Eriba Touring groep?

Anoniem

Eriba Touring groep?

Bericht door Anoniem » di 6 feb 2018 23:54

Om betalend lid te worden van een Eriba club, om weekenden samen op te trekken, zie ik niet zo zitten.
Maar misschien zijn er wel Eriba Touring bezitters, die als een groep geïnteresseerde, informatie, ideeën, ervaringen, vakantie perikelen, technische problemen en de oplossingen via dit forum willen delen/uitwisselen en wanneer gewenst contacten leggen?
Is hier interesse voor?

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door graaf » wo 7 feb 2018 01:21

RE.gif Er zijn hier zeker een stuk of tien Touring eigenaren die dat wel leuk zouden vinden, maar hoe wilde je dat dan regelen?
Je kan zelf op Facebook een Touring Club starten en daar Touring eigenaren toe uitnodigen. Ik neem ook deel aan specifieke
Facebook groepen die tochten of weekenden organiseren. Dat is kosteloos om op Facebook in te richten.
Ben wel geïnteresseerd
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Nimma » wo 7 feb 2018 14:04

Prima idee maar "ik doe niet aan Facebook" Whatsapp misschien??
Laatst gewijzigd door Nimma op wo 7 feb 2018 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Anoniem

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Anoniem » wo 7 feb 2018 14:07

Een specifieke Facebook groep is een mogelijkheid, maar wanneer we de groep op dit forum houden is het voor iedereen zichtbaar en toegankelijk.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Nimma » wo 7 feb 2018 14:12

Nee [aschrik.gif] niet hier mrgreen.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Hobby Linka » wo 7 feb 2018 16:55

Charlie schreef:Om betalend lid te worden van een Eriba club, om weekenden samen op te trekken, zie ik niet zo zitten.
Maar misschien zijn er wel Eriba Touring bezitters, die als een groep geïnteresseerde, informatie, ideeën, ervaringen, vakantie perikelen, technische problemen en de oplossingen via dit forum willen delen/uitwisselen en wanneer gewenst contacten leggen?
Is hier interesse voor?
Je kunt toch zelf hier een Eriba treffen organiseren? Alleen voor Eriba's of een specifieke (Eriba touring groep). Volgens mij is er in 2012 ook als eens een KIP bijeenkomst geweest.

Je heb al 1 geïnteresseerde, graaf. En die is al vaak op een algemeen forumtreffen (CFW) geweest.

Gewoon de koppen bijeen stoppen en afspraken maken.

Je zou ook eerst naar het voorjaarstreffen kunnen komen. Praat met de organisatie wat er allemaal komt kijken en je hebt meteen een heel gezellig weekend.

Succes.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door PD » wo 7 feb 2018 17:20

Hobby Linka schreef:Je kunt toch zelf hier een Eriba treffen organiseren? Alleen voor Eriba's of een specifieke (Eriba touring groep). Volgens mij is er in 2012 ook als eens een KIP bijeenkomst geweest.
Kleinere Treffens organiseren heeft niet zoveel om het lijf hoor; wij hebben via het CF ook al eens deelgenomen aan een Premium-Treffen en ook een Tandemasser-Treffen, beiden georganiseerd door VIP... en een Loreley-Treffen georganiseerd door FredN.

Datum prikken, camping bellen en gaaaaaaaan :lol:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Anoniem

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Anoniem » wo 7 feb 2018 23:01

Het gaat mij niet direct om een Eriba treffen te organiseren daar zijn al twee Eriba Clubs voor opgericht. Mij is het juist meer te doen (zoals ik reeds eerder melde) om de specifieke Eriba Touring informatie, ideeën, ervaringen, vakantie perikelen, technische problemen en de oplossingen via dit forum willen delen/uitwisselen.
Het liefst op het forum, dat is voor iedereeen toegankelijk en beschikbaar, ook voor ouderen (vaak met veel ervaring).

Anoniem

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Anoniem » za 10 feb 2018 20:48

Denkelijk is er buiten twee positieve reacties, geen belangstelling/behoefte aan een Eriba Touring Club?

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Philmar » za 10 feb 2018 22:40

Wij hebben ook een Eriba Touring Triton van 2000, vorig jaar gekocht. Een leuke caravan. Ik heb wel wat overredingskracht moeten gebruiken thuis, om eens op een andere manier op vakantie te gaan ipv altijd ergens een huis te huren. Ik vind dat wel een goed idee, ik bedoel niet het treffen, maar wel het uitwisselen van informatie, technische problemen en eventuele oplossingen. Voor een Eriba Touring wknd. moet mijn vrouw nog gekneed worden. Vorig jaar zijn we +\- 6 weken weg geweest in binnen en buitenland en het was heel erg mee gevallen. Ook dit jaar zijn er plannen, nl. Corsica, waar over ik al eens een vraag stelde op dit forum en veel positieve ( doen ) info kreeg.
Dus, ik sta zeker open om op dit forum specifieke Eriba Touring problemen aan te kaarten. Zelf zal ik geen raadgever kunnen zijn na een jaar gebruik, maar het wel met interesse volgen.
Een goed plan.

Philmar

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Nimma » za 10 feb 2018 22:47

Bij caravan merken Eriba op dit forum worden al jaren vragen gesteld en antwoorden gegeven.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door graaf » zo 11 feb 2018 03:26

Een Eriba Nova is eigenlijk een gewone caravan als ieder ander, alleen de Tourings zijn een klasse apart. Niet alleen door hun aerodynamische vorm
en opbouw, maar ook hun rijeigenschappen en weggedrag. Verder super degelijk en oersterk. Hij zou zo over de kop kunnen gaan zonder uit elkaar
te vallen mrgreen.gif Verder heeft hij door zijn compactheid een eigen karakter. Wegen gemiddeld 30% meer en kosten ook wel 34-40% meer.
Positieve bijkomstigheid; ze houden heel goed hun waarde en op Marktplaats ben je ze zo kwijt blij.gif
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Turbob
Berichten: 73
Lid geworden op: di 27 okt 2015 09:50
Locatie: nootdorp

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Turbob » zo 11 feb 2018 16:34

Goed idee

PopupPaul
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 29 aug 2016 21:27

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door PopupPaul » zo 11 feb 2018 17:46

Een aparte Touring groep binnen het Eriba forum lijkt mij een goed idee Charlie. Wellicht kunnen we hiermee extra Touring eigenaren naar dit forum krijgen waardoor de antwoorden alleen maar waardevoller worden.

Op mijn eerdere vraag over aluminiumrot in de disselklep van mijn Troll 2011 had niemand een soortgelijke ervaring op dit forum (eigelijk gelukkig maar). Op twee buitenlandse fora met meer Touring bezitters waren er meer lotgenoten.
Kortom, het zou mooi zijn als we meer Touring liefhebbers naar dit forum kunnen halen.
Eriba Feeling 442 2022 (voorheen Touring Troll 550
Passie voor koken: Coleman 2-pits benzine brander en een Skotti Grill.

Kaatje
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 3 dec 2017 16:26

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Kaatje » zo 11 feb 2018 18:36

Het lijkt mij ook een prima idee!
Ik zit bijv. zelf niet op facebook of zo, maar kijk wel eens op het account van mijn man, en daar is ook een Eriba Touring-groep, waar heeeeel veel op gepost wordt, door allerlei nationaliteiten, en ik denk het meest door onze Oosterburen :wink:
Berichten gaan echt overal over, van nieuwe eigenaars, tot mensen die al een "oudje" hebben en klusvragen of -ervaringen delen: Leuk!
Dus het lijkt me leuk ook zoiets op deze site te starten!
Saab 93X Turbo4 XWD met Eriba Touring Troll 542 GT (uit 2018)

Anoniem

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Anoniem » di 13 feb 2018 20:03

Ik ben blij met jullie positieve reacties. Laten we dan voorlopig in dit “draadje” beginnen met wetenswaardigheden, nieuws, technische zaken, vakantie plannen en ervaringen te vermelden en vooral te delen met elkaar. Andere ideeën en voorstellen voor een Eriba Touring Groep en/of Club zijn natuurlijk van harte welkom.

poorbeek
Berichten: 245
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door poorbeek » di 13 feb 2018 20:24

Interessant! Zeker interesse Touring 310 uit 2013.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk
Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Anoniem

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Anoniem » di 13 feb 2018 21:48

In een aantal Caravan-tijdschriften lees ik soms over winterkamperen. Is er op het forum ervaring met een Touring op wintersport? Is de verwarming en de isolatie voldoende? Moet er extra aandacht besteed worden aan de caravan voor winterse omstandigheden. Kan het zout van de strooiwagens ernstige schade veroorzaken aan de caravan? Zijn winterbanden aan te bevelen? En nog veel meer vragen.

Eribaatje
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 5 jun 2017 21:05
Locatie: Noorden Nederland

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Eribaatje » do 15 feb 2018 18:21

Ik zit niet zozeer te " wachten" om me aan te sluiten bij een of ander Eriba groep.
Echter als ik specifieke vragen heb over onze Eriba zoek ik hier vaak t forum af.

Dus ik ga dit draadje zeker volgen, en wellicht mijn ervaringen delen en evt. bijdragen leveren.

Wij hebben een Eriba Touring 530 bouwjaar 2015
Eriba....de cultcaravan voor reislustige individualisten.

Fransosowitz
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 16 dec 2012 20:10

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Fransosowitz » vr 16 feb 2018 20:47

Charlie schreef:Is er op het forum ervaring met een Touring op wintersport?
Echt wintersport ervaring met de Touring heb ik niet. Skieen doe ik /doen wij niet, maar wel veel wandelen, ook in de winter.

Toch mijn winter ervaringen:
We hebben meerdere keren een dag of 5 in de winter gekampeerd met temperaturen gedurende de nacht van rond het vriespunt. En overdag rond 5 graden. Dat ging prima voor ons met de kachel en ringverwarming. Er bij vermeld dat wij niet echt koukleumen zijn en geen hoge binnentemperaturen hoeven: tijdens zo’n vakantie is een graadje of 16-18 voor ons meer dan zat icm een dikke trui of een kledinglaagje extra. Gedurende de nacht was de kachel meestal uit of op een erg laag pitje. Overdag, als we weg waren, ook meestal uit of op een laag pitje. Volle gasflessen zijn natuurlijk nodig en/of extra gasflessen kopen/vullen.
Een oventje vinden wij wel weer erg lekker voor de ochtend broodjes en de avond maaltijd. Warmt de caravan meteen wat extra/sneller op!

Het voornaamste probleem kan nattigheid zijn: een droogruimte voor natte kleding etc is erg handig bij nat weer. Dat droogt gewoon niet snel genoeg en levert bovendien veel vocht op in de caravan. Gelukkig zijn die droogruimtes of een verwarmd sanitair gebouw gebruikelijk in de winter. Een wintertent scheelt natuurlijk ook wat, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Misschien niet helemaal de info die je zoekt, maar het leek me geen kwaad kunnen deze ervaringen te beschrijven.
Eriba Touring Troll 530 getrokken door een Kia EV6 AWD

Anoniem

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Anoniem » za 17 feb 2018 21:27

Fransosowitz, dankjewel, natuurlijk is deze informatie nuttig.

Roozdijk
Berichten: 20
Lid geworden op: za 18 okt 2008 17:50

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Roozdijk » ma 19 feb 2018 22:29

Ik kom niet dagelijks op dit forum, eerder om de paar weken. Ik doe graag mee om de nodige ervaringen te delen. Zelf klus ik 's winters meestal aan onze Troll 540 GT uit 2003. Voordeel van een eigen stalling.
Zo is bijv. twee jaar terug de hele middenstrip gedemonteerd geweest, nieuwe kit achter het rubber, en de strip weer geplaatst. Aanleiding dit te doen was het feit dat ik een keer onderweg, na regen, op de wand onder de strip klopte, en er de nodige druppels vanonder de strip tevoorschijn kwamen. Niet overal hoor, maar wel ter hoogte van het toilet.
Onderzijde caravan (het frame) geheel in de FluidFilm gespoten, daar waar gaten aanwezig zijn ook de buizen inwendig gehandeld.
De bodemplaat onderzijde in de "unterbodenschutz" van Hymer gezet ter bescherming.
Vorig jaar werd een achteruitrij camera geplaatst, daar heb ik in een ander topic hier op dit forum verslag van gedaan.
En deze winter heeft de Reich mover een grote beurt gehad: vervanging van de (grid) rollen door nieuwe aluminium exemplaren, motoren incl. arm gedemonteerd en het motorhuis geschuurd en in de lak gezet.
De bedrading anders gemonteerd, voorzien van nieuwe stekkers. En de aansluiting op de motoren beter beschermd middels extra tape. Antennedraad van de ontvanger verlengd voor beter ontvangst.
Tot slot: van aluminum traanplaat spatlappen gemaakt, geïntegreerd met de mover. Ik heb een Reich Move Control II mover, het geheel open model, daar kan dat. Het voorkomt het nodige vuil tegen de mover zelf, en tegen de bodemplaat verder naar achteren.

Tjerk
Subaru Forester SJ 2.0 2013 met Eriba Touring 540 GT 2003

Anoniem

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Anoniem » ma 19 feb 2018 23:24

Tjerk, dat is bijna een gehele renovatie?

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door graaf » di 20 feb 2018 02:30

Roozdijk schreef:Tot slot: van aluminum traanplaat spatlappen gemaakt, geïntegreerd met de mover. Ik heb een Reich Move Control II mover, het geheel open model, daar kan dat. Het voorkomt het nodige vuil tegen de mover zelf, en tegen de bodemplaat verder naar achteren.
Tjerk
@Fotootje!
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Roozdijk
Berichten: 20
Lid geworden op: za 18 okt 2008 17:50

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Roozdijk » di 20 feb 2018 22:31

Renovatie? Dat valt wel mee. Aparte klussen, de strip, de bodem, de mover. Doel is de caravan goed te houden, niks inruilen, en dus aandacht voor bepaalde zaken.

Zo ziet de spatlap eruit:
Bijlagen
IMG_2234.jpeg
IMG_2234.jpeg (108.09 KiB) 6273 keer bekeken
Subaru Forester SJ 2.0 2013 met Eriba Touring 540 GT 2003

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”