.
Het uit de rails lopen van de hordeur blijkt onze eigen schuld omdat we de rolhordeur niet volledig open hadden geschoven en dan drukt het afvalbakje van de deur deze eruit. stom.gif
Kortom de service is prima gebleken..... haphop.gif

SvD
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 okt 2016 14:46

Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door SvD » di 18 sep 2018 13:12

Intussen een vocht controle laten uitvoeren bij onze dealer in Raamsdonksveer en de gebreken onder garantie laten uitvoeren waar we over geschreven hebben in een vorig bericht.
Permanente afvoer van Super-Slim-Koelkast laten maken, ongelijke glasplaten van keuken zijn vernieuwd en oplooprem (die bonkte tijdens remmen) zijn opnieuw afgesteld.
De rolhordeur die uit de rails liep, blijkt aan ons zelf te liggen, je moet de rolhordeur volledig open doen, anders drukt het afvalbakje de geleider uit de rails. stom.gif
Zo hebben ze diverse nacontroles verricht wat volledig door garantie is uitgevoerd en we alleen de vocht controle hebben hoeven betalen (€60)
Kortom grote klasse en dik tevreden!!! thumbup.gif thumbup.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19687
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Daphne » di 18 sep 2018 14:11

RE.gif
SvD schreef:
di 18 sep 2018 13:12
Als je even op je eigen naam klikt, dan zie je dat je dit bericht nu 4 x hebt gepost in 12 dagen tijd knipoog.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
volvocop
Berichten: 1093
Lid geworden op: wo 26 okt 2016 18:00
Locatie: BAARN

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door volvocop » do 30 mei 2019 23:05

Heerlijke caravan. Is nog steeds genieten!
Hobby 560 KMFe, Volvo V70 T5 Nivomat 250 pk.

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door jessedew » do 3 okt 2019 16:00

Sinds juli een hobby 400KBuit 1998 in het bezit. (gekocht ivm het stapelbed) Wat kleinigheden heb ik gerepareerd, maar dat mag ook wel na 21 jaar. Ik heb zeker niet het idee dat hij binnenkort uit elkaar valt, dus lijkt me nog minstens 10 jaar mee te kunnen op het gemak.

(wellicht denk ik daar na de voorjaarsbeurt volgend jaar heel anders over awhoea.gif )

Kortom, tot dusverre tevreden!

patiënt
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 17 apr 2020 21:29

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door patiënt » wo 23 feb 2022 20:19

Wij zijn tevreden met onze Hobby 495. Vroeger hadden we een Burstner, die is kwalitatief beter maar ook een stuk duurder.
Een klein mankementje heb ik daar ook aan gehad en nu ook, maar als je een beetje handig bent
kan je het meeste zelf oplossen en anders caravanforum hé haphop.gif

Willem Deden
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 5 feb 2018 14:57
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Willem Deden » wo 2 mar 2022 23:10

Ik heb ook een Burstner gehad in het verleden, maar denk dat de Hobby een treetje hoger staat.
Vond de materialen wel heel dun van de bedden ed,
Maar ik kan het natuurlijk fout hebben.
Tegenwoordig zijn er geen echt slechte caravans meer denk ik.
En de keuze is natuurlijk erg persoonlijk.
Mazda CX-5 2.5 192PK Automaat 4x4 Benzine met Hobby 540 UL Excellent 2020

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3576
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Niels83 » do 3 mar 2022 02:37

[re.gif]
Ieder waar naar zijn geld.
Ooit eens op een feestje iemand gesproken die zat te zeuren over zijn nieuwe golf, iets was goed. Hij kwam uit een heel luxe Mercedes van de zaak. Hoewel het beide goede auto's zijn kun je een middenklasser niet vergelijken met een high end auto.
.zo is dat ook met caravans. Als je kabel kwaliteit verwacht en Antares geld hebt dan zal het je tegen vallen.
En soms heb je ook gewoon pech.

Ik ben overigens nog steeds tevreden met mijn hobby. Hij wordt dit jaar 39, er zit niets in dat kapot kan of het is al eens vervangen dus of het nog helemaal een hobby is betwijfel ik.
Aan de deurtjes ed gaat weleens een groepje of een scharnier kapot maar dat is natuurlijk niet te wijten aan de kwaliteit maar de leeftijd. Andersom dat het nog heel was totdat het kapot ging ligt wel weer aan de kwaliteit.

Maar goed ik denk dat met internet de marges veel scherper zijn, mensen doen veel makkelijker onderzoek en kopen niet meer de caravan bij de dichtsbijzijnde dealer. Hierdoor verlangen we steeds meer voor minder. Daar wordt China schatrijk van, maar dan lever je in op degelijkheid. Dat zie je overal. In de supermarkt wordt overal water aan toegevoegd, bij auto's is veel meer plastic en massief houten meubels worden steeds schaarser.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10846
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door dieseltijger » do 3 mar 2022 07:21

We hadden ooit een buurman die - vaste prik- eens in de drie jaar een nieuwe BMW 3 kocht. Ooit was er sprake van aanrijdingsschade. Gerepareerd. Het zat hem niet lekker, de auto was niet meer goed vond hij, en hij heeft daarom de perfecte auto versneld vervangen.

Het is maar hoe je erin zit. Voor ons is de caravan slechts een middel om (vrijheid blijheid) vakantie te vieren en geen hobby op zichzelf. (woordspeling). Wellicht is dat de verklaring dat ik het ding niet volhang met metertjes, pratende accu's, en dat er niet iedere week een foto er van op het forum staat.

Als de caravan doet waarvoor ie is aangeschaft, is ie prima. Voor de een houdt het in dat je niet iedere vakantie kastdeuren moet vastschroeven, voor de ander houdt het in dat ie ruim is, of dat hij groot, glimmend en luxe is.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Bertus49
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 11 dec 2019 14:54

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Bertus49 » za 19 nov 2022 16:59

zeer tevreden

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1230
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door cortrans » za 19 nov 2022 17:15

Wij hebben een Hobby 460 de luxe gehad, en daar was zeker niets op aan te merken.
Een mooie en fijne caravan, met als enig nadeel dat er een frans bed in zat, en mijn gezondheid problemen gaf met in en uit klauteren.
Bij mijn vaste dealer stond op dat moment de huidige LMC 470-E met twee losse beden, die ik per direct bij terugkomst kon omruilen (uiteraard met bijbetaling want ook weer 9 jaar jonger) voor de Hobby.
Had hij op dat moment een hobby met losse bedden gehad, had het mogelijk die geworden, want ik was prima te spreken over Hobby (maar ook over de LMC hoor)
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door karelV » za 19 nov 2022 17:25

Wij hebben vanaf 2007 inmiddels alweer de 9e Hobby Caravan en ze voldeden van klein tot groot (lees enkelassers tot tandemassers) tot nu toe allemaal nog. De eerste was 2e hands en was nog maar 4 maanden oud, de daaropvolgende waren allemaal nieuw. whistle.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2436
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door SBerend » za 19 nov 2022 22:45

Ik zie dat dit al vanaf 2008 loopt. Het is wel een beetje oude koeien oprakelen. Wij hebben geen Hobby maar als het slecht zou zijn dan worden ze niet verkocht. En wel of niet tevreden. In alles zijn op en aanmerkingen te maken. Eigenlijk is dit zo'n draadje van nou sluit maar af.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7880
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door VIP » zo 20 nov 2022 06:49

[re.gif]

Helemaal mee eens.

Als ik lees wat er bij andere Duitse merken gebeurt verbaasd het mij dat er geen vergelijkbare topics over zijn.

En ja, er zijn mensen die in die periode problemen met hun Hobby hebben gehad en een dealer die die slechte service verleende maar tijden zijn veranderd.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
refram
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 26 aug 2020 18:03
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door refram » zo 20 nov 2022 09:44

dieseltijger schreef:
do 3 mar 2022 07:21
Het is maar hoe je erin zit. Voor ons is de caravan slechts een middel om (vrijheid blijheid) vakantie te vieren en geen hobby op zichzelf. (woordspeling). Wellicht is dat de verklaring dat ik het ding niet vol hangt met metertjes, pratende accu's, en dat er niet iedere week een foto er van op het forum staat.

Als de caravan doet waarvoor ie is aangeschaft, is ie prima. Voor de een houdt het in dat je niet iedere vakantie kastdeuren moet vastschroeven, voor de ander houdt het in dat ie ruim is, of dat hij groot, glimmend en luxe is.
Hier ben ik het volledig mee eens. thumbup.gif
Voor de ene zal diezelfde Hobby (of andere caravan) een ergernis zijn en voor de andere een heerlijkheid op mee op reis te gaan.
Als je alles uitvergroot vindt je aan elke caravan wel wat, het is hoe je er mee omgaat.
Wat belangrijk is, vooraf aan de aankoop zeer goed na te denken over de grootte, indeling enz. Het zal niet de eerste zijn die door een gladde verkoper een toch niet echt geschikt product aangesmeerd krijgt.

Zelf ben ik met de loop der jaren veel inschikkelijker geworden en erger me absoluut niet meer aan een foutje min of meer.
Tenslotte is een caravan maar een hulpmiddel om vakantie prettig door te brengen, en geen doel op zich.
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10846
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door dieseltijger » zo 20 nov 2022 16:40

Klopt. Maar we/ik zien de betrekkelijkheid van veel zaken in. Onze caravan voldeed 20 jaar geleden veel van onze eisen: Goede kwaliteit, goede materialen, een licht, modern - maar niet kil - interieur, 4 slaapplekken voor ons en de twee kinderen.

Nu gaan de kinderen niet meer mee, we laten de zithoek voor permanent als bed functioneren - en gebruiken de treinzit als zithoek. Wens: Permanent bed en een rondzit. Dat zou dus een andere caravan betekenen. Nou, mooi niet. Niet alle wensen en behoeften hoeven ingevuld te worden. We passen ons aan.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Hannibalb
Berichten: 296
Lid geworden op: wo 8 aug 2018 15:00

Re: Wel of niet tevreden over Hobby?

Bericht door Hannibalb » zo 18 dec 2022 21:22

Ik heb meerdere merken gehad.
Chateau
Fendt
Hobby
Sprite

En nu weer een Fendt gekocht.
En ze voldeden m.i. Eigenlijk allemaal.

Waarom nu weer een Fendt?
Omdat die ons met afstand het beste bevallen is.

En we zagen veel hobby’s met zo’n vreemd soortige vitrinekast en daar hebben we niks mee.
Maar de Fendt blijft onze eerste keus.
Poll niet ingevuld want hobby is te lang geleden voor mij.
Fendt saphir

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”