aanschaf

Plaats reactie
François
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 6 mei 2019 22:13

aanschaf

Bericht door François » di 7 mei 2019 09:04

Goedemorgen....

Na een periode een prachtige b&b te hebben gehad in Italie ( Le Marche) nu neergestreken in Frankrijk ( Dordogne) en willen we onze favoriete vakantieinvulling weer gestalte geven......Kamperen! Helaas moesten wij onze caravan toendertijd verkopen, we hadden een BIOD 4 L,en waren verliefd op deze caravan. Onze smaak is beperkt het moest een Eriba of een Biod zijn. Nu is een caravan invoeren vanuit NL naar Frankrijk nogal errrrg omslachtig dus willen we hier een caravan aanschaffen en hebben ons oog laten vallen op een Eriba Troll uit 1994. En daar komt eindelijk onze vraag....waar moet je specifiek op letten bij de aanschaf bij deze caravan ( er staat geen type bij helaas maar hij is 551cm lang).
Ingrid en François
Bijlagen
loisir_eriba-troll_6643465.jpg
loisir_eriba-troll_6643463.jpg
loisir_eriba-troll_6643462.jpg

Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Re: aanschaf

Bericht door Jacques Bakker » di 7 mei 2019 10:37

Er zijn veel dingen waar je op moet letten. Vooral vocht kan een grote boosdoener zijn. Als de caravan muf ruikt geeft aan dat vocht meestal hiervan de boosdoener is. Zelf ben ik niet technisch, maar mocht je deze caravan willen aanschaffen, dan zou ik gezien de leeftijd van de caravan deze aanbieden bij een Eriba dealer voor een bovag controle. Kosten ongeveer €200,- maar dan weet je ook wat je koopt.
Een Eriba troll is een fijne caravan om mee te trekken.
Succes met je zoektocht.
Knaus Vansation TI

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: aanschaf

Bericht door Philmar » di 7 mei 2019 10:50

Toen wij onze Eriba Triton (2000) kochten in jan. 2017 hadt hij net een Bovag keuring gekregen. Alles was ok. Het is een leuke caravan en achter de auto is hij rustig. Alleen op de camping laat hij zijn ware aard gelden, hij heeft het gemunt op je hoofd. Bij het in en uitstappen moet je nederig je hoofd buigen anders heb je iets om over te wrijven en te vloeken.
Succes.

Philmar

François
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 6 mei 2019 22:13

Re: aanschaf

Bericht door François » di 7 mei 2019 11:13

Dank je Jacques thumbup.gif ....ze zullen een Bovag keuring hier niet hebben in Frankrijk vrees ik.......en dat hoofd stoten ken ik wel helaas Philmar...

Gebruikersavatar
stoney33
Berichten: 647
Lid geworden op: do 5 jul 2018 21:33
Locatie: 072

Re: aanschaf

Bericht door stoney33 » di 7 mei 2019 11:59

Kijk vooral ook onder de caravan naar de balken, de bodemplaat en de stabilisatie steunen.
Let op vochtvlekken bij de binnenwanden en plafond. Welke datum staat op de gasslang?
Is hij recent gekeurd? Wanneer was het laatste onderhoud? Hoe oud zijn de banden? Is er ooit schade geweest? Is er in gerookt?
Enz enz
Vooral ook je eigen 1e indruk zegt ook al veel

Groet, Rob

Toyota FJ Cruiser en Eriba troll 530

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”