Werkende caravan

Plaats reactie
Zwar

Werkende caravan

Bericht door Zwar » do 12 jun 2014 13:56

Wie heeft er wel eens last gehad van een werekende caravan.
Onze caravan, Beijerland Vitesse FB 400 van 2005, maakt een knakkend geluid aan de voorkant,
ter hoogte van de kastjes. We worden er soms wakker van.
We hebben het idee dat het te maken heeft met temperatuur verschillen,warm/koud.
Pas terug uit Frankrijk, waar smorgens de zon aan de voorkant, disselzijde, scheen begon het direct te knakken.
Wie herkent dit en wat is er aan gedaan?

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Werkende caravan

Bericht door VIP » do 12 jun 2014 15:30

Dat zal wel komen door het polyester VOORfront dat werkt t.o.v. de aluminiumzijwand.

Oplossing weet ik zo niet, wellicht gewoon mee leven !?

Of bel een dealer en vraag of hun er een oplossing voor weten.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Werkende caravan

Bericht door RichTrip » do 12 jun 2014 19:03

Ik ben wel blij met een werkende caravan mrgreen.gif
Het is al erg genoeg dat ie zo`n 45 weken per jaar in de WW zit :(

Maar wellicht zou je de schroeven waarmee de kastjes aan de wand/voorkant geschroefd zitten heel iets kunnen losdraaien (een kwart). Vaak zitten de schroeven onder/ achter plastic plaatjes.
Maar waarschijnlijk ligt het inderdaad aan het polyester front. Zit deze vastgeschroefd? Bij mijn Dethleffs is het front zwevend gemonteerd.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 691
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: Werkende caravan

Bericht door Mstuniek » do 12 jun 2014 19:11

Op zich denk ik niet zo vreemd dat materiaal werkt, toch.
Ik heb wel caravans gezien waarvan de latten in de zijwand te zien waren en op andere momenten niet zichtbaar waren, afhankelijk van de temperatuur.
Jaren geleden is een kennis van mij hiermee teruggegaan naar de dealer en deze heeft actie ondernomen. Het excuus kwam van de fabriek omdat er hout gebruikt werd wat < 1mm te dik was als gepland voor de wanden waardoor het hout zich zo aftekende.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Werkende caravan

Bericht door BertJan » do 12 jun 2014 20:12

dat knakken is kan ook de dakplaat zijn, deze ligt los bij een beyerland en bij warm weer gaat deze veel meer golven

blijerijder

Re: Werkende caravan

Bericht door blijerijder » di 30 jun 2015 21:21

We zijn al jaren (tot volle tevredenheid) in het bezit van een Beijerland 390 D die een krakende deur heeft bij temperatuurwisselingen.Op een gegeven moment ontdekten we dat de scharnieren de oorzaak waren,dezen losgehaald,bijgewerkt en opnieuw gemonteerd.Het leek er in eerste instantie op dat het euvel verholpen was,echter nu kraakt de deur op een andere plaats ,het kunststof in het aluminiumframe.Dat betekent dus: Weer werk aan de winkel.

Plaats reactie

Terug naar “Beijerland”