Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7881
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door VIP » ma 19 mar 2018 22:30

Altijd leuk om te zien (ook al is het het 2017 model)

youtube]http://youtu.be/pbqHbd7yJkc[/youtube]
Porsche + Tabbert

Abve

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door Abve » di 20 mar 2018 19:30

Allen hartelijk dank voor jullie leuke reacties en felicitaties thumbup.gif
Volgend weekend (Pasen) beleven we de première!

Abve

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door Abve » wo 25 apr 2018 16:40

We zijn nu ruim een maand in het bezit van onze nieuwe Hobby.
Inmiddels zijn we 3 weekenden in Nederland weggeweest.

De ervaringen:
De caravan ligt prima achter de auto.
Alleen bij sterke zijwind voel je zo nu en dan een enkele beweging.
Bij verkeersdrempels etc. rijd ik zeer kalm, bang dat de stempels van het E&P systeem de grond zullen raken.
Hetzelfde geldt voor de steunen achter.
Maar tot zover gaat alles goed. De dealer deelt dan ook niet mijn zorg.

Op de camping is dit systeem, samen met de 4 movers, een groot gemak.
Het moveren gaat, ondanks de 4 wielen, vrij gemakkelijk.
En ben je tevreden, druk je op de andere afstandsbediening en de caravan wordt perfect horizontaal gezet.
Bijkomend voordeel is dat je geen geschommel en gekraak ín de caravan meer hebt. Alles staat als een huis.

Het rijden met een 2.50 m brede caravan valt mij reuze mee.
Toch heb ik wel het gevoel dat ik minder kleinere wegen zal rijden dan voorheen, maar misschien wordt dit wel weer anders als ik meer ervaring heb opgedaan.
Het gaat allemaal toch wat langzamer dan met een kleinere caravan.

De binnenruimte maakt veel goed.
Toch blij dat we een voorraam(pje) hebben; geeft meer licht en ik kan tijdens het rijden via de binnenspiegel van de auto, dóór de caravan kijken.
De grote keuken met oven bevalt ook erg goed.
Ik heb gisteren wel een nieuwe Reich waterpomp, 22 lt gekocht. De originele van 10 liter p/m voldeed niet.
Ook een terugslagklep is geplaatst waardoor je nu in enkele seconden warm water hebt.

De Truma Combi 6 boiler was even wennen.
Ik denk dat deze zeer weinig gas verbruikt maar we lieten hem niet de gehele dag het water op temperatuur.
Gelukkig kun je dit programmeren en bovendien de temperatuur van het water instellen op 40 of 60 graden.
Het afwassen gebeurt nu in de keuken. Heerlijk!

De scharnieren van de disselbak nemen veel ruimte, waardoor je moet opletten wat je, naast de gasflessen, nog wilt meenemen.
Door de korte dissel past de Thule SuperB maar nauwelijks.
Misschien was de short-versie handiger geweest.

Een probleem is de hoge kogeldruk: 125 kg, exclusief de installatie van het ITBS- systeem. Dit wordt in de komende maanden weer geinstalleerd.
luifel en stokken achterin en ik vul de watertank tot 40 liter.

Ik overleg nu met de dealer hoe dit kan en hoe we dit oplossen.
Tenslotte mag het chassis , volgens de richtlijnen, max 100 kg dragen.
Een optie is toch een fiets achterop.

Samengevat: Mooie, ruime caravan, goed hanteerbaar maar ( nu nog) minder flexibel, te hoge kogeldruk. thumbup.gif
We zijn blij met deze caravan.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door PD » wo 25 apr 2018 18:13

RE.gif
Goed om te lezen dat de nieuwe tandemasser zo goed bevalt thumbup.gif en de Truma XT4 is inderdaad een feestje...

Jouw hoge kogeldruk valt me wel op; wij hebben incl. Yellowtop 75Ah, luifelstokken, windscherm, 2 extra stoelen, camerastatief en reservewiel onder het Queensbed en in de disselbak 2 gasflessen van elk 10 kg vulling, de Cobb en een doos haringen een kogeldruk van ca. 60 kg en krijgen deze nauwelijks hoger bij een lege watertank achterin... Gelukkig heeft dit geen merkbare invloed op de stabiliteit thumbup.gif

Tijdens de bepaling van deze kogeldruk is de hoogte van de koppeling overigens wel héél erg kritisch en ook beide assen moeten goed vlak staan. Bij een beperkte oneffenheid tussen voorste en achterste as heb je zomaar een kogeldrukverschil van 40 kg en ook hoogteverschil van enkele cm's van de koppeling geeft direct een compleet andere kogeldruk... dit is echt spectaculair anders dan met een enkelasser, en ook verklaarbaar.

Dat het allemaal wat langzamer gaat met een tandemasser, zal waarschijnlijk een kwestie van tijd zijn. Ik merk er helemaal niets (meer) van.

Onze tandem is ca. 80 cm langer en heeft dus een 40 cm langere oversteek. Wij hebben al wel enkele malen met de achterkant het wegdek geraakt en dat is ook precies de reden waarom ik de originele uitdraaisteunen niet kwijt wil; die draaien naar buiten i.p.v. naar binnen zoals bij het E&P levelsysteem en beschermen zo de opbouw van de caravan. Aan de voorste uitdraaisteunen heb ik standaard de Carafoot Plus plaatjes hangen maar bij de achtersteunen leg ik ze er telkens los onder omdat ik ze er anders te vaak af zou rijden...
Onlangs nog bij een camping in Raamsdonk: bolle weg, diepe goot en oplopende inrit... gaf een streep van ruim 1,5 m lengte op het wegdek knipoog.gif
Het devies: regelmatig wegdekje schuren, dan roesten de steunen niet :lol: Ik hoop voor jullie dat het meevalt met de 620 CL; persoonlijk vind ik de hydrauliekmotoren van de achterste steunen vervaarlijk ver uitsteken :(

Na 2 + 2 maanden met de tandem, hebben we nu 12 campings bezocht in NL, D en F en het voelt heerlijk vertrouwd. Zolang het kan niet meer kleiner aflower.gif
Dat laatste zul je (snel) herkennen...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
maanenschijn
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 3 jan 2016 20:05
Locatie: Opijnen

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door maanenschijn » wo 25 apr 2018 20:21

PremiumDiscovery schreef:
Tijdens de bepaling van deze kogeldruk is de hoogte van de koppeling overigens wel héél erg kritisch en ook beide assen moeten goed vlak staan. Bij een beperkte oneffenheid tussen voorste en achterste as heb je zomaar een kogeldrukverschil van 40 kg en ook hoogteverschil van enkele cm's van de koppeling geeft direct een compleet andere kogeldruk... dit is echt spectaculair anders dan met een enkelasser, en ook verklaarbaar.
Een vraag van mij als een leek op dit gebied: tijdens het rijden zijn er regelmatig oneffenheden tussen de assen, lijkt mij. Betekent dit dat de kogeldruk grote verschillen heeft tijdens het rijden en overschrijdt deze dan niet (ver) de toegestane kogeldruk van de auto. Ik meende dat juist de tandemassers erg stabiel en ‘op zich zelf’ reden. Nu ben ik niet zo bang voor een beetje meer kogeldruk, ik denk dat ik vaker 100 kg heb dan 75 kg, maar vroeg het me zomaar af na het lezen van dit bericht.
Volvo XC70 (2005) - Polar 520 GL (1996).

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door PD » wo 25 apr 2018 20:26

RE.gif
Kogeldruk zal tijdens het rijden inderdaad erg kunnen wisselen, maar dat heb je bij een enkelasser ook al hoor (denk maar aan drempels etc.) De max. kogeldruk van een auto wordt statisch gespecificeerd en kan dynamisch echt veel hogere waarden aan. Bovendien is dit kortstondig, bijv. tijdens het oprijden van een drempel. Bij het van een drempel afrijden neemt de kogeldruk sterk af, zelfs negatief (onze tandem blijft gewoon staan zonder ondersteuning) dus wanneer de auto lager komt dan dit punt, moet de auto de caravan zelfs omlaag trekken.
Laatst kreeg ik de caravan niet aangekoppeld omdat de auto in een te laag gootje stond knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
maanenschijn
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 3 jan 2016 20:05
Locatie: Opijnen

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door maanenschijn » wo 25 apr 2018 20:34

Dank, top.
Volvo XC70 (2005) - Polar 520 GL (1996).

Abve

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door Abve » wo 25 apr 2018 21:12

PD:
. Tijdens de bepaling van deze kogeldruk is de hoogte van de koppeling overigens wel héél erg kritisch en ook beide assen moeten goed vlak staan. Bij een beperkte oneffenheid tussen voorste en achterste as heb je zomaar een kogeldrukverschil van 40 kg en ook hoogteverschil van enkele cm's van de koppeling geeft direct een compleet andere kogeldruk... dit is echt spectaculair anders dan met een enkelasser, en ook verklaarbaar.


Ik meet de kogeldruk met de digitale disselweger van Reich.
Deze wordt op de trekhaak bevestigd en vervolgens wordt de koppeling van de caravan er op gezet.
De motor vd auto draait waardoor de luchtvering het zaakje horizontaal stelt.
Volgens mij geeft dit de realiteit weer.
De weger geeft zo’n 125 kg aan.
Stel dat de weger niet meer deugd:

Het Premium ALKO neuswiel zou bij 100 kg een waarde van ca 120-125 moeten aangeven.
Deze geeft echter bij 125 kg kogeldruk (Reich), de waarde 145 aan.

Ik kan het overgewicht ook niet goed verklaren.
Wij hebben de twee bedden voor. Onder het rechter bed is, zoveel mogelijk nabij de as, de accu en laadapparatuur gebracht.Voorin 2 flessen gas en onder het linker bed, de lichtgewicht campingstoelen.
Ik heb niet alles gewogen maar schat in dat de goederen onder de bedden, incl.gasflessen, zo’n 40 kilo weegt.
De kogeldruk zou dan ca 95 kg moeten zijn.
Zonder de fietsen klopt dit gewicht.

2 fietsen van elk 24 kg geven een extra gewicht van ca 35 kg op de kogel.
Door de luifel, stokken, tenttapijt ( 7 x 3 meter) , 40 liter water en campingtafel achterin te brengen, zou de 35 kg met gemak gecompenseerd moeten worden.

Ik wil alles nog eens exact meten en zoeken waar ik de fout in ga.
Uitgangspunt is de kogeldruk bij aflevering, nl ca 60 kg.
Misschien valt het ook nog wel mee. Uiteindelijk is 110 kg bij dit soort combinaties niet ongewoon.

Uitgangspunt is niet te veel met de spullen te hoeven slepen.
Met name als we veel trekken, heeft alles een vaste plek.
Als er niets wijzigd, compenseer ik door een fiets aan de achterzijde te plaatsen.

Bedankt voor je constructieve reaktie, PD thumbup.gif

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7881
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door VIP » wo 25 apr 2018 21:24

PremiumDiscovery schreef:
wo 25 apr 2018 18:13
Wij hebben al wel enkele malen met de achterkant het wegdek geraakt en dat is ook precies de reden waarom ik de originele uitdraaisteunen niet kwijt wil; die draaien naar buiten i.p.v. naar binnen zoals bij het E&P levelsysteem en beschermen zo de opbouw van de caravan.

Precies zoals ik je afgelopen weekend weer heb uitgelegd.

Dat is de reden dat ik ze er niet op heb zitten, zelfs EP gaf mij hierin gelijk.

Dus bij een lange tandem heel goed over nadenken.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door PD » wo 25 apr 2018 21:26

Abve schreef:
wo 25 apr 2018 21:12
Uitgangspunt is niet te veel met de spullen te hoeven slepen.
Met name als we veel trekken, heeft alles een vaste plek.
Dat is ook ons uitgangspunt; alles heeft een vaste plek en we willen alleen de Nespresso, melkopschuimer en waterkoker opruimen tijdens de reis knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16185
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door Jan van Vijven » wo 25 apr 2018 21:45

Abve schreef:
Ik meet de kogeldruk met de digitale disselweger van Reich.
Deze wordt op de trekhaak bevestigd en vervolgens wordt de koppeling van de caravan er op gezet.
Ik denk dat hier een serieuze afwijking (lees meer gewicht) af wordt gelezen.
Bij een tandemasser is de hoogte meer belangrijk dan bij een enkelasser, meet de hoogte van je belaste kogel eens op en weeg dan de dissel op die hoogte (niet op de haak dus). Je meet nu tien cm hoger, de kans is aanwezig dat je de voorste as iets uit de veren trekt, dus meer afleest.

Ik gebruikte dat ding ook bij een enkelasser en daar was weinig verschil. Nu niet meer vanwege te hoge en dus niet meer leesbaar gewicht.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door Micky » wo 25 apr 2018 22:01

PremiumDiscovery schreef:
wo 25 apr 2018 21:26
Abve schreef:
wo 25 apr 2018 21:12
Uitgangspunt is niet te veel met de spullen te hoeven slepen.
Met name als we veel trekken, heeft alles een vaste plek.
Dat is ook ons uitgangspunt; alles heeft een vaste plek en we willen alleen de Nespresso, melkopschuimer en waterkoker opruimen tijdens de reis knipoog.gif
Dat is ook perfect, zo ben je super snel op pad en ook geïnstalleerd op de camping thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Herr
Berichten: 660
Lid geworden op: do 26 jan 2017 19:59

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door Herr » wo 25 apr 2018 22:18

Bij een tandem kan je beter deze gebruiken.
Bijlagen
C98A78F7-AB3D-438F-AC45-1F0C4A33F602.jpeg
C98A78F7-AB3D-438F-AC45-1F0C4A33F602.jpeg (49.55 KiB) 1351 keer bekeken
Fendt Saphir 650SKM 2018, BMW X5 45e 2020

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door PD » wo 25 apr 2018 22:20

RE.gif
Is een optie, maar ik kies toch voor het Alko Premium neuswiel... dat is ook veel fijner om te moveren (demping en breed).

Permanente aanwijzing en geen hulpstukjes nodig. In de praktijk meet ik de kogeldruk niet meer zoals ik dat bij de enkelasser wel deed; enerzijds is deze nauwelijks van invloed op de stabiliteit van de tandemasser en anderzijds zijn we altijd identiek beladen. Meestal ca. 60 kg kogeldruk als ik een vluchtige blik op het neuswiel werp.
Bijlagen
AL-KO neuswiel.jpg
AL-KO neuswiel.jpg (82.65 KiB) 1348 keer bekeken
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ab
Moderator
Berichten: 26512
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door Ab » wo 25 apr 2018 22:39

Jan heeft een punt denk ik.
Als je een Reich weger op de kogel zet, geeft die bij een tandemasser te veel aan.
Om dezelfde reden als wat PD ook al aangaf, de hoogte van de kogel is heel erg bepalend voor de kogeldruk bij een tandemasser.
Ik las ook dat je luchtvering hebt.
Dat heb ik ook.
Maar daar kan ik de hoogte van de kogel niet echt mee variëren. Wel tijdens stilstand, maar de auto kiest zelf tijdens het rijden een bepaalde hoogte.
Boven de 100 heel laag bijv.
Bij hoge kogeldruk wordt het wel netjes altijd op dezelfde hoogte gehouden. ( hierbij heb ik de hoogte van de kogel aangepast, origineel zat ie te hoog)
Eigenlijk zou je de hoogte van de luchtvering zelf handmatig aan moeten kunnen passen.
Als dat zou kunnen, weet ik zeker dat bijv. 10 cm lager heel veel zou schelen met de kogeldruk.
Mogelijk zelfs wel teveel.
Is er iets te doen met de trekhaak om de kogel wat lager te krijgen?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door PD » wo 25 apr 2018 22:47

RE.gif
Voor de Disco zijn er verschillende opties:

Optie 1:
De luchtvering heeft normaliter 3 standen (Laag, Neutraal en Hoog) maar zodra je harder dan 30 km/h rijdt, gaat ie altijd naar de neutrale stand en pas boven de 150 km/h gaat ie wat omlaag. De neutrale stand kun je wel door de dealer laten kalibreren op de door jou gewenste hoogte maar die is mogelijk te laag voor normaal gebruik.

Optie 2:
Wanneer je de afneembare trekhaak vervangt door de vaste haak, dan kun je die op een plaat op 3 of 4 hoogtes monteren, dus ook lager. Persoonlijk vind ik die vaste haak echt geen gezicht :oops:

De echte oplossing zit volgens mij in de juiste kogeldruk bij de juiste koppeling/trekhaak hoogte... dat zul je in de caravan moeten regelen...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ab
Moderator
Berichten: 26512
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door Ab » wo 25 apr 2018 23:01

Dat lijkt me geen goed plan..
Als de kogel te hoog zit, dan heel veel gewicht achterin ?
Dat is funest voor de rijeigenschappen.
Dan liever een minder mooie kogel die wel op de goede hoogte te zetten is.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door PD » wo 25 apr 2018 23:05

RE.gif
De kogel zit standaard al niet hoog bij een Disco; de caravan zal bij de afneembare standaardhaak al licht voorover hellen.
Nog lager lijkt me dan ook geen optie omdat je dan sneller drempels zult raken.

Eén fiets achterop is voor deze combi echt geen probleem qua stabiliteit, de trekker weegt ca. 1.000 kg meer dan de caravan thumbup.gif Of Abve moet ook aan de vouwfietsen, kan hij ook meteen scherper manoeuvreren !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ab
Moderator
Berichten: 26512
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door Ab » wo 25 apr 2018 23:21

Jouw caravan heeft een nulpunt qua gewicht bij de trekhaak bij een bepaalde hoogte.
Dat zal Abve ook hebben.
Alleen misschien wat hoger of lager.
Ook is de ene Disco de andere niet..
Ik las dat Abve een wegend neuswiel heeft wat 145 kg aangeeft.
Ik ben benieuwd hoeveel dat is als dat wiel 10 cm ingetrokken wordt zodat de trekhaak lager komt.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door Micky » wo 25 apr 2018 23:23

RE.gif

heel veel lager mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door PD » wo 25 apr 2018 23:26

RE.gif RE.gif
10 cm intrekken is heel veel; bij mij zweeft het neuswiel dan al even knipoog.gif
Toch verwacht ik dat Abve het niet redt met een lagere kogel dan de standaard hoogte, mocht ie dat al willen...

Gewoon één fiets achterop... Wim kom er eens in knipoog.gif awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16185
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door Jan van Vijven » wo 25 apr 2018 23:33

Niet direct intrekken, dat weegding is +/- 10 cm hoger dan je haak, dus eerst eens op de haakhoogte meten voor conclusies getrokken worden!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door PD » wo 25 apr 2018 23:36

RE.gif
Lekker ding als ie echt 10cm extra hoogte betekent :( Gauw weggooien dan !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16185
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door Jan van Vijven » wo 25 apr 2018 23:40

Ik vind het een perfect ding maar ik moet wel de beperkingen voor een tandem erkennen....

Afbeelding
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Onze nieuwe Hobby Prestige 620 CL

Bericht door PD » wo 25 apr 2018 23:43

RE.gif
Idd, die is ongeschikt voor een tandem. Blij dat ik ter indicatie het Alko neuswiel heb knipoog.gif
De hoogte waarop je de kogeldruk meet, let bij een tandem echt erg nauw en moet gelijk zijn aan de hoogte van de kogel.
Laatst gewijzigd door PD op wo 25 apr 2018 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”