Koelkast aan tentzijde

Plaats reactie
mvdjagt
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 12 aug 2018 19:26

Koelkast aan tentzijde

Bericht door mvdjagt » zo 26 aug 2018 13:13

Wij zijn naar een caravan (hobby) aan het kijken maar zien dat er bij zijn die de koelkast aan de tentzijde hebben. Nou hoor ik dat dat iets is wat je liever niet hebt. Wat is hierbij het advies ? Valt dat wel mee of is dat echt iets waar we rekening mee moeten houden?

Gr martijn

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35779
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Koelkast aan tentzijde

Bericht door Chris » zo 26 aug 2018 13:17

Hoi Martijn..

Geen rekening mee houden.
Heel veel caravans hebben de KK aan die kant, ik ook..
Geen probleem.. en al die caravans zijn of worden verkocht.

Waarom een probleem?? omdat er misschien wat minder airflow is om de KK te koelen. ( als er een voortent aan zit)
Als dat al problemen op zou leveren is er voor een habbekrats een oplossing met fannetjes..
ALS..
Ik heb idd ook fannetjes gemaakt, gewoon omdat het een leuke klus was, en nu konden wij in Spanje met 38 graden ook ijs maken.
Dus..
Niks aan de hand.. zie je een leuke caravan die je echt aanstaat...
DOEN !!
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1333
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Koelkast aan tentzijde

Bericht door Pakkie » zo 26 aug 2018 13:19

Zie ook dit topic waarin ik dezelfde vraag stelde.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

mvdjagt
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 12 aug 2018 19:26

Re: Koelkast aan tentzijde

Bericht door mvdjagt » zo 26 aug 2018 14:24

Ah ha ok heb ook ff naar het andere topic gekeken en er is idd niemand die zegt dat een kk aan de tentzijde een probleem zou op moeten leveren.

Gebruikersavatar
duwerke
Berichten: 509
Lid geworden op: do 1 apr 2010 12:34
Locatie: Menen

Re: Koelkast aan tentzijde

Bericht door duwerke » zo 26 aug 2018 19:23

Ik vond mijn KK aan tent zijde beter koelen dan nu aan de achterzijde


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Volvo XC90 Inscription T8 Long Range 455Pk / Fendt Tendenza 515SG Performance - Truma XT mover - Thule 6200 luifel - Fortex Circum voortent

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Koelkast aan tentzijde

Bericht door Barreman » ma 27 aug 2018 10:01

Voordeel van de tentzijde is dat als je er een tent aan hebt zitten de kk vaker / langer in de schaduw staat. Dat scheelt meer dan een fris windje erlangs
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3893
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Koelkast aan tentzijde

Bericht door Gemineye » ma 27 aug 2018 10:29

Men stelt vaak dat de airflow aan de achterzijde beter zou zijn dan aan de tentzijde. In theorie zou dat misschien kunnen kloppen hoor, maar in de praktijk zet ik de caravan vaak met de achterzijde richting de zon, dus die kant zal meestal veel warmer zijn dan de tentzijde. Ik heb er nu fans in gemonteerd en dat verhelpt dat 'probleem' prima hoor. Die zou je misschien aan de tentzijde ivm geluid (is niet hard hoor....) weer minder graag willen hebben, maar ik denk ook dat je het daar minder snel nodig hebt.

Ik zou er geen rekening mee houden verder, het enige punt wat ik wel eens een nadeel vind van een keuken aan de tentzijde, is dat er vaak gewerkt wordt met een schuifraampje omdat de deur anders niet open wil. Ik vind zelf een raampje die je open kunt zetten handiger, maar ieder zijn ding denk ik.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
ElddisCrusader
Berichten: 116
Lid geworden op: do 1 jun 2017 12:11
Locatie: Vlissingen

Re: Koelkast aan tentzijde

Bericht door ElddisCrusader » ma 27 aug 2018 12:15

Bij ons zit de koelkast ook aan de tentzijde. Bij het openen van de deur valt die ook nog eens half over de koelkastopeningen heen. Toch hebben we geen problemen met de koeling van de koelkast. We gebruiken alleen een zakluifel en bovendien haal ik het bovenste afdekrooster gewoon weg wanneer de temperatuur buiten boven de 25 graden komt. Daarmee kan de warme cq hete lucht beter weg. Zo nodig kan ook het onderste afdekrooster nog verwijderd worden. Let er bij het terugplaatsen wel op dat je de roosters weer goed vastzet. Ik ben dat wel eens vergeten maar kwam er gelukkig bijtijds achter. Ze lagen nog net niet op de autoweg. En zo blijven we leren!
Bijlagen
IMG_1215 (Aangepast).jpeg
IMG_1215 (Aangepast).jpeg (23.56 KiB) 2191 keer bekeken
Subaru Forester 2.0XT 2004,Elddis Crusader Hurricane 2007,Truma SX met systeemkast van POWRMOVER,Optima 55Ah,CTEK 7.0,Oyster Vision 2-85

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”