360 KB of 490 KMF?

Jilger
Berichten: 153
Lid geworden op: do 21 sep 2017 10:15

360 KB of 490 KMF?

Bericht door Jilger » do 21 sep 2017 13:37

Beste mensen,

In de aanloop naar onze eerste eigen caravan, zijn wij in Dordrecht wezen kijken. Eerlijk gezegd was ik vooraf erg sceptisch ten aanzien van Hobby, maar de caravans op de beurs maakten me toch wel hebberig! Wat zien ze er tegenwoordig mooi uit zeg!
De afgelopen jaren zijn we op pad geweest met een Hobby De Luxe 400 KB uit 2008. Dit is de caravan van mijn ouders. Alles, wat mij aan die caravan niet bevalt, is inmiddels verbeterd (erg slappe kastdeurtjes in de badkamer, gammele halve hordeur waar je niets aan hebt, het kraantje tussen de kookplaat en de wasbak dat altijd onbedoeld aangaat als je de afdekplaat opent, de kierende buitendeur etc.)

Op de beurs waren we erg gecharmeerd van de 490 KMF-indeling. Echter, deze caravan is zo zwaar, dat we, als we deze zouden kopen, de voortent, gasflessen etc. in de auto zouden moeten vervoeren (max. trekgewicht is 1300 kg, caravan weegt leeg 1193 kg). Op zich niet onoverkomelijk, maar toch niet ideaal.
Omdat wij echt op zoek zijn naar een caravan met een stapelbed (we hebben 3 konge kinderen) zou ik ook nog een van de laatste nieuwe 360 KB's kunnen kopen. Deze is wel een stuk kleiner, maar ook veel lichter, waardoor we opeens bijna 400 kg in de caravan kunnen laden! En met het onderste stapelbed opgeklapt, ontstaat op een regenachtige dag toch nog redelijk wat leef- en speelruimte in de caravan.

Nu heb ik alle voor- en nadelen eens tegen elkaar afgezet. Toch kom ik er nog steeds niet uit. Hieronder de voor-en nadelen zoals ik die zelf bedacht heb:

Voordelen 490 KMF
1) Brede keukenlades
2) Grote koelkast
3) Veel bergruimte onder vast bed
4) Relatief veel kastruimte
4) Vijf volwaardige slapplaatsen binnen

Nadelen 490 KMF
1) Gewicht
2) Laadvermogen i.c.m. max. 1300 aanhangergewicht trekauto
3) Prijs
4) Kleine zitgroep. Bij zitten met 5 personen is extra krukje nodig
5) Met onze combinatie is Tempo 100 niet mogelijk

Voordelen 360 KB
1) Compact
2) Licht
3) Grote zitgroep
4) Prijs
5) Mijn vrouw mag er ook mee rijden
6) Tempo 100 mogelijk

Nadelen 360 KB
1) Maar 4 slaapplaatsen in de caravan
2) Weinig kastruimte
3) Kleine koelkast
4) Geen 'echte' matras voor de ouders
5) Uitbouw voortent of bijzettentje nodig
6) Mist de bergruimte die de 490 onder het vaste bed heeft

Wat zijn jullie ideeën? Op zich vind ik het een groot pluspunt dat bij de 490 iedereen onderweg in de caravan kan slapen. Zo hoeft er geen bijzettentje te worden opgezet en dat scheelt tijd. Maar we zouden ook onderweg de kinderen op ons bed (1.43 m breed) kunnen leggen. Of 2 kinderen in het onderste stapelbed (met de voeten naar elkaar). Of iemand in het gangpad laten slapen? Heeft iemand ervaring met dit soort noodoplossingen?
Ik hoor graag jullie ideeën.
Trouwens, het heeft geen zin om voor te stellen om eerst een andere trekauto te kopen met een hoger maximaal aanhangergewicht. Dat is voor nu geen optie.

Succes met puzzelen.

Groet,

Jilger.
Volvo 360 GL injection 115 pk (1987)
Peugeot 206 Génération 1.4 (2008)
Peugeot 206 Gentry 1.6 16V automaat (2004)
Volvo V40 Cross Country T3 (2020)
Hobby Ontour 360 KB (2016) met Isabella Capri North, Annex & Eclipse

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door Cara-Fan » do 21 sep 2017 17:18

Hey Jilger welkom hier!

De 470 KMF laat je nu helemaal varen begrijp ik? Ik weet niet op wat voor termijn je een andere caravantrekker aan kan schaffen, maar wellicht eerst met de huidige auto door blijven rijden in combinatie met de 490 KMF en heel veel aan je belading doen. Om daarna als jullie situatie het toelaat zo snel mogelijk een auto aan te schaffen waar je meer laadcapaciteit door krijgt?

De nadelen van de 490 KMF verdwijnen hier allemaal mee op termijn.

De nadelen van de 360 KB blijf je houden.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door Leentje » do 21 sep 2017 18:07

Gaan jullie graag / vaak naar / door Duitslang? Ivm tempo 100. Meenemen in besluit.
Opgooitentje is het werk niet. Hoe oud is oudste kind en wanneer verwacht je dat die (met 2 en) in apart tentje willen liggen?
Voor een nachtje onderweg is zelfs een luchtbed in gangpad mogelijk. (deed mijn zus) Alle loopruimte is dan wel weg.
Bij regenachtige dag is 5 volwaardige zitplaatsen prettig. Van de andere kant leef je meer buiten en is het krukje / vouwstoeltje voor "ingevaldat".
Je hebt vlug meer bagage dan je denkt. Laadgewicht niet te krap maken.

Ik wens je wijsheid toe ;-)
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door PD » do 21 sep 2017 18:56

Wanneer je (ook) naar een 490 kijkt, dan verwacht ik dat je heel snel uitgekeken raakt op de 360... Zo'n kleine caravan moet bijna een overtuiging zijn, want het is echt woekeren met de ruimte en heeft nogal wat beperkingen...

Mijn advies: de 490 en niet te zwaar beladen al kun je met de kogeldruk ook nog wel 60 a 70 kg extra in de marge rommelen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door p_vingerhoets » do 21 sep 2017 19:02

Het lastige is wel denk ik, dat het laadvermogen heel weinig is het rijklaar gewicht is hoger dan het ledig gewicht
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35779
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door Chris » do 21 sep 2017 19:09

Dit gaat niet lukken, geen enkele optie past goed...helaas.

Ik denk dat je niet moet vergeten dat de meeste "zware" bagage bij een 490 in de auto moet.
Daar moeten ook alle passagiers in...
Wat is de capaciteit van jou auto...???
Dat zal geen "grote SUV" zijn gezien je ook maar 1300KG mag trekken.
Dus de auto is vermoedelijk een te grote beperking, ook 3 kids, 2 ouders en een zwik zware bagage...kogeldruk 75 KG... tel maar op..

Bedenk dat de folder van caravans gewichten aangeven die niet altijd kloppen.
Meestal, helaas zeg maar bijna altijd, zijn de caravans zwaarder dan aangegeven in de folder..
Dus.. een 490 voor jou trekgewicht van max.1300Kg...
Dat gaat niet goed komen vrees ik....
Deze optie is gewoon te zwaar voor jou, de combi is fout.

Ik had eerder een Hobby 420KB de luxe (2012), ook met stapelbed achterin, (1350KG) dat kon ik lekker trekken met mijn 1500 Kg trekcapaciteit van de auto..
Die 420 was breder dan de door jou genoemde 360, daar een luchtbed in zou al lastig zijn, in een 360 lijkt mij dat helemaal niet te passen..
Het ouder's bed is idd ook niet een "zalig" bed, je ligt op de tafel, dat is een harde plank.
Ook de kussens zijn niet echt super, ik had direct al betere koudschuim er in laten maken en nog elke ochtend pijn in mijn rug van het te simpele bed.

Dus..
Mijn 35 jaar caravan ervaring kan je geen oplossing bieden..
De eisen en beschikbare materialen "passen" niet bij elkaar.
Mijn optie en advies zou zijn:
Kijk ook eens bij lichtere caravans, Hobby is compleet maar wel gewichtig.
Er zijn merken die duidelijk minder wegen..

Succes
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Volvodriver

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door Volvodriver » do 21 sep 2017 19:22

Wij zijn begonnen met een kleine caravan. Een Beyerland Sprinter 390 D. (Zelfde grootte als de 360 KB van Hobby) Daar hebben wij 7 jaar heel veel plezier van gehad. Een vast bed voor gemaakt en een treinzit achter. Met een voortent voldoende ruimte. Wij hebben zelf geen kinderen maar mijn broertje (toen mede-eigenaar) had toen twee kinderen. Dat ging perfect.
Maar met 3 kinderen werd het wel een uitdaging voor hen. Dus hebben wij de caravan toen volledig in eigendom genomen. 3 kinderen in de caravan voor langere tijd ging niet bij hen.

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 688
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door Jeroent83 » do 21 sep 2017 20:05

PremiumDiscovery schreef:Wanneer je (ook) naar een 490 kijkt, dan verwacht ik dat je heel snel uitgekeken raakt op de 360... Zo'n kleine caravan moet bijna een overtuiging zijn, want het is echt woekeren met de ruimte en heeft nogal wat beperkingen...

Mijn advies: de 490 en niet te zwaar beladen al kun je met de kogeldruk ook nog wel 60 a 70 kg extra in de marge rommelen.
Helemaal mee eens plus argument 5 snap ik niet, waarom mag je vrouw wel met de 360 rijden ?
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT

Robertolini
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door Robertolini » do 21 sep 2017 20:15

Met zoveel personen in een 360 ga je gillend gek worden. Vooral bij minder weer.
Bovendien ga je voor 5 personen nooit je spullen kwijt kunnen.
Ik zou dan persoonlijk kijken voor een ander en lichter merk als de 490 af valt...
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 357
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door Sytske01 » do 21 sep 2017 20:17

Je maakt het jezelf wel lastig door naar een caravan te gaan kijken, die eigenlijk te zwaar is voor jullie auto. Ik denk dat je andersom moet denken. Jezelf niet beperken tot 1 merk, maar een caravan zoeken met de goede indeling en niet te zwaar. Die zijn er best wel bv. Caravelair.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door Conradi » do 21 sep 2017 20:25

Welkom hier!

Ook ik schat de 360 als tè klein in, met drie kinderen. Tussen 360 en 490 zit echter nog een hele serie mogelijkheden, zolang je je niet tot één merk beperkt. In oktober komt de caravanbeurs weer en da's een mooie kans om je te oriënteren.

Los van de caravan, een andere vraag. Onduidelijk is wat voor auto je nu rijdt, en of dat ook voorlopig zo blijft. Als je aan een grote auto dekt, of wellicht gaat 'krijgen', kun je daar wellicht op anticiperen en even krap aan doen met een grotere caravan of simpelweg met de aankoop wachten.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4721
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door MarcoC » do 21 sep 2017 20:31

Conradi en Sytske halen mij de woorden uit de mond....
Beperk je niet tot 1 merk.... er zijn er nog zoveel....
Gezien je gezinsamenstelling en max trekgewicht van de auto zou ik ook naar de lichtere merken gaan kijken, en wellicht zelfs 2ehands. Krijg nu in elk geval het idee dat je voor een nieuwe gaat.... weenie.gif
Steckeman, Caravelair, Adria en Elldis zijn zomaar even merken die ik noem die echt licht in gewicht zijn.

Maar als je dan toch tussen deze 2 wilt kiezen, dan zou ik voor de 490 gaan.... gewoon groter dan de andere, en dan later (wanneer het er tijd voor is) een zwaardere auto kopen. Je zult moeten sappelen met de bagage, dat wel.... maar ook dat kan! Zoveel mogelijk de zware spullen in de auto en eventueel zelfs een dakkoffer erbij thumbup.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

workel

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door workel » do 21 sep 2017 20:44

Ik denk dat de 490 KMF beter bij jullie gezin situatie past dan een 360. Dan lijkt mij de keuze makkelijk gemaakt.

Alternatief is al genoemd de 470 ok kijken naar een andere merk waarbij er een 3 persoons stapelbed in zit.

Kneus maakt over het algemeen ook hele goede en mooie caravans die qua gewicht net iets lichter zijn dan hobby.

Su6 met het maken van de juiste keuzes

Robertolini
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door Robertolini » do 21 sep 2017 20:53

Waarom is de 470 geen optie meer en kijk je nu naar een veel kleinere?
Op caravantrekker was deze nog een optie voor je...
https://caravantrekker.nl/vragen/vraag_ ... ?id=102023
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35779
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door Chris » do 21 sep 2017 22:35

Heren...
1300 Kg trekgewicht is gegeven.
Caravans van 490 worden dan te zwaar.
Tenzij..
Je in een lichter gewicht caravan gaat kijken.
Het is nou eenmaal niet mogelijk om elke caravan aan elke trekhaak te hangen.
Om aan deze auto een hut van ( opgave leeg ) 1200kg te hangen.....????? scratch.gif scratch.gif
Dan mag er nog geen pakkie boter mee he... want die hut weegt geen 1200Kg.. helaas bijna altijd meer..
TS schrijft ook:
ALLES incl. familie moet in de auto....tot aan gasflessen en voortent.. kleding keukenzooi, eten, stoelen tafel, speelgoed, luiers als ik het goed begrijp.... etc. etc..
Iedereen weet hoeveel zooi er doorgaans in een hut zit..
Dat gaat niet passen...simpel..
Dus, de 490 is gewoon te zwaar voor deze auto in deze situatie.
En.. de 360 te klein..
Verkeerde keuze dus.


Waar blijft de realiteitszin?? de veiligheid lijkt al lang overboord gegooid te zijn hier...

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door Cara-Fan » do 21 sep 2017 23:56

Ik ben bang dat je daar wel gelijk in hebt Chris.

De topicstarter rijd overigens een Renault Grand Scenic 2.0 CVT. Met veel laadruimte. Eigen massa van deze auto is ruim 1400 kg volgens caravantrekker. Wat volgens mij wel een prima verhouding is. Maar ja het maximaal trekvermogen gooit roet in het eten.

Jilger
Berichten: 153
Lid geworden op: do 21 sep 2017 10:15

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door Jilger » za 23 sep 2017 11:07

Wat een reacties! Leuk.
Even wat antwoorden van mijn kant.

1) We rijden een Renault Grand Scénic 2.0 CVT. Binnen het maximum treingewicht heeft die auto ruim 700 kilo laadvermogen als er 1300 kilo achter hangt. We kunnen dus best zware spullen in de auto vervoeren.

2) We zijn gewend om met een kleine (400 KB) caravan te kamperen. Eenmaal op onze bestemmingen hebben we voldoende ruimte met de voortent erbij. Een 360 KB zou bij slecht weer mijns inziens iets meer leefruimte bieden, omdat het onderste stapelbed kan worden opgeklapt waardoor extra speelruimte ontstaat.

3) de 470 KMF zou qua gewicht en indeling voor mij perfect zijn. Maar voor mijn vrouw is de kleine wasruinte met opklapbare wasbak echt een afknapper.

4) Mijn vrouw wil per sé een nieuwe caravan. Adria, Caravelair of Sterckeman komen niet door de keuring van mijn vrouw. Knaus, Weinsberg, Bürstner of iets dergelijks zou wel kunnen.

5) de caravan moet wel een stapelbed hebben. En in het geval van een middendinette, ook een gordijn tussen deze dinette en het vaste bed.

Nou, volgens mij heb ik zo wat vragen beantwoord. Ik kijk uit naar jullie reacties.

Groet,

Jilger
Volvo 360 GL injection 115 pk (1987)
Peugeot 206 Génération 1.4 (2008)
Peugeot 206 Gentry 1.6 16V automaat (2004)
Volvo V40 Cross Country T3 (2020)
Hobby Ontour 360 KB (2016) met Isabella Capri North, Annex & Eclipse

Martine
Berichten: 876
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door Martine » za 23 sep 2017 13:39

Je "persé's en moeten" beperken je wel. Nieuw is zwaarder dan een caravan van bv 5 jaar oud. Dit is ook vrij nieuw en kan qua gewicht net wat gunstiger zijn. Knaus, Burstner of Adria is een prima optie, maar als je naar de gewichten kijkt bij nieuwe zijn ze voor jou ook te zwaar.
Mijn advies is heel veel caravans gaan kijken, dan krijg je veel meer inzicht en laat je vanzelf een persé of moet varen. (ik spreek uit ervaring :lol: )
Uiteindelijk geef je veel geld uit en is het belangrijk om een verstandig keus te maken.
Je kunt natuurlijk ook een andere auto kopen. [aschrik.gif]
Succes.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

Robertolini
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door Robertolini » za 23 sep 2017 20:49

Een 360 ga je echt spijt van krijgen met zoveel personen....je kunt gewoonweg je spullen niet kwijt zonder constant te moeten verplaatsen...ik zou hem van je lijstje schrappen..
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19688
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door Daphne » za 23 sep 2017 20:55

RE.gif

TS is een kleine caravan gewend knipoog.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4721
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door MarcoC » za 23 sep 2017 21:49

Als je alleen maar in de zomervakantie op stap gaat met de caravan, zou die 360 prima volstaan. ... maar als je ook weekendjes weg wilt in voor- en naseizoen, dan is de 470/490 weer prettig ivm het koudere klimaat. .. dus het ligt er ook aan wat je vakantie wensen zijn zullen we maar zeggen.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door PD » zo 24 sep 2017 01:02

Ook na alle latere reacties blijft mijn advies ongewijzigd... De 490 thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35779
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door Chris » zo 24 sep 2017 13:47

Om even op Jilgers lijstje, en dan nummertje 2 terug te komen..

Wij hadden deze opklap mogelijkheid ook in onze vorige 420KB,,, niet echt bruikbaar.
Daar ligt doorgaans zoveel spul, afgeladen bak dus..
Dat dit de ruimte vergroot zodat de kids daar kunnen spelen....???? sorry, 'k denk ut nie..
Waar laat je dan de zooi uit die bedbank dan weer..
Enne... het bovenbed is niet heel hoog.. kopstoten is standaard dan..


En dan..
De Hobby 490 KMF weegt 1255 KG
Dat is gewicht in rijklare toestand... wat is het werkelijke leeg gewicht dan?
Houd dus in dat er 1 doosje lucifers en 1 doosje watten in de caravan mee mag, dan zit je aan de grens.
Tuurlijk, rommelen in de marge lukt iedereen, maar is dat slim in deze situatie.
Ik weet ondertussen dat er wel erg veel in de auto kan, 700 KG, trek daar 2 volwassenen, 3 kids en kogeldruk vanaf, dan hou je over wat er in mag.
Tent, meubilair, kleding, schoenen, beddegoed, speelgoed, keukengerei enz.... je praat over kubieke meters spul..
Allemaal in de auto.. hupsakeetje, laden maar..

Ok.. kan... raar...heel raar zelfs.

Een ding is zeker.. de auto zal lekker stevig op de weg liggen.
Terug naar de 490.. die heeft standaard ook maar 145 KG bijlading als mogelijkheid, zonder aslastverhoging.
Zelfs 145 Kg is al te weinig met deze familie bezetting, dan moet er al direct een zwaarder as onder..
Je zal dus ook nooit een mover kunnen monteren, dat is al direct veel te zwaar.
Dus een 495 met de standaard 1400KG as is al heel minimaal, laat staan als die op papier ook nog eens terugmoet naar 1300Kg.
Dat moet niet, maar een controle zal dan niet makkelijker worden.
Als de dienders zien dat de trekgewichten niet kloppen zullen ze snel daarop gefocust zijn..


Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Volvodriver

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door Volvodriver » zo 24 sep 2017 14:14

Mijn gedachte over jullie wensenlijst.
Al met al is de 360 te klein en de 490 te zwaar. In jullie situatie zou ik dan afstappen van Hobby en voor de eerste 4 tot 5 jaar overstappen naar een ander lichter merk. Over 4 tot 5 jaar kijk je weer naar Hobby.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4721
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: 360 KB of 490 KMF?

Bericht door MarcoC » zo 24 sep 2017 14:18

RE.gif RE.gif
Sorry Chris, moet je toch even corrigeren m.b.t. dat stapelbed.... Een caravan met 3 stapelbedden heeft geen bankkast onder het onderste bed. Die ligt namelijk nagenoeg op de grond! Geen last van spullen die daar uit zouden komen thumbup.gif Alleen betekend dit natuurlijk wel minder opbergruimte, maar daar heeft TS dan weer de grote auto voor lijkt me knipoog.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”