Kromme ruiten Hobby Premium 2012

jetce

Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door jetce » zo 2 dec 2012 11:39

2012 nieuwe Hobby Premium gekocht en zeer tevreden en zeker over de geweldige grote koelkast.
Echter de ruiten trekken krom bij hoge temperaturen ,door de donkere kleur verzamelen zij erg veel warmte en trekken door materiaaldikte verschil krom naar buiten.
bij ons staat de onderzijde zeker een centimeter naar buiten en steken dus uit t.o.v. de vlakke platen wat een lelijk gezicht is.
heeft iemand anders ook dezelfde ervaring?
zoals bekend is Hobby zelf uitermate traag in het oplossen van problemen en het leveren van onderdelen.
De dealer wil wel maar de fabriek laat op zich wachten.
Tevens is het raadzaam de daklijsten/kokers te controleren of deze aansluiten op het dak en of ze goed gemonteerd zijn die van ons zaten los en de dealer heeft een hele dag gewerkt om ze opnieuw te monteren(ze waren er bijna afgewaaid) De Hobby fabriek had kennelijk haast sintstom.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18155
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door deusjevo » zo 2 dec 2012 17:43

Hier wat meer Hobby Premium ervaringen, vreemd dat er nog niet meer problemen gemeld zijn.
D'r zijn er toch al aaardig wat verkocht?

viewtopic.php?f=119&t=15628
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

jetce

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door jetce » zo 2 dec 2012 18:34

Bedankt de andere ervaringen heb ik ook gelezen.
Ik denk dat er aankomend jaar wel meer ervaringen zullen komen met de ruiten
Wat betreft de dak kokers kan dit ook het geval zijn bij andere type caravans.
Deze zijn niet voor de directe waterdichtheid omdat deze hol zijn,het voordeel is wel dat de dakafdichting niet blootgesteld wordt aan uv straling van de zon en zodoende niet na lange tijd zal zijn uitgedroogd. RE.gif

susannevdw

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door susannevdw » zo 2 dec 2012 21:34

Wij hebben die ervaring nog niet maar wij hebben dit jaar in Nederland gestaan, en echte warmte hebben wij niet gehad.
Wel heeft de caravan in de zon gestaan ook voor het huis, maar kromtrekken van de ruiten nee nog niet!
Ben benieuwd of wij dit volgend jaar ook gaan ervaren dan gaan wij naar het zonnige zuiden, hoop van niet natuurlijk.

Bedankt voor de tip, kunnen wij het in de gaten gaan houden. sintduim.gif

jetce

Garantie Hobby caravans

Bericht door jetce » wo 3 apr 2013 14:36

geachte mede lezers,

Na aankoop 2012 van een nieuwe Hobby Premium 5.60 UL zijn er diverse klachten gemeld ter reparatie.
De dealer heeft de voor zover binnen het berijk van arbeid zo veel mogelijk gerepareerd zonder onderdelen te bestellen.
Het probleem van een Hobby is de waardeloze afhandeling van hobby zelf.
Hobby verdomd het gewoon om onderdelen op te sturen naar de dealer en tot een oplossing te komen.
In mijn geval gaat het om div krom getrokken ruiten door de warmte van zuid Frankrijk.
deze ramen wijken aan de onderzijde ruim een centimeter naar buiten tov de strakke beplating.
tevens zit ik ook stom.gif al een jaar te wachten op een andere douchedeur welke ook krom is.
mijn geduld is nu op en heb een gerechtelijke sommatie naar de dealer gestuurd met de mededeling dat er na 30 dagen een procedure zal worden gestart indien er geen oplossing komt.
indien de caravan branche in deze slechte tijden nog zaken wil doen lijkt het mij tijd voor een verbetering van de service naar de klant.
Een arogante opstelling van een fabrikant resulteerd alleen in een negatieve reclame.
Dus indien u van plan bent een nieuwe caravan aan te schaffen bedenk u dan nog een keer welk merk u zou willen.
Ik weet het inmiddels wel maar zal nog even verder moeten met deze aankoop en hoop dat er niet nog meer gedoe naar boven komt. stom.gif stom.gif

Gebruikersavatar
Montalbano
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 7 mar 2011 10:30
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door Montalbano » wo 3 apr 2013 15:09

De dealers moeten zich in dergelijke garantiegevallen niet achter de fabrikant verschuilen. Je hebt van de dealer een product gekocht dat niet voldoet, de dealer dient dat op te lossen.
Hoe hij dat met de leverancier regelt moet hij zelf weten, maar daar moet de klant geen last van hebben.
Volvo V60 D6 | Momenteel geen caravan, voorheen Hobby 545 KMF Vita Veneto '10

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door Kingpin1966 » wo 3 apr 2013 16:32

RE.gif
Dat is allemaal prima, maar helpt natuurlijk niks als de fabrikant zijn poot stijf houd.
Een dealer heeft geen ramen en/of douchedeuren op voorraad liggen, die moet ie bij de fabrikant bestellen.
Maar dan moet de fabrikant dat wel willen leveren.
Hier is dus eerder sprake van onwil bij de fabrikant en niet bij de dealer.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18155
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Garantie Hobby caravans

Bericht door deusjevo » wo 3 apr 2013 16:49

jetce schreef:In mijn geval gaat het om div krom getrokken ruiten door de warmte van zuid Frankrijk.
deze ramen wijken aan de onderzijde ruim een centimeter naar buiten tov de strakke beplating.
tevens zit ik ook stom.gif al een jaar te wachten op een andere douchedeur welke ook krom is.
Heb je misschien foto's om het een beetje te visualiseren?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Hairspray
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 17 dec 2012 10:32
Locatie: Kampen

Re: Garantie Hobby caravans

Bericht door Hairspray » wo 3 apr 2013 19:22

jetce schreef:geachte mede lezers,

Na aankoop 2012 van een nieuwe Hobby Premium 5.60 UL zijn er diverse klachten gemeld ter reparatie.
De dealer heeft de voor zover binnen het berijk van arbeid zo veel mogelijk gerepareerd zonder onderdelen te bestellen.
Het probleem van een Hobby is de waardeloze afhandeling van hobby zelf.
Hobby verdomd het gewoon om onderdelen op te sturen naar de dealer en tot een oplossing te komen.
In mijn geval gaat het om div krom getrokken ruiten door de warmte van zuid Frankrijk.
deze ramen wijken aan de onderzijde ruim een centimeter naar buiten tov de strakke beplating.
tevens zit ik ook stom.gif al een jaar te wachten op een andere douchedeur welke ook krom is.
mijn geduld is nu op en heb een gerechtelijke sommatie naar de dealer gestuurd met de mededeling dat er na 30 dagen een procedure zal worden gestart indien er geen oplossing komt.
indien de caravan branche in deze slechte tijden nog zaken wil doen lijkt het mij tijd voor een verbetering van de service naar de klant.
Een arogante opstelling van een fabrikant resulteerd alleen in een negatieve reclame.
Dus indien u van plan bent een nieuwe caravan aan te schaffen bedenk u dan nog een keer welk merk u zou willen.
Ik weet het inmiddels wel maar zal nog even verder moeten met deze aankoop en hoop dat er niet nog meer gedoe naar boven komt. stom.gif stom.gif
Herken hier niets in , caravan perfect en wat niet ok was is direct verholpen , misschien toch wel een dealer probleem . wij hebben voor onze
hobby 3 Detleffs caravans gehad , ,deurtjes krom ,ramen verkleurt , enz enz , dealer kreeg het in 7 jaar niet voor elkaar ....... 1 telefoontje met Detleffs nederland , binnen een maand alles geregeld , ligt dus niet altijd aan de fabrikant .
onze in 2005 gekochte detleffs beduin emotion had boven het bed een krom deurtje , de dealer heeft ons onlangs gebeld dat het deurtje er is ( weet niet dat ik dit zelf heb geregeld ) ! probleem nu .............heb de caravan niet meer .
thumbup.gif thumbup.gif love my Hobby Premium
Hobby premium 495 UL Chevrolet Captiva 2.0 vcdi

Afbeelding

jetce

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door jetce » wo 3 apr 2013 21:58

Natuurlijk is de dealer de eind verantwordelijke maar gerechtelijk moet ik ze op schrift een termijn stellen zodat daarna verdere stappen kunnen worden ondernomen.
Indien er geen reactie volgt komt de rest best wel in gang echter zal de "dealer" hier ook geen goede naam door houden.
wordt vervolgd mrgreen.gif

vincent

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door vincent » ma 12 aug 2013 09:59

Hallo hobby rijders heb een hobby premium net terug van vakantie en jawel kromme ramen en doch deur ga daeller bellen later meer

vincent

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door vincent » ma 12 aug 2013 17:22

Waterland gebeld netjes te woord gestaan kan hem brengen garantie word allemaal gerepareerd super toch laat nog horen hoe het is afgelopen.
Dus nog steeds geen klachten over waterland.

susannevdw

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door susannevdw » ma 12 aug 2013 19:27

Je zal nu denk ik wel de lichtere ramen krijgen, premium 2013 heeft deze, of valt dit te repareren? scratch.gif
Ben wel benieuwd hoe ze dit gaan oplossen? Wij hebben ook de premium 2012 met donkere ramen thumbup.gif
Hoop dat je ons op de hoogte wilt houden!! :wink:

jetce

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door jetce » ma 23 dec 2013 11:26

haphop.gif haphop.gif haphop.gif
Pff eindelijk alle ruiten compleet vervangen na twee jaar mailen en bellen naar verkoper en fabriek.
Afgelopen zomer had ik een deel van de ramen al vervangen en deze bleven wel recht in de warmte.
Na een hoop heen en weer gedoe kwam ik bij Hobby Benelux en Hobby Duitsland niet verder.
Bij Hobby Benelux kreeg ik een zeer onvriendelijk persoon welke zijn garantie beperkte tot bij de Nederlandse dealers gekochte caravans.
Europees gezien is Hobby verplicht garantie te geven op het fabricaat echter doet Hobby Benelux aan marktbescherming wat in strijd is met de mededinging wet.
De caravan is in het Noorden vh land gekocht echter importeert deze de caravan via een dealer uit Duitsland.
Voor € 3000,- prijs verschil wilde ik wel 3,5 uur rijden.
De caravan leverancier heeft echter zeer zijn best gedaan om mij tevreden te houden en heeft zelfs een mover ter compensatie tegen kostprijs geleverd.
Nu nog even wachten op een andere toiletdeur dan is de caravan zoals het hoort.
Wat betreft de ruiten heb ik ook nog denk ik een goede tip gekregen om de rolverduistering niet dicht te doen in de felle zon overdag.
Door het sluiten overdag kan de zon extra warmte veroorzaken in de ruit wat denk ik het kromtrekken versterkt.
Nodig is dit ook niet omdat de zon door de ruiten goed gedimd word.
Ik gebruik ze nu alleen nog s avonds om inkijk te voorkomen.
De iets lichtere 2013 tint is geen bezwaar omdat de buitenkant van de ruit dezelfde kleur is als de rest van de beplating.
Hopelijk wordt het weer snel mooi weer en kunnen we weer genieten.
:lol: :lol: zwaaien.gif

Sjoerdveldman

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door Sjoerdveldman » do 8 mei 2014 22:20

Goedenavond Jetce,

Komt jouw Hobby Premium misschien uit Gieten? Wij hebben namelijk ook laatst van de ruiten. Zijn nu al 2 jaar bezig om met de dealer. Gaan over een paar weken met vakantie en nog steeds geen nieuwe ramen.
Ook wachten we al meer dan een jaar op een nieuwe afzuigkap. Zijn het ook bijna zat.
Maar volgens dealer zijn wij de enigste en volgens monteur al meer klachten geweest.
Zou graag van je willen horen.

Groet Sjoerd

BertJan
Berichten: 2682
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door BertJan » za 10 mei 2014 19:59

volgens mij heb je niets met een importeur te maken maar alleen met de dealer die je de caravan geleverd heeft, deze moet het voor je oplossen en voor de nieuwe ruiten zorgen en zich niet verschuilen achter een importeur of fabriek.

Gebruikersavatar
wim
Berichten: 205
Lid geworden op: di 27 mei 2014 15:02
Locatie: Opperdoes
Contacteer:

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door wim » do 19 jun 2014 22:08

Ik heb ook een Hobby Premium type 540UFE. Vorig jaar hebben ze mijn achterruit vervangen i.v.m. een deuk in het raam. Toen was mij niet opgevallen dat het vervangende raam lichter van kleur is. Nu is mijn keukenraam krom getrokken. Heb hem met moeite dicht kunnen krijgen. Nu moeten ze maar de rest van de ramen ook maar vervangen. Ook heb ik problemen met de velgen ze zien er niet uit. De dealer (Waterland) heeft nieuwe velgen besteld. Ook problemen met de koelkast bij het warme weer. Op de schappen blijft alles koel en ook onder in de deur, alleen boven in de deur had ik chocolade liggen, die was gesmolten.
n de pannenkast onder het aanrecht zit een staande chrome lijst. Als het warm is dan begint deze te bobbelen.
Als ik terug ben van vakantie moet de caravan voor de velgen toch naar de dealer, dan kunnen ze gelijk de rest doen.
Toyota Avensis Wagon-2.0 VVTi Executive Business CVT 152 PK 2014
Elddis Affinity 550 2020, Unico Verona luifel met front, Simpark mover, Avtex L249DRS-PRO 12 volt 24 Inch TV met DVB-S/S2, DVB-T/T2 en DVD-Speler
2276

susannevdw

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door susannevdw » vr 18 jul 2014 11:43

Ook wij hetzelfde probleem, het gaat netjes opgelost worden door mijts caravans.
Denk dat het echt dealer afhankelijk is hoe problemen worden opgelost, wij hebben alleen maar goede ervaringen met onze dealer!


Nu zitten wij met het dilemma de tint lichtere ramen staat dat wel mooi?

Ik denk dat wij geen keuze hebben als dezelfde donkere ramen terug geplaatst worden zit ik met een jaar weer bij de dealer. scratch.gif

Overigens de tip het niet sluiten vd rolgordijnen, kregen wij ook als tip mee bij aflevering, desondanks toch krom trekken.

Vliedje

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door Vliedje » vr 18 jul 2014 13:36

jetce schreef: Wat betreft de ruiten heb ik ook nog denk ik een goede tip gekregen om de rolverduistering niet dicht te doen in de felle zon overdag.
Door het sluiten overdag kan de zon extra warmte veroorzaken in de ruit wat denk ik het kromtrekken versterkt.
Ik denk dat daar een groot deel van het probleem heeft gezeten. Er zijn legio voorbeelden van in de hitte van de zuidelijke landen kromgetrokken ruiten of zelfs het loslaten van de binnen- en buitenschaal (condensvorming).Wij gebruiken de verduisteringsgordijnen absoluut niet overdag in deze landen om de simpele reden dat het tussen ruit en folie veel en veel te heet wordt. Er zijn fabrikanten die daar ook expliciet voor waarschuwen. Onze caravan heeft zowel vitrage als overgordijntjes. Als het echt nodig is doen we die gewoon dicht. mrgreen.gif
Hoe dan ook. Fijn dat een en ander naar tevredenheid is opgelost door de dealer. thumbup.gif

Gebruikersavatar
wim
Berichten: 205
Lid geworden op: di 27 mei 2014 15:02
Locatie: Opperdoes
Contacteer:

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door wim » vr 18 jul 2014 16:17

Die lichtere tint zie je alleen aan de binnenkant. Ik heb vorig jaar een nieuw achterraam gekregen. En nu we voor het eerst met dat raam op vakantie zijn geweest viel mij op dat die lichter getint was. Maar aan de buitenkant zie ik geen verschil.
Nu heb ik nog twee kromme ramen. Als alles goed gaat worden nu alle ramen vernieuwd. Is aangevraagd bij Hobby.
20140701_162634.jpg
Toyota Avensis Wagon-2.0 VVTi Executive Business CVT 152 PK 2014
Elddis Affinity 550 2020, Unico Verona luifel met front, Simpark mover, Avtex L249DRS-PRO 12 volt 24 Inch TV met DVB-S/S2, DVB-T/T2 en DVD-Speler
2276

susannevdw

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door susannevdw » vr 18 jul 2014 19:21

Wim ik kreeg vanmiddag een tel van de dealer alle ramen worden vervangen maar met de verbeterde versie?? Zal daar mee bedoelt worden de ramen die jij ook hebt gekregen?
Als wij dezelfde ramen krijgen nlv jouw foto's ben ik te vreden! Ziet er prima uit!! thumbup.gif

De dealer gaat maandag naar hobby en neemt al 1 raam mee, de overige zijn besteld.
Ongeveer 4 tot 6 weken gaat het duren, niet erg want onze vakantie hebben wij net gehad.
Tot nu toe lijkt de samenwerking dealer hobby goed te verlopen, hoop dat het zo blijft aan onze dealer zal het niet liggen, zij doen hun best!

Hou jullie op de hoogte! :wink:

Gebruikersavatar
wim
Berichten: 205
Lid geworden op: di 27 mei 2014 15:02
Locatie: Opperdoes
Contacteer:

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door wim » za 19 jul 2014 09:57

Het voordeel van die lichtere ramen is dat in de schemer periode nog naar buiten gekeken kan worden. Bij de donkere ramen is het buiten al gauw nacht.
Als alles goed gaat krijg ik ook nieuwe ramen, dat kan wel 5 tot 6 weken duren had Waterland gezegd.
Toyota Avensis Wagon-2.0 VVTi Executive Business CVT 152 PK 2014
Elddis Affinity 550 2020, Unico Verona luifel met front, Simpark mover, Avtex L249DRS-PRO 12 volt 24 Inch TV met DVB-S/S2, DVB-T/T2 en DVD-Speler
2276

susannevdw

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door susannevdw » za 19 jul 2014 10:36

Fijn Wim, waterland heeft dus dezelfde info van hobby gekregen als mijts.
Vind de ramen die jij hebt prima en idd s'avonds met schemer kun je nog naar buiten kijken! thumbup.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door Micky » wo 23 jul 2014 22:25

sluiten jullie bij warmte de ramen ook op de camping? mijn ramen staan allemaal altijd open, daardoor wordt het eronder ook veel minder warm.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
wim
Berichten: 205
Lid geworden op: di 27 mei 2014 15:02
Locatie: Opperdoes
Contacteer:

Re: Kromme ruiten Hobby Premium 2012

Bericht door wim » do 24 jul 2014 11:37

Bij warmte zetten wij ook de ramen open. Alleen als we een dagje weg gaan dan sluiten we ze. Wij hebben nooit zo veel last van de warmte omdat we in het voorjaar altijd weg gaan en dan zitten we ook nog een in Zwitserland op een hoogte van ongeveer 800 meter.
Ik heb van waterland een telefoontje gehad dat ze zitten te wachten op de ramen en zodra ze binnen zijn krijg ik een belletje.
Toyota Avensis Wagon-2.0 VVTi Executive Business CVT 152 PK 2014
Elddis Affinity 550 2020, Unico Verona luifel met front, Simpark mover, Avtex L249DRS-PRO 12 volt 24 Inch TV met DVB-S/S2, DVB-T/T2 en DVD-Speler
2276

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”