De nieuw Eriba nova Trend of ambiece wie heeft hem gezien in dusseldorf

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cdebruin
Berichten: 414
Lid geworden op: do 7 aug 2014 22:26
Locatie: Delftgauw

De nieuw Eriba nova Trend of ambiece wie heeft hem gezien in dusseldorf

Bericht door Cdebruin » do 26 sep 2019 21:37

Wie heeft de nieuwe nova trend of ambiece gezien in Düsseldorf
Ben erg benieuwd wat de bevindingen zijn , zat zelf in Spanje dus kon hem niet aanschouwen
De pual bouw is verleden tijd en is geheel anders gebouwd en het interieur is totaal anders geworden
Wat zijn de bevindingen ,
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: De nieuw Eriba nova Tend of ambiece wie heeft hem gezien in dusseldorf

Bericht door Conradi » do 26 sep 2019 21:50

Ik heb er hier al eerder over geschreven in het topic over de beurs. De nieuwe is me ronduit tegengevallen. De Nova was voor mij toch altijd dé referentie voor kwaliteit. Nu vind ik het een middel-of-the-road caravan geworden waarbij krampachtig gedaan wordt om 'm op de oude PUAL Nova te laten lijken. Op de beurs stonden er een stuk op vijf, maar en hadden allemaal wat dingetjes. Kit dat onder het rubber rond de ramen kwam, scheef zittende greepjes, loszittende PUAL-lijst (het moet immers op de oude lijken) en meer van dat soort zaken. Natuurlijk het zijn allemaal pre-productie wagens, maar toch. Nog nooit bij een Nova gezien.

Dan het interieur. Smaken verschillen maar ik vond het vele wit tè steriel maar vooral goedkoop ogen. Gewoon niet mijn ding.

De Nova S is overigens helemaal verdwenen.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Re di Coppi
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: De nieuw Eriba nova Trend of ambiece wie heeft hem gezien in dusseldorf

Bericht door Re di Coppi » vr 27 sep 2019 07:49

RE.gif

Ik heb het niet in detail bekeken maar het viel mij wel op dat het er allemaal anders uitziet. En dat interieur, ......mijn smaak ook niet.
V60, Fendt Saphir 510 TFK

workel

Re: De nieuw Eriba nova Trend of ambiece wie heeft hem gezien in dusseldorf

Bericht door workel » vr 27 sep 2019 09:07

RE.gif

Ook ik ben bij Eriba wezen kijken in Dusseldorf, niet mijn smaak en niet mijn caravan. Verder niet naar details gekeken e.d.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: De nieuw Eriba nova Trend of ambiece wie heeft hem gezien in dusseldorf

Bericht door Daphne » vr 27 sep 2019 11:22

Hij staat bij de dealer in Rosmalen dus kun je zelf ook gaan kijken. knipoog.gif

Persoonlijk vind ik het jammer dat ze van de PUAL wanden zijn afgestapt. Het gaf de Eriba meer exclusiviteit en was onderscheidend. Nu gaan ze met de meute mee.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1719
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: De nieuw Eriba nova Trend of ambiece wie heeft hem gezien in dusseldorf

Bericht door witjesm » vr 27 sep 2019 11:31

RE.gif Eens, wij waren ons een beetje aan het orienteren voor een andere maar dat staat inmiddels helemaal in de ijskast :(
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: De nieuw Eriba nova Trend of ambiece wie heeft hem gezien in dusseldorf

Bericht door Scout15 » vr 27 sep 2019 12:00

Grappig(of eigenlijk niet :( ). Na de hagelschade ben ik mij aan het orienteren geweest wat ons eventueel zou bevallen als we een andere caravan aan zouden schaffen. De weg welke Eriba is ingeslagen met de nieuwe modellen past niet bij hetgeen waarop wij eerder onze keuze voor dit merk hebben gebaseerd.. Buiten- en binnenkant kunnen ons niet bekoren bij de nieuwe modellen.

Mijn voorkeur zou nu, bij aankoop van een andere caravan, de ADRIA Alpina zijn.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
Cdebruin
Berichten: 414
Lid geworden op: do 7 aug 2014 22:26
Locatie: Delftgauw

Re: De nieuw Eriba nova Trend of ambiece wie heeft hem gezien in dusseldorf

Bericht door Cdebruin » vr 27 sep 2019 12:11

Hoor nog weinig positieve reacties , KABE is dan zeker een goeie plaatsvervanger
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1719
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: De nieuw Eriba nova Trend of ambiece wie heeft hem gezien in dusseldorf

Bericht door witjesm » vr 27 sep 2019 12:55

RE.gif Mijn enige alternatief is een Polar 590 Customized maar wil niet baar 2.50 breed zucht.gif
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

BertJan
Berichten: 2697
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: De nieuw Eriba nova Trend of ambiece wie heeft hem gezien in dusseldorf

Bericht door BertJan » vr 27 sep 2019 20:32

als ik de fabrikant was geweest had ik misschien 1 caravan die wel af was laten zien op dusseldorf, want hoe het in elkaar zat (of juist niet) was niet echt reclame voor dit merk.

Gebruikersavatar
Cdebruin
Berichten: 414
Lid geworden op: do 7 aug 2014 22:26
Locatie: Delftgauw

Re: De nieuw Eriba nova Trend of ambiece wie heeft hem gezien in dusseldorf

Bericht door Cdebruin » vr 27 sep 2019 21:07

Weet niet hoe ik dat dan moet zien de prijs is nagenoeg onveranderd gebleven , beetje compleet zit je rond de 35 tot 37 mile
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: De nieuw Eriba nova Trend of ambiece wie heeft hem gezien in dusseldorf

Bericht door Conradi » vr 27 sep 2019 21:13

RE.gif
Ik denk dat BertJan het wel goed omschrijft. Ze lieten steken vallen. Van de andere kant is 't mischen wel eerlijk wat je krijgt :wink:
Maar, ga bv een dagje naar Witoma of zo en maak je eigen oordeel op.

KABE is natuurlijk een prachtige caravan - stonden er ook een paar in Düsseldorf - maar dat gaat al heel snel dik in de 40K en hoger. Hoe duurder, hoe kritischer je mag zijn, vind ik. De KABE is fantastisch afgewerkt, maar het materiaal en kleurgebruik is niet mijn ding. Ik kom graag en veel in Zweden, en hou erg van Zweeds design. Maar dat heeft een KABE juist niet.
De Adria Alpina is ook een mooie caravan - ook al snel 35K - ziet er goed uit, maar is afgewerkt als mijn Adria. Netjes en degelijk, maar niet zo verfijnd zoals KABE of de (duurdere) Tabberts.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”