Ervaring nieuwe Fendt

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18953
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Hobby Linka » vr 24 aug 2018 14:21

Fam de Goeij schreef:
vr 24 aug 2018 12:07
RE.gif

Ik dacht het hiervoor al afgesloten te hebben ................ whistle.gif

Ok jij (weer) het laatste woord ! thumbup.gif
Wat flauw deze opmerking. Ik ga er vanuit dat het allemaal goed bedoeld is. En ondanks dat jullie het inmiddels hebben afgesloten heb ik ook nog iets om in overweging te nemen.

Jullie hebben toch (weer) een nieuwe caravan? Bedenk wel dat als jullie in de toekomst weer besluiten om iets nieuws aan te schaffen, de inruilwaarde van de caravan lager zal zijn met een wasbakje die met een paar schroeven vast zit.

Ik zou alles laten herstellen en de kosten die ik daarvoor zelf moet betalen bij de caravan verzekering declareren. Je betaald niet voor niets premie.

Succes met de overweging.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Micky » vr 24 aug 2018 16:34

Fam de Goeij schreef:
vr 24 aug 2018 12:07
RE.gif

Ik dacht het hiervoor al afgesloten te hebben ................ whistle.gif

Ok jij (weer) het laatste woord ! thumbup.gif
lastig om iets te lezen wat je liever niet leest, dat begrijp ik.. je wilt blijkbaar alleen maar reacties die in jouw straatje passen, genoegdoening, je moet wel realistisch blijven knipoog.gif
Maar goed, je stelt MIJ (je schreef; JIJ) een vraag, dus vandaar dat ik antwoord geef, je kun niet een vraag stellen en dan geen antwoord willen horen..
Fam de Goeij schreef:
vr 24 aug 2018 07:16
maar als er iets kapot gegaan was aan het bed en je mocht zelf niet een noodreperatie uitvoeren was JIJ dan op de grond gaan slapen ? weenie.gif Neen dus want je koopt niet voor niets een vast bed caravan en zo heb ik een wagen met wasgelegenheid gekocht!
Volgens mij heb je goede adviezen gekregen, daar gaat het toch om? aflower.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door RichTrip » vr 24 aug 2018 21:42

Ik geef de dealer groot gelijk inzake het bakje. Je hebt een nieuw blad en een nieuw bakje. Ze zijn alleen niet goed met elkaar verbonden door te weinig of verkeerde kit.
Maar er is niets defect of kapot. Als de noodoplossing er uit bestaat om iets wat heel is te vernielen, dan is er natuurlijk nooit iets van garantie te claimen.
Ik had wel een paar nachtjes geslapen voordat ik zo'n noodoplossing zou toepassen. Zou het zelfs niet overwegen bij mijn oude Kip.
Heb mijn wasbakje zelf vervangen omdat het gescheurd was. Het oude bakje zat na 13 jaar zo vastgekit, dat het een hele kluif is geworden om het bakje überhaupt te kunnen vervangen. Het kan dus wel zonder schroeven. Zit nu nog steeds vast na een paar dagen van 37/38 graden binnen in de caravan.....
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Isard
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 24 jul 2016 20:59

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Isard » zo 26 aug 2018 12:37

Je zou ook kunnen opmerken dat de dealer kinderachtig is om jouw met een probleem op te zadelen en dan te zeiken over 130 euro.
Beetje bedrijf had sorry gezegd jou met ellende op te zadelen in je vakantie en die peanuts aan kosten op zich genomen. scratch.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Micky » zo 26 aug 2018 12:53

RE.gif

waarom als ik vragen mag? de dealer heeft dit toch niet veroorzaakt, de fabriek heeft dat gedaan, juist daarom heeft een consument recht op garantie en daar zijn regels voor..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Jan van Vijven » zo 26 aug 2018 13:11

@Isard,

Gaten boren als noodoplossing en dus de dealer met extra onkosten van € 130 opzadelen is niet logisch!

Btw: de klant “zeikt” over die onterechte € 130 die dealer wil gewoon eerlijk zaken doen en aan het eind van de dag iets verdient hebben!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36135
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Chris » zo 26 aug 2018 13:13

Ho nou maar...
Ze wilden er over stoppen en een punt achter zetten.
Adviezen, goed of niet... punt..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Fam de Goeij
Berichten: 424
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Fam de Goeij » do 25 okt 2018 16:04

Zo morgen kan ik de caravan ophalen met nieuw aanrechtblad!
Breng hem direct naar de stalling en volgend voorjaar er weer lekker van genieten ! thumbup.gif

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18953
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Hobby Linka » do 25 okt 2018 19:02

thumbup.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36135
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door Chris » do 25 okt 2018 19:17

Fijn dat er een nieuw blad gemonteerd is.
Het is toch geen prettig idee dat het blad al "fout" is in een nieuwe caravan.... toch?
Nu dik voormekaar... thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

fendtjeplatin
Berichten: 592
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Ervaring nieuwe Fendt

Bericht door fendtjeplatin » vr 26 okt 2018 10:46

Wees blij in Nederland met jullie vlotte goedkope verzekering voor de sleurhut.
Als ge gaat vergelijken met Belgische verzekeringen alvast al eerst eigen kost 250 € ( is een normaal iets)
Dan wat dealers betreft die Bovag beurt op en top in orde ( gasslang te oud , wordt vervangen bij beurt)

Nu in Belgie hebben we de keuring , daar mag en moet men alle 2 jaar langs mits betalen.
Wat controleren ze , of de banden het zelfde profiel hebben , de remmen en lichten werken en dat is het.
Een gasslang van 15 jaar oud al 10 jaar vervallen allemaal geen probleem voor de keuring en de Belgische dealers.

Garantie problemen is gegarandeerd miserie ( precies of ze hebben er nog nooit van gehoord) garantie wie vraagt daar nu om.
U bent steeds de enige Belg die dit steeds steevast voor heeft.
Al die andere hebben dit nog nooit voorgehad.
En na 40 jaar in de caravan wereld weet ik goed het verschil tussen een Belgische en Nederlandse dealer.
Loopt alles steeds even vlot nee natuurlijk niet , maar het eind resultaat is steeds alles opgelost en in orde.
In Belgie wat tape of lapmiddel noemen ze garantie herstelling.
Dus Chapeau voor mijn Dealer in de buurt van Rotterdam.
En zeer zeker zijn er ook die niet tevreden zijn.
Maar ja het laatste centje uit de geldbuidel lukt niet altijd hoor.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Plaats reactie

Terug naar “Fendt”