Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
Mijn kogeldruk is 87 kg.
Er staan 2 e-bikes op de dissel(zonder accu) disselbak is bijna leeg, alleen gasfles erin.
Onder het bed geen zware spullen en de voortent en luifel met aluminium stokken achter in de bak.
Hebben er meer mensen ook dit probleem, trekhaak mag max 75 kg hebben.
Er staan 2 e-bikes op de dissel(zonder accu) disselbak is bijna leeg, alleen gasfles erin.
Onder het bed geen zware spullen en de voortent en luifel met aluminium stokken achter in de bak.
Hebben er meer mensen ook dit probleem, trekhaak mag max 75 kg hebben.
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
Ik heb met onze Hobby 450 met 2 gewone fietsen en 2 lichtgewicht gasflessen, een vrij lege disselbak en wat lichte spullen onder het bed tussen de 80 en 90 kg kogeldruk. Reservewiel achter de as onder de caravan. Onze auto en trekhaak mag maximaal 90 kg hebben. Het gewicht is dus het zelfde maar de auto mag net wat meer hebben.. blijft puzzelen.
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
Hallo....
Kogeldruk... eigenlijk mooi.... beetje gek om te schrijven alleen.
Advies is nu 75 Kg... daaronder is juist meer fout dan erboven.
Je zit nu 12 Kg in de plus... hoe heb je dat gewogen?
Met de weger in het neuswiel??
Die weger is niet heel nauwkeurig, dus een schepje zout mag je daar wel hanteren.
Die 12 Kg is echt geen drama, er zal zeker niets stuk gaan en je kan er gewoon mee op pad.
Ook een bekeuring zal je er zeker niet voor krijgen tijdens een controle.
Het is eigenlijk heel simpel om een mooie stabiele combinatie te hebben.
1e Caravan zo licht mogelijk.
2e Trekker zo zwaar mogelijk.
Voldoende tot meer dan voldoende kogeldruk.
Die laatste zit je dus goed mee.
Wat ik wel snap... je hoopte op minder zodat er voorin ook de gasflessen etc. een plekkie konden krijgen.
Tja, dan blijkt dat niet elke caravan leeg dezelfde kogeldruk heeft.
Jou Hobby is wat zwaar solo, en dan wordt het met 2 E-bike's flink zwaar.
En lastig met de rest van de bagage...
Mijn hut is juist erg licht... ik moet fietsen meenemen om aan een goede kogeldruk te komen... ook niet top dus.
Denk er wel om dat je nu niet gaat compenseren met gewicht aan de achterkant van de caravan.
Daarmee zou je hem juist instabiel maken..
De zwaarste lasten boven de as is perfect... en dan met deze kogeldruk... ik teken er voor...
Zoek dus de mogelijkheden om de kofferbak van de auto met andere zware dingen te laden, dan heb je een stabiele combi.
Sommige auto's vinden dat weer niet lekker alleen... tja.. da's weer een ander verhaal van hulpveren.
Maar ga geen fietsen splitsen, een voor en een achterop...
Dat is de grootste pendule die je kan maken...niet doen..
Zoek maar eens op Youtube over slingerende caravans.... ANWB heeft ook een duidelijk filmpje daarover.
Dan zie je dat fietsen splitsen voor en achterop niet goed is.
https://www.youtube.com/watch?v=YdxPj--u7p4
Maar... komt vast goed... fijne vakantie's gewenst..
Kogeldruk... eigenlijk mooi.... beetje gek om te schrijven alleen.
Advies is nu 75 Kg... daaronder is juist meer fout dan erboven.
Je zit nu 12 Kg in de plus... hoe heb je dat gewogen?
Met de weger in het neuswiel??
Die weger is niet heel nauwkeurig, dus een schepje zout mag je daar wel hanteren.
Die 12 Kg is echt geen drama, er zal zeker niets stuk gaan en je kan er gewoon mee op pad.
Ook een bekeuring zal je er zeker niet voor krijgen tijdens een controle.
Het is eigenlijk heel simpel om een mooie stabiele combinatie te hebben.
1e Caravan zo licht mogelijk.
2e Trekker zo zwaar mogelijk.
Voldoende tot meer dan voldoende kogeldruk.
Die laatste zit je dus goed mee.
Wat ik wel snap... je hoopte op minder zodat er voorin ook de gasflessen etc. een plekkie konden krijgen.
Tja, dan blijkt dat niet elke caravan leeg dezelfde kogeldruk heeft.
Jou Hobby is wat zwaar solo, en dan wordt het met 2 E-bike's flink zwaar.
En lastig met de rest van de bagage...
Mijn hut is juist erg licht... ik moet fietsen meenemen om aan een goede kogeldruk te komen... ook niet top dus.
Denk er wel om dat je nu niet gaat compenseren met gewicht aan de achterkant van de caravan.
Daarmee zou je hem juist instabiel maken..
De zwaarste lasten boven de as is perfect... en dan met deze kogeldruk... ik teken er voor...
Zoek dus de mogelijkheden om de kofferbak van de auto met andere zware dingen te laden, dan heb je een stabiele combi.
Sommige auto's vinden dat weer niet lekker alleen... tja.. da's weer een ander verhaal van hulpveren.
Maar ga geen fietsen splitsen, een voor en een achterop...
Dat is de grootste pendule die je kan maken...niet doen..
Zoek maar eens op Youtube over slingerende caravans.... ANWB heeft ook een duidelijk filmpje daarover.
Dan zie je dat fietsen splitsen voor en achterop niet goed is.
https://www.youtube.com/watch?v=YdxPj--u7p4
Maar... komt vast goed... fijne vakantie's gewenst..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
Het is wat tegen de geldende/verstandige? regels in maar ik schoof over de vloer met gewicht.
Gewicht rondom de as inpakken is het best.
Dus gasflessen in de wc/was-cabine die achterin de caravan is(eindkeuken met wc-was hok achterin.
Ook de tafel maakte ik laag en ging zo ver mogelijk achterin.
Eten en drinken wat mee ging, in de eindkeuken. Wel zo laag mogelijk dus niet in de bovenkastjes.
Accu voor de mover staat helemaal achterin tegen de achterwand aan.
Dan kon ik een kogeldruk van 70 kg maken, was bij vorige auto de max van 75 kg.
Nu minder een probleem, andere auto en max 100kg kogeldruk.
Gewicht rondom de as inpakken is het best.
Dus gasflessen in de wc/was-cabine die achterin de caravan is(eindkeuken met wc-was hok achterin.
Ook de tafel maakte ik laag en ging zo ver mogelijk achterin.
Eten en drinken wat mee ging, in de eindkeuken. Wel zo laag mogelijk dus niet in de bovenkastjes.
Accu voor de mover staat helemaal achterin tegen de achterwand aan.
Dan kon ik een kogeldruk van 70 kg maken, was bij vorige auto de max van 75 kg.
Nu minder een probleem, andere auto en max 100kg kogeldruk.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
Das toch knap, zijn die fietsen zo zwaar? Ik kreeg namelijk van geen meter meer kogeldruk op mijn 460. Ik heb dan wel geen fietsen op de neus maar met zowel de ingebouwde kogeldruk meter als meten met een weegschaal + houten latje kwam ik tussen de 70 en 75 kg. En dat is zelfs met een Accupakket wat onder het bed zit (aan de voorkant) en met 2 (weliswaar 'lichtgewicht') gasflessen voorin en de disselbak aardig volgeladen met allerlei spullen..
Ben wel benieuwd hoe je dat gewicht hebt gemeten.. Dat neuswiel weeg ding dat gaat met beetje geluk van 0 naar 100 met enkel beetje aan het neuswiel draaien.
Ben wel benieuwd hoe je dat gewicht hebt gemeten.. Dat neuswiel weeg ding dat gaat met beetje geluk van 0 naar 100 met enkel beetje aan het neuswiel draaien.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
Die 2 e-Bikes wegen waarschijnlijk al zo’n 30 kg. Een caravan is niet ontwikkeld voor fietsen op de dissel, het kan natuurlijk wel.
Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
Perfect! Niks meer aan doen.H.vandam schreef: ↑ma 29 jun 2020 21:48Mijn kogeldruk is 87 kg.
Er staan 2 e-bikes op de dissel(zonder accu) disselbak is bijna leeg, alleen gasfles erin.
Onder het bed geen zware spullen en de voortent en luifel met aluminium stokken achter in de bak.
Hebben er meer mensen ook dit probleem, trekhaak mag max 75 kg hebben.
Je hebt helemaal geen probleem.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
RE.gif
Behalve dat zijn trekhaak wettelijk maar 75 kg mag hebben, das toch wel een probleem... Dat je zoveel mogelijk kogeldruk wil hebben snap ik, maar dan moet de rest er ook wel naar gemaakt zijn. Ik heb bij mijn BE toch echt geleerd dat laagste max kogeldruk geldig is. 75 KG in zijn geval dus.
Behalve dat zijn trekhaak wettelijk maar 75 kg mag hebben, das toch wel een probleem... Dat je zoveel mogelijk kogeldruk wil hebben snap ik, maar dan moet de rest er ook wel naar gemaakt zijn. Ik heb bij mijn BE toch echt geleerd dat laagste max kogeldruk geldig is. 75 KG in zijn geval dus.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
Soms moet je daar wat overheen.
Als het niet kan zoals het moet, doe het dan gewoon zoals het kan.
Als het niet kan zoals het moet, doe het dan gewoon zoals het kan.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
In dit geval ga ik er ook altijd overheen hoor, 88kg heb ik normaal, rijdt lekkerder dan 75kg wat ook mijn max is, niet van de auto maar van de caravanRonvA schreef: ↑di 30 jun 2020 22:50RE.gif
Behalve dat zijn trekhaak wettelijk maar 75 kg mag hebben, das toch wel een probleem... Dat je zoveel mogelijk kogeldruk wil hebben snap ik, maar dan moet de rest er ook wel naar gemaakt zijn. Ik heb bij mijn BE toch echt geleerd dat laagste max kogeldruk geldig is. 75 KG in zijn geval dus.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
Dat kan je best voor jezelf beslissen. Maar wat ik overal heb gelezen is dat je boven 10% teveel gewicht fikse boetes kan krijgen van honderden euro's. 75 KG + 10% is 82.5 dus met 88 loop je aardig tegen de lamp mocht je ooit tegen een controle aan lopen.
Zal best beter rijden, maar adviseer het mensen niet blindelings, ze adviseren de wet te breken en ze mogelijk nog tegen een hoge boete aan laten lopen is een beetje raar advies, maar goed dat is mijn mening.
Zal best beter rijden, maar adviseer het mensen niet blindelings, ze adviseren de wet te breken en ze mogelijk nog tegen een hoge boete aan laten lopen is een beetje raar advies, maar goed dat is mijn mening.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
-
- Berichten: 2681
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
RE.gif
Ron ik ben het geheel met je eens.
Ron ik ben het geheel met je eens.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- r.obbink
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
- Locatie: dorp met het laagste punt van NL
- Contacteer:
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
Mja, mijn auto mag max 75 KG hebben maar ik heb rond de 80 KG... ik merk als de Ventana wat zwaarder op de kogel ligt, hij veel beter ligt dan als hij lichter is (wegbrengen naar de stalling, zonder gasflessen en water).
Dus liever wat zwaarder, die kogel breekt er echt niet af
Dus liever wat zwaarder, die kogel breekt er echt niet af
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
Die 10% is bij het totaal gewicht van de caravan.RonvA schreef: ↑wo 1 jul 2020 09:00Dat kan je best voor jezelf beslissen. Maar wat ik overal heb gelezen is dat je boven 10% teveel gewicht fikse boetes kan krijgen van honderden euro's. 75 KG + 10% is 82.5 dus met 88 loop je aardig tegen de lamp mocht je ooit tegen een controle aan lopen.
Zal best beter rijden, maar adviseer het mensen niet blindelings, ze adviseren de wet te breken en ze mogelijk nog tegen een hoge boete aan laten lopen is een beetje raar advies, maar goed dat is mijn mening.
Porsche + Tabbert
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
@Ron; die honderden euro’s boetes???? Voor kogeldruk of totaalgewicht.
Is denk ik wel iets anders. Kogeldruk is namelijk geen vastgegeven...heel verschil of je 25 of 30 centimeter van de grond weegt
Is denk ik wel iets anders. Kogeldruk is namelijk geen vastgegeven...heel verschil of je 25 of 30 centimeter van de grond weegt
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
RE.gif
Gisteren even gezocht op o.a. politie info forum. En ergens op een RDW site. Daar stond dat er ook 10% regel was voor kogeldruk. Ik ken het wetboek niet uit mijn hoofd ;) maar weet dat je wettelijk niet over de max van het laagste gewicht mag gaan, dus dat doe ik ook maar niet.
En er zullen vast regeltjes bestaan hoe en op welke hoogte ze kogeldruk zullen controleren als ze het controleren, en daar zullen ze dan ook vast een marge voor hebben. Als het wettelijk vastgesteld is wat je max kogeldruk mag zijn is er echt wel een manier waarop ze het controleren lijkt me . Las zo ook dat sommige verzekeringsmaatschappijen in de kleine lettertjes hebben staan dat als je gewichten niet kloppen dat ze niet uitkeren als er wat gebeurd. Maar goed ook daarvan kan je de vraag stellen hoe ze dat gaan controleren achteraf. Net zoals dat je voor de verzekering een goedgekeurd slot moet hebben, als ie gejat is dan is dat slot ook weg..
Gisteren even gezocht op o.a. politie info forum. En ergens op een RDW site. Daar stond dat er ook 10% regel was voor kogeldruk. Ik ken het wetboek niet uit mijn hoofd ;) maar weet dat je wettelijk niet over de max van het laagste gewicht mag gaan, dus dat doe ik ook maar niet.
En er zullen vast regeltjes bestaan hoe en op welke hoogte ze kogeldruk zullen controleren als ze het controleren, en daar zullen ze dan ook vast een marge voor hebben. Als het wettelijk vastgesteld is wat je max kogeldruk mag zijn is er echt wel een manier waarop ze het controleren lijkt me . Las zo ook dat sommige verzekeringsmaatschappijen in de kleine lettertjes hebben staan dat als je gewichten niet kloppen dat ze niet uitkeren als er wat gebeurd. Maar goed ook daarvan kan je de vraag stellen hoe ze dat gaan controleren achteraf. Net zoals dat je voor de verzekering een goedgekeurd slot moet hebben, als ie gejat is dan is dat slot ook weg..
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
- r.obbink
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
- Locatie: dorp met het laagste punt van NL
- Contacteer:
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
RE.gif
staat een leuk filmpje over het wegen van de kogeldruk....(in Duitsland bij Freiburg) zoek maar eens op 'achtung kontrolle'
daar wegen ze gewoon de kogeldruk met een weegschaal.... zit er een bij die 110 kilo op de kogel had.
staat een leuk filmpje over het wegen van de kogeldruk....(in Duitsland bij Freiburg) zoek maar eens op 'achtung kontrolle'
daar wegen ze gewoon de kogeldruk met een weegschaal.... zit er een bij die 110 kilo op de kogel had.
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
VIP Premium schreef: ↑wo 1 jul 2020 09:42Die 10% is bij het totaal gewicht van de caravan.RonvA schreef: ↑wo 1 jul 2020 09:00Dat kan je best voor jezelf beslissen. Maar wat ik overal heb gelezen is dat je boven 10% teveel gewicht fikse boetes kan krijgen van honderden euro's. 75 KG + 10% is 82.5 dus met 88 loop je aardig tegen de lamp mocht je ooit tegen een controle aan lopen.
Zal best beter rijden, maar adviseer het mensen niet blindelings, ze adviseren de wet te breken en ze mogelijk nog tegen een hoge boete aan laten lopen is een beetje raar advies, maar goed dat is mijn mening.
Correctie van mijn kant, te snel geantwoord en niet goed gelezen ( sorry )
Klopt idd van de 10% teveel op de koppeling, idd boete van 140,- tussen de 10-25 % teveel kogeldruk.
Porsche + Tabbert
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
Je moet doen wat jezelf het beste lijkt Ron.
We wonen in een vrij land.
Maar als je max kogeldruk wettelijk nu 75 kg is, en je caravan rijdt onstabiel, lees: heeft slingerneigingen.
En met 10 kg kogeldruk meer dan toegestaan is dat over.
Kies je er dan nog steeds voor om exact de regels na te leven?
Veiliger rijden, en het spul overeind kunnen houden bij een onverwachte uitwijkmanoevre, veiliger en comfortabeler rijden dus, heeft m.i. meer prioriteit dan exact de regeltjes naleven.
Je moet niet vergeten, dat auto's niet ontworpen worden om er iets achter te hangen.
In het grootste deel van deze wereld wordt 10 % kogeldruk als minimum gehanteerd bij het trekken van aanhangers.
Nog beter vindt men 15 %.
Zoek maar eens een plaatje van een Amerikaanse of Australische caravan, en let eens op de plaatsing van de as of assen.
Bij Europese personenwagens kan dat echter niet helaas.
Caravans worden in Europa daarom aangepast, lager gebouwd, en ook veel lichter.
Het blijft echter een compromis.
De best rijdende caravan zou de assen aan de achterkant moeten hebben..Die zou never nooit in een schaar raken of spontaan op een rechte weg zomaar ineens in een slinger raken en omvallen.
Iets wat elk jaar toch steeds weer regelmatig voorkomt.
De oorzaak laat zich raden.
De kans dat dat gebeurt, schat ik hoger in dan de kans op een bekeuring.
Het kan ook anders, als je de wet wil naleven.
Dat kan echter vrij kostbaar zijn..een andere auto aanschaffen die zwaarder is, en 100 kg kogeldruk mag hebben lost het probleem ook op...en dan moet de caravan misschien ook nog vervangen worden.
Let wel, als het gewoon goed rijdt bij de max toegestane gewichten, dan is er niks aan de hand, en kan je jezelf gewoon netjes aan de regeltjes houden hoor.
We wonen in een vrij land.
Maar als je max kogeldruk wettelijk nu 75 kg is, en je caravan rijdt onstabiel, lees: heeft slingerneigingen.
En met 10 kg kogeldruk meer dan toegestaan is dat over.
Kies je er dan nog steeds voor om exact de regels na te leven?
Veiliger rijden, en het spul overeind kunnen houden bij een onverwachte uitwijkmanoevre, veiliger en comfortabeler rijden dus, heeft m.i. meer prioriteit dan exact de regeltjes naleven.
Je moet niet vergeten, dat auto's niet ontworpen worden om er iets achter te hangen.
In het grootste deel van deze wereld wordt 10 % kogeldruk als minimum gehanteerd bij het trekken van aanhangers.
Nog beter vindt men 15 %.
Zoek maar eens een plaatje van een Amerikaanse of Australische caravan, en let eens op de plaatsing van de as of assen.
Bij Europese personenwagens kan dat echter niet helaas.
Caravans worden in Europa daarom aangepast, lager gebouwd, en ook veel lichter.
Het blijft echter een compromis.
De best rijdende caravan zou de assen aan de achterkant moeten hebben..Die zou never nooit in een schaar raken of spontaan op een rechte weg zomaar ineens in een slinger raken en omvallen.
Iets wat elk jaar toch steeds weer regelmatig voorkomt.
De oorzaak laat zich raden.
De kans dat dat gebeurt, schat ik hoger in dan de kans op een bekeuring.
Het kan ook anders, als je de wet wil naleven.
Dat kan echter vrij kostbaar zijn..een andere auto aanschaffen die zwaarder is, en 100 kg kogeldruk mag hebben lost het probleem ook op...en dan moet de caravan misschien ook nog vervangen worden.
Let wel, als het gewoon goed rijdt bij de max toegestane gewichten, dan is er niks aan de hand, en kan je jezelf gewoon netjes aan de regeltjes houden hoor.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
Dit filmpje gebruiken om het verplaatsen van 2 elektrische fietsen naar de achterkant van de caravan is een goede waarschuwing, maar om de twee fietsen te splitsen één voor en achter, kan je met dit filmpje niet duidelijk maken.Chris schreef: ↑ma 29 jun 2020 22:06
Maar ga geen fietsen splitsen, een voor en een achterop...
Dat is de grootste pendule die je kan maken...niet doen..
Zoek maar eens op Youtube over slingerende caravans.... ANWB heeft ook een duidelijk filmpje daarover.
Dan zie je dat fietsen splitsen voor en achterop niet goed is.
https://www.youtube.com/watch?v=YdxPj--u7p4
Maar... komt vast goed... fijne vakantie's gewenst..
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
-
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
Dan moet onomstotelijk vast staan,en bewezen worden, dat het kloppen van de gewichten de oorzaak is van dat "iets gebeuren"
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
Denk je dat ze dan wel uitkeren als je de caravan totall loss rijdt omdat de kogeldruk slechts 5 kg, of negatief was ?
Er is daar meestal geen enkel bewijs voor te leveren omdat de caravan en inhoud over de snelweg verspreid ligt, dat scheelt wel misschien.
Er is daar meestal geen enkel bewijs voor te leveren omdat de caravan en inhoud over de snelweg verspreid ligt, dat scheelt wel misschien.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
RE.gif
je was me voor.... succes met het BEWIJZEN van de kogeldruk op het moment van het ongeval als je het ding tot schroot rijdt. Meestal ligt het ding in 1000 stukken over de snelweg en zo niet dan is er zoveel verschoven van de lading dat het ook zinloos is.
je was me voor.... succes met het BEWIJZEN van de kogeldruk op het moment van het ongeval als je het ding tot schroot rijdt. Meestal ligt het ding in 1000 stukken over de snelweg en zo niet dan is er zoveel verschoven van de lading dat het ook zinloos is.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
een fietsendrager die voor teveel kogeldruk met 2 elektrische fietsen is ontwikkeld. is de Thule one bike, speciaal voor 1 fiets achterop en een fietsschoen en deze drager steekt weinig uit.
https://www.thule.com/nl-nl/motorhome-a ... e-_-302047
https://www.thule.com/nl-nl/motorhome-a ... e-_-302047
Re: Veel kogeldruk Hobby 460 UFE 2020
Teveel kogeldruk compenseren door gewicht achterop zou ik never nooit doen.
Dan nog liever 20 kg teveel.
Of alle zooi voorin de caravan eruit gooien, en kijken of het in de auto kan..
Dan nog liever 20 kg teveel.
Of alle zooi voorin de caravan eruit gooien, en kijken of het in de auto kan..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.