Tafel voor buiten aan rail eriba

Plaats reactie
EdwinD
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 13 aug 2018 13:24

Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door EdwinD » za 18 aug 2018 19:24

Bij de eriba touring kan jeje binnentafel in de rail buiten bevestigen.
Mijn vraag is of jullie dat in de praktijk ook doen?
En
Kan je zo’n buitentafel voor die rail ook zelfmaken, dan hoef je die binnentafel er niet uit te halen? (Ervaring mee?)
Eriba Touring Troll 530 FY 2012 thumbup.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door Nimma » za 18 aug 2018 23:01

Heb het dit jaar eens geprobeerd, gaat goed, alleen niet op vakantie, de grote gaat nooit mee, de kleine is iets te klein.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

PopupPaul
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 29 aug 2016 21:27

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door PopupPaul » zo 19 aug 2018 15:15

@edwin, de binnentafel buiten zetten vond ik lastig en we zouden de aflegruimte binnen ook missen.

Ik heb zelf een oplossing gemaakt van een plaat triplex en latjes. Ik heb een plastic strip (bouwmarkt) op een latje gelijmd en geschroefd. Hier mee past die mooi in het standaard profiel. Zie foto 3.

De poot is een driedelige telescoop buis zodat ik de hoogte kan varieren als het wiel op een leveller staat. De bovenkant van de stok valt tussen drie latjes om wegschuiven te voorkomen. Een touwtje voorkomt dat bij per ongeluk omhoog stoten van het blad de poot eronder uit valt.

Een voor mij ideale lichtgewichte oplossing. Op de hoekpunten kan je geen zware zaken neerzetten ivm doorbuigen. En hou het koelkast rooster vrij. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk

Eriba Feeling 442 2022 (voorheen Touring Troll 550
Passie voor koken: Coleman 2-pits benzine brander en een Skotti Grill.

Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door Jacques Bakker » zo 19 aug 2018 15:34

Ik had (heb geen Touring meer) op marktplaats een caravantafel van een Eriba Troll op de kop getikt. Voordeel, erg licht in gewicht en past bij onze Troll onder het vaste bed.
Maar een caravandealer heeft wel vaak gebruikte caravantafels liggen. Maar het is ons prima bevallen, dus ik zou willen zeggen het is even zoeken naar de juiste tafel.
Succes.
Knaus Vansation TI

Gebruikersavatar
Christiaan60
Berichten: 11
Lid geworden op: di 7 nov 2017 18:22

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door Christiaan60 » wo 22 aug 2018 15:00

AfbeeldingVandaag bij de (helaas failliete) Vrijbuiter een tafelbladrail kunnen kopen voor het zelf maken van een buiten tafel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door graaf » do 23 aug 2018 01:07

Ideetje!?
Verleden jaar een acculader van de electrische fiets op het tafelblad gevallen. Gaf een driehoekig deukje in het formica. Dacht het zelf met 2 componenten pasta netjes weer te herstellen maar m’n dealer zei. Nee hoor. Zit in je verzekering. Krijgt een nieuwe.
Dus ik heb een licht beschadigd blad liggen (zonder randprofiel of poot). Misschien interesse? (O ja, nieuwwaarde is €515,00 )
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

poorbeek
Berichten: 245
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door poorbeek » do 23 aug 2018 07:43

RE.gif

Heb je toevallig een foto van het blad?

Sent from my COL-L29 using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Daphne op do 23 aug 2018 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote voorgaand bericht verwijderd.
Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door Daphne » do 23 aug 2018 22:19

PopupPaul schreef:
zo 19 aug 2018 15:15
@edwin, de binnentafel buiten zetten vond ik lastig en we zouden de aflegruimte binnen ook missen.

Ik heb zelf een oplossing gemaakt van een plaat triplex en latjes. Ik heb een plastic strip (bouwmarkt) op een latje gelijmd en geschroefd. Hier mee past die mooi in het standaard profiel. Zie foto 3.

De poot is een driedelige telescoop buis zodat ik de hoogte kan varieren als het wiel op een leveller staat. De bovenkant van de stok valt tussen drie latjes om wegschuiven te voorkomen. Een touwtje voorkomt dat bij per ongeluk omhoog stoten van het blad de poot eronder uit valt.

Een voor mij ideale lichtgewichte oplossing. Op de hoekpunten kan je geen zware zaken neerzetten ivm doorbuigen. En hou het koelkast rooster vrij.
Op zich een mooie oplossing. Maar dan vraag ik me af of een losse tafel niet veel handiger is. Die kun je neerzetten waar je wil, eventueel ook tegen de caravan als dat belangrijk is. Als je de binnentafel niet voor dit doel gebruikt, is toch het effect van de dubbele functie en gewichtsbesparing verdwenen?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

EdwinD
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 13 aug 2018 13:24

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door EdwinD » vr 24 aug 2018 14:36

bedankt voor alle reacties en tips.

ik kwam ook nog tegen :
- een poot voor de tafel https://www.dewitschijndel.nl/fawo-klap ... bovenknik/
- en een wand rail https://www.dewitschijndel.nl/fawo-kunststof-tafelrail/

totaal 25 euro

samen met een stuk watervaste multiplex moet dat ook een extra tafel kunnen opleveren denk ik.
Eriba Touring Troll 530 FY 2012 thumbup.gif

Gebruikersavatar
Christiaan60
Berichten: 11
Lid geworden op: di 7 nov 2017 18:22

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door Christiaan60 » vr 24 aug 2018 14:41

Let op dat de tafelpoot niet in hoogte verstelbaar is. Er is ook een ander type wat wel in hoogte verstelbaar is.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

EdwinD
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 13 aug 2018 13:24

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door EdwinD » vr 24 aug 2018 16:07

klopt, inderdaad verkeerde link

https://www.dewitschijndel.nl/stla-alum ... bovenknik/

26 euro.
Eriba Touring Troll 530 FY 2012 thumbup.gif

Gebruikersavatar
Christiaan60
Berichten: 11
Lid geworden op: di 7 nov 2017 18:22

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door Christiaan60 » vr 24 aug 2018 16:35

Deze tafelpoot heb ik ook in gedachte en de wandrail is dezelfde die ik gekocht heb (en past in de rail van de Eriba).


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door graaf » vr 24 aug 2018 21:01

poorbeek schreef:
do 23 aug 2018 07:43
RE.gif

Heb je toevallig een foto van het blad?

Sent from my COL-L29 using Tapatalk
Ja. Die heb ik wel. Ook close-up van de minuscule beschadiging
Maar niet op deze telefoon. Ik zit in Slovenië nu. Misschien via een mail omweg via de server thuis. Laat maar weten of dat nodig is
Gr
Graaf
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

EdwinD
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 13 aug 2018 13:24

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door EdwinD » vr 14 sep 2018 10:43

Christiaan60 schreef:
vr 24 aug 2018 16:35
Deze tafelpoot heb ik ook in gedachte en de wandrail is dezelfde die ik gekocht heb (en past in de rail van de Eriba).


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik zie deze tafelpoot niet meer op hun site staan (vreemd)

Heeft iemand een tafelpoot verstelbaar en inklapbaar gezien online ?
Eriba Touring Troll 530 FY 2012 thumbup.gif

Gebruikersavatar
Christiaan60
Berichten: 11
Lid geworden op: di 7 nov 2017 18:22

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door Christiaan60 » vr 14 sep 2018 10:44

Vreemd. Ik heb er een 2 weken geleden besteld en na een paar dagen binnen gekregen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Christiaan60
Berichten: 11
Lid geworden op: di 7 nov 2017 18:22

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door Christiaan60 » vr 14 sep 2018 10:51

Afbeelding Kon ‘m op de site niet vinden. Via google lukte het wel. Hij is dus volgens mij nog wel te bestellen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PopupPaul
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 29 aug 2016 21:27

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door PopupPaul » za 15 sep 2018 15:17

Daphne schreef:
do 23 aug 2018 22:19
PopupPaul schreef:
zo 19 aug 2018 15:15
@edwin, de binnentafel buiten zetten vond ik lastig en we zouden de aflegruimte binnen ook missen.

Ik heb zelf een oplossing gemaakt van een plaat triplex en latjes. Ik heb een plastic strip (bouwmarkt) op een latje gelijmd en geschroefd. Hier mee past die mooi in het standaard profiel. Zie foto 3.

De poot is een driedelige telescoop buis zodat ik de hoogte kan varieren als het wiel op een leveller staat. De bovenkant van de stok valt tussen drie latjes om wegschuiven te voorkomen. Een touwtje voorkomt dat bij per ongeluk omhoog stoten van het blad de poot eronder uit valt.

Een voor mij ideale lichtgewichte oplossing. Op de hoekpunten kan je geen zware zaken neerzetten ivm doorbuigen. En hou het koelkast rooster vrij.
Op zich een mooie oplossing. Maar dan vraag ik me af of een losse tafel niet veel handiger is. Die kun je neerzetten waar je wil, eventueel ook tegen de caravan als dat belangrijk is. Als je de binnentafel niet voor dit doel gebruikt, is toch het effect van de dubbele functie en gewichtsbesparing verdwenen?
Hi Daphne,
Het tafeltje is inderdaad te klein om aan te eten, maar erg handig als afzetruimte. En het weegt bijna niets (dun triplex en een paar latjes). Een dubbelfunctie is niet aan mij besteed. Maar een beetje aflegruimte (ook binnen) wel. Het aanrechtblad is al zo klein in een Troll.
Ik heb nog een los houten tafeltje van 50 jaar oud om aan te eten als wij met zijn tweeën zijn.
Groet, Paul
Eriba Feeling 442 2022 (voorheen Touring Troll 550
Passie voor koken: Coleman 2-pits benzine brander en een Skotti Grill.

Gera
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 22:51

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door Gera » vr 21 sep 2018 14:03

Wij hebben een tweedehands blad gekocht bij caravanhandelaar. T is een soort triplex plaat, lekker licht. Even weer in de lak gezet. Hij had ook nog een rail. Die erop gezet. Telescoop poot besteld bij camperwinkel ergens in Groningen/Friesland maar De Wit in Schijndel heeft m geloof ik ook. Leuk plastic kleedje erop en klaar. De zware Eriba tafel laten we thuis en we gebruiken de tafel zowel binnen als buiten. Wel even opletten hoe breed je de tafel moet maken, hangt af van waar je deuringang zit.

Eribaatje
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 5 jun 2017 21:05
Locatie: Noorden Nederland

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door Eribaatje » za 22 sep 2018 09:38

Wij hadden dit jaar de tafel thuisgelaten,omdat als we m gebruiken we vaak zo staan dat de tafel erg hoog staat Itt onze stoelen. En daardoor buiten niet praktisch. Maar we hebben 2 dagen aan een stuk door regen gehad, en daardoor noodgedwongen binnen gezeten, en ja toen mistten we de tafel wel omdat ook de voortent niet mee was, alleen onze de waard luifel. Dan maar een paar kilo extra maar We laten m nooit meer thuis.
Eriba....de cultcaravan voor reislustige individualisten.

Gebruikersavatar
Hans met Troll
Berichten: 232
Lid geworden op: di 8 mei 2018 18:48
Locatie: Midden limburg

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door Hans met Troll » ma 22 okt 2018 15:44

ik vraag mij af waroom die tafel aan die caravan monteren?Wat ik ook in het geleden haat whistle.gif
en gewone 3 of 4pootstafel zet je daar neer war je het mooie vind,bij voorbeeld in de zon of schaduw of bij de buren........ whistle.gif
Blauwe Trekker,witte Caravan whistle.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door PD » ma 22 okt 2018 15:50

RE.gif
Ik dacht dat ik de enige was...

Je zit nou eenmaal telkens ergens anders; in de zon, uit de zon, onder de luifel, buiten de luifel etc..... Er zijn prima Alu lichtgewicht tafeltjes, dus het gewicht (3,5 kg) kan de reden niet zijn... wij hebben bewust 2 identieke Alu klaptafeltjes van 70x70 cm bij ons.
Wanneer we van de Cobb eten, gebruiken we beiden aaneengesloten en voor een drankje verkassen we evt. met één tafeltje.
Inmiddels hebben we er 3... de 3e gaat alleen mee wanneer we de kids op de camping verwachten; dan kunnen we prima met 6 volwassenen eten.
Bijlagen
Alu tafeltje.jpg
Alu tafeltje.jpg (12.68 KiB) 8304 keer bekeken
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gera
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 22:51

Re: Tafel voor buiten aan rail eriba

Bericht door Gera » do 31 jan 2019 22:48

De reden waarom we de tafel aan de rail aan de caravan plaatsen is omdat ie binnen ook aan de wand zit. Ideaal buiten met de stelpoot. Als het mooi weer is blijft ie buiten, als het slecht weer is gebruiken we m binnen voor het eten. Klein bijzettafeltje/krukje in de caravan i.p.v. de grote tafel voor bv een drankje ed. Dat scheelt loopruimte. Zo zie je maar dat iedereen zo zn eigen ideeën heeft.

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”