Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Gebruikersavatar
rouwehand
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 11 feb 2013 20:53
Locatie: Tiel

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door rouwehand » wo 28 aug 2019 23:18

De zomervakantie zit erop, en even een samenvatting van totaal 6 weken kamperen met de nieuwe Hobby (2 weken meivakantie in NL en 4 weken zomervakantie in Oostenrijk).
De caravan bevalt zeer goed, fijne indeling en we zijn erg blij met de kleurstellingen. Ook de grote koelkast, en keuken met lades zijn erg prettig. En niet te vergeten de mover (niet eerder gehad), maar wat een genot!
Het rijgedrag i.c.m. met mijn auto (Audi A4) is goed bevallen (bijna 3.000 km gereden), zowel in het vlakke NL als in Oostenrijk.

Er zijn nog wel een paar puntjes, waar de Duitse kwaliteit te kort komt;
1. de stickers aan de voorzijde zijn er inmiddels af na de 1e wasbeurt. Deze zaten niet goed geplakt (luchtbellen eronder)
2. lekkage tussen de omlijsting/rail waar de voortent-pees in gaat. De omlijsting bestaat uit meerdere delen, en op 1 overgang is er te weinig kit gebruikt. Dus bij een stevige regenbui, sijpelt het water er tussen door.
3. tijdens de warme dagen is de afdichting tussen de overgang van het dak, en de kunststofkap losgelaten.

Volgens de dealer valt dit gewoon onder garantie en wordt dit bij de eerstvolgende vochtmeting in orde gaan maken.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met een (nieuwe) Hobby?
Bijlagen
foto1.jpg
foto2.jpg
foto3.jpg
Audi A4 Limousine Business Edition 1.4TSI S-Tronic (2018) - Hobby de Luxe 495UL (2019)

Abve

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door Abve » do 29 aug 2019 07:21

Ik heb vorig voorjaar een nieuwe Hobby gekocht.
Bij mij liet op dezelfde plek een sticker los.
Deze is bij de garantiebeurt in maart jl. keurig vervangen.
Zo nog een paar kleine onvolkomenheden die keurig opgelost zijn.
Dus dat komt bij jou ook wel goed.

Fijn dat ze je zo goed bevalt!
Ik heb dezelfde ervaring.

Jebe

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door Jebe » do 29 aug 2019 21:43

Ook wij hebben dit jaar een 495 UL in gebruik genomen. Begin mei dit jaar gekocht, opgehaald en bijna 1 beweging door naar Zwitserland gebracht. Na een week in mei/juni zijn we in juli en augustus voor de “echte” vakantie geweest. Hij staat er nu nog. Wordt in september weer bezocht en komt tenslotte eind oktober weer naar de stal.
Onze ervaringen zijn grotendeels positief. Na een Dethleffs Camper 460 DB uit 2003 zijn we nu uitermate te spreken over de bedden. We wilden absoluut over naar een langsslaper. En dat is een prima beslissing gebleken. Wel vonden we bedden iets aan de smalle kant. Regelmatig lagen onze benen in het gangpad . Dus het tussenstuk er in en opeens was het bijzonder groooooot bed van 215 cm breed. De matrassen sliepen prima.
Ook wij zijn heel blij met de grootte van de koelkast en het feit dat je niet meer elke keer op je hurken moet om te kijken wat er nog is.
Wel hebben we een aantal aandachtpuntjes.
- Na de eerste reisdag in mei lag er een stukje van één van de spiegels op de grond. Ik vermoed spanning in de spiegel en dat het daardoor gekomen is.
- Het zelfsluitende principe van de bovenste keukenla heeft het na een paar dagen al opgegeven om goed te werken. Oke, even de la aandrukken werkt ook wel, maar toch.
- de rolhor/verduistering bij het voorraam werkt alleen als je voor de tijd in een krachthonk bent geweest. Gaat erg zwaar. Misschien nieuwigheid, maar het heeft de aandacht.
- ook bij ons zit ter hoogte van het voorste raam in de binnentent een lekplek waardoor er een streepje water over het plaatwerk komt als het (hard) regent. Dit hadden we bij Dethleffs ook, dus we stonden niet echt vreemd te kijken. Volgens mij is er een naar in de rail die dit veroorzaakt.
Voor de rest zijn we nog geen bijzondere dingen tegen gekomen. Maar de rouwehand genoemde punten ga ik op letten.
Voor het overige heeft de wagen veel ruimte aan (bovenkasten), erg veel ruimte. De toegang tot de opbergvakken onder de bank vinden we wat minder praktisch dan bij de Dethleffs zekers van de achterste bank. Het zitkussen is er erg groot. Ook missen we een klep onder de zitbank naast de deur zoals we die van de Dethleffs kenden. Erg handig als opbergplek voor schoenen.
Kortom, dik tevreden met een paar wenkbrauw-momentjes. 


Overigens, na jaren meelezen mijn eerste bijdrage. :) Het opmaken van de tekst en handtekening moeten nog komen :)

Gebruikersavatar
rouwehand
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 11 feb 2013 20:53
Locatie: Tiel

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door rouwehand » vr 30 aug 2019 22:43

Beste @Abve & @Jebe, leuk om jullie reacties en ervaringen te lezen.
Mijn dealer heeft toegezegd dat het inderdaad in orde gaat komen.

De lekkage bij de tentrail/strook zal verholpen worden door wat extra kit tussen de naad te plaatsen.
Het advies om er een tapje over de naad te plakken heeft tijdens de zomervakantie wel geholpen. In Oostenrijk kan het ook flink regenen!

Verder ben ik het eens over de "smalle bedden". De bedverbreding lost dit makkelijk op!
Wel hebben wij extra toppers (traagschuim) voor op de matrassen gekocht. Dit geeft extra comfort en vinden wij lekkerder slapen.

De bereikbaarheid onder de banken van de rondzit is inderdaad niet echt makkelijk.
Zeker de lange kussen aan de achterkant van de caravan (over de gehele breedte) is niet makkelijk handelbaar.

Verder zijn alle bovenkasten enorm en goed bereikbaar (t.o.v. onze vorige Burstner). De kans is wel groot dat je alle kasten volstopt en al snel een te zware en verkeerde belading krijgt.
Met de keukenlades vooralsnog geen problemen, sluiten goed met soft-close.

De rolhor aan de voorzijde een aantal keer gebruiken helpt al. Anders een klein beetje siliconenspray in de geleiders spuiten.

Het dakraam (incl. hor) in de badkamer is niet Hobby waardig. Een eenvoudig plastic dakraam met een klik horretje.
Ik blijf er maar vanaf, want als je deze 5x keer gebruikt is de hor kapot denk ik.
Dit dakraam had ik 15 jaar geleden ook al in mijn caravan (Home-Car)

En we hebben veel plezier van de vaste luifel Thule Omnistor 6300 gehad. De luifel heeft stevige knikarmen met extra spanarmen, deze zorgen voor een perfect gespannen luifeldoek.
Audi A4 Limousine Business Edition 1.4TSI S-Tronic (2018) - Hobby de Luxe 495UL (2019)

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door Pakkie » vr 30 aug 2019 23:23

RE.gif
Wellicht een idee om het goedkope plastic dakraampje te vervangen voor een mini-heki? Kost slechts iets meer dan 100€, is eenvoudig zelf te doen en een mooie upgrade voor zo'n mooie caravan.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Abve

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door Abve » za 31 aug 2019 07:26

RE.gif RE.gif

Wij hebben ook lengtebedden ( type Prestige 620CL).
Deze is 2.50 breed. De bedden zijn daardoor ook 10 cm breder.

Ik heb de bereikbaarheid onder de bedden vergemakkelijkt door aan beide zeiden een breed serviceluik (van Fendt) te laten plaatsen, waardoor bijv. gemakkelijk de stoelen en tafel onder het linkerbed geschoven kunnen worden.

Dat dakraam in het toilet is inderdaad niet moeders mooiste.
Als je even weet hoe het werkt en goed smeert, gaat het wel.
Ik heb er verder geen last van.

Binnenkort laat ik ook een Omnistore plaatsen.
Ik hen nu een Fortexluifel die we gebruiken als we een weekje ergens staan.
Als we trekken vind ik de Omnistore ideaal.
Op de vorige had ik de 6200 en ga nu voor de 6300.

PASMIT
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 25 okt 2019 21:32
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door PASMIT » ma 18 nov 2019 21:12

Even aanhaken op het vreselijk lelijke, en tenenkrommende dakraam in de doucheruimte van een Hobby (495 Ul Premium) Ik weet niet of dat in andere Hobby caravans ook zo lelijk is. Ik wil het wel vervangen en heb dat in het verleden ook al eens gedaan in onze Adria. (Het woonruimte dakluik ligt ergens langs de Franse Route du Soleil).. :oops:
Welke maat dakluik zit erin mijn hut? Ik lees maten zoals: 28x28, 30x30 etc. Probleem is dat mijn caravan onder een hoes in de stalling staat. Nu kan ik natuurlijk het onder kader eraf schroeven en gaan meten maar als er iemand op het forum is met de exacte maat lijkt me dat een eenvoudiger oplossing. Dus..... laat maar horen graag.... Wellicht dat er een briefje naar de goede Sint kan gaan naar aanleiding van jullie repliek.. [sintkus.gif]


Dat dakluikje is trouwens echt lelijk

Gebruikersavatar
rouwehand
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 11 feb 2013 20:53
Locatie: Tiel

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door rouwehand » vr 3 apr 2020 20:30

@PASMIT Excuses voor de late reactie, een tijd niet op het forum geweest scratch.gif
afmetingen dakluiken Hobby 495UL de Luxe bj 2019.JPG
afmetingen dakluiken Hobby 495UL de Luxe bj 2019.JPG (40.69 KiB) 3825 keer bekeken

Alle details compleet;
Bijlagen
Technisch- en uitvoeringsdetails Hobby 495UL de Luxe 2019.pdf
(279.57 KiB) 62 keer gedownload
Audi A4 Limousine Business Edition 1.4TSI S-Tronic (2018) - Hobby de Luxe 495UL (2019)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door PD » vr 3 apr 2020 20:39

Goh, ik heb dit draadje destijds gemist knipoog.gif ook wij hebben het standaard dakluikje in de badkamer laten vervangen door een mini-Heki van 40x40cm. Ik heb het door de dealer laten doen; volgens mij voor een all-in prijs van € 250,-.

De vraag van PASMIT dateert van november; waarschijnlijk moet het dakluikje nog besteld en geplaatst worden mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
rouwehand
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 11 feb 2013 20:53
Locatie: Tiel

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door rouwehand » vr 3 apr 2020 20:51

@PremiumDiscovery, dat vind ik een nette prijs voor de vervanging door een dealer.
Hoe lang is dat geleden en welke dealer heeft dit voor jou uitgevoerd?

Volgende week moet ik terug naar mijn dealer voor een aantal garantiepunten...
(zie eerdere post viewtopic.php?f=119&t=37121&p=738865#p708743)

Ik ga zeker eens navragen wat de vervanging van het badkamer-dakraam kost?!
Audi A4 Limousine Business Edition 1.4TSI S-Tronic (2018) - Hobby de Luxe 495UL (2019)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door PD » vr 3 apr 2020 20:54

RE.gif
Coppens in Best; we hebben dit in april 2018 laten vervangen.
Wij konden erop wachten op de weg naar de CFW-camping.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
rouwehand
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 11 feb 2013 20:53
Locatie: Tiel

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door rouwehand » vr 3 apr 2020 21:00

RE.gif
Dat is dezelfde dealer!
Ga vooraf even bellen, en ben benieuwd of ze dit ook dan direct kunnen uitvoeren.

p.s. mijn ervaring tot nu toe, een fijne dealer met prettige medewerkers bij Coppens in Best.
Audi A4 Limousine Business Edition 1.4TSI S-Tronic (2018) - Hobby de Luxe 495UL (2019)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door PD » vr 3 apr 2020 21:01

RE.gif
Wij zijn ook vol lof over deze dealer thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

RDDR
Berichten: 2787
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door RDDR » zo 5 apr 2020 10:21

Ik ben er iets minder enthousiast over. Vriendelijke medewerkers inderdaad en zolang alles goed ging was er niets aan hand. Toen er zo hier en daar wat mis ging was de directie zo flexibel als een loden deur.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk


2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door PD » zo 5 apr 2020 10:32

RE.gif
Over alle dealers hoor je zowel positieve als wat minder positieve reviews; onze ervaringen met het personeel maar ook met zowel Roel Coppens als zijn broer zijn vooralsnog erg positief en ook bij ons is er al eens iets (technisch) voorgevallen wat na de garantieperiode probleemloos werd verholpen knipoog.gif thumbup.gif

Elke dealer waar het licht nog brandt, heeft zowel tevreden als minder tevreden klanten.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7098
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door karelV » zo 5 apr 2020 11:58

Wij hebben onze laatste caravan ook bij Coppens gekocht omdat onze eigen dealer hem niet had staan en omdat Coppens de enige in Nederland was die hem op voorraad had en gelijk leverbaar was.
Beste lui daar en een goed gesprek gehad met de verkoper en dus een deal gesloten, al was de caravan wel €1000 duurder wanneer onze eigen dealer hem op tijd geleverd zou kunnen hebben, en daar kwam nog bij dat de verkoper terug kwam om te vragen bij de Directie of hij hem wel mocht verkopen omdat ze dan geen showmodel meer hadden staan nog eens €250 bovenop......dat was dus het verzoek van de Directie. I
Nou liggen wij niet wakker van die €250 maar toch.....tijdens ophalen van de caravan gelijk doorgereden naar onze eigen dealer om er een mover onder te bouwen en een dakairco op te plaatsen.... Daar waren ze ook nog stukken goedkoper mee dan Coppens.

Coppens is een prima dealer vind ik om Tandemassers te bekijken, want die heeft onze dealer niet zoveel staan......voor de rest vinden wij hem vrij duur.....
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door PD » zo 5 apr 2020 12:03

RE.gif
Ervaringen zijn idd wisselend, zo zweren jullie bij Dekker terwijl ik daar met een grote boog omheen loop door eerdere agressieve saleservaringen knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7098
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door karelV » zo 5 apr 2020 14:55

RE.gif

Ieder zijn ding/dealer toch.....weet nog hoe jullie met Lindberg wegliepen bij de vorige Premium 540 en die de beoogde caravan niet op voorraad hadden (Premium 650) en bij Coppens uitkwamen.......het was volgens mij toen de bedoeling om ook de garantiepuntjes te laten uitvoeren door Lindberg, maar daar vingen jullie bot, wat ik wel weer begrijpelijk vind van Lindberg.
Dit hebben wij bij Dekker na 2 uitstapjes nog niet meegemaakt. kus.gif knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door PD » zo 5 apr 2020 14:59

RE.gif
Linberg heeft idd afgedaan, die wilden zelfs de betaalde vochtmeting niet doen :(

Linberg heeft 2 filialen, bij het 2e filiaal (werkplaats en stalling) spreken ze een andere taal dan bij het verkoop filiaal :( Dit ook tot ergernis van de verkoper maar ook die kreeg het niet voor elkaar...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
rouwehand
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 11 feb 2013 20:53
Locatie: Tiel

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door rouwehand » za 18 apr 2020 23:47

Vorige week zijn alle garantiepunten netjes verholpen door Coppens.
Direct de vochtmeting laten uitvoeren (advies om dit jaarlijks te laten doen i.v.m. garantie)

Dakluik badkamer/wc gedeelte toch nog niet laten vervangen.
Volgens de dealer monteert Hobby dit dakluik (wit mat) nog steeds omdat er momenteel geen alternatief is.
Het zou te maken hebben met de kunststofdelen in deze ruimte (wasbak, toilet, e.d.)
Dit zou bij langdurig blootstelling aan zonlicht kunnen verkleuren (gele kleur). Hobby wil geen garantie issues hiermee, en monteert daarom nog steeds de mat-witte dakluikjes.

Nederlanders zetten de caravan een groot gedeelte van het jaar in de stalling.
Dus het probleem met langdurig zonlicht via het dakluik zal niet zo snel voorkomen. Maar in andere (Europese) landen staan caravans vaker het gehele jaar buiten.

De prijs voor vervanging (€ 280) vond ik het niet waard, om het dakluik te vervanging voor een mini Heki (40x40)
Audi A4 Limousine Business Edition 1.4TSI S-Tronic (2018) - Hobby de Luxe 495UL (2019)

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 828
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door RonvA » ma 20 apr 2020 17:46

Ik was het topic een beetje door aan het lezen en de dealer discussie. Wij zijn zowel bij Coppens als bij Linberg binnen geweest om te kijken. Maar Ad Dekker zit bij ons in de gemeente, dus zou het beetje raar zijn om verder weg te kijken. Uiteindelijk ook (in onze ogen) een mooie korting gehad op een nieuwe caravan inclusief voortent. Verder nog geen ervaringen maar so far positief! Het is alleen even afwachten wanneer onze Hobby komt omdat de fabriek een paar weken dicht was, maar zoveel kunnen we er nu helaas toch niet mee.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door PD » ma 20 apr 2020 18:33

RE.gif RE.gif
Wij houden de verduistering van de mini-heki in de badkamer vrijwel gesloten, anders wordt het er ook te warm. Ik vind het mini-heki luikje echt een enorme verbetering tov het standaard luikje waar toch altijd nog stofvuil langs naar binnen komt wanneer het gesloten is. Dit stofvuil komt dan op het horrengaas en rolt mee op, echt heel onhandig. Het standaard luikje voelt ook heel breekbaar aan waardoor ik het nooit open durfde te zetten.

Bij elke volgende caravan zal ik het mini-heki luikje nog vóór aflevering van de nieuwe caravan laten monteren. Hier op het forum hebben ook al heel wat leden dezelfde upgrade naar tevredenheid gedaan.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7098
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door karelV » ma 20 apr 2020 18:55

RE.gif

Zit er bij sommige mindere en goedkopere modellen al standaard in, dus ik verwacht dat dit in alle modellen gaat plaatsvinden. knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door Pakkie » ma 20 apr 2020 19:43

Bijzonder verhaal van die matwitte luikjes en eventueel verkleuren van plastic delen in de toiletruimte. Ga maar eens wat caravans van een jaar of 10 bekijken met een dergelijk matwit luikje: vrijwel allemaal hebben ze ook dan last van verkleuring van plastic delen in de toiletruimte.

Heb vorig jaar drie van die matwitte luikjes vervangen en ben er net als PD erg goed over te spreken. Als je het verschil weet tussen een schroevendraaier en een hamer kun je zoiets ook eenvoudig zelf doen mrgreen.gif . Kost je 125€ voor het luikje, 7€ aan butylkit en een uurtje van je eigen tijd. Het is één van de eerste dingen die ik zou doen zodra er een andere caravan zou komen met zo'n matwit luikje. Inmiddels genoeg licht en lucht in onze hut via het dak in ieder geval thumbup.gif
luikjes.jpg
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: Nieuwe Hobby 495 UL besteld

Bericht door myalexx » di 21 apr 2020 12:14

Hoe doen jullie het met ventilatie dan?

Ik heb de ervaring dat er bij een heki sneller vuil / regen naar binnen komt dan via het normale "luikje"
Omdat de laatste ventileert vanaf onder ipv opzij ( hangt iets over )

Of hebben jullie andere ervaringen
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”