Eriba
Hij is dus én gelijmd én geschroefd; en de dealer [in de buurt van den Bosch] garandeert dat het heel erg goed vast zit zo; dat moest ook wel anders ga ik er natuurlijk niet mee op stap; ik weet dat jij veel boutjes hebt gebruikt, deze mensen hebben er parkers ingeschroefd.
Voordeel van deze constructie is ook nog dat het eventueel bij de rail doorlekken nu wordt opgevangen door de regengoot eronder.
Vraag ik mij nog af of ik in deze hoge rail de pyramideluifel ook kan plaatsen; ik heb dan natuurlijk te korte zijkanten
Groet,
Paul.
Voordeel van deze constructie is ook nog dat het eventueel bij de rail doorlekken nu wordt opgevangen door de regengoot eronder.
Vraag ik mij nog af of ik in deze hoge rail de pyramideluifel ook kan plaatsen; ik heb dan natuurlijk te korte zijkanten
Groet,
Paul.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
He Paul (Jakkemeiner),
Ik zag dat jij precies zo'n Troll hebt als wij en ik zag dat bij jou het serviceluik ook met de scharnieren aan de bovenkant zit. Wij hebben dit luik er vorig jaar in laten bouwen en hebben er toen eigenlijk niet echt op gelet of de scharnieren boven of onder zouden moeten worden geplaatst. Maar in de praktijk vinden we het toch wel lastig dat de scharnieren bovenaan zitten. Als je iets uit het luik wilt pakken, dan moet je steeds het luik omhoog houden. Verder zag ik toch wat verfbeschadiging op onze caravan, precies op het plekje waar het slotje tegenaan komt.
Heb jij wellicht een handigheidje om het luik gemakkelijk open te houden?
vrgr
Hennie
Ik zag dat jij precies zo'n Troll hebt als wij en ik zag dat bij jou het serviceluik ook met de scharnieren aan de bovenkant zit. Wij hebben dit luik er vorig jaar in laten bouwen en hebben er toen eigenlijk niet echt op gelet of de scharnieren boven of onder zouden moeten worden geplaatst. Maar in de praktijk vinden we het toch wel lastig dat de scharnieren bovenaan zitten. Als je iets uit het luik wilt pakken, dan moet je steeds het luik omhoog houden. Verder zag ik toch wat verfbeschadiging op onze caravan, precies op het plekje waar het slotje tegenaan komt.
Heb jij wellicht een handigheidje om het luik gemakkelijk open te houden?
vrgr
Hennie
Hallo Hennie, ik heb zeker een oplossing voor jouw probleem: het zat op onze caravan toen we hem [2de hands] kochten; er zit aan de binnenkant van het luik een bandje/kabeltje; dat zit aan de ene kant vast met een schroef; aan de andere kant zit een musketon o.i.d. die weer vastgemaakt kan worden aan een [plat] oog ook aan de binnenkant van het luik; zo'n oog zit er dus ook aan de caravan boven het luik; als het luik omhoog 'staat' kun je de musketon daaraan vastmaken en blijft het luik open staan. Als ie rond 16 april uit de stalling komt zal ik wat foto's maken. Kun jij het ook zo [simpel] aan jouw caravan maken.
MVG Paul.
MVG Paul.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Hallo Paul,
Dank je wel voor je snelle antwoord!
Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar je zegt 'dat oog zit dus ook aan de caravan boven het luik'. Bedoel je dan bovenaan de caravan? Aan de rail?
Of zit het op de strip in het midden van de caravan? Als ik de foto van jouw caravan goed bekijk, lijkt het idd of daar iets gemonteerd zit.
Maar dit is idd wel een hele goede oplossing zeg. Ik vond het al zo maf dat ze het serviceluik op deze manier gemonteerd hebben, maar blijkbaar is er geen andere mogelijkheid bij Eriba Tourings. Zal wel verband houden met de kooiconstructie vermoed ik.
Maar als je nog wat foto's zou willen maken, zou ik dat helemaal te gek vinden.
Bedankt hoor!
Hennie
Dank je wel voor je snelle antwoord!
Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar je zegt 'dat oog zit dus ook aan de caravan boven het luik'. Bedoel je dan bovenaan de caravan? Aan de rail?
Of zit het op de strip in het midden van de caravan? Als ik de foto van jouw caravan goed bekijk, lijkt het idd of daar iets gemonteerd zit.
Maar dit is idd wel een hele goede oplossing zeg. Ik vond het al zo maf dat ze het serviceluik op deze manier gemonteerd hebben, maar blijkbaar is er geen andere mogelijkheid bij Eriba Tourings. Zal wel verband houden met de kooiconstructie vermoed ik.
Maar als je nog wat foto's zou willen maken, zou ik dat helemaal te gek vinden.
Bedankt hoor!
Hennie
(scharnieren bovenaan)Ik vond het al zo maf dat ze het serviceluik op deze manier gemonteerd hebben
Heeft dit niet te maken met gebruiksgemak / veiligheid ?
Als je het luik vergeet te sluiten (op slot), en je vertrekt met de combinatie, klapt het luik niet helemaal naar beneden.
Je spullen blijven iets langer in de caravan liggen.
Bij een caravan met kleinere grondspeling, kan het luik ook nog eens de grond raken (al rijdend !).
De allereerste keer, met een gehuurde caravan, heb ik zo'n luik niet goed afgesloten. Na 1 km zagen we pas dat het luik niet gesloten was. Gelukkig een luik met scharnieren bovenaan, dus geen schade.
kc
En om onder de caravanstore-luifel de deur bij een buitje toch een beetje open te hebben voor de frisse lucht heb ik voor 75 cent een rvs spaak verbogen en 2 gaatjes geboord: wat kan het leven toch simpel zijn, kijk maar en bedankt voor de tip Jan
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Deze triton gaat ook helemaal uit elkaar, maar zal helemaal origineel blijven, dus geen blank aluminium en geen aanpassingen aan vorm en indeling. Foto's zijn te bewonderen op het bekende adres van mij in het fotoalbum.P@TJE schreef:en krijgen we daar ook foto's van te zien :Jakkemeiner schreef:Nou Rob, even goed poetsen en je kunt er mee weg. Hoewel, je zult er wel iets moois van gaan maken; gaat ie net zo grondig in de revisie als de Titan :
Leuk al die Eribaatjes..Mijn man en ik waren al jaren lang verliefd op de allerkleinste Touring. Op het moment dat de kids niet meer meegingen hebben wij er ook een aangeschaft:
De voorkant
De achterkant
Geweldig caravannetje...En natuurlijk een bezienswaardigheid zo klein. Als ik niet te veel lichamelijke problemen gehad met mijn schouders waardoor het bed opmaken voor mij niet meer mogelijk was, hadden we hem nog steeds!
En mijn man beviel het wel het rijden met zo'n hondenhok...
Maar toch maar de knoop doorgehakt en naar een grotere uitgekeken: en gevonden. in de vorm van een Troll. Vraag me niet welk type want dat weet ik niet uit mijn hoofd. In ieder geval is het er een zonder toilet, maar wel met een gigantisch bed en aan de andere kant ook nog een ruim zitje.
Mijn man was niet blij met hem in eerste instantie..Maar nu kan hij toch toegeven, dat dit grotere broertje zo gek nog niet is. Hij is even oud als ons Puckie...Maar veel groter en veel meer luxe.
En natuurlijk de buitenkant:
Ook hebben we er een caravanmover bij, ideaal. Ook omdat ik dus niets kan duwen, trekken en tillen. En zoals jullie zien een electrisch inklapbaar opstapje.
Daarnaast hebben wij twee luiken aan de buitenkant, welke wij inderdaad vastzetten zoals hier al eerder beschreven. Bij de Puck hadden wij een piramideluifel met twee zijwanden, welke mijn man in zijn eentje gemakkelijk op kon zetten. Nu draaien wij de Omnistor luifel uit en klaar is kees!
Het bed blijft opgemaakt, dus een grote luxe voor ons. Om het bed iets zachter te maken hebben wij een twee dunne traagschuimmatrasjes bij Wehkamp besteld. Wegen niets en zijn gemakkelijk in gebruik en je ligt een stuk comfortabeler.
Over twee weken gaan we op stap naar Frankrijk en kunnen we pas echt zeggen, hoe het grotere broertje van onze Puck ons bevalt!
De deur zetten wij altijd vast met een stukje scheerlijn en dan aan twee kanten een rubberen ring, welke je ook gebruikt voor de haringen. Een vast aan de deurknop en een aan het trekhandvat. Zo kan de deur volledig openstaan en zo weer los gemaakt worden!
De voorkant
De achterkant
Geweldig caravannetje...En natuurlijk een bezienswaardigheid zo klein. Als ik niet te veel lichamelijke problemen gehad met mijn schouders waardoor het bed opmaken voor mij niet meer mogelijk was, hadden we hem nog steeds!
En mijn man beviel het wel het rijden met zo'n hondenhok...
Maar toch maar de knoop doorgehakt en naar een grotere uitgekeken: en gevonden. in de vorm van een Troll. Vraag me niet welk type want dat weet ik niet uit mijn hoofd. In ieder geval is het er een zonder toilet, maar wel met een gigantisch bed en aan de andere kant ook nog een ruim zitje.
Mijn man was niet blij met hem in eerste instantie..Maar nu kan hij toch toegeven, dat dit grotere broertje zo gek nog niet is. Hij is even oud als ons Puckie...Maar veel groter en veel meer luxe.
En natuurlijk de buitenkant:
Ook hebben we er een caravanmover bij, ideaal. Ook omdat ik dus niets kan duwen, trekken en tillen. En zoals jullie zien een electrisch inklapbaar opstapje.
Daarnaast hebben wij twee luiken aan de buitenkant, welke wij inderdaad vastzetten zoals hier al eerder beschreven. Bij de Puck hadden wij een piramideluifel met twee zijwanden, welke mijn man in zijn eentje gemakkelijk op kon zetten. Nu draaien wij de Omnistor luifel uit en klaar is kees!
Het bed blijft opgemaakt, dus een grote luxe voor ons. Om het bed iets zachter te maken hebben wij een twee dunne traagschuimmatrasjes bij Wehkamp besteld. Wegen niets en zijn gemakkelijk in gebruik en je ligt een stuk comfortabeler.
Over twee weken gaan we op stap naar Frankrijk en kunnen we pas echt zeggen, hoe het grotere broertje van onze Puck ons bevalt!
De deur zetten wij altijd vast met een stukje scheerlijn en dan aan twee kanten een rubberen ring, welke je ook gebruikt voor de haringen. Een vast aan de deurknop en een aan het trekhandvat. Zo kan de deur volledig openstaan en zo weer los gemaakt worden!
Mooi ding, Josefien. Jullie hebben een andere indeling dan wij; onze deur zit verder naar voren en helmaal open onder de luifel = inregenen; vandaar mijn oplossing voor 90gr. open. Veel plezier ermee. NB als je het bed laat staan kun je de zg. vensterbank ook weghalen; je hebt dan nog meer ruimte om lekker te liggen
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Nu eigenlijk hebben we nu al een zee van ruimte: bed is zonder laatste stukje al 1.80 breed. Dus.....En bedoel je dan, dat we voor altijd deze vensterbank er uit moeten halen????Jakkemeiner schreef:Mooi ding, Josefien. Jullie hebben een andere indeling dan wij; onze deur zit verder naar voren en helmaal open onder de luifel = inregenen; vandaar mijn oplossing voor 90gr. open. Veel plezier ermee. NB als je het bed laat staan kun je de zg. vensterbank ook weghalen; je hebt dan nog meer ruimte om lekker te liggen
Je moet natuurlijk helemaal niks en omdat jullie een dwarsslaper hebben zul je niet zoveel hinder ondervinden als ik in de langslaper: bij mij is de vensterbank er definitief uit omdat ie aan het hoofdeind v/h bed toch nog iets teveel plek innam; die plek heb ik met 1,92m echt wel nodig
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Eriba
Wij zijn sinds een jaar in het gelukkige bezit van de Eriba Nova 435.
Mijn man kun je rustig een echte Eriba fan noemen. Zijn ouders hadden al een Eriba Pan. Negen jaar geleden zijn wij begonnen met een Eriba Pan duo. Later volgde er een Eriba Triton en daarna werd het een Eriba Troll. Allen hadden een wc aan boord. Door mijn lichamelijke handicap zijn we vorig jaar volgens onze vrienden overgestapt op een echte caravan namelijk de Nova met allerlei luxe.
De eerste Touring was tweedehands en zag er bij aankoop en tijdens de inruil als nieuw uit. De Triton en Troll hebben we als nieuw gekocht maar het heeft zeker een jaar geduurd voordat deze caravans er als nieuw uitzagen. Echt met de Franse slag afgeleverd. Schandalig voor een dergelijk duur product. De dealer beloofde ons dat de Nova echt veel beter door de fabriek afgeleverd zou worden. Daar heeft hij groot gelijk in gekregen. De Nova wordt in Duitsland gemaakt en daar weten ze nog echt wat vakmanschap is.
Omdat wij zeer slechte ervaring hebben met de matrassen in de Touring modellen hebben we besloten om in de Nova gelijk een op maat gemaakt Tempur matras op het Franse bed te leggen. Niet goedkoop, meer dan 2500 euro, maar wel echt een uitkomst voor mijn pijnlijke lijf. Het kost wat maar dan heb je ook wat.
Onder de Troll hadden we een Reich Mover laten zetten en we dachten er goed aan te doen om die over te laten zetten onder de Nova 435. Dat bleek echter geen succes te zijn. De Reich Mover is niet geschikt voor een caravan van meer dan 1400 kilo. De Mover slipt heel erg snel en is niet eens instaat om onze oprit te nemen. De Mover hebben we juist aangeschaft voor onze oprit. De dissel wordt tegen het huis aan gezet. We hebben nu alsnog besloten om een Truma Mover SE onder onze Nova te laten zetten.
De Nova weegt leeg, dat is inclusief één volle gasfles en een volle 40 l watertank, plusminus 1050 kilo en onze caravan mag beladen worden tot 1500 kilo. Dit is vanaf fabriek aangepast. Normaal mag de caravan beladen worden tot 1350 kilogram. We hebben nu acht weken met de Nova gekampeerd en het is voor ons de ideale twee persoons caravan. De caravan wordt getrokken door een Opel Vivaro 1900. Een combinatie waar we erg gelukkig mee zijn.
Aangezien de banden van de Nova niet van de beste kwaliteit zijn biedt Hymer op dit moment voor een gering bedrag twee nieuwe banden aan inclusief montage. Dit aanbod geldt voor Hymer caravans die niet ouder zijn dan twee jaar. Voor meer informatie informeer bij de Eriba dealer. Wij hebben besloten om dan maar gelijk stikstof in de banden te doen in plaats van lucht.
Met vriendelijke kampeer groet,
Paul en Jac
Mijn man kun je rustig een echte Eriba fan noemen. Zijn ouders hadden al een Eriba Pan. Negen jaar geleden zijn wij begonnen met een Eriba Pan duo. Later volgde er een Eriba Triton en daarna werd het een Eriba Troll. Allen hadden een wc aan boord. Door mijn lichamelijke handicap zijn we vorig jaar volgens onze vrienden overgestapt op een echte caravan namelijk de Nova met allerlei luxe.
De eerste Touring was tweedehands en zag er bij aankoop en tijdens de inruil als nieuw uit. De Triton en Troll hebben we als nieuw gekocht maar het heeft zeker een jaar geduurd voordat deze caravans er als nieuw uitzagen. Echt met de Franse slag afgeleverd. Schandalig voor een dergelijk duur product. De dealer beloofde ons dat de Nova echt veel beter door de fabriek afgeleverd zou worden. Daar heeft hij groot gelijk in gekregen. De Nova wordt in Duitsland gemaakt en daar weten ze nog echt wat vakmanschap is.
Omdat wij zeer slechte ervaring hebben met de matrassen in de Touring modellen hebben we besloten om in de Nova gelijk een op maat gemaakt Tempur matras op het Franse bed te leggen. Niet goedkoop, meer dan 2500 euro, maar wel echt een uitkomst voor mijn pijnlijke lijf. Het kost wat maar dan heb je ook wat.
Onder de Troll hadden we een Reich Mover laten zetten en we dachten er goed aan te doen om die over te laten zetten onder de Nova 435. Dat bleek echter geen succes te zijn. De Reich Mover is niet geschikt voor een caravan van meer dan 1400 kilo. De Mover slipt heel erg snel en is niet eens instaat om onze oprit te nemen. De Mover hebben we juist aangeschaft voor onze oprit. De dissel wordt tegen het huis aan gezet. We hebben nu alsnog besloten om een Truma Mover SE onder onze Nova te laten zetten.
De Nova weegt leeg, dat is inclusief één volle gasfles en een volle 40 l watertank, plusminus 1050 kilo en onze caravan mag beladen worden tot 1500 kilo. Dit is vanaf fabriek aangepast. Normaal mag de caravan beladen worden tot 1350 kilogram. We hebben nu acht weken met de Nova gekampeerd en het is voor ons de ideale twee persoons caravan. De caravan wordt getrokken door een Opel Vivaro 1900. Een combinatie waar we erg gelukkig mee zijn.
Aangezien de banden van de Nova niet van de beste kwaliteit zijn biedt Hymer op dit moment voor een gering bedrag twee nieuwe banden aan inclusief montage. Dit aanbod geldt voor Hymer caravans die niet ouder zijn dan twee jaar. Voor meer informatie informeer bij de Eriba dealer. Wij hebben besloten om dan maar gelijk stikstof in de banden te doen in plaats van lucht.
Met vriendelijke kampeer groet,
Paul en Jac