service luik inbouwen

Plaats reactie
Frenk
Berichten: 3
Lid geworden op: do 19 okt 2017 19:35

service luik inbouwen

Bericht door Frenk » do 19 okt 2017 20:44

Hallo,
Ik heb een Eriba Triton Touring van 1995 is er iemand die ervaring heeft met het inbouwen van een serviceluik,aan de kant van de deur zit er al een maar omdat ik een vast bed heb gemaakt wil ik er ook graag een aan de andere zijde maken zodat ik de andere ruimte makkelijker kan bereiken,gaat niet zozeer over hoe het moet maar of het kan,ik was laatst bij een Eriba dealer en deze zei dat dat niet ging omdat hij niet was voorbereid wat ik zelf in twijfel trek vandaar mijn vraag

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18188
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: service luik inbouwen

Bericht door deusjevo » do 19 okt 2017 20:48

Ik zou mij even aan dealer vasthouden bij een Eriba Triton Touring, is wel wat speciaals mee kan ik herinneren?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Bartje
Berichten: 229
Lid geworden op: za 2 jun 2007 18:19
Locatie: Roeselare

Re: service luik inbouwen

Bericht door Bartje » do 19 okt 2017 20:55

De touring reeks bestaat uit een stalen kooi, het serviceluik moet dus netjes tussen de stalen balkjes vallen.

Zorg dat een serviceluik hebt met dezelfde afmetingen als dat dat er al in zit, de ruimte tussende balken is links of rechts gelijk.
De plaats kan je correct bepalen met een magneet.
Toyota LandCruiser 150 met Hymer/Eriba Nova SL 545 aan de haak

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: service luik inbouwen

Bericht door Nimma » vr 20 okt 2017 00:14

De Touring heeft idd een buizenframe en een goede Eribadealer weet of er aan de andere zijde bij de fabricage v/h frame rekening is gehouden met het plaatsen van een extra luik. Dus, zijn antwoord aan jou zou zomaar kunnen kloppen. Als het niet voorbereid is bij jouw Touring zou ik er niet zelf aan beginnen omdat zagen in het buizenframe vraagt om aanpassing van/h frame met extra buizen. Mocht het wel voorbereid zijn dan zul je voor een passend luik alleen bij Eriba terecht kunnen ivm een afwijkende maat luik.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: service luik inbouwen

Bericht door Philmar » vr 20 okt 2017 09:06

Frenk, ik heb deze vraag ook al eens gesteld hier op het forum. Wij hebben ook een Eriba Touring Triton 430 GT van 2000 ( gekocht in jan. dit jaar ) en hadden ook graag een service luik laten inbouwen. Ook overal geinformeerd maar uiteindelijk moet je het laten inbouwen door een Eriba dealer omdat ( zoals eerder vermeld ) het buizen frame een aangepast luik vereist. Ik heb toen prijzen gevraagd bij Campirama ( België ) en het kost wel wat, tussen € 500 á 650, luik en werkuren. Wij hebben dan maar besloten om het te laten.
Het was onze eerste kampeer ervaring en hebben er van genoten.

Philmar

Jozef0210
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 6 okt 2014 22:45

Re: service luik inbouwen

Bericht door Jozef0210 » vr 20 okt 2017 19:01

Ga eens in Nederland bij Ridderbecks in Echt. Van waar komt u. Is in de omgeving van Maaeik. Wij gaan daar op onderhoud voor onze woonwagen, en het valt mee de faktuur. Telefonische afspraak maken. U kan daar van acht uur binnen en uw caravan terug meenemen naar huis.

Frenk
Berichten: 3
Lid geworden op: do 19 okt 2017 19:35

Re: service luik inbouwen

Bericht door Frenk » vr 20 okt 2017 19:17

Bedankt voor de reacties,
Ik heb al met een magneet getest of het kon en ga er dan ook van uit dat het gaat,ben alleen op zoek naar iemand die dit al eens heeft gedaan aan de andere zijde voor iets meer info,
ik heb geen linkse handen ,ik heb de rubbers van de ramen ook al vervangen omdat deze bij dit model grijs waren en van slechte kwaliteit bekend bij dealer,
ik ben al bij Ridderbeks geweest dit was de dealer waar ik het over had, laten inbouwen is voor mij geen optie, veel te duur, luikje kost een kleine 60 euro en niet al te veel werk, word duidelijk omschreven in diverse bladen o.a. KCK gaat wel lukken ik ben alleen aan het twijfelen gegaan door Ridderbeks.

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: service luik inbouwen

Bericht door Stef » vr 20 okt 2017 21:31

Houdt er wel rekening mee , dat als je er eenmaal de zaag inzet er geen weg meer terug is !
Zeker als jr toch een stuk stalen frame tegenkomt ! scratch.gif

Veel succes

Mvg
Stef kus.gif
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: service luik inbouwen

Bericht door Philmar » za 21 okt 2017 10:00

Ik heb toen ook papier op die plaats gekleeft en met een stevige magneet afgetast hoe maximaal groot het gat kan zijn. Als je dan in de bak gaat kijken is het toch wel wat minder betreft ruimte en ook standaard was er geen luik te vinden. Wij hebben wel geen vast verhoogd bed. Het originele luik is wel stevig en met aangepaste sleutels ( deur ) en kost € 356.
Ik persoonlijk zou het niet aan durven, niet omdat ik niet handig zou zijn, maar omdat het toch niet gelijk is aan rubbers vervangen van ramen.

Succes als je het toch aandurft: foto's!!

Philmar

Frenk
Berichten: 3
Lid geworden op: do 19 okt 2017 19:35

Re: service luik inbouwen

Bericht door Frenk » zo 10 jun 2018 20:15

Hallo,
Als reactie op mijn oproep Okt 2017 hier dan een update ik ga binnenkort op vac. dus tijd om het luik in te bouwen,voor de liefhebbers een korte uitleg met fotos,
eerst sierlijst verwijderd en alle oude kit,
i.p.v papieren tekening aan de binnenzijde op de buitenzijde geplaatst sierlijst zit bevestigd op inwendig frame dus dat is tevens de bovenzijde van het luik waar hij geschroefd word een en ander is te controleren met magneet dit is duidelijk te voelen gewoon goed meten luik kan op het frame geschroefd worden alleen rechts was nog ruimte over ,dus daar een latje geplaatst om het luik te bevestigen afkitten,plaatsen klaar water erover voor ultieme test klaar kosten 60 euro luik 15 euro kit. en ongev. 4 uurtjes werk voor een onervaren persoon.

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”