Eriba Touring groep?

Peer en Lian

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Peer en Lian » di 20 mar 2018 21:38

Wat fijn een Eriba forum! Mag ik hier men vragen stellen ik heb een Eriba Triton.

Lian is een koukleum daarom heb ik de caravan geisoleert. Ik heb een oud dekbed in stroken geknipd om aan de binnenzijde tegen het tentdoek van het hefdak te doen. Ik denk dat ik dit met klitterband ga vastmaken. Ik heb ook de wanden geisoleert en weet niet zo goed hoe ik het kan afwerken. Zou dun lamminaat iets zijn? Behangen kan niet want ik heb maandverband in stroken geplakd. Dat is zacht en ik wil het wel effen afwerken. Wat zouden jullie doen?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Micky » di 20 mar 2018 22:13

RE.gif

1 april grap scratch.gif (maandverband in stroken, zal 0,0 bijdragen aan isolatie op een caravanwand) zo niet, waarom zet je de verwarming niet gewoon aan, ook in een hefdak caravan hoe je geen kou te lijden...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Nimma » di 20 mar 2018 23:05

Charlie, ik rijdt al dik 20 jaar met Tourings en heb nog nooit problemen gehad met inregenen. En al heeel veel zware buien gehad onderweg. Die mover ga je veel plezier van hebben. Begonnen met een mover op de tweede Touring Troll van 1000kg max die je met zijn tweetjes niet of nauwelijks uit een kuiltje krijgt geduwd. Ook je caravan op het ideale plekje drukken met de dissel in een hoekje op een hellinkje lukt wél met een mover knipoog.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19707
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Daphne » di 20 mar 2018 23:18

Peer en Lian schreef:Wat fijn een Eriba forum! Mag ik hier men vragen stellen ik heb een Eriba Triton.

Lian is een koukleum daarom heb ik de caravan geisoleert. Ik heb een oud dekbed in stroken geknipd om aan de binnenzijde tegen het tentdoek van het hefdak te doen. Ik denk dat ik dit met klitterband ga vastmaken. Ik heb ook de wanden geisoleert en weet niet zo goed hoe ik het kan afwerken. Zou dun lamminaat iets zijn? Behangen kan niet want ik heb maandverband in stroken geplakd. Dat is zacht en ik wil het wel effen afwerken. Wat zouden jullie doen?
Sorry hoor, maar ik moest echt even heel hard lachen awhoea.gif Het zal vast goed bedoeld zijn (of hou je ons voor de gek?) maar zoals Micky al schreef, gewoon kachel aan en dan is het echt niet koud. Maandverband lijkt me niet het middel om te isoleren. Trekt dat geen vocht aan? Dan ben je nog verder van huis.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door graaf » di 20 mar 2018 23:56

@Peer en Lian
Het is in principe wel mogelijk ook het tentdoek onder het hefdak te isoleren om te winter-kamperen
Gebruik meervoudige isolatie dekens van Acsys. Dat zijn samengestelde reflectie dekens met wel 16 laagjes die in de bouw onder de dakpannen tussen de tengels en panlatten aangebracht worden. Werken op het reflectie principe ( vergelijk de radiator folie en kruipruimte luchtzakken van Tonson)
Dikte 16-24 mm. Je zult wel de randen moet verstevigen genaaide bies om de klittenband er aan te kunnen bevestigen. MAAR! Isoleren = Ventileren! Zorg voor adequate openingen ter plaatse van de driehoekige ventilatie stroken. Als het dak omlaag gaat de isolatie af enen en oprollen!

Volgens mij is het niet direct nodig het tentdoek te isolatie. Met -12 / -14 graden kan de kachel of ultraheat het prima aan hoor! Tourings zijn verder goed geïsoleerd
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door graaf » wo 21 mar 2018 00:05

Sorry hoor, maar ik moest echt even heel hard lachen awhoea.gif Het zal vast goed bedoeld zijn (of hou je ons voor de gek?) maar zoals Micky al schreef, gewoon kachel aan en dan is het echt niet koud. Maandverband lijkt me niet het middel om te isoleren. Trekt dat geen vocht aan? Dan ben je nog verder van huis.


Volgens mij zijn Peer en Lian inspireerde is een yurth poolcircel tent
En ja! Maandverband trekt vocht aan. blij.gif knipoog.gif mrgreen.gif
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Anoniem

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Anoniem » wo 21 mar 2018 09:27

Jakkemeiner schreef:Charlie, ik rijdt al dik 20 jaar met Tourings en heb nog nooit problemen gehad met inregenen. En al heeel veel zware buien gehad onderweg. Die mover ga je veel plezier van hebben. Begonnen met een mover op de tweede Touring Troll van 1000kg max die je met zijn tweetjes niet of nauwelijks uit een kuiltje krijgt geduwd. Ook je caravan op het ideale plekje drukken met de dissel in een hoekje op een hellinkje lukt wél met een mover knipoog.gif
Dankjewel, hoef ik me geen zorgen te maken over inregenen via het “schoorsteentje”.
De Familia 310 weegt 694 en rijklaar 720 kg. Dat is toch een groot verschil met een Troll die 1000 kg weegt. Wij zijn 70 jaar en ouder en is een mover voor de toekomst misschien toch wel handig.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Nimma » wo 21 mar 2018 17:49

De tijd gaat best snel, hier inmiddels de 70 beiden gepasseerd.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Peer en Lian

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Peer en Lian » do 22 mar 2018 22:47

graaf schreef:@Peer en Lian
Het is in principe wel mogelijk ook het tentdoek onder het hefdak te isoleren om te winter-kamperen
Gebruik meervoudige isolatie dekens van Acsys. Dat zijn samengestelde reflectie dekens met wel 16 laagjes die in de bouw onder de dakpannen tussen de tengels en panlatten aangebracht worden. Werken op het reflectie principe ( vergelijk de radiator folie en kruipruimte luchtzakken van Tonson)
Dikte 16-24 mm. Je zult wel de randen moet verstevigen genaaide bies om de klittenband er aan te kunnen bevestigen. MAAR! Isoleren = Ventileren! Zorg voor adequate openingen ter plaatse van de driehoekige ventilatie stroken. Als het dak omlaag gaat de isolatie af enen en oprollen!

Volgens mij is het niet direct nodig het tentdoek te isolatie. Met -12 / -14 graden kan de kachel of ultraheat het prima aan hoor! Tourings zijn verder goed geïsoleerd
De kachel mag absoluut niet aan!!. Lian is bang voor koolmonoxide. stom.gif Moet iets anders bedenken.
Zou maandverbad echt vocht aantrekken? Ik dacht dat de struktuur licht en luchtig was en goed isoleerd. Als ik alles weer aftrek dan ben ik bang dat de muren beschadigen weenie.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Micky » do 22 mar 2018 23:08

RE.gif

blijft 1 april-achtig voor me :(

maandverband ligt in de slip om te absorberen..

af en toe zie ik het vaker hier en mijn voorstel is dan ook, vraag eens aan Lian te onderbouwen waarom de kachel niet aan mag en hoe dat precies zit met koolmonoxide, want als "de vrouw" die mening heeft kan ze hem vast ook wel onderbouwen toch?
waarschijnlijk iets met klok en klepel en dus jouw taak als man (had evengoed andersom kunnen zijn natuurijk) haar te overtuigen dat ze er helemaal naast zit, of anders beter, thuis de verwarming ook niet meer aan te zetten....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door PD » do 22 mar 2018 23:12

RE.gif
Ook mijn idee, over een dag of 10 zal deze onzin wel weer over zijn whistle.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Nimma » vr 23 mar 2018 10:54

Het ding begint een beetje in de weg te liggen: een wieldop voor een Touring. Eentje kwijtgeraakt, doe het net zo makkelijk zonder. Gratis hė, da's dus voor niks. En als ie niet hetzelfde is als aan de andere kant: knap als dat opvalt, dan kan niet je om een hoekje kijken.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Peer en Lian

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Peer en Lian » za 24 mar 2018 07:54

RE.gif

Je weet toch wel dat er een verschil is tussen "gratis" en "voor niets"?

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Nimma » za 24 mar 2018 08:34

RE.gif Daarom schrijf ik ook "voor niks" ipv "voor niets" thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door troapel » za 24 mar 2018 08:46

Peer en Lian schreef:RE.gif

Je weet toch wel dat er een verschil is tussen "gratis" en "voor niets"?
Ik ben gratis naar school geweest en jij voor niks. Dat was hem toch? mrgreen.gif


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Leo10
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 18 mar 2018 20:07

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Leo10 » za 24 mar 2018 21:25

Pas nieuw op het forum. Vrijdag gaan we onze nieuwe touring Triton 418 halen. Een 310 ingeleverd.
Ga het zeker volgen.

Bantam
Berichten: 252
Lid geworden op: di 3 jan 2017 00:21

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Bantam » za 24 mar 2018 21:39

Mijn forumervaring is dat: als er een avatar gefakete taalfouten gebruikt dan is er meestal ook een domme trol bezig is.
-men vragen (mijn vragen)
-daarom heb ik de caravan geisoleert
-in stroken geknipd
-de wanden geisoleert
-lamminaat
-maandverband in stroken geplakd
-en goed isoleerd
-Als ik alles weer aftrek (doordenkertje) dan ben ik bang dat de muren beschadigen. (Oeps!) awhoea.gif

Nog een weekje en het is 1 april..
Laatst gewijzigd door Bantam op za 24 mar 2018 22:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Bantam
Berichten: 252
Lid geworden op: di 3 jan 2017 00:21

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Bantam » za 24 mar 2018 21:41

Leo10 schreef:Pas nieuw op het forum. Vrijdag gaan we onze nieuwe touring Triton 418 halen. Een 310 ingeleverd.
Ga het zeker volgen.
Proficiat! haphop.gif

Peer en Lian

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Peer en Lian » zo 25 mar 2018 14:35

Bantam schreef:Mijn forumervaring is dat: als er een avatar gefakete taalfouten gebruikt dan is er meestal ook een domme trol bezig is.
-men vragen (mijn vragen)
-daarom heb ik de caravan geisoleert
-in stroken geknipd
-de wanden geisoleert
-lamminaat
-maandverband in stroken geplakd
-en goed isoleerd
-Als ik alles weer aftrek (doordenkertje) dan ben ik bang dat de muren beschadigen. (Oeps!) awhoea.gif

Nog een weekje en het is 1 april..
Een grapje? Nee hoor. Dat komt dan toevallig zo uit.

En dat maand verband is er ook in vrolijke kleuren kleuren hoor.
MV.PNG
MV.PNG (414.99 KiB) 1491 keer bekeken
En voor ventilatie hoeven we niet bang te zijn. Ze zijn ongebruikt hoor. Maar als er andere opties zijn voor isolatie hoor ik dat graag.

Peer en Lian

Turbob
Berichten: 73
Lid geworden op: di 27 okt 2015 09:50
Locatie: nootdorp

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Turbob » zo 25 mar 2018 15:35

Even een reactie voor Micky Bij Blokker zijn momenteel de Alecto 26 Koo;dioxine meters in de aanbieding voor 14.99 euro, elders bol.com 21 euro Conrand 23.oo euro
Deze kan je ook los gebruiken op de kleding kast ,aanrecht ,vensterbankje ed
dan kan de kachel weer aan .
Mvr gr Coen haphop.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Micky » zo 25 mar 2018 15:50

RE.gif

Dankje, maar ik gegrijp niet helemaal waarom het reactie voor mij is scratch.gif wij hebben de kachel gewoon altijd aanstaan. thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19707
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Daphne » zo 25 mar 2018 21:43

Bantam schreef:Mijn forumervaring is dat: als er een avatar gefakete taalfouten gebruikt dan is er meestal ook een domme trol bezig is.
Oei, als het maken van taalfouten de werkwijze is van een forumtrol dan zijn er veel trollen op het forum aanwezig [aschrik.gif]

Ik denk dat Peer een lolbroek is met een hart van goud, die het z’n vrouw naar de zin wil maken. Niks mis mee. Zo niet dan heeft tenminste iemand plezier gehad. En ik trouwens ook want ik heb in de eerste instantie er ontzettend om moeten lachen. :lol:
Dat meestal de vrouw geen kachel aan wil hebben we ook vaker gehoord. Als Peer nog eens wil reageren wat de bedoeling is, anders veeg ik het draadje en mag Peer opnieuw beginnen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door graaf » ma 26 mar 2018 00:55

Peer en Lian schreef:
graaf schreef:@Peer en Lian
Het is in principe wel mogelijk ook het tentdoek onder het hefdak te isoleren om te winter-kamperen
Gebruik meervoudige isolatie dekens van Acsys. Dat zijn samengestelde reflectie dekens met wel 16 laagjes die in de bouw onder de dakpannen tussen de tengels en panlatten aangebracht worden. Werken op het reflectie principe ( vergelijk de radiator folie en kruipruimte luchtzakken van Tonson)
Dikte 16-24 mm. Je zult wel de randen moet verstevigen genaaide bies om de klittenband er aan te kunnen bevestigen. MAAR! Isoleren = Ventileren! Zorg voor adequate openingen ter plaatse van de driehoekige ventilatie stroken. Als het dak omlaag gaat de isolatie af enen en oprollen!

Volgens mij is het niet direct nodig het tentdoek te isolatie. Met -12 / -14 graden kan de kachel of ultraheat het prima aan hoor! Tourings zijn verder goed geïsoleerd
De kachel mag absoluut niet aan!!. Lian is bang voor koolmonoxide. stom.gif Moet iets anders bedenken.
Zou maandverbad echt vocht aantrekken? Ik dacht dat de struktuur licht en luchtig was en goed isoleerd. Als ik alles weer aftrek dan ben ik bang dat de muren beschadigen weenie.gif
Had toevallig in ons monsterhok nog een stukje meervoudige isolatie-deken liggen. Wel niet van Acsys maar van een gelijkwaardig produkt (super Quilt) van hetzelfde materiaal.
Dit soort reflecterende isolatiedekens wordt vooral in zuidelijke warme landen voor toepast in gebouwen. Misschien ook wel interessant voor andere forummers love.gif
Bijlagen
IMG_1368.JPG
meervoudige isolatiedeken
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Eribaatje
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 5 jun 2017 21:05
Locatie: Noorden Nederland

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door Eribaatje » di 27 mar 2018 19:15

Dacht aan het aantal berichten te zien, ( ik ben niet zo vaak op dit forum) dat ik heel wat heb gemist.
Maar OMG was een onzin hier allemaal!

En dan ook nog in twijfel trekken of dit 1 april achtig is. mrgreen.gif mrgreen.gif daarover moet ik juist lachen.
Eriba....de cultcaravan voor reislustige individualisten.

maluan
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 23:14
Locatie: brussel

Re: Eriba Touring groep?

Bericht door maluan » wo 28 mar 2018 20:44

coucou

Ben op dit moment in Lapland met een Touring 540 al nacht temp van -32,5 C gehad geen enkel probleem met warmte. Heb gas verwarming, een Ultraheat en ringverwarming tot nu toe alleen de Ultraheat gebruikt met een 10 amp aansluiting op camping geen enkel probleem met stoppen doorslaan. Laat s'nachts wel het hefdak dicht en een raam op verluchtingstand, ben alleen op reis voor 3 maanden.

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”