vloerbedekking Triton vervangen

Plaats reactie
bartch
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 26 dec 2018 09:07

vloerbedekking Triton vervangen

Bericht door bartch » vr 3 mei 2019 20:35

De vloer van onze Triton uit 1986 kan wel een opknapbeurt gebruiken. Weet iemand of het eenvoudig is om het oude zeil te vervangen en er een nieuwe in te leggen? Het zeil zit verlijmd..misschien is het makkelijker om er iets nieuws op te lijmen?
Bovendien zit er een deuk in een deel van de vloer, ter hoogte van een van de tafelpootjes. Die deuk wil ik dan meteen wegwerken.
Graag advies, en bij voorbaat veel dank!

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: vloerbedekking Triton vervangen

Bericht door Niels83 » vr 3 mei 2019 20:37

loopt de vloerbedekking onder de banken door?

die deuk zal ingeveerd zeil zijn dat kun je opvullen maar komt weer terug.

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: vloerbedekking Triton vervangen

Bericht door Den Adriaan » vr 3 mei 2019 22:01

Denk eens aan tapijttegels.
Deze zijn makkelijk aan te brengen en lekker warm aan de voeten.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: vloerbedekking Triton vervangen

Bericht door Micky » zo 5 mei 2019 21:29

Ik zou een mal maken van behangpapier dan een stukje vloerbedekking op de kop tikken en dit op maat snijden, heerlijk warme voeten sluit mooi aan bij de kanten, hoef je niet te verlijmen en gaat heel lang mee.. thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: vloerbedekking Triton vervangen

Bericht door dieseltijger » zo 5 mei 2019 21:37

Volgens mij is het moeilijk om vloerbedekking zodanig te leggen dat het precies aansluit. Banken hebben hoekjes, enz enz.

Is het een idee om tapijt met een jute rug te nemen, en het te laten festonneren: je ziet dan heel duidelijk dat het een vloerbedekking is die naderhand is aangebracht, maar wel prachtig afgewerkt - en het ziet er volgens mij strak uit.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: vloerbedekking Triton vervangen

Bericht door Micky » zo 5 mei 2019 21:41

RE.gif

Nee joh, zoals ik omschreven heb sluit het naadfijn aan ook in de kleine hoekjes, ligt al bijna 10 jaar bij ons, soms haal ik het eruit en reinig ik het op straat met de tapijtreiniger en shampoo thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Anoniem

Re: vloerbedekking Triton vervangen

Bericht door Anoniem » zo 5 mei 2019 22:26

Wij willen ook graag een tapijt op de vloeren de Familia 310. Welke soort onderkant voor een tapijt kun je het beste nemen? Een rug van (synthetisch) rubber, latex of een soort van jutte?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: vloerbedekking Triton vervangen

Bericht door Micky » zo 5 mei 2019 22:30

RE.gif

Wij hebben "jutte" achtig dat is later nog mooi schoon te maken thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: vloerbedekking Triton vervangen

Bericht door dieseltijger » zo 5 mei 2019 22:46

Ik zou jute nemen om twee redenen: Het is organisch materiaal, zonder weekmakers. Weekmakers kunnen reageren met jouw vinyl en vlekken veroorzaken. Verder: een foam laag kan brokkelig worden. Als je het dus periodiek uit de caravan wil halen om ingelopen zand e.d. te verwijderen, gaat dit troep opleveren.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Anoniem

Re: vloerbedekking Triton vervangen

Bericht door Anoniem » ma 6 mei 2019 08:28

Ook wij hebben twijfels over weekmakers in de synthetische rubberen rug van het goedkoop stukje vloerbedekking in onze caravan. Wanneer er water op komt plakt het aan de vloer. Wij gaan vandaag nog kijken naar vloerbedekking met een andere rug, zoals bijvoorbeeld jute. In eerste instantie hadden we een loper van katoen op de vloer liggen maar dat voelt koud aan en kan vocht opnemen.

Om tijdens de rit het verschuiven van spullen te voorkomen ligt er op de vloer, onder het vaste bed en zitbanken, al ruim twee jaar, zonder problemen, anti-slip (wafel)ondertapijt. Hier zitten gegarandeerd ook weekmakers in. Om narigheid te voorkomen wordt dit binnenkort ook vervangen door anti-slip ondertapijt dat is gemaakt van 100% synthetisch polyester vlies met acryl impregnatie zonder weekmakers of andere schadelijke stoffen (gelezen op internet).

Ben triton
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 20 mei 2018 14:02

Re: vloerbedekking Triton vervangen

Bericht door Ben triton » ma 6 mei 2019 10:29

In onze Triton ligt ook nieuwe vloer. Dikke plastieken vloerbekleding ( kan niet op de naam komen) met tegelmotiefje. Het loopt niet door onder de banken waar daar ligt de oude kurkvloer ng in. Je moet alleen opletten dat de deurtjes genoeg marge hebben bij het openen, onze grote kast schuurt een beetje.
IMG-20180511-WA0013.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 Toyota hilux - 1988 eriba triton bs

bartch
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 26 dec 2018 09:07

Re: vloerbedekking Triton vervangen

Bericht door bartch » ma 6 mei 2019 22:54

Maar ja, dat extra gewicht. Een nieuwe vloer over je bestaande heen leggen is zo 8 a 9 kg extra gewicht..vandaar dat ik liever de oude vloer eerst verwijder..ik mag in onze oude Triton maar 130kg belading hebben..

Anoniem

Re: vloerbedekking Triton vervangen

Bericht door Anoniem » ma 6 mei 2019 22:57

Ben, het ziet er prachtig uit. Zelf gedaan?

Ben triton
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 20 mei 2018 14:02

Re: vloerbedekking Triton vervangen

Bericht door Ben triton » ma 6 mei 2019 23:48

bartch schreef:Maar ja, dat extra gewicht. Een nieuwe vloer over je bestaande heen leggen is zo 8 a 9 kg extra gewicht..vandaar dat ik liever de oude vloer eerst verwijder..ik mag in onze oude Triton maar 130kg belading hebben..
Ik ken het probleem, de onze is terug gezet naar max 750 kg dus wij reizen ook quasi leeg...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 Toyota hilux - 1988 eriba triton bs

Ben triton
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 20 mei 2018 14:02

Re: vloerbedekking Triton vervangen

Bericht door Ben triton » ma 6 mei 2019 23:49

Charlie schreef:Ben, het ziet er prachtig uit. Zelf gedaan?
Nee, zoiets was wel de bedoeling maar toen vrouwlief de caravan binnenstapte zag ik twee glinsterende oogjes en de rest is geschiedenis. Als je meer foto’s wil moet je maar iets laten weten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 Toyota hilux - 1988 eriba triton bs

Anoniem

Re: vloerbedekking Triton vervangen

Bericht door Anoniem » di 7 mei 2019 22:23

“Jongens” bedankt voor jullie informatie over ondertapijt en onderkant van de vloerbedekking.
Inmiddels hebben wij een loper van katoen gekocht die precies past in de lengte van de caravan. Het ziet er nu weer mooi en verzorgd uit en lopen geen risico voor het verkleven met de vinyl vloer.
Om schade door de weekmakers in de huidige anti-slip wafelvormig ondertapijt voor te zijn gaan wij morgen deze onder het bed, banken en bovenkastjes vervangen door de anti-slip mat van Kwantum. Dit is een ondertapijt van polyester met acryl coating, zonder weekmakers voor een schappelijk bedrag van €18,- voor 160 x 230 cm.

Kaja2018
Berichten: 54
Lid geworden op: do 12 apr 2018 11:17

Re: vloerbedekking Triton vervangen

Bericht door Kaja2018 » do 13 jun 2019 14:20

Een late reactie, maar misschien nog bruikbaar voor volgende lezers. In onze oude Eriba gebruikten we eenvoudige katoenen geweven kleden van Ikea, voor onze nieuwe caravan hebben we ronde wollen kleedjes van Leen Bakker (10 euro) aangeschaft. De katoenen kleden vond ik praktischer, de wollen kleedjes zijn lekker warm. Maar beide soorten zijn een goedkope, handige oplossing: elke dag 's avonds even uitkloppen en na de vakantie even soppen.
NB Ben Triton, wat een mooi interieur van jouw Triton!

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”