Nieuwe caravan Hobby 620CL Prestige

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Nieuwe caravan Hobby 620CL Prestige

Bericht door karelV » wo 20 mar 2019 23:58

RE.gif

mrgreen.gif knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Nieuwe caravan Hobby 620CL Prestige

Bericht door PD » do 21 mar 2019 07:59

karelV schreef:
wo 20 mar 2019 22:57
1 ding kan ik niet begrijpen......op hun eigen product geven ze totaal geen korting en hanteren ze de prijs die er voor staat op hun site terwijl andere verkooppunten gigantische kortingen geven, en zeker als je cash betaald.
Die verkooppunten verdienen er ook nog genoeg op denk ik, dus de inkoop bij Unico is heel scherp lijkt mij. Kun je nagaan wat Bax er op verdiend.
Dit is toch heel normaal.... BAX is producent van Unico produkten en hanteert hiervoor een bruto prijsstelling ofwel adviesprijs in de markt. Voorts gunnen ze dealers/wederverkopers een marge die deze o.a. nodig hebben voor het in de showroom hebben staan van de produkten, de verkoopinspanning en de handling die ze ermee hebben.

Dat een dealer/wederverkoper voorts besluit om een deel van zijn marge weg te geven vanuit commercieel oogpunt, is zo oud als de weg naar Rome.

Het siert BAX dat zij zich niet in deze prijzenslag mengen want als producent kunnen ze dit vanzelfsprekend altijd winnen maar ze respecteren en waarderen blijkbaar hun verkooppunten; dit zouden meer producenten moeten doen thumbup.gif

Veel plezier met je Unico Torino mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7881
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Nieuwe caravan Hobby 620CL Prestige

Bericht door VIP » do 21 mar 2019 09:48

karelV schreef:
wo 20 mar 2019 22:57
Micky schreef:
wo 20 mar 2019 21:56
Chris schreef:
wo 20 mar 2019 21:51
[quote=karelV post_id=676235

Aha.... jij ook dus...gefelicitaart..
En wel bij Bax info halen maar de Torino elders bestellen... Metoo..... scheelt 1 zijkant..
Nu heb ik 2 zijkanten voor de prijs van 1...
2 halen, 1 betalen... hahaha..
Toch vind ik dat als verkoper wel een dingetje, wel info inwinnen en ergens anders goedkoper kopen :( ik koop wel online, maar ga geen info inwinnen waar ik niet koop, die zijn duurder omdat ze je de service bieden, dat gaat mij toch te ver.

1 ding kan ik niet begrijpen......op hun eigen product geven ze totaal geen korting en hanteren ze de prijs die er voor staat op hun site terwijl andere verkooppunten gigantische kortingen geven, en zeker als je cash betaald.
Die verkooppunten verdienen er ook nog genoeg op denk ik, dus de inkoop bij Unico is heel scherp lijkt mij. Kun je nagaan wat Bax er op verdiend.

Klopt, BAX verdient in verhouding het meest, zij zijn producent, en verkopen direct aan de consument en pakken hun eigen marge + caravandealer marge.

Wij verkopen ook direct aan de consument echter alleen voor de adviesprijs. Waarom: om onze zorgvuldig opgebouwde distributie niet in het harnas te jagen "geven wij GEEN kortingen" anders zijn we zo onze fijnmazige distributie kwijt.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
volvocop
Berichten: 1093
Lid geworden op: wo 26 okt 2016 18:00
Locatie: BAARN

Re: Nieuwe caravan Hobby 620CL Prestige

Bericht door volvocop » di 28 mei 2019 15:23

Van harte gefeliciteerd! Fijne vakanties gewenst!!
Hobby 560 KMFe, Volvo V70 T5 Nivomat 250 pk.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Nieuwe caravan Hobby 620CL Prestige

Bericht door karelV » di 28 mei 2019 20:43

Morgen eindelijk tijd om m'n E-Trailer in te bouwen.....afgelopen zaterdag een draad getrokken vanaf de accu naar de disselbak......Dit keer vanuit de kledingkast door de vloer onder de caravan langs zo naar de disselbak. Wilde binnendoor maar wilde niet lukken om het toilet te passeren, vandaar onderlangs.
Gisteren ook het afvoerslangetje van de koelkast verlengd dmv een overmaatse slang erover heen te schuiven en zo door de bodem uit laten komen.
Het kunsstof reservoirtje heb ik laten vervallen en ligt nu in de kunststof container hier op camping Holländischer Hof.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7881
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Nieuwe caravan Hobby 620CL Prestige

Bericht door VIP » di 28 mei 2019 21:16

Goed bezig thumbup.gif

Veel plezier knipoog.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Niko
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 21:38
Locatie: Muntendam

Re: Nieuwe caravan Hobby 620CL Prestige

Bericht door Niko » vr 7 jun 2019 05:36

Wat is het voordeel om je condenswater van de koelkast weg te laten lopen onder de caravan?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Waar de zon schijnt draai ik de pootjes uit!
Mazda 3 Sedan 2.2 Skyactiv-D met aan de haak een Burstner Averso 430 TS

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1333
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Nieuwe caravan Hobby 620CL Prestige

Bericht door Pakkie » vr 7 jun 2019 07:42

RE.gif
Bakje is te klein en kan onder warme omstandigheden overlopen met als gevolg water op plekken waar je dat niet wil hebben. Zie ook dit topic.

Lekker bezig karelV met die prachtige caravan van je thumbup.gif
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7881
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Nieuwe caravan Hobby 620CL Prestige

Bericht door VIP » vr 7 jun 2019 08:47

RE.gif
Dat is 1 reden.

De 2de reden is dat het condenswater wat in het bakje zit er bij vertrek van de camping of rijden uitklotst.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Niko
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 21:38
Locatie: Muntendam

Re: Nieuwe caravan Hobby 620CL Prestige

Bericht door Niko » za 8 jun 2019 01:28

Aha, bedankt voor de uitleg. Denk dat ik ook maar een stukje slang er aan ga maken!

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Waar de zon schijnt draai ik de pootjes uit!
Mazda 3 Sedan 2.2 Skyactiv-D met aan de haak een Burstner Averso 430 TS

sam2
Berichten: 611
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 13:16

Re: Nieuwe caravan Hobby 620CL Prestige

Bericht door sam2 » za 8 jun 2019 10:23

karelV schreef:
di 29 jan 2019 15:55
Vanmorgen eindelijk een nieuwe caravan gekocht nl. Een Hobby 620CL Prestige bij een dealer die zuidelijker zit dan onze eigenlijke dealer die overigens €1000 goedkoper was dan de zuidelijke dealer, maar onze eigenlijke dealer kon niet eerder leveren dan juli dus viel de keus op die andere. Hun hadden de enigste van dat type nog staan in Nederland op voorraad en direct leverbaar. 12/02 ophalen.
Kan je zou een grote caravan nog als tourcaravan gebruiken, of is het bedoelt om op een jaarplaats te staan?
De caravanplaatsen worden als maar kleinder.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Nieuwe caravan Hobby 620CL Prestige

Bericht door karelV » za 8 jun 2019 10:29

Wij gebruiken hem echt als toercaravan en vele keren per jaar en aan plek op de campings geen probleem.....we staan nu op camping De Wielewaal in Baarle Nassau en hier kunnen wel caravans van 12 á 13 m1 staan.
Overigens is de camping wel een aanrader voor mensen die van rust houden en van de terrassen in Baarle Nassau.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Nieuwe caravan Hobby 620CL Prestige

Bericht door DanielW » za 8 jun 2019 10:33

RE.gif RE.gif

Heb ze al genoeg gezien dit jaar en vorig jaar. Tuurlijk zal je niet ieder plekje kunnen gebruiken en heb je in sommige gevallen niet veel plek over, maar das inherent aan de grote van de hut. Afgelopen hemelvaart stond er bij ons 1 op het veld met een 650KMe, die moest wel in een hoekje staan met de achterkant krap tegen de afscheiding. Toen wij onze caravan gingen halen werd er ook een 720 afgeleverd, dat lijkt me toch lastiger.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Nieuwe caravan Hobby 620CL Prestige

Bericht door PD » za 8 jun 2019 11:18

sam2 schreef:
za 8 jun 2019 10:23
Kan je zou een grote caravan nog als tourcaravan gebruiken, of is het bedoelt om op een jaarplaats te staan?
De caravanplaatsen worden als maar kleinder.
Dat valt in de praktijk reuze mee. Onze hut is nog ca. 80 cm langer en die heeft in ruim 1,5 jaar inmiddels op 41 (mini-)campings gestaan en nog nooit een probleem met de lengte gehad. Wel is een goede 4x4 mover erg handig wanneer de plek wat kleiner is, zeker wanneer je dwars tussen haagjes moet staan.
Met de juiste mover heb je slechts ca. 0,5 m overlengte nodig om een tandemasser mooi dwars achterin op de plek te moveren.

Wij toeren ca. 9.000 km per seizoen met onze 8,85 m lange tandemasser; de enige uitdaging is de beschikbare tijd omdat we beiden werken knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”