dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Kaja2018
Berichten: 54
Lid geworden op: do 12 apr 2018 11:17

dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door Kaja2018 » do 12 apr 2018 13:15

Het plastic deel van een dakklem van onze Eriba Touring is zonder aanleiding gebroken. 11 jaar oud. Ik heb bij 3 Eriba-dealers gevraagd wat zo'n klem kost. De kosten lopen uiteen van nog geen 20 euro tot 50 euro, alles zonder service- en verzendkosten (rond de 10 euro)! De dealer die 50 euro vroeg, verlaagde zijn prijs naar 44 euro toen ik mijn verbazing uitsprak.

Ik wil ze alle 4 vervangen voor de zekerheid, dus die stukjes plastic gaat heel wat kosten.

Ik heb het kantoor van Eriba 3 keer op internet een bericht gestuurd over de ontbrekende prijzen van onderdelen en het gevolg ervan, namelijk dat een klant niet weet wat eerlijke prijzen zijn. Geen enkele keer heb ik een reactie gekregen. Ik kan geen telefoonnummer vinden.

Mijn vragen aan jullie:
1 Wie weet waar ik dit soort dingen voor een eerlijke prijs kan kopen?
2 Wie heeft ervaring met het kantoor van Eriba en weet hoe ik wél in contact kan komen?

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door BertJan » do 12 apr 2018 19:54

Is makkelijk toch 4keer nog geen 20 euro of 4keer 44 euro. Totale kosten nog geen 80 of 176 euro.
Hymer verwijst je toch door naar de dealers.

Kaja2018
Berichten: 54
Lid geworden op: do 12 apr 2018 11:17

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door Kaja2018 » za 14 apr 2018 12:33

Beste BertJan en anderen,

"Is makkelijk toch 4 keer nog geen 20 euro of 4 keer 44 euro. Totale kosten nog geen 80 of 176 euro".
Natuurlijk heb je gelijk. Maar het gaat mij erom dat je als klant overgeleverd bent aan de eerlijkheid van de dealer. Ik wil gewoon weten wat die klemmen nu écht kosten. En dat geldt dus voor elk origineel onderdeeltje dat alleen geleverd kan worden via Eriba. Bovendien stoort het me heel erg dat Eriba helemaal niet bereikbaar is voor klachten hierover.

Ik probeer nu via het Klachtenkompas van de Consumentenbond een reactie van Eriba te krijgen over de gang van zaken. Het gaat me al lang niet meer om de belachelijke prijsverschillen, maar wel om de bereikbaarheid van Eriba over klachten hierover.

Wordt vervolgd.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door graaf » zo 15 apr 2018 14:03

Nou ja, Kaja.....
Ik weet dat ze duur zijn. Ik heb 3 of 4 jaar geleden ook €37 of €38 euro moeten neertellen. Dat is het natuurlijk bij "spare-parts" die uniek zijn. En waarschijnlijk ook in kleine aantallen geproduceerd worden voornamelijk voor Tourings. Je hoeft er geen 4 te vervangen hoor! Onzin!. Misschien als je het niet vertrouwd alleen de voorste 2

Er is wat innovatie geweest trouwens! De voorste haken hebben tegenwoordig een beveiligingswieltje in de spansteel toegevoegd. Bedenk wel; de achterste zijn ook belangrijk! Ben die wel een vergeten! Door zuiging wordt het hefdak aan de achterzijde omhoog getrokken!!! en dan breken de haken aan de voorzijde door de hefboomwerking van het hefdak af. 2 vervangen is zat dus. 1 ook!
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door Nimma » zo 15 apr 2018 17:49

Ben met de eerste, een Pan 1993 eens door een andere naar de kant "gestuurd" omdat er iets mis zou zijn met de caravan. Stond het dak al een hele tijd aan de voorzijde omhoog, aan de achterzijde nog vast. Niks kapot. Ik zou er ook maar één kopen. Pure pech als er een stuk gaat. Zoals Graaf terecht opmerkt en ik ook al eerder: weinig vraag maakt onderdelen nou eenmaal duur. Dat Hymer ervoor kiest om alleen via de dealer te leveren is voor ons Touringrijders pech. Vergeet je boosheid en betaal.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Hans met Troll
Berichten: 232
Lid geworden op: di 8 mei 2018 18:48
Locatie: Midden limburg

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door Hans met Troll » do 17 mei 2018 18:12

Blauwe Trekker,witte Caravan whistle.gif

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door Conradi » do 17 mei 2018 20:31

Kaja2018 schreef:
za 14 apr 2018 12:33
Ik probeer nu via het Klachtenkompas van de Consumentenbond een reactie van Eriba te krijgen over de gang van zaken. Het gaat me al lang niet meer om de belachelijke prijsverschillen, maar wel om de bereikbaarheid van Eriba over klachten hierover.
Waarom nou toch?
Dealers mogen hun eigen prijzen bepalen, dat heet vrije markt. Je zou ook eens in bv Duitsland kunnen navragen wat ze daar kosten. Met Eriba heb je - formeel - geen relatie.
Ik snap heus je emotie en teleurstelling en het voelt niet prettig als je geen reactie krijgt. Maar om dan via klachtenkompas e.d. te gaan klagen....
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door PD » do 17 mei 2018 21:02

Kaja2018 schreef:
za 14 apr 2018 12:33
Ik wil gewoon weten wat die klemmen nu écht kosten. En dat geldt dus voor elk origineel onderdeeltje dat alleen geleverd kan worden via Eriba.
De prijs die je ervoor moet betalen, wordt bepaald door de markt, ofwel een combinatie van vraag en beschikbaarheid. De kostprijs heeft veelal niets te maken met de vraagprijs, dat heet vrije handel thumbup.gif

Ook ERIBA en haar dealers zijn geen wereldverbeteraars maar gewoon (en terecht) commerciële bedrijven, niks mis mee. Wanneer je het artikel wilt hebben, zul je de vraagprijs moeten betalen, logisch, en deze kan per bedrijf verschillen... prijsafspraken zijn zelfs discutabel...

Je enige gesprekspartner is een dealer; met ERIBA zelf heb je geen zakelijke relatie. Wanneer het je lukt in contact met ze te treden, zullen ze je naar een dealer verwijzen, wel zo prettig en eerlijk ook richting de dealer.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door Nimma » do 17 mei 2018 21:11

Het is in een ander draadje al opgelost: liggen bij de Kip-dealer, zitten ook in een Kip Vision.
Kan hier een slotje op, denk ik whistle.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door EricS » vr 18 mei 2018 00:08

RE.gif
Ik dacht al...komt me dit bekend voor... scratch.gif
Als aangegeven, ze zitten ook in mijn Shuttle..

Yep, slot erop.
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door Micky » vr 18 mei 2018 00:21

Kaja2018 schreef:
za 14 apr 2018 12:33
Beste BertJan en anderen,

"Is makkelijk toch 4 keer nog geen 20 euro of 4 keer 44 euro. Totale kosten nog geen 80 of 176 euro".
Natuurlijk heb je gelijk. Maar het gaat mij erom dat je als klant overgeleverd bent aan de eerlijkheid van de dealer. Ik wil gewoon weten wat die klemmen nu écht kosten. En dat geldt dus voor elk origineel onderdeeltje dat alleen geleverd kan worden via Eriba. Bovendien stoort het me heel erg dat Eriba helemaal niet bereikbaar is voor klachten hierover.

Ik probeer nu via het Klachtenkompas van de Consumentenbond een reactie van Eriba te krijgen over de gang van zaken. Het gaat me al lang niet meer om de belachelijke prijsverschillen, maar wel om de bereikbaarheid van Eriba over klachten hierover.

Wordt vervolgd.
Ik weet bijna zeker dat als je Eriba zo ver krijgt je de prijs te noemen, dat die nog hoger ligt, die geven namelijk de adviesprijs op zoals alle fabrikanten doen, de dealer bepaalt vervolgens de verkoop prijs en die zit er doorgaans een stuk onder, zo werkt het met alle zaken, ook met TV's enz.
Dat je er overigens zo veel moeite voor doet, bestel die dingen bij het bedrijf wat je het beste gevoel geeft, dan hou je er een goed gevoel aan over knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door deusjevo » vr 18 mei 2018 10:27

Volgens mij heeft Eriba/Hymer juist een dealernetwerk voor dit soort vragen?
Hetzelfde als in de autowereld, een importeur als PON (VAG Groep) zal je voor dat soort vragen ook doorverwijzen naar de dealer en bemoeit zich in principe niet met prijzen verder.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door RDDR » vr 18 mei 2018 13:08

Beetje typisch dat iemand bij klachtencompas een klacht wil gaan openen omdat je de werkelijke prijs van een spare part wil weten. Wat is de werkelijke prijs? De kostprijs? De adviesprijs? In beide gevallen zijn hierboven al de te verwachte antwoorden gegeven en sluit ik me bij aan.

Daarnaast vind ik 20 Euro voor zo'n dak klem best redelijk eigenlijk. Is het niet wat makkelijker om gewoon 80 Euro uit te geven en weer te gaan genieten van je caravan? Dit gaat je alleen maar veel tijd kosten, frustraties opleveren en waarschijnlijk nog steeds min of meer hetzelfde kosten.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door Nimma » vr 18 mei 2018 13:11

TS is al naar de winkel maar hier gaat het gezellig verder mrgreen.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door Nimma » vr 18 mei 2018 14:53

:oops: of de duvel ermee speelt
haak.jpg
Wil hem net terug naar de stalling brengen maar ik moet ook eerst naar de winkel mrgreen.gif
Even gebeld met de KIP-dealer in Grave, liggen daar op voorraad.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door Micky » vr 18 mei 2018 15:55

RE.gif thumbup.gif

voor jou dus in no-time opgelost en afgehandeld mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door Nimma » vr 18 mei 2018 17:12

Voor wie het weten wil: net geen €12,50 p.st. bij de Kippen-dealer.
Een ander bedrijf gevraagd: €25,00 p.st. plus €12,50 administratie en verzendkosten . Doe er uw voordeel mee.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door Jan van Vijven » vr 18 mei 2018 17:17

Over die dure direct een klacht indienen...;-)
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door Micky » vr 18 mei 2018 17:25

RE.gif

Ik sta in de wacht bij kassa.....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door RDDR » vr 18 mei 2018 19:53

En de CEO van de kippenfabriek persoonlijk bellen voor de kostprijs berekening mrgreen.gif
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door Chris » vr 18 mei 2018 19:58

RDDR schreef:
vr 18 mei 2018 19:53
En de CEO van de kippenfabriek persoonlijk bellen voor de kostprijs berekening mrgreen.gif
en RE.gif RE.gif RE.gif

Kijk uit mannen.... hiervoor kreeg ik bijna klappen... mrgreen.gif mrgreen.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door BertJan » vr 18 mei 2018 20:15

als de kip dealer hem bij kip besteld en de eriba dealer bij eriba, en kip hogeveen is voodeliger dan eriba duitsland, dan is het weer logisch dat ook de vraagprijs anders is. en als ik dit zo lees levert kip de goedlkope en eriba de dure, en het zijn vast exact dezelfde haken uit china.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door Micky » vr 18 mei 2018 20:17

We kunnen het hier heel goed over winkeldochters hebben, dus de vraag blijft dan, is dit de originele vraagprijs van de kip dealer (hebben we nog Kip dealers?).
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door graaf » za 19 mei 2018 00:54

Jakkemeiner schreef:
vr 18 mei 2018 14:53
:oops: of de duvel ermee speelt
haak.jpg
Wil hem net terug naar de stalling brengen maar ik moet ook eerst naar de winkel mrgreen.gif
Even gebeld met de KIP-dealer in Grave, liggen daar op voorraad.

Laat me eens gissen Jakkemeiner.....Volgens mij heb je òf voorzijde, óf aan achterzijde de hefdak haken vergeten in te haken??
Tijdens het rijden komt het hefdak dan aan de voorzijde, of aan de achterzijde (door zuiging) omhoog en knappen de nog vast zittende haken
door de hefdakwerking van het dak af. (is mij ooit ook gebeurd hoor, kostte maar 1 een haak bij mij.....)
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: dakklem Eriba Touring/ geen contact met kantoor Eriba

Bericht door Nimma » za 19 mei 2018 09:35

Nee, zo ging het niet. De huidige Troll heeft strakke veren in de haken. Ik merkte al eerder dat ze moeilijker te sluiten waren. Ook gisteren lukte dat bijna niet. Ik heb toen denk ik de fout gemaakt door er met een forse ruk aan te trekken. Ik dacht dat het zo misschien in een keer zou lukken. Krak en hij brak af. Zo ook de tweede. Soms heb je nog niet door dat deze methode niet goed werkt stom.gif
Kennelijk kan het materiaal niet tegen die plotseling opgehoopte kracht. Het was ook nog een bloederig drama want ik loop nu met pleisters op beide handen.
Lomp geweld, ook met één vinger, is hier iig geen goed idee. De nieuwe Kip-haken laten zich met beleid en rustig opgebouwde kracht goed vastzetten.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”