Hobby 650 kfu levering

Kristofvdv
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 8 feb 2016 15:31
Locatie: Oudenaarde

Hobby 650 kfu levering

Bericht door Kristofvdv » ma 8 feb 2016 19:41

We hebben in oktober 2015 een hobby prestige 650 kfu besteld, zou in februari 2016 geleverd worden, vol spanning aan het wachten.

Komt een thule 4,5 dak luifel, oyster auto satelliet en mover op.

Iemand ervaring met de levering van een hobby caravan?
Klopt de levertijd meestal?
Opel vivaro l2h1 2014, hobby prestige 650 kfu (2016)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door PD » ma 8 feb 2016 19:44

RE.gif
Onze 540 UL Excellent uit 2010 werd 3 maanden eerder dan verwacht geleverd (januari ipv april) tgv de annulering door een andere koper en de huidige 540 UFe Premium uit 2013 precies in de verwachte maand april.

Spannend hoor, je nieuwe hut thumbup.gif Even informeren bij de dealer kan geen kwaad, de produktieperiode zal bekend zijn.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7982
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door VIP » ma 8 feb 2016 20:21

Mooi vooruitzicht !

Nog even geduld hebben whistle.gif

De dealer kan je idd vertellen wat de verwachte leveringsweek wordt.
Porsche + Tabbert

Kristofvdv
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 8 feb 2016 15:31
Locatie: Oudenaarde

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door Kristofvdv » do 11 feb 2016 09:13

Dealer gebeld en levering is (was) voorzien voor 5 februari, week geleden dus.

Nog even geduld was de boodschap.
Opel vivaro l2h1 2014, hobby prestige 650 kfu (2016)

arnovariante

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door arnovariante » do 11 feb 2016 09:29

@kristofvdv,
Ik zie dat je ook een Vivaro hebt.
Net het oude model denk ik?
Ben wel benieuwd hoe de combi jullie gaat bevallen.
Zoals je ziet hebben wij ook een 650, een UMFe.
Ik heb de sterkste uitvoering Vivaro en ben benieuwd hoe het gaat bevallen deze zomer in combinatie met de 1900 kg caravan.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door Daphne » do 11 feb 2016 09:56

Kristofvdv schreef:Dealer gebeld en levering is (was) voorzien voor 5 februari, week geleden dus.

Nog even geduld was de boodschap.

Had je die datum als afleverdatum afgesproken met de dealer? Of was dat productieweek?

Een dealer kan zien wanneer jouw caravan wordt gemaakt en in de fabriek wordt afgemeld. Dan maakt de dealer een afspraak met de transporteur. De datum moet dan ook echt wel te achterhalen zijn. De boodschap om geduld te hebben vind ik dan ook een beetje vreemd. scratch.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Kristofvdv
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 8 feb 2016 15:31
Locatie: Oudenaarde

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door Kristofvdv » do 11 feb 2016 10:15

@arnovariante

Het is idd het vorige model, was een einde reeks (zou volgens mijn dealer laatste van het vorige model zijn die ingeschreven werd in België).
Afbeelding

Mijn vader had vroeger een hobby prestige 650 umfe (2002) in combinatie met een vivaro 2.5 diesel (2005) en later in een vivaro 2.0 diesel (2010) en reden beiden super met deze toch wel grote caravan, heb er zelf ook veel met gereden en rijd veel beter dan een enkelassige caravan. Vandaar ook mijn keuze voor een 650 kfu en niet voor een 560 kmfe (vindt ik te groot op 1as)

Wel is het oppassen aan asverschuivingen in Frankrijk als je dorpjes binnen rijdt, 2m50 is breed zodus een borduur is rap geraakt en als je een band stuk rijdt voel je dit niet en draait hij meestal stuk. Reservewiel is zeker aan te raden.

Je hebt een top caravan, mijn ouders waren hier echt tevreden over.
Hoop om rap op pad te kunnen met onze hobby prestige 650 kfu.
Opel vivaro l2h1 2014, hobby prestige 650 kfu (2016)

Kristofvdv
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 8 feb 2016 15:31
Locatie: Oudenaarde

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door Kristofvdv » do 11 feb 2016 10:18

Daphne schreef:
Kristofvdv schreef:Dealer gebeld en levering is (was) voorzien voor 5 februari, week geleden dus.

Nog even geduld was de boodschap.

Had je die datum als afleverdatum afgesproken met de dealer? Of was dat productieweek?

Een dealer kan zien wanneer jouw caravan wordt gemaakt en in de fabriek wordt afgemeld. Dan maakt de dealer een afspraak met de transporteur. De datum moet dan ook echt wel te achterhalen zijn. De boodschap om geduld te hebben vind ik dan ook een beetje vreemd. scratch.gif

Deze datum hadden we ongeveer in december gekregen als lever datum bij de dealer, wat de dealer kan zien en wat hij al weet van de caravan weet ik niet, heeft iemand anders hier ervaring mee?
Opel vivaro l2h1 2014, hobby prestige 650 kfu (2016)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door PD » do 11 feb 2016 10:20

RE.gif
Het is inderdaad gebruikelijk dat de dealer de produktieweek en transportweek kan inzien, en dan is een inschatting voor de afleverdatum snel gemaakt thumbup.gif Misschien dat in België nog vertraging optreedt vanwege de keuring ?
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Kristofvdv
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 8 feb 2016 15:31
Locatie: Oudenaarde

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door Kristofvdv » do 11 feb 2016 10:29

RE.gif

Ja mss bij de volgende keer dat ik bel zal ik hier wat op doorgaan. Zal nog even afwachten, ga de dealer nu ook niet dagelijks ladtigvallen.

Keuring gebeurd in België pas als het voertuig ingeschreven is (dus als de nummerplaat is aangevraagd), dus dit kan de levering bij de dealer niet beïnvloeden.
Laatst gewijzigd door Daphne op za 13 feb 2016 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote voorgaand bericht verwijderd
Opel vivaro l2h1 2014, hobby prestige 650 kfu (2016)

arnovariante

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door arnovariante » do 11 feb 2016 13:09

@ Kristof,
Onze vorigecaravan was een Dethleffs 550 SK, nagenoeg identiek aan de 560 kmfe die je te groot vind.
De Dethleffs lag beter en rustiger achter onze Mercedes R dan dat de huidige 650 doet achter de Vivaro....
Vippremium heeft ook de ervaring dat de 650 serie gevoelig is voor inhalende busjes en vrachtwagens.
Zijn huidige Premium tandemasser heeft daar dan weer minder last van.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7982
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door VIP » do 11 feb 2016 14:56

RE.gif

Een kleine nuance op bovenstaand bericht, De Premium is in verhouding tot de reguliere caravans extreem rustig bij het inhalen.

Ik denk dat dit te maken heeft met de vormgeving van de achterkant van de Premium waardoor je na het inhalen niet dat kleine rukje voelt zoals gebruikelijk.

ook het verbruik met de Premium achter de auto is duidelijk lager (10-15%) maar dat was niet de reden van de koop, dat is een bijkomstigheid.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Danny de jong
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 22:52
Locatie: Purmerend

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door Danny de jong » vr 12 feb 2016 16:48

Leuk vooruitzicht een nieuwe caravan, ik heb 2 weken geleden ook een nieuwe Hobby besteld en de dealer kon precies vertellen wanneer/ welke week de caravan wordt gebouwd en wanneer deze geleverd gaat worden.
Heb je nog leuke accessoires af fabriek mee besteld? En welke mover heb je gekozen?

Danny
Hobby Prestige 720 kfu

Kristofvdv
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 8 feb 2016 15:31
Locatie: Oudenaarde

Re: Hobby 650 kfu leveriing

Bericht door Kristofvdv » vr 12 feb 2016 20:07

RE.gif

Leuk, welk type heb je besteld? Ik heb bij het bestellen van mijn caravan een bestelschema van hobby gekregen en hierop lan je zien welk model wanneer gemaakt wordt en voor de 650 kfu is dit in januari en april. Mijn dealer zei toen in oktober dat deze in januari in productie zou gaan. Als ik volgende week nog geen nieuws krijg zal ik hierop wat op doorvragen.

Af fabriek enkel een tv steun, nadien komt er een dakluifel, oyster satelliet en powrmover onder.
Laatst gewijzigd door Daphne op za 13 feb 2016 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote voorgaand bericht verwijderd
Opel vivaro l2h1 2014, hobby prestige 650 kfu (2016)

Gebruikersavatar
Danny de jong
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 22:52
Locatie: Purmerend

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door Danny de jong » vr 12 feb 2016 23:30

Ik heb de Prestige 720 KFU besteld en wordt in mei gebouwd en geleverd, we hebben nu een Prestige 720 ukfe maar de KFU vind ik achteraf toch een betere indeling hebben. Welk type powermover laat je monteren?
Hobby Prestige 720 kfu

Kristofvdv
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 8 feb 2016 15:31
Locatie: Oudenaarde

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door Kristofvdv » za 13 feb 2016 05:39

Amai nog een maatje groter, ik vind dit wel een heel mooie indeling en een mooie kinderkamer met een heel mooie toilet ruimte en afzonderlijke douche. Voor ons is deze net iets te groot voor bij ons thuis binnen te kunnen zetten, dus hebben we maar voor zijn kleine "broertje" gekozen.
We hebben de powrmover evolution gekozen, zat vroeger onder mijn vader zijn 650 umfe en ging super. Een 4x4 werd aangeraden maar ivm gewicht en kostprijs toch maar voor deze oplossing gegaan.

Heb jij een mover onder je ukfe? Wat zijn je ervaringen?
Heb je nog extra opties op je kfu?
Opel vivaro l2h1 2014, hobby prestige 650 kfu (2016)

Gebruikersavatar
Danny de jong
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 22:52
Locatie: Purmerend

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door Danny de jong » za 13 feb 2016 09:47

De kinderkamer is inderdaad erg praktisch en de badkamer met douchecabine is super, ben benieuwd of we dr ook wat aan hebben dat het lekker douche't voor de kinderen. We hebben nu een Truma mover Ter en deze schiet af en toe net te kort mag tot 2250 kg belast worden maar de caravan nu komt daar al overheen, ik laat alles overbouwen van onze caravan nu naar de nieuwe :dakairco, automatische schotel ook net als jij en de mover daar willen we een 4x4 voor aanschaffen waarschijnlijk ook de powermover maar de portomonnee laat dat nog niet toe! Ik heb gekozen voor de verzwaardere Assen, vloerverwarming, tft digitaal bedieningspaneel voor de verlichting en wat extra kleine dingetjes. Rij je veel met de caravan of sta je vast op een plek?
Hobby Prestige 720 kfu

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door Kingpin1966 » za 13 feb 2016 10:08

Kristofvdv schreef: Heb jij een mover onder je ukfe? Wat zijn je ervaringen?
Ik zou voor grote lange caravans een mover sowieso adviseren.
Zo'n grote caravan met de hand op de plek zetten is echt geen lolletje.
En je voorkomt evt. scheurtjes in het front door het sjorren aan de handgrepen.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

arnovariante

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door arnovariante » za 13 feb 2016 10:29

Ik heb zelf de P1 handbediend eronder, mag tot 3000 kg doen.
Ik weet haast zeker dat deze P1 ook de 720 KFU kan hebben.
Wat kracht betreft en mogelijkheden zou ik zelf geen 4 X 4 overwegen.
Dat zou je alleen moeten doen als je veel situaties tegenkomt waarbij het aangedreven wiel tractie verliest.
Ook met een 4 x 4 kun je een tandemasser niet om zijn assen draaien, dan wring je de banden van je wielen (bizar gezicht trouwens).
Omdat ik toch ruimte zat in mijn bussie heb neem ik gewoon het een en ander aan hout mee om bulten te overbruggen zodat ik tractie blijf houden.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door PD » za 13 feb 2016 10:39

RE.gif
Jij hebt nog nauwelijks terreinervaring met je tandemasser en ik zelfs helemaal geen :lol: maar ik zou altijd een 4x4 laten installeren als het er ooit toch van mocht komen.

De kans dat de aangedreven as geen tractie heeft, vind ik te groot. Zelf zou ik een Simpark in 4x4 nemen maar je kunt ook volstaan met lichtere motoren zoals Ralf eens heeft geadviseerd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

arnovariante

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door arnovariante » za 13 feb 2016 10:47

RE.gif
Maar jij neemt sowieso altijd asverzwaring.
Als je al krap in het laadvermogen zit (en wat geld op zak wilt houden) ga je wel anders piepen.
Maar als ik de mogelijkheden had gehad zou ik ook liever een 4 x 4 hebben hoor. :lol:
Ik ben er van overtuigd dat ik met wat hout hier en daar een heel eind kom.
Tip: als je in eerste instantie geen 4 X 4 plaatst, zorg er dan wel voor dat de mover die je plaatst geschikt is om later uit te breiden naar 4 x 4.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7982
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door VIP » za 13 feb 2016 12:48

Kingpin1966 schreef:
Kristofvdv schreef: Heb jij een mover onder je ukfe? Wat zijn je ervaringen?
Ik zou voor grote lange caravans een mover sowieso adviseren.
Zo'n grote caravan met de hand op de plek zetten is echt geen lolletje.
En je voorkomt evt. scheurtjes in het front door het sjorren aan de handgrepen.
Zo'n caravan zet je ook met de auto op z'n plek mrgreen.gif

Scheurtjes / kans op lekkage bij de handgrepen geldt voor elke caravan.
Porsche + Tabbert

Kristofvdv
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 8 feb 2016 15:31
Locatie: Oudenaarde

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door Kristofvdv » za 13 feb 2016 13:04

Een mover is zeker aan te raden, 4x4 of 2x4 tja 4x4 zal waarschijnlijk het best gaan, maja 4000 euro voor een mover? Moet er toch naar kijken dus ik verkies een 2x4. We zien wel of het lukt, maar ik geloof erin. En idd als je plek hebt lukt het met de auto ook, maar plek op een camping???

De handvatten op zo een grote caravan zijn voor mij enkel ter versiering.

En idd met een stukje hout kom je idd al heel ver en plek heb ik ook genoeg in met bus.
Opel vivaro l2h1 2014, hobby prestige 650 kfu (2016)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36135
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door Chris » za 13 feb 2016 16:09

@ Kristofvdv.

Ik heb ook een Powrmover Evo, zelf gemonteerd.
Uitgekozen omdat ik in Frankrijk een praktijk demonstratie heb gezien van een man die een hele flinke Hobby een behoorlijk steile berghelling OP reed met een Powrmover.
Bijzonder indrukwekkend hoe slijl die helling, en hoe ver die kerel hem omhoog reed.
Powrmovers zijn niet snel maar dus beresterk.
( hebben ook motoren met 4 koolborstels ipv 2 zoals vele andere)
Mijn caravan is kleiner, zelfde mover en accu als die kerel gekocht en ook al een keer een aardige helling "genomen", geen centje pijn.

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Kristofvdv
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 8 feb 2016 15:31
Locatie: Oudenaarde

Re: Hobby 650 kfu levering

Bericht door Kristofvdv » za 13 feb 2016 16:54

Chris schreef:@ Kristofvdv.

Ik heb ook een Powrmover Evo, zelf gemonteerd.
Uitgekozen omdat ik in Frankrijk een praktijk demonstratie heb gezien van een man die een hele flinke Hobby een behoorlijk steile berghelling OP reed met een Powrmover.
Bijzonder indrukwekkend hoe slijl die helling, en hoe ver die kerel hem omhoog reed.
Powrmovers zijn niet snel maar dus beresterk.
( hebben ook motoren met 4 koolborstels ipv 2 zoals vele andere)
Mijn caravan is kleiner, zelfde mover en accu als die kerel gekocht en ook al een keer een aardige helling "genomen", geen centje pijn.

Chris
Heb deze nu ook op mijn adria mtm 1500 kg en gaat super, idd niet rap maar wel krachtig. Een stevige helling is geen probleem.
Opel vivaro l2h1 2014, hobby prestige 650 kfu (2016)

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”