Hobby

William

Hobby

Bericht door William » zo 8 jan 2006 20:52

wie van de lezers heeft een Hobby, en wat zijn de voordelen en wat( als ze er zijn ) de nadelen??


william, hobby560/250br

Borrac

Bericht door Borrac » ma 9 jan 2006 01:19

hoi william,
Wij hebben een Hobby 460 Ufe uit 2005. Ik moet zeggen dat deze caravan ons heel goed bevalt. We zijn een gezin van 6 personen maar maken met 5 personen gebruik van de caravan. De oudste is 19 en gaat niet meer met ons mee. De rest van het spul is 7, 9 en 13 jaar en slapen met z'n allen op het bed van de rondzit. Gaat prima. Zelf slapen we op het frans 2 persoons bed aan de voorzijde. Het is allemaal goed te doen. Bij deze caravan hebben we geen problemen gehad. Maar onze vorige caravan was een heel ander verhaal. dat was een Hobby 540UL uit 2004. Nou dat was een compleet drama. Deze caravan kwam bij een dealer vandaan uit ik geloof breda. Zelf wonen we in hoorn maar omdat de hobby de meest verkochte caravan is in nederland was was hij hier niet meer te krijgen. we waren met spoed op zoek naar een andere omdat de vorige caravan ook uit 2005 na de eerste 10 minuten dat we hem uit de showroom hadden gehaalt totalloss ging door een rukwind. Deze nieuwe was wel een demo model maar dat was volgens de dealer geen probleem. nou dat hebben we geweten.Er was werkelijk niets goed aan dat ding. Ik had een lijst van wel 35 klachten!!! Dat ging van afdek dopjes op de schroeven tot lekkage op 5 plaatsen. zo lagen bv alle afvoer leidingen los onder de caravan en moest deze dus zelf gaan monteren. De dissel deksel was verkeerd afgestelt, zodat het water naar binnen liep, bijna alle slangen klemmen op de waterslangen waren niet goed gemonteerd zodat we op 5 plaatsen in de caravan lekkage hadden, een wc deur die je niet kon afsluiten omdat deze helemaal niet paste, boven kastjes die compleet los hingen, een badkamer spiegel die tijdens de reis naar drenthe spontaan van de muur afkwam, gevolg: een enorm gat in de wastafel. Nou ja, zo waren er nog een aantal dingen. Na de vakantie, (we hadden een plaats voor een heel seizoen) hebben we deze caravan bij de dealer neergezet, met de mededeling dat hij deze caravan op een plaats kon steken waar de zon niet schijnt. Volgens mij heeft dit alles te maken dat ze bij Hobby niet zo nauw kijken naar wie de caravan verkoopt, als hij maar verkoopt. Dat we nu weer een hobby hebben komt door het feit dat we deze caravan niet zomaar bij een willekeurig ander caavan bedrijf kwijt konden. Er scheelde gewoon teveel aan. En daarbij had onze dealer natuurlijk wel de nodige verplichting naar ons toe. Maar ik moet eerlijk zeggen dat we met deze huidige caravan zeer tevreden zijn. Hij is welliswaar wat kleiner dan de vorige maar dat hebben we min of meer gekompenseerd door een diepere voortent te nemen, en dat bevalt uitstekend. Doordat we zoveel ellende hadden gehad spraken we regelmatig met andere caravanners en ik moet zeggen dat eigenlijk iedereen wel wat heeft aan te merken op zijn caravan. Natuurlijk zijn er kwalitatief heus wel betere merken, maar die kosten dan ook aanzienlijk duurder. Het voordeel bij een Hobby is dat alles wat je nodig hebt er gewoon standaard in zit. Iets wat je bij andere merken allemaal los moet bijkopen. Bijvoorbeeld bij Knaus heb ik me wel eens laten vertellen, kun je kiezen uit 3 verschillende soorten matrassen. Nou dat kan bij Hobby dus niet. "What you see is what you get". iK denk dus dat alles gewoon te maken heeft met het feit, hoe een dealer met zijn handel en klanten omgaat. En dat schijnt bij Hobby nog al eens een probleem te zijn. Qua uitstraling vind ik dat hij een streepje voor heeft. Ik vind een Hobby gewoon een mooi ding om te zien. Maar ongetwijfeld zijn er mensen die daar anders over denken. Smaken verschllen. Een nadeel van ons vorige model was dat er te weing stopcontacten waren, en ook op de verkeerde plaats. Zo was er bijvoorbeeld praktisch geen ruimte op een koffiezet apparaat permanent neer te zetten, en waar dat we kon zat geen stopcontact. Ook de afleg ruimte op het aanrecht hield niet echt over.
Maar goed hoor elk model heeft wel een minpuntje denk ik zo. Achteraf hadden we misschien ook beter kunnen kiezen voor een 495Ufe, heb je toch iets meer leefruimte. Maar gedane zaken nemen geen keer, en we zijn tevreden met wat we nu hebben. O ja, wat ik echt een minpunt vindt van Hobby is de één hendelkraan in de keuken. Wat een onding. Hij zit tussen de twee glazen afdek platen van afwasbak en kooktoestel. als deze dus dicht zijn, en je wilt wat water pakken en daarbij niet inde gaten dat de kraanhendel niet in het midden staat, dat heb je gelijk een waterballet. Niet over nagedacht dus.

gr rob

Patje

Bericht door Patje » ma 9 jan 2006 07:37

William, ik treed borrac voor een groot stuk bij. Alleen hebben wij wat meer geluk gehad. Op een paar akkefietjes na was alles in orde. We hebben 'm na onze eerste reis (naar Friesland nota bene) voor herstelling onder garantie bij de dealer gedaan. Een klein scheurtje in het voorste dakluik (regende echter niet binnen), de sluiting van de koelkast werkte niet goed en een afdekplaat boven het kastje naast de koelkast stond scheef gemonteerd.

Wij hebben de Hobby gekozen uit 5 merken omdat die ons het best beviel. Wat prijs/kwaliteitsverhouding betreft, denk ik dat je bij Hobby vrij goed zit.

Ik ben er niet zo zeker van dat het bij Hobby alleen om aantallen te doen zou zijn. Ze zijn de grootste en dat houdt voor hen toch ook verplichtingen in naar service en zo. Je wordt niet zomaar de grootste, en als je eens dat plekje veroverd hebt, word je zo weer van je troon gestoten als je een slecht product verkoopt of slechte dienstverlening biedt.

Grootste nadeel vind ik het gewicht. Maar ja, wij zijn met z'n vijven en dan heb je wat ruimte nodig he. En dat vertaalt zich meteen in gewicht.

Gebruikersavatar
Anita.Pep
Berichten: 94
Lid geworden op: vr 6 mei 2005 12:06

Bericht door Anita.Pep » ma 9 jan 2006 12:45

wij hebben altijd een hobby gehad.
eerst een oudje,
was een prima caravan.
van de degelijkheid waar de hobby om bekend stond (staat?).
die hebben we ingeruild toen die de hoge leeftijd van bijna 20 jaar had..
voor de volgende was de keus makkelijk weer zo een fijne hobby....
maar o wee.......

we kozen voor een hobby de luxe 460. ufe.apple easy.
splinternieuwe(2002 gekocht).
omdat we ook een iets grotere wilde hebben.
maar onze auto m wel moest kunnen trekken
kozen we voor een lichtgewicht..

we kregen m afgeleverd net voor de juli vakantie.
thuis stond die nog even voor de deur.
want na twee weken gingen we pas op vakantie.
wat er allemaal mis was .
met onze caravan bleek al heel snel........

het klipje waarmee je het horretje open krijgt brak af.
de deur tussen slaap en woongedeelte ging uit de sponning tijdens het rijden.
rolverduisteringshor slaapkamer wilde we dicht doen, zagen we dat de sponning die om het raam zit los zat.
de spijkertjes waren te kort .......bleek achteraf.
de deur naar buiten toe sloot niet goed
moest je flink tegen de deur aanduwen ,wilde die in het slot vallen.
het slot was teveel naar achteren geplaatst.
het dingetje aan de buiten zijde waar de deur in valt als je m open wil houden.
ging na verloop van tijd de schroefjes losser zitten ....steeds aandraaien,
en je raad het al ,
ik wilde de deur dichtdoen en trok de schroefjes uit de buitenwand mee.
het gasstel de voorste pit deed het niet.
het klik systeem van de kastjes die er voor zorgen dat tijdens het rijden de kastjes niet open gaan, braken af.
en tot slot lekte het slangetje van de keuken aanrecht.
als je water in de aanrechtbak liet lopen liep het er onder er weer uit.
dus konden deze aanrecht niet gebruiken.

eind conclusie?
naar ons idee.......
is het verkoop cijfer van de hobby meer waard dan het afleveren van een goed eind produkt.
en de firma waar wij m kochten?
was beter in de verkoop
dan in het afhandelen van onze klachten.
toen we na de vakantie,
met onze caravan terug gingen........

van sommige dingen zeiden ze gewoon ,
is uw eigen schuld kan wel gemaakt worden maar valt buiten de garantie.

alles is gemaakt .
maar het meeste door mijn man zelf gedaan.

onze ervaring met deze hobby is dat het matriaal
waarvan alles is gemaakt veel kwetbaarder is
tuurlijk het scheelt in gewicht en daar gaat het om ,denk ik.
maar het is zeker niet meer de degelijke hobby van vroeger.
doordat er veel hobby'verkocht worden
is de druk voor de werknemers erg groot
waardoor er zulke stomme kleine foutjes worden gemaakt
wat je vakantie danig kan verpesten!!!!

Gerhard N

Bericht door Gerhard N » ma 9 jan 2006 17:23

Wij hebben van 1997 - 2001 een hobby gehad en van 2001 - 2003 een Burstner, hier hebben we zoveel ellende mee gehad, dat wil je niet weten, in 2003 weer een Hobby gekocht en nog geen moment spijt gehad.
We hebben er veel plezier mee en gaan er veel mee op pad.
Misschien , dat wij geluk gehad hebben, maar we kunnen geen mankementen ontdekken!

DJ

Bericht door DJ » ma 9 jan 2006 17:38

ik heb een hobby 540 ufe , mijn ouders een 540 uf en mijn zus een 560 kmfe Wij hebben met geen van de drie caravans problemen gehad.
Die van mijn ouders wordt toch veel gebruikt. Die staan met de caravan al voor de derde keer een heel seizoen op de camping.
Die van mij en mijn zus wordt elk jaar toch zeker wel 3500 km mee gereden en nog geen enkel probleem gehad.

William

Hobby's enzo

Bericht door William » ma 9 jan 2006 21:00

zozo, dat was heel wat te lezen, me koffie is nu koud
zo veel mensen, zo veel meningen dus.
ik/wij zijn eigenaarvan een 560 kmfe?? en heb deze dus pas een week of 10
waarvan 3 dagen voor de deur gehad en weer terug naar de stalling.
dus ja, wat heb ik gekocht ???
opzich was hobby niet nieuw voor ons want mn ouders hebben een 4,40
en heb deze de laatste 5jr met heel veel plezier mogen gebruiken.
ik las net een verhaal over een hele lijst met kleine klachtjes dat klinkt mij bekend, toen die van mn ouders nieuw werd afgeleverd was het ook zo.
ook realiseer ik me wat moet ik met zn grootte caravan, een 5,60 is denk ik niet echt een kleine om me te rijden. en ik moet er wel een auto voor hebben en houden die als goed trekauto dient.
mijn gezin bestaat uit 3 leden, dochter 6jr, mn vrouw en ik.
maar ik heb graag wat ruimte om me heen, vandaar mijn keuze op dit type.
ook is mijn 5,60 denk ik, de grootste op een enkelas, maar dat weet ik niet zeker ??
opzich had ik ook wel een tandamas gewild maar las op verschillende
camping-site's dat deze niet welkom waaren zoniet: geweigerd
het zal je gebeuren, sta je daar na 1100 km, niet welkom.
tja, dus met mijn eigen caravan nog geen ervaring te delen.
wel met de 4,40 deluxe dus, hele fijne caravan kwa gebruik, goed ingedeeld, lekker vast bed en alle hobby's een lust voor het oog om te zien.

gr. william

Zilverpijl

Bericht door Zilverpijl » wo 11 jan 2006 14:21

Hobby is mischien niet de beste maar wel de mooiste!! :lol:

Ben met mijn 2e Hobby bezig en ik moet zeggen bevalt goed.

hobby460ufe

Bericht door hobby460ufe » wo 11 jan 2006 15:59

Wij zijn ook met zijn drieën, man, vrouw en dochter van 5,5 jaar, en hebben sinds eind oktober 2005 ook een Hobby. Het is onze eerste caravan en hebben hem nieuw gekocht het is een 460 UFE de luxe easy. Wij hebben voor de luxe gekozen vanwege de kleur van de gordijnen. Dat goud vonden we net iets te.
Bij aflevering hebben we alles goed getest met de verkoper en waren een paar kleine storingen die snel werden verholpen.
Ervaring verder hebben we nog niet op 1 kort weekend na. Na aflevering zijn we naar een camping in Ermelo gegaan en hebben het laatste mooie weekend van oktober genoten van onze Hobby (voortent zit nog in de doos). Helaas staat hij al een tijdje in de stalling en zijn we aan het aftellen naar eind maart want dan gaan we weer richting Ermelo voor 3 maanden en in het hoog seizoen naar Italië.

Maar onze keuze voor hobby is ook het uiterlijk en prijstechnische redenen gevallen. We hebben wel eens 2 weken in een knaus geslapen en dan zie je wel kwaliteit verschil. Maar alle waar voor zijn geld en alles met liefde omgaan dan zullen we veel plezier hebben van onze hobby. Ik weet wel wanneer ik hem gaat inruilen… als de eerste halogeenlampjes kapot gaan….. jee wat zitten er daar veel van in. Wel knus als het donker wordt en de lampjes branden. Zeker die lichtslang onder de koof. Nadat weekend heeft hij een week voor onze deur gestaan en iedereen die eigenlijk niets met caravans heeft was verkocht door het knusse, warme en mooi afgewerkte interieur, zeker met verlichting aan.

Weet iemand trouwens of je vanuit de garderobekast naar de tvkast in een 460 UFE makkelijk kabels kan trekken. Wil in de garderobekast een portable dvd speler plaatsen(is 12v en dicht bij een voeding) en dan in de tv kast een tft tv’tje zetten.

Voor de rest iedereen veel plezier het komende seizoen in je hobby.

William

Hobby's enzo

Bericht door William » wo 11 jan 2006 16:54

Lichtslang onder koof ?? heb ik dat ook ??
die van mij is van '98, misschien heb ik dat niet.
wel weet ik dat ook wij popelen om er mee weg te gaan en hebben
hemelvaart en pinksteren geboekt op camping Soerendonk te Soerendonk
en sta daar met rond een visvijver met neefjes, ooms/tante's en mijn ouders. niet allemaal naast elkaar hoor. Alleen mn ouders en ik zijn door
het hobby virus geveld. de rest van de fam andere merken.

william, 5.60 kmfe

Zilverpijl

Re: Hobby's enzo

Bericht door Zilverpijl » wo 11 jan 2006 17:02

william schreef:Lichtslang onder koof ?? heb ik dat ook ??
die van mij is van '98, misschien heb ik dat niet.
wel weet ik dat ook wij popelen om er mee weg te gaan en hebben
hemelvaart en pinksteren geboekt op camping Soerendonk te Soerendonk
en sta daar met rond een visvijver met neefjes, ooms/tante's en mijn ouders. niet allemaal naast elkaar hoor. Alleen mn ouders en ik zijn door
het hobby virus geveld. de rest van de fam andere merken.

william, 5.60 kmfe
Nee ik denk het niet. Volgens mij is dat van de laatste jaren. Het is gewoon zon lichtslang die je in de laatste dagen van December te pas en te onpas tegenkomt. Geeft wel een heel mooi lichteffect.

DJ

Bericht door DJ » wo 11 jan 2006 18:59

hobby460ufe schreef:
Weet iemand trouwens of je vanuit de garderobekast naar de tvkast in een 460 UFE makkelijk kabels kan trekken. Wil in de garderobekast een portable dvd speler plaatsen(is 12v en dicht bij een voeding) en dan in de tv kast een tft tv’tje zetten.

Voor de rest iedereen veel plezier het komende seizoen in je hobby.

Volgens mij zit de tv kabel in je gardarobekast . Heb een 540 ufe en daar liep de tv kabel in de kast. T stuk ertussen en het was opgelost.
Heb meteen een kabel bijgelegd voor in de voortent. Die komt nu uit de aansluitdoos komt voor de el.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Bericht door Ad » wo 11 jan 2006 20:40

Wij hebben tot vorig jaar gedurende 3 jaar ook een Hobby gehad. Dit was een 400SF met vast bed en een treinzit. We hebben in al die jaren geen problemen gehad, natuurlijk wel kleine dingetjes, maar dat mag geen naam hebben. We hebben hem verkocht omdat we i.p.v. een treinzit een rondzit wilden. Ook was het laadvermogen beperkt en we wilden een mover. We zijn toen ongeveer alle merken afgelopen die er zijn, en uiteindelijk bleven Hobby en Bürstner over. Wat prijs betreft maakte het niet veel uit, maar in de Hobby zat veel meer aan accessoires, b.v. een grotere koelkast, een airmix, meer stopcontacten, een groter dakluik enz. Toch zijn we voor de Bürstner gegaan. Deze is veel en veel beter afgewerkt. B.v een veel betere bedconstructie, nergens kitresten (de Hobby zat er vol mee) water- en afvoer veel beter afgewerkt, degelijker hang en sluitwerk, minder kwetsbare vloerbedekking, geen kachel en waterslangen over de de vloer, waardoor je maar een smal luik hebt, geen lawaaiige omvormer, enz. De dealer, die beide merken verkoopt, en aangaf dat hij op Hobby veel meer verdiende dan op Büstner, mocht zoals hij zei het niet hardop zeggen, maar gaf aan dat de kwaliteit van de Hobby veel minder was. Nogmaals wij waren erg content met de Hobby en de nieuwe eigenaar ook. Aangezien wij in de toekomst de caravan veel gaan gebruiken gaven de kwaliteitsargumenten voor ons de doorslag. En last but not least: iedereen heeft al een Hobby, de campings staan er al zo vol mee.
Ad
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

William

Hobby / adria

Bericht door William » wo 11 jan 2006 23:43

dames en heren Hobby eigenaren , ik lees net dat ook de adria caravan
eigenaren hun ervaringen gaan uitwisselen. best leuk allemaal maar ook
lees ik dat Hobby eigenaren kwijlen van hun trotse bezit.
ik ben best wel in me schik met me caravan maar ik heb
er niet van gekwijlt, iemand anders wel dan ?????

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Hobby / adria

Bericht door Daphne » do 12 jan 2006 09:01

william schreef:dames en heren Hobby eigenaren , ik lees net dat ook de adria caravan
eigenaren hun ervaringen gaan uitwisselen. best leuk allemaal maar ook
lees ik dat Hobby eigenaren kwijlen van hun trotse bezit.
ik ben best wel in me schik met me caravan maar ik heb
er niet van gekwijlt, iemand anders wel dan ?????
Nee kwijlen van onze Hobby doen we niet, wel van onze hobby "caravannen". Alhoewel we wel vinden dat we een mooie sfeervolle caravan hebben hoor.
Wij hebben een 460 Ufe excellent easy van 2003 maar dan met de bekleding van een Exclusief model (vonden we mooier en zonder meerprijs kunnen kiezen). Verder hebben we ook nog lichtmetalen velgen en wat andere extra's.
Waarom we voor deze caravan hebben gekozen? Vooral omdat dit merk als enige in z'n prijsklasse een grote koelkast met verlichting had, en een compleet pakket extra's zonder er voor bij te betalen. Scheelde aanzienlijk in prijs met andere caravans of je moet een kale caravan willen. Verder voelde we ons direkt thuis in deze caravan door de warme uitstraling, vooral de indirekte verlichting speelt daarin een hoofdrol.

Onze caravan had na aflevering een paar kleine niet noemenswaardige dingetjes die eenvoudig opgelost konden worden, het enige slechte aan de caravan was eigenlijk z'n dealer. Maar ja daar kan de caravan niks aan doen. Verder kunnen we op de caravan weinig aanmerken en zijn best tevreden.

Maar als je het trouwens over kwijlen hebt dan hebben we dat wel ff gedaan bij de Tabbert Vivaldi 450 TD en de Eriba Nova 465. Maar toen we hebben laten berekenen wat zo'n caravan kost met alles wat we bij de Hobby ook hebben, moesten we de kwijl even inslikken.

Maar wie weet, misschien komt ie er ooit nog wel. We zijn wat caravans betreft in ieder geval niet merkvast en we kijken gewoon wat er op ons pad komt, waar we ons prettig in voelen en waar we een leuke deal kunnen maken.

René

Bericht door René » wo 18 jan 2006 09:09

Onze eerste caravan was een home car uit '77,een vierzits achter waar je een bed van maakt.
Een midden keukentje en een tweezits aan de disselkant.
echt een geinig ding.
Nu hebben wij een hobby de lux 420?uit'93 waar we tegenaanliepen op een camping.
Daar mijn vrouw geen grotere afstanden meer kan lopen ,zochten wij een caravan met toilet.
Zelf ben ik niet zo blij met de eindkeuken die in deze caravan zit.
De gewichtverdeling is hierdoor erg lastig omdat alle kleding en caravan spullen voor de as komen te liggen.
om dit te compenseren moeten de tentstokken /reserve wiel en alle zware spullen in of voor de keukenkast gelegt worden.
In de bankkasten kunnen alleen wat niet te zware dingen woden gelegt.
je moet echt goed opletten hoe je laad en dan nog een gewicht van 70/80 kilo op je trelhaak.
tevens moet je goed op het totaalgewicht letten wij kunnen max:120 kilo laden,dit is inclusief borden potten en pannen enz.
nee mijn volgende caravan zal een andere indeling krijgen als nu het geval is.of een ander merk .

Gebruikersavatar
Pimmetje
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 19:23
Locatie: Groesbeek

Bericht door Pimmetje » wo 18 jan 2006 20:55

Niet ik maar mijn broer heeft en 2jaar oude Hobby 450 . Nu eerlijk gezegt valt hij me een beetje tegen . Indeling is goed maar al verschillende keren kleine dingen stuk zoals een distelbak die van af het begin al niet goed dicht ging. Mee terug naar dealer geweest daar na gekeken . Werkte daarna nog niet goed zelf nagekeken bleek de haak verkeerd om te zitten , Boiler lekte aan de aanvoerslang resultaat natte spullen .Ook de aflevering van de nieuwe caravan was nu ook niet om na huis te schrijven meer van of je een broodje gekocht had .Nee het zijn wel kleine dingen maar als je onderweg bent wel lastig .8) 8) En ik bedenk me nu wel eerst of mijn volgende caravan wel een Hobby wordt
Als je de mens leert kennen ga je van een dieren houden

Ascona

Bericht door Ascona » vr 20 jan 2006 00:20

Ik heb nu een Hobby 495 prestige uit 1985,oud beestje weliswaar maar toch al met afzuigkap,rondom combirollo's en compleet 12 volt systeem.
Ik rijdt zelden tot nooit met een caravan dus het interieur is voor mij heel belangrijk.
Puur op smaak zeg ik,dat er voor mij geen enkele caravan kan tippen aan een hobby (met name de prestige)qua een "warm en huiselijk interieur"
Wel moet ik zeggen dat hobby's (mijn moeder heeft een 97er) relatief slecht/gammel in elkaar zitten.Als een gebruikte hobby koopt moet je eerst bijna alle schroeven van de kastjes etc. vastzetten.
De enkele keer dat ik er mee rijdt vindt ik m heel goed op de weg liggen,dus daarover geen klachten.Je ziet wel vaak dat hobby's (ik heb er heel wat bekeken voor ik deze kocht) toch wel vaak lekkage vertonen,en dus vochtplekken hebben.Maar resumerend,om in te leven een heerlijke wagen,en behoorlijk compleet voor niet teveel geld.
De nieuwere zijn veel beter afgewerkt ,meer solide eigenlijk,maar naar mijn smaak niet meer zo mooi van binnen(al vindt ik de de nieuwe Hobby Excesior met leren bekleding echt waanzinnig mooi en helemaal niet zo gek duur)
ondanks de ongemakken blijf ik de hobby dus trouw

robert-jan

Bericht door robert-jan » vr 20 jan 2006 21:59

Kan iemand mij uitleggen waarom Hobby de best verkocht caravan in ons land is!!!! :shock:
Wat een klachtenlijst.
Je kunt zeggen van Knaus wat je wilt maar na 3 knauzen heb ik nog geen enkele klacht gehad.

Als ik dan de klachten van over Hobby lees..... :shock:

Iedereen suc6
Robert Jan

Ascona

Bericht door Ascona » vr 20 jan 2006 22:44

Ik denk dat het komt door een bepaalde indruk die je van een caravan krijgt.Een caravan koop je (meer als een auto bijvoorbeeld) echt voor het interieur.
Hobby heeft diverse lijnen (excellent,de luxe,excelsior,Prestige enz.) waardoor er voor iedereen wat wils is.Ook de enorme verscheidenheid aan indelingen en dan ook nog eens scherp geprijsd in vergelijking met andere merken én heel veel standaard extra's.
Dat totaal plaatje maakt van Hobby een interessante caravan.Daar komt bij dat caravaners vaak niet vies zijn van wat klussen,dus dat hoekje reschtzetten,die schroefjes wat aandraaien ,daar stapt men vrij gemakkelijk overheen.
Ik zie het aan mijzelf (goed,het is wel een oud ding) maar als ik in een Hobby (ik vindt dan de Prestige erg mooi) stap, dan heb ik echt zoiets van:ha gezellig!En ga ik dan kijken bij een ander merk,bijvoorbeeld een tabbert of een fendt,dan zie ik een caravan die absoluut beter is afgewerkt en meer solide in elkaar zit,maar waar gewoon veel minder extra's opzitten en dan ook nog een een flink stuk duurder is dan een in lengte vergelijkbare hobby.Plus dat die dan op de een of andere manier niet dat huiselijke,gezellige van een Hobby hebben.
Vandaar dat ook ik het voor lief neem dat ik af en toe eens wat moet knutselen.

Stef

Bericht door Stef » za 21 jan 2006 09:18

robert-jan schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom Hobby de best verkocht caravan in ons land is!!!! :shock:
Wat een klachtenlijst.
Je kunt zeggen van Knaus wat je wilt maar na 3 knauzen heb ik nog geen enkele klacht gehad.

Als ik dan de klachten van over Hobby lees..... :shock:

Iedereen suc6
Robert Jan
Volgens mij is het een relativiteits-verhaal:
Ik zie hier op het forum heel erg weinig klachten over Kabé, zou dat een goede caravan zijn? In ieder geval veel beter als Hobby, waar zoveel klachten over zijn. O nee, 24 % van alle caravanaankopen is een Hobby en hoeveel levert Kabé?

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Bericht door Daphne » za 21 jan 2006 10:09

robert-jan schreef: Als ik dan de klachten van over Hobby lees..... :shock:
mensen met andere merken caravans horen blijkbaar graag dat de Hobby lostrilt en een en ander heeft inderdaad te maken dat er meer Hobby rondtoeren dan andere merken.
Daarbij kan het ook nog komen dat Hobby tot een aantal jaren geleden nog veel met spaanplaat werkte en dat natuurlijk veel kwetsbaarder is dan hout. Ook de easy-modellen waar veelvuldig met schuim gewerkt is kan daarin een rol spelen. Maar alle waar naar z'n geld moet je maar denken. En zeker geen oogkleppen opdoen waar het andere caravans betreft. Want bij de andere merken kom je ook veelvuldig afwerkprobleempjes tegen maar maakt dat dan het hele merk slecht?
Vaak is dat meer een gevoel. Ik was vroeger eigenlijk anti-Hobby. Ik lachte stiekem mijn schoonouders uit met hun Hobby. Ik vond het maar een oubollig model en hadden ook vaak last van lostrillende deurtjes en aanrechtblad (allen van spaanplaat). En toen gingen al die verhalen over loslatende deurtjes er in als zoete koek want "wij hadden dat niet met onze Eiffelland".
Maar toen het 2003 model voorbij kwam en we een leuke deal konden maken op een caravan die we eigenlijk wel heel mooi vonden hebben we het gewoon gedaan. En zonder spijt.

Wij hebben overigens nog geen enkele schroef vast hoeven te zetten ondanks dat wij al enkele keren naar Oost-Europa zijn geweest (Polen en Hongarije) waar de wegen niet altijd zachtzinnig met de caravan omspringen.

En de kleinigheden die we hadden bij aflevering:

- een watertankmeter die niet werkte (een pin verbogen en 't werkte)

- tv-antenne niet goed aangesloten (fout dealer, want alles was al vanaf fabriek goed aangesloten, dus hebben we alles wat de dealer heeft gedaan ongedaan gemaakt)

- de bestelde luifeltent ontbrak (werd nagestuurd)

- onenigheid met de dealer (opgelost door voortaan een andere dealer te gaan)


Gr. Daphne

Gerhard N

Bericht door Gerhard N » za 21 jan 2006 10:35

De kwaliteit van een caravan, Hobby of wat voor merk ook, valt of staat mede door de evt. kwaliteit van de dealer!
Een goede dealer levert een caravan af, die eerst goed is nagekeken.
Ik heb zo'n dealer en ik heb een Hobby 495 uit 2003. Echt nog geen enkel narigheidje gehad en heb al heel wat kilometertjes gereden, ben dus zeer tevreden :)

Gebruikersavatar
Anita.Pep
Berichten: 94
Lid geworden op: vr 6 mei 2005 12:06

Bericht door Anita.Pep » za 21 jan 2006 11:06

onenigheid met de dealer (opgelost door voortaan een andere dealer te gaan)

ging dat maar zo makkelijk
in de garantie periode kan dat dus niet
de garantie is bij de dealer waar je m koopt

hadden wij van te voren geweten hoe deze dealer in mekaar stak waren we wel dichter bij huis gebleven
want achteraf bleek dat dit fam. bedrijf als heel slecht te boek staat
als we ergens de naam water.......(zal de naam niet voluit noemen weet niet of dat mag)
lieten vallen maakte dat een heleboel tongen los
zo van een hele leuke verkoop maar na de aflevering ben je niet meer belangrijk

waarom een hobby?
hij is heel uitgebreid voor een heel redelijke prijs
en laten we eerlijk zijn het interieur is zeer mooi
wij hebben die met het franse bed
is een plaatje
en met een beetje beleid
is het ondanks de slechte start
toch een fijne caravan

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Bericht door Daphne » za 21 jan 2006 12:11

@anita.pep

Als er iets onder garantiewerk aan onze gemaakt moet worden dan zullen we toch naar dealer moeten die de caravan heeft afgeleverd :cry:
Gelukkig is er niets geweest waarvoor we naar die dealer terug hoefden. Nu is de caravan bijna 3 jaar oud dus is de garantie voorbij. Voor de verplichte vochtmeting kunnen we gewoon naar een andere Hobby-dealer. Als er schade door vocht is dan ruilen we de caravan wel in, maar teruggaan naar deze dealer, dat nooooooit meer. We gaan zelfs nooit meer naar de Hobby-beurs want die mensen hoef ik echt nooit meer te zien.

En wij zijn dus niet de enige die slechte ervaring heeft met deze dealer en als wij geweten hadden dat het daar zo ging waren we op de beurs wel met een andere dealer in zee gegaan. Maar ja de verhalen komen altijd pas los als het kwaad al geschied is.
Als ik op een camping een sticker van deze dealer op een caravan zie staan dan ga ik al over m'n nek. Bij ons zijn de stickers dezelfde dag nog verwijderd en ook van de nummerplaat is de naam van deze dealer verwijderd.
Ennuh Anita wij hebben blijkbaar bij dezelfde dealer gekocht en ik zou iedereen willen waarschuwen nooit in zee te gaan met dit bedrijf maar ja namen noemen mag nou eenmaal niet.

Gr. Daphne

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”