Hobby 2016 Hagelschade .

Fam de Goeij
Berichten: 424
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Hobby 2016 Hagelschade .

Bericht door Fam de Goeij » vr 8 sep 2017 23:31

RE.gif
Ja inderdaad PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF [aschrik.gif]

Maar nu weer haphop.gif en we gaan nog een weekje naar Praag om alles uit te proberen!
Benieuwd of de uitdraai -luifel van Thule ,met zijwanden met venster ,beter bevalt dan de zakluifel .
Wel wat voorzichtiger /langzamer rijden ,meer vracht in auto ,minder in de Fendt ,dan moet het rustig aan weer lukken .

Bedankt voor je mee leven en ......we hadden ook nog voor Knaus gekeken ,maar vonden ondanks dat deze lichter was en dus beter bij de auto zou passen de Fendt meer voor ons ...............Goed maar ,dat smaken verschillen ,anders waren het saai allemaal dezelfde hutten ! knipoog.gif

workel

Re: Hobby 2016 Hagelschade .

Bericht door workel » vr 8 sep 2017 23:46

Goed te horen dat alles qua verzekering netjes is afgehandeld en de (schade) Hobby verkocht is.

Hele mooie caravan Fendt, hij hebben lang getwijfeld en uiteindelijk een Hobby 495 Excellent gekocht, trekgewicht speelt geen rol.

Hopen dat je hier wat langer mee gaat doen, maar dat zal vast goed komen, van de thule krijg je zeker geen spijt, heel handig.

Geniet van jullie (test) week in Praag.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hobby 2016 Hagelschade .

Bericht door PD » za 9 sep 2017 04:41

Jammer dat het zo lang heeft moeten duren na de schade, dat gaat bij auto's toch een stuk sneller; ik vind het wel vreemd dat een verzekering er zo lang over doet en hoop het dan ook niet mee te hoeven maken :(

Maar gelukkig zijn jullie eruit en kunnen jullie uitkijken naar een nieuwe caravan en dus weer kampeerplezier thumbup.gif Veel voorpret alvast, maar dat gaat vast lukken :lol:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hobby 2016 Hagelschade .

Bericht door Kingpin1966 » za 9 sep 2017 10:37

Fam de Goeij schreef: Dus ...........dag Hobby en nu ...welkom Fendt ! haphop.gif
Wel hier ook minder laadvermogen door beperking max aanhanger gewicht van de auto ,maar wel een hagelnieuwe caravan en met voorzichtig en met beleid beladen en aangepaste snelheid rijden en met de ATC zullen we hopelijk nu wel eens jaren plezier beleven en genieten. Dat is waar de caravan uiteindelijk voor gemaakt is.
Iedereen bedankt voor het mee leven tijdens het toch wel lang wachten . zwaaien.gif thumbup.gif
He He, wel een zaak van lange adem hoor.
Blij voor jullie dat het allemaal toch nog goed is opgelost.
Veel vakantieplezier gewenst met jullie nieuwe Fendt caravan en hopelijk wat minder malaise ook.
Ik neem nu aan dat je naast de oude caravan ook meteen de oude verzekeraar de deur uitgedaan hebt? knipoog.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16281
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Hobby 2016 Hagelschade .

Bericht door Jan van Vijven » zo 10 sep 2017 09:14

Proficiat met de nieuwe hut.
De verzekerings perikelen snel vergeten en doorrrr....
Meestal zijn het de tussenpersonen die er een zooitje van maken en niet de maatschappijen, helaas geld dat voor bijna alle maatschappijen.


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18924
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Hobby 2016 Hagelschade .

Bericht door Hobby Linka » zo 10 sep 2017 09:30

RE.gif

Wij zitten bij Centraal Beheer en die werken niet met tussenpersonen. Bij schade gewoon rechtstreeks contact met ze opnemen.

Met de huidige caravan uit 2007 drie keer schade gehad. De eerste twee keer zelf geregeld. Ze handelen de schade met de dealer af en je hoeft dus zelf niet voor te schieten.

De laatste keer met schade naar de dealer gereden. Blijkt een schade expert te zijn van CB. Ik heb niet eens contact hoeven op te nemen en alles werd door hun geregeld. Kreeg achteraf alleen een berichtje wat alles uiteindelijk heeft gekost. En dat alles zonder eigen risico.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Volvodriver

Re: Hobby 2016 Hagelschade .

Bericht door Volvodriver » zo 10 sep 2017 17:31

RE.gif
Hier dezelfde ervaring met CB. Met onze vorige caravan 1x ernstige schade gehad. op dezelfde manier als de laatste keer bij jou verholpen. 2x stormschade aan voortent/ luifel, 1 telefoontje en het was geregeld.

Fam de Goeij
Berichten: 424
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Hobby 2016 Hagelschade .

Bericht door Fam de Goeij » do 30 nov 2017 07:52

Vol verbazing onze Hobby met hagelschade bij een bekende Nederlandse caravan handelaar gezien .
Advertentie stond op marktplaats .
Ik had gedacht dat caravans met financieel zo een grote schade naar oost europa zouden gaan ...
maar niet dus.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Hobby 2016 Hagelschade .

Bericht door Daphne » do 30 nov 2017 08:21

RE.gif
Aan een caravan, die economisch total loss is, kan nog veel geld worden verdiend. Ik heb ooit een voortent via Marktplaats verkocht, van een caravan die economisch total loss was door storm- en hagelschade. De voortent werd verkocht aan mensen die precies deze caravan voor veel geld hadden gekocht. Best toevallig.......
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Hobby 2016 Hagelschade .

Bericht door RichTrip » do 30 nov 2017 08:34

Volgens de advertentie bevat alleen het dak deukjes i.v.m. hagelschade. Dan zullen ze de deuken in de zijkanten er wellicht uit hebben gehaald.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Fam de Goeij
Berichten: 424
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Hobby 2016 Hagelschade .

Bericht door Fam de Goeij » di 23 jan 2018 17:02

RE.gif
En de zijplaten voor naast het raam dan ook ,want die waren behoorlijk ingedeukt net als tevens de achterzijde.
In de verkoop omschrijving stond de fabriek af geleverde vloerverwarming niet in de optie lijst ,ik heb ze maar even gebeld .
Ik had een goede bui . knipoog.gif
Ik vind de kleurstelling als ik naar de foto,s kijk nog steeds fantastisch mooi ,jammer dat wij er maar kort plezier van gehad hebben . stom.gif

Verheug mij wel op deze zomer op reis met onze Fendt ! thumbup.gif
Het voorproef reisje laatst najaar in 2017 smaakt naar meer ... love.gif

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”