Vuilwatertank.

Plaats reactie
Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Vuilwatertank.

Bericht door Jacques Bakker » za 2 sep 2017 21:57

Bij onze Eribe Feeling 470 zit een Fiamma vuilwatertank in de gaskast. Volgens mij een standaard uitrusting bij aankoop van de Eriba. Probleem is de vuilwatertank past niet onder de caravan. Heb al een met een slangetje gewerkt maar dit voldoet niet. Iemand een oplossing.
Knaus Vansation TI

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Vuilwatertank.

Bericht door Paul » za 2 sep 2017 22:12

Andere vuilwatertank kopen ??
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Vuilwatertank.

Bericht door stronk » za 2 sep 2017 22:33

Hoeveel cm mis je om de vuilwatertank er wel onder te krijgen? Caravan iets omhoog zetten d.m.v. keggen wellicht?

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Vuilwatertank.

Bericht door nonblond » zo 3 sep 2017 00:34

Een emmer onder de afvoer. Ik heb mijn vuilwatertank verkocht. Voor de wintersport heb je er toch niets aan en omdat er minder in een emmer past wordt het ook minder zwaar. Dus ik gebruik nu het hele jaar door een emmer.

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Vuilwatertank.

Bericht door janvijn » zo 3 sep 2017 09:52

Jacques Bakker schrijft:
Heb al een met een slangetje gewerkt maar dit voldoet niet. Iemand een oplossing.
Beste Jacques,
Het woord "slangetje" doet mij vermoeden de oorzaak te zijn van het niet voldoen. Een slang van 32 mm gebruiken en het waterslot (omdat de slang in een boog op de grond ligt) zoveel mogelijk beperken, dan zou ik niet kunnen bedenken waarom dit niet zou werken.
Ik heb de afvoertank altijd gewoon langs de caravan staan, de slang met een schroef verbinding aan de afvoer, werkt prima met het voordeel dat je nooit de lucht uit de afvoertank binnen je caravan toelaat.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn

Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Re: Vuilwatertank.

Bericht door Jacques Bakker » zo 3 sep 2017 13:30

Janvijn,

Ik gebruikt een slangetje die ik bevestig aan de afvoer van de caravan en die gaat dan naar de opening van de vuilwatertank die dan achter de caravan staat. Omdat de tank hoger staat dan de afvoer van de caravan loopt het water niet goed weg. Dit komt natuurlijk omdat de slang omhoog moet om naar de opening van de vuilwatertank. Heb de tank ook wel eens een stukje ingegraven, maar of daar de campingeigenaar zo blij mee is. Denk het niet.
De suggestie van een emmer of een kleine jerrycan past niet onder de afvoer.
Alleen een afwasteiltje zou passen, maar is niet mijn eerste optie. Zal kijken of er naast een fiamma vuilwatertank nog een andere tank te koop is. Maar toch wel vreemd dat men deze standaard bij de caravan meegeeft.
Met dank voor jullie reacties.
Hgr Jacques
Knaus Vansation TI

arnovariante

Re: Vuilwatertank.

Bericht door arnovariante » zo 3 sep 2017 14:51

De vuilwatertank van mijn Hobby 650 is beduidend lager dan een standaard tank, omdat het chassis van Hobby zo laag is.
Misschien is dat een optie?

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Vuilwatertank.

Bericht door janvijn » zo 3 sep 2017 16:08

@ Jacques Bakker,-
Misschien ook een optie,- kun je niet direct aan de afvoerleiding een 90* bocht lijmen en daar de slang op (draaien) overheen schuiven. Welke diameter slang gebruik je, omdat je het steeds over slangetje hebt.
Mvg. Jan Vijn

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Vuilwatertank.

Bericht door Diny » zo 3 sep 2017 16:18

In onze Feeling 470, bj. 2012, zat geen watertank als accessoire.
Dat kan natuurlijk inmiddels veranderd zijn.
De vuilwatertank past er niet onder, meld je. Is hij te hoog of juist te laag?

Je ziet ook wel eens dat er een slangetje geklemd wordt om het uiteinde van de afvoerbuis. Dat kan dan òf in een losse tank geleid worden, of als het lang genoeg is in de loosput bij de campingplek.

Volvodriver

Re: Vuilwatertank.

Bericht door Volvodriver » zo 3 sep 2017 16:58

Optie: Een Zweedse afvalwaterzak.

Via www.advitekmobilehome.nl te verkrijgen.
Inhoud 25 liter. Deze is via een flexibele slang op je afvoer aan te sluiten.

Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Re: Vuilwatertank.

Bericht door Jacques Bakker » ma 4 sep 2017 15:03

Enkele reacties op jullie vragen.
De vuilwatertank is te hoog. Ongeveer 10 cm.
De exacte diameter van de slang die ik bevestig op het uiteinde van de afvoer zal ongeveer 40 mm zijn. Mijn slang schuif ik daar om heen.
Ga nu bekijken of het afschot van de afvoerleiding onder de caravan aangepast kan worden.
Reuze bedankt voor het meedenken.
Hgr jacques
Knaus Vansation TI

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Vuilwatertank.

Bericht door Taan » ma 4 sep 2017 15:34

Beste Jacques, sta je op een helling? Dat kan veel ruimte schelen.
In deze vakantie moest op de ene camping het neuswiel maximaal uit en op de andere maximaal in. Dat scheelt zo 30 cm bodemspeling.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Gurbe
Berichten: 46
Lid geworden op: za 24 sep 2011 23:52

Re: Vuilwatertank.

Bericht door Gurbe » do 6 sep 2018 22:59

Hallo Jacques,

ik zal morgen ff een foto maken van mijn afvaltank. Deze tank is in april j.l. geleverd bij mijn Feeling 442 en zat in het Moving-pakket. Hij past er perfect onder en als de grond op camping op of afloopt haal ik de 90 Gr. bocht er af en doe er een stukje slang aan.

Gr. Gurbe
Mazda CX-5, (voorheen Eriba Troll 550 GT bj. 2004 in 2018 Eriba Feeling 442.)

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”