Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Gebruikersavatar
competer
Berichten: 52
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:49

Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door competer » za 26 aug 2017 13:43

Ik heb op de site van HolidaySport in Lochem alle brochures en prijslijsten gevonden van 1980 tot nu

https://www.holidaysport.nl/caravans/hobby/brochures
Hobby 440 sf Excellent 2009
Renault Kadjar 1.5DCI Intens 81KW 2018

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Sander_knaus550tkm
Berichten: 327
Lid geworden op: wo 23 aug 2017 08:40
Locatie: Overijssel

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door Sander_knaus550tkm » za 26 aug 2017 14:44

Leuk! Heb er meteen eentje van 1986 gedownload. We kochtten toen een nieuwe 495T Prestige waarmee we heel Europa mee hebben gezien. Zelfs met deze caravan toen naar Zuid Turkije gereden, geweldige reis!
Knaus 550 TKM met ATC, Winterhoff 3000, PriAlde vloeistofverwarming, UniQuick, buitenaansluiting gas/12v, USB WCD en inbouw Split-airco

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door Cara-Fan » zo 27 aug 2017 01:00

thumbup.gif dankjewel!

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door JPGeetje » zo 27 aug 2017 07:49

Er is hier op het forum vaker van gedachten gewisseld over het beschikbaar stellen van al die oude catalogi en prijslijsten.
Voor zover ik weet is dat nooit echt van de grond gekomen en moeten er nog grote stapels papieren exemplaren ergens bij een forumlid liggen met de intentie die allemaal te gaan digitaliseren. [aschrik.gif] Een heidens karwei!
Daarom lijkt het me handig om daar waar dat kan, links als bovenstaand ergens centraal op te nemen in een apart topic.
Het eerste merk is er dus al en wie weet worden daar nog meer merken/bronnen voor aangeboord zodat we toch een soort van archief kunnen krijgen.
Het is aan het forumteam om daar iets van te gaan vinden weenie.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Re di Coppi
Berichten: 1435
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door Re di Coppi » zo 27 aug 2017 08:57

Thnks!
Gelijk ff de brochure van onze Fendt gedownload thumbup.gif
Naast die van Hobby staan ook de brochures van Fendt online.
V60, Fendt Saphir 510 TFK

Gebruikersavatar
competer
Berichten: 52
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:49

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door competer » zo 27 aug 2017 14:02

Bij de brochure van Hobby 1980 zit zelfs de dealerprijslijst met inkoopsprijs en marge, in guldens! thumbup.gif
Hobby 440 sf Excellent 2009
Renault Kadjar 1.5DCI Intens 81KW 2018

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door Micky » wo 30 aug 2017 23:32

JPGeetje schreef:Er is hier op het forum vaker van gedachten gewisseld over het beschikbaar stellen van al die oude catalogi en prijslijsten.
Voor zover ik weet is dat nooit echt van de grond gekomen en moeten er nog grote stapels papieren exemplaren ergens bij een forumlid liggen met de intentie die allemaal te gaan digitaliseren. [aschrik.gif] Een heidens karwei!
Daarom lijkt het me handig om daar waar dat kan, links als bovenstaand ergens centraal op te nemen in een apart topic.
Het eerste merk is er dus al en wie weet worden daar nog meer merken/bronnen voor aangeboord zodat we toch een soort van archief kunnen krijgen.
Het is aan het forumteam om daar iets van te gaan vinden weenie.gif
Klopt, de folders zijn van mij over gegaan naar MarcoC, dat is de laatst bekende stand bij mij..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35779
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door Chris » do 31 aug 2017 16:16

Naar aanleiding van de folders bij Marco..
Ik weet hoe enorm veel werk het scannen van documentatie is.. ongelofelijk veel werk dus.
Marco werkt, en zal het dus in zijn spaarzame vrije tijd moeten doen.
Zijn er wellicht erg actieve leden die hun werkzame leven achter zich hebben en zich geroepen voelen, en bereid zijn om de "folders on line" te krijgen op ons mooie forum?
en.. ennnn
Dat bestand ook beheren en updaten als er nieuw materiaal is.
Het is bij de start natuurlijk een berg werk, maar eenmaal draaiende valt het erg mee, ik spreek uit ervaring.
Niet allemaal tegelijk a.u.b.

Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door Micky » do 31 aug 2017 17:20

RE.gif

het is niet gewoon een berge werk, het is niet te doen, het is een kofferbak vol, ik denk 1,5 meter lange rij, de folders willen niet door de automatische feeder van de scanner omdat het papier vaak te dik is :(
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35779
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door Chris » do 31 aug 2017 21:51

Herkenbaar Micky.

Ik heb heel veel boeken gescand, blad voor blad met de hand.
Uren en uren werk.. wat, dagen, wat..weken zoet geweest daarmee, gewoon thuis op m'n printer/scannertje
Nou ja, als er eenmaal een begin is dan is verdergaan gewoon een kwestie van doorzettingsvermogen.
Ik heb ruim 800 boeken op die manier "verwerkt" tot PDF files.
Je bent er effe zoet mee, da's zeker waar.
Nou, dan zit je niet in de kroeg, je valt de Wouten niet lastig en moeders heeft ook eens rust...prima toch?? mrgreen.gif mrgreen.gif

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4721
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door MarcoC » do 31 aug 2017 22:10

Jep.... ik heb die dozen liggen.... en het is inderdaad een heidens karwei waar ik niet elke dag aan toe kom.
Ben nog met wat folders van Knaus bezig.... maar op dit moment stagneert het omdat mijn scanner stuk is boos.gif
Probeer hem al een poosje te repareren maar vrees dat het een nieuwe gaat worden! :(

Was allang blij dit soort linken gevonden te hebben, zodat ik een paar merken over kan slaan whistle.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
GenerationNL
Berichten: 29
Lid geworden op: za 17 mar 2018 22:44
Locatie: Huissen

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door GenerationNL » do 22 mar 2018 17:30

Bedankt kan ik mooi is kijken hoe de hobby in 2014 verkocht werd
VW Transporter DC 250pk (gechipped) met Knaus Südwind 650 PXB 60 years (2021), Truma XT4 mover, Truma Aventa comfort, Oyster Vision 3

PASMIT
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 25 okt 2019 21:32
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door PASMIT » vr 15 nov 2019 21:01

Bovenstaande link is miniem gewijzigd een - i.p.v. een / tussen hobby en brochures.

Hier de correct link:

https://www.holidaysport.nl/hobby-brochures/

caravanblog
Berichten: 192
Lid geworden op: di 24 jan 2017 23:13
Locatie: Omgeving Schagen
Contacteer:

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door caravanblog » wo 7 apr 2021 15:15

Ben even benieuwd of er voortgang zit in het digitaliseren van de stapel brochures. Mocht het stagneren dan wil ik er de winter 2021/2022 wel weer een slinger aan geven. Ben gepensioneerd dus tijd is er wel. Kan ik wellicht een nuttige bijdrage leveren aan het forum.
Het is dan wel goed om te weten wat er al wel is gedigitaliseerd en waar we het digitaal moeten bewaren.
Laat de reacties maar horen..(enne, ik verkijk me er niet op. Het zal een enorme klus zijn die ook niet direct afgemaakt kan worden)
Ford Kuga 2020 St-Line-X 1.5 Ecoboost en per eind april 23 nw Knaus Sudwind 60Y 500EU 2022 met cassetteluifel, Mover Enduro EM303A+, Unico Verona Champagne/Zwart XL (8-2023) met voorwand de luxe + dakluifel + gaaswand + blinderingen.

Jaap van Duijn
Berichten: 1313
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door Jaap van Duijn » wo 7 apr 2021 18:32

@caravanblog,

Dat valt nu ook wel weer mee dat digitaliseren.
Persoonlijk met de tas gevuld met 5,1 Kg instructie boeken en aanverwante 16 volle uren bezig geweest met scannen EN
waar mogelijk de digitale versie van het net gehaald of de dealer, importeur mail gestuurd voor een digitale versie.
Nu nog 2 boekjes binnen krijgen van onze TREK fietsen dan zijn we bijna compleet.

scannen met een HP Officejet Pro 7720 ging perfect en ik heb geen originele boekjes kapot geknipt.
En ik heb het bewaard op de NAS drive en op een Stick die gaat mee op reis is de bedoeling. De NAS drive kan ik op afstand ook inzien.

Jaap

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7881
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door VIP » wo 7 apr 2021 20:58

[re.gif]

Caravanblog bedoeld de verzameling caravanfolders die nu (als ik mij niet vergis) bij MarcoC ligt.
Porsche + Tabbert

caravanblog
Berichten: 192
Lid geworden op: di 24 jan 2017 23:13
Locatie: Omgeving Schagen
Contacteer:

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door caravanblog » wo 7 apr 2021 21:17

Inderdaad. Dat bedoel ik. Misschien moet er iets gebeuren aan het verder digitaliseren.
Of er wordt voor gekozen pas te digitaliseren als er naar gevraagd wordt. Maakt mij niet uit.
Ford Kuga 2020 St-Line-X 1.5 Ecoboost en per eind april 23 nw Knaus Sudwind 60Y 500EU 2022 met cassetteluifel, Mover Enduro EM303A+, Unico Verona Champagne/Zwart XL (8-2023) met voorwand de luxe + dakluifel + gaaswand + blinderingen.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door PD » wo 7 apr 2021 21:24

Je mag je zo langzamerhand afvragen wat het nut nog is van digitaliseren; deze verzameling folders ligt al sinds 2017 (of eerder) te wachten op inscannen en in de tussentijd lijkt er weinig behoefte aan geweest te zijn......

Een heidens karwei voor............ niets scratch.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

caravanblog
Berichten: 192
Lid geworden op: di 24 jan 2017 23:13
Locatie: Omgeving Schagen
Contacteer:

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door caravanblog » wo 7 apr 2021 22:09

Dat is zeker waar. Maar dat deze verzameling er is is nu wel verdekt opgesteld. Ik vermoed dat er meer behoefte aan is dan gedacht.
Ford Kuga 2020 St-Line-X 1.5 Ecoboost en per eind april 23 nw Knaus Sudwind 60Y 500EU 2022 met cassetteluifel, Mover Enduro EM303A+, Unico Verona Champagne/Zwart XL (8-2023) met voorwand de luxe + dakluifel + gaaswand + blinderingen.

Jaap van Duijn
Berichten: 1313
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door Jaap van Duijn » do 8 apr 2021 12:15

Ja behoefte?
We weten allemaal dat er in de caravan, camper en auto en waar niet in de loop der jaren veel documentatie in omloop is.
En juist als je het niet meer mee neemt - na jaren ongebruikt mee gesjouwd - heb je het een keer nodig.
Voorbeeld, koelkast, nieuw lees je het boekje, onderhoud word gedaan en dan na 4 jaar of zo storing aan de koelkast "hij koelt niet meer" en dan boekje erbij om de storingen eens na te lezen, shit ligt thuis ik weet waar op die en die stapel.
Als je een stikje mee hebt kan je op telefoon, iPad en zelfs op je TV een en ander lezen.
Zelf had ik ruim 5 Kg en nu een stick van 922MB. Hierop nog ruimte zat voor wat anders.

En je moet er effe voor gaan zitten en gaande weg - als je niet boeken kapot knipt - gaat het steeds gemakkelijker.
Waar je geen boeken van hebt vraag je eventueel van dealer een digitale versie.

grtn Jaap

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door Micky » do 8 apr 2021 14:01

PD schreef:
wo 7 apr 2021 21:24
Je mag je zo langzamerhand afvragen wat het nut nog is van digitaliseren; deze verzameling folders ligt al sinds 2017 (of eerder) te wachten op inscannen en in de tussentijd lijkt er weinig behoefte aan geweest te zijn......

Een heidens karwei voor............ niets scratch.gif
Dat is de reden waarom ik ermee gestopt ben toen, het is niet te doen en enorm veel, dus beter idd, bij vraag digitaliseren en ze liggen idd bij Marcoc
caravanblog schreef:
wo 7 apr 2021 22:09
Dat is zeker waar. Maar dat deze verzameling er is is nu wel verdekt opgesteld. Ik vermoed dat er meer behoefte aan is dan gedacht.
Niet mee eens hoor, er komt maar zelden een vraag en als iemand al niet de moeite doet om het te vragen, kun je jezelf afvragen of je alle energie erin moet steken, je moet elke pagina handmatig scannen, want ik heb geprobeerd het op eoa manier te automatiseren maar dat gaat niet, papier verschillende diktes verschillende afmetingen enz. ik heb er jaren geleden heel veel tijd ingestoken, het is ook wel een stapel van 1,5- 2 meter, zijn geen 30 folders
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2028
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door Aviva » do 8 apr 2021 14:08

Even interesse rond het opbouwen van zo'n verzameling... hoe is die ooit opgebouwd...
Elk jaar langs caravandealers en beurzen om alle folders en brochure te verzamelen?

Ik vind het wel erg leuk hoor zo'n terugblik langs alle folders van Hobby door de jaren heen, maar inderdaad wat een werk om alles te digitaliseren.
Wat ik mij afvraag zullen importeurs deze brochures ook niet ergens gedigitaliseerd hebben?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door Micky » do 8 apr 2021 14:13

[re.gif]

Ja forumlid Louis heeft ze allemaal verzameld en toen hij er klaar mee was aan mij overgedragen met de nadrukkelijke wens dat deze verzameling ten alletijde beschikbaar blijft voor dit forum.

dit is inmiddels 7 jaar geleden

Hier het draadje mbt de overdracht en aanvragen:

viewtopic.php?f=129&t=21662&hilit=louis+folders
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

PASMIT
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 25 okt 2019 21:32
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door PASMIT » ma 2 aug 2021 16:19

Ik scroll (na redelijk lange tijd) weer eens door dit draadje.

Bekijk even de folder van Hobby uit 1980, gelukkig zijn we toch wat opgeschoten in 41 jaar tijd....... blij.gif

https://www.holidaysport.nl/wp-content/ ... 1980-1.pdf

PASMIT
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 25 okt 2019 21:32
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Downloaden Hobby brochures en prijslijsten '80-heden

Bericht door PASMIT » ma 2 aug 2021 16:25

wtf.... in de Hobby Landhaus:

een balkenplafond, echt eiken meubelen en een haardpartij...

Ik lig helemaal in een deuk awhoea.gif awhoea.gif

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”