2018 wowww

Gesloten
petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

2018 wowww

Bericht door petronella » zo 20 aug 2017 15:30

Gisteren bij de dealer in de nieuwe Fendt bianco kunnen zitten haphop.gif .wat is hij mooi! Ik ben verliefd op de bekleding en de gordijnen. Nog even en dan krijgen we de Dordt open, ik kan niet wachten wat er nog meer voor moois te zien is!
Hoorde wel dat erin de 465 met 2 losse bedden nu ook een losse tafel komt ipv de fafel aan de muur.
Als de banken nu zo lang zijn dat we lekker met de beentjes op de bank kunnen zitten tijdens het tv kijken......... dan vrees ik dat onze nieuwe mover niet lang onder onze huidige caravan zal zitten knipoog.gif

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: 2018 wowww

Bericht door Fam de Goeij » zo 20 aug 2017 16:33

RE.gif

Ja ik vind Fendt ook erg mooi! aflower.gif thumbup.gif
Maar de caravans worden 20 tot 30 kg zwaarder en dat is best veel !
Zeker voor de 390 en 445 modellen . zucht.gif

Als er dan ook nog een auto voor moet die bv maar 1400 kg mag trekken (zoals bv de onze)
dan blijft er maar weinig voor bij lading over !
Dat geldt natuurlijk ook voor auto,s die 1500 kg wel mogen trekken .....daar gaat ook 20 a 30 kg van het bij te laden gewicht af en dat is veel.

Alles is te zien op de Duitse Site van Fendt ,die geeft al de brochure 2018 uit met alle gegevens !

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: 2018 wowww

Bericht door Kingpin1966 » zo 20 aug 2017 16:42

RE.gif
Het karige laadvermogen bij sommige Fendt modellen is mij idd. ook al opgevallen.
En een asverzwaring bied ook weinig soelaas als je trekpaard al aan zijn max zit.
Komt natuurlijk mede door de standaard uitrusting van de caravan.
Een Slimtower koelkast bijv. legt behoorlijk wat meer gewicht in de schaal dan de koelkasten van 5 jaar terug .
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: 2018 wowww

Bericht door Ab » zo 20 aug 2017 16:51

Meer in de auto +minder in de caravan. Kogeldruk 20 kg hoger. Komt ook bij de auto op.
Probleem opgelost.. blij.gif
En meteen een beter rijdende combinatie.
Dat een Fendt wat zwaarder is komt omdat degelijkheid nu eenmaal niet uit plastic te maken is. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: 2018 wowww

Bericht door Fam de Goeij » zo 20 aug 2017 16:52

RE.gif

Ja dat bedoelde ik ook ! Stel onze caravan gaat total los op de hagelschade ,dan is die nu niet meer verkrijgbaar in de mooie excellent uitvoering .
Dan moet ik of naar Fendt 445 TFB of naar Hobby 460 Ufe net als jij hebt.....
Dat zou de Dacia mits we met beleid rijden nog veilig kunnen trekken !

De Hobby 455 UF de luxe vind ik lelijk ,vooral het hout fineer een lelijke bleke kleur!
We vielen de vorige keer direct voor het donkere hout met de witte panelen . en de mooie roodachtige bekleding .
Toen moesten we ook al wisselen omdat Hobby bij de 400 Sf smaller was gaan bouwen en met lelijke bekleding.

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: 2018 wowww

Bericht door Fam de Goeij » zo 20 aug 2017 18:07

RE.gif

Mijn reactie was op kingpin 1966.....

Maar Ab was weer eerder ....dan ik mijn berichtje plaatste.

Ab kogeldruk verhogen gaat soms niet samen met minder in de caravan duwen ......
Bij de Hobby 455 Uf was de kogeldruk al laag en lag een tankje water (20 liter )in de dissel
om op de juiste kogeldruk te komen . Onder het bed voorin lagen tafel 2 luxe stoelen ,2 kleine stoelen ,
droogrek ,alle wielrenkleding met schoenen helm etc en ook 2 kratten met 4 lange en 4 korte spijkerbroeken .
Met andere woorden het lag propvol en toch weinig kogeldruk . En ja achterin lag bijna niets en koelkast die op de as zit half gevuld.

Stel ik koop een Fendt 445 en kogeldruk is standaard ook laag ,en ik kan weinig in de caravan bijladen ,hoe krijg ik kogeldruk dan flink omhoog/
Nu zal t bij Fendt wel mee vallen daar kan het reservewiel ook in de disselbak en is de kogeldruk dan zeker hoger.


Maar kogeldruk verhogrn met heel weinig in de caravan lijkt me dus niet altijd een gemakkelijke opgave!

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: 2018 wowww

Bericht door Ab » zo 20 aug 2017 18:38

Jawel hoor.
De kogeldruk is leeg al zodanig dat je er goed mee kan rijden.
Fendt plaatst de as wat meer naar achter dan de meeste andere caravans.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: 2018 wowww

Bericht door erichendri » zo 20 aug 2017 18:54

Ik zou de voortent met de stokken voorin leggen , dat weegt meer dan wat je er nu in legt.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: 2018 wowww

Bericht door petronella » zo 20 aug 2017 21:02

20 tot 30 kg zwaarder.... wat is er dan bij gekomen veranderd? Bij bv de 445 tfb? Wij hebben geen enkel probleem met de belading. Zelfs toen we hem leeg gingen halen bij de dealer lag hij als een huis achter de auto! Natuurlijk zijn wij nu met zijn tweetjes dus de tijd dat we met een overvolle caravan reden is verledentijd.
Inplaats daarvan natuurlijk wel weer een mover en een dakluifel en torino boogluifel.
Als we de isabella meenemen gaat die in de auto, maar dat is alleen in het voor of najaar als we langer staan.Zelfs dan hebben we de tapijtloperset erin!

De enige reden waarom wij tzt zouden gaan overstappen is, twee losse bedden. Voor mijn gevoel zijn de kastjes beter bereikbaar.
Onze caravan bevalt verder uitstekend, oke het zitcomfort zou beter kunnen maar dat heb ik opgelost dmv wat andere kussens.

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: 2018 wowww

Bericht door Fam de Goeij » zo 20 aug 2017 21:24

RE.gif
Bij Fendt caravans van 2018 is de achterkant veranderd . Er zit een andere bumperpartij aan en de achterkant schijnt nu ,met dezelfde
materialen en op dezelfde constructie bouwwijze gemaakt te zijn als de voorzijde.

Misschien verklaart dit met andere mogelijke, niet vermelde verbeteringen de gewicht toename? scratch.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: 2018 wowww

Bericht door Jan van Vijven » ma 21 aug 2017 08:12

@ De Goeij,
Uit ervaring kan ik je melden dat een Fendt standaard meer kogeldruk heeft, die twintig liter water kun je thuis laten. Is dat extra gewicht weer te verwaarlozen.


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: 2018 wowww

Bericht door karelV » ma 21 aug 2017 08:43

Fam de Goeij schreef:RE.gif

Ja dat bedoelde ik ook ! Stel onze caravan gaat total los op de hagelschade ,dan is die nu niet meer verkrijgbaar in de mooie excellent uitvoering .

De Hobby 455 UF de luxe vind ik lelijk ,vooral het hout fineer een lelijke bleke kleur!

De (nieuwe) kleurstelling is bij de De Luxe 2018 een stuk verbeterd vinden wij in vergelijking met voorgaande jaren toen vonden wij het ook niet mooi en is dus ook nog te verkrijgen in de 455 UF.
Doe er je voordeel mee en ga eens kijken. Misschien bij Dordrecht Open knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: 2018 wowww

Bericht door petronella » di 5 sep 2017 18:18

Lekker op camping Liederholt, zie ik opeens een bekende van het forum knipoog.gif , hoe leuk is dat! Na even te hebben gekletst me toch over laten halen om de beurs in Dordrecht te gaan bezoeken.
Even lekker genieten van al dat moois, alhoewel de tendenza mij niet zo kan bekoren....
Onze speciale aandacht ging naar de bianco 515 en de bianco 465 met losse tafel. Wat zijn ze mooi!!
Maar toch nog maar even doorsparen.
Geen spijt dat we iets eerder van de camping zijn vertrokken om daar even te gaan kijken.
Wel vreemd dat " de jongens" van Isabella al naar huis waren! Wel de folder, geen prijslijst boos.gif
Jammer, want wij zijn oprecht geinteresseerd in de nieuwe blauwe ambassador insignia.
Wie is er al geweest en wat vonden jullie van de nieuwe Fendt?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: 2018 wowww

Bericht door PD » di 5 sep 2017 19:54

petronella schreef:Wie is er al geweest en wat vonden jullie van de nieuwe Fendt?
Wij hebben in Düsseldorf de Fendt's bekeken: de Brillant 700 voor 2018 vinden we helaas over-the-top met ook een zeer onpraktische keuken en het is jammer dat van dit model de 650 TF uit de reeks is gehaald.

Voor wat betreft de gewone Fendt's vinden we de nieuwe kont echt een heel grote verbetering thumbup.gif
Interieur (relatief lichte houtprint en bekleding) en exterieur (grove hamerslag) moet je smaak zijn; ik vind de Fendt vanaf modeljaar 2017 (donkere striping) zeker een aantrekkelijke caravan voor een breed maar vooral ouder publiek.

Ik heb het idee dat Fendt zich bewust op het seniorenpubliek richt want de wat grotere maten vanaf ca. 515 kun je bijna uitsluitend met enkele bedden krijgen, enige uitzondering is de 560 SRF Opal met een frans bed. Zelfs in de gewone tandems zijn geen 2-persoons bedden beschikbaar :(

Wij hebben bewust weer voor een Premium gekozen maar ik sluit een Fendt in de toekomst voor ons zeker niet uit maar dan moeten we wel toe zijn aan de seniorenindeling met enkele bedden (in de periode 2010-2013 hebben we een 540 UL met enkele bedden gehad, dus ervaring hebben we ermee..).
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: 2018 wowww

Bericht door Ab » wo 6 sep 2017 13:45

Alle 2018 modellen konden ons niet echt over de streep trekken.
Wij hebben niets gezien waar we echt enthousiast over werden om onze huidige Fendt voor in te ruilen.
Zowel niet bij Fendt als bij Hobby.
Al dat hoogglans interieur vinden we niet echt mooi.
Hier en daar wat missers gezien..
O.a. bij de Brillant 700.
De stopcontacten in de keuken zijn niet bruikbaar..
Dat zal echter bij de productie wel aangepast worden mag ik hopen..
Voor 57K (kaal) mag je dat toch wel verlangen denk ik.
Er zit wel een hele mooie koelkast in..
Dubbeldeurs...van vloer naar dak bijna.
Vlgs mij zijn er 2 slimtowers tegen elkaar gebouwd.
Maar mooi?
Niet echt onze smaak.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gesloten

Terug naar “Fendt”