indeling

Plaats reactie
janberend

indeling

Bericht door janberend » di 11 sep 2012 10:33

Goedendag,
Na diverse tenten, een Paradiso, een Casita en een Knaus 350 hebben we nu een Delta 3900EK. Volgens mij exact hetzelfde als een Beyerland 400/2.
De reden; ruimer, een echt cassettetoilet, grote keuken en een heel breed bed. De indeling is een grote U-zit met de mogelijkheid een bed te maken met behoud van twee stoeltjes tegenover elkaar aan het einde van de 'U'. Als je daarbij het bed wilt laten liggen (dan nog altijd ruim 1.50 meter breed) dan is er geen tafel.
Zijn er ook anderen met deze indeling? en hoe doen zij dit? Een los tafeltje ertussen plaatsen of toch dagelijks het bed afbreken? Of zijn er meer mogelijkheden?
Alvast dank voor uw reactie!
Janberend

Gebruikersavatar
rovado
Berichten: 661
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 20:41
Locatie: Het beestendorp in Gelderland

Re: indeling

Bericht door rovado » vr 14 sep 2012 15:21

Wij hebben een Beyerland 400-2 gehad en ik heb daarin een "vast bed" gemaakt met een matras van 1.4mx2m die we bij een beddendiscount hadden gekocht. Voor de zitjes hebben we zelf op de markt polyeterschuim gekocht en mijn vrouw heeft die van een overtrek voorzien. Ging op zich goed maar de zitjes waren alleen goed voor een korte zit bij slecht weer en zijn ook niet even breedt. Ik had een smal tafeltje gemaakt maar toch was het bij de tafel gaan zitten erg moeilijk door de krappe ruimte en stootte je vaak tegen de tafel met alle gevolgen van dien als er drank of eten op stond. Door gebrek aan tafelruimte hebben we er dus ook nauwelijks gebruik van gemaakt, maar het bed sliep prima (beter dan de losse kussens) en geen gedoe meer met bed afbreken en weer opbouwen en we leefden in de voortent. Na jaren nu toch maar een caravan gekocht met vaste bedden en een vast zitje, de CARADO167L (Hymer/Eriba), zodat we ook bij slecht/koud weer binnen kunnen zitten. De keuze viel op deze caravan omdat die nauwelijks zwaarder is dan de Beyerland (wel 1m langer!) en we dus geen nieuwe auto hoefden te kopen.
Renault Kadjar met een Carado Delight C167L (2012) aan de haak en een Unico Genua 280 voortent.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: indeling

Bericht door Kingpin1966 » vr 14 sep 2012 17:45

Wij hebben ook een Delta 3900 EK van 2000 en we zetten elke dag na het opstaan de tafel omhoog om te kunnen ontbijten.
Volgens mij is er ook een Chateau en een Home-Car met dezelfde indeling, ze kwamen immers bij dezelfde fabriek vandaan, de inmiddels failliete Tirus Groep.

Als we wegrijden hebben we wel de tafel naar beneden en liggen de stoelen er op, de zitjes die dan overblijven worden gebruikt bij een koffiestop door mijn ouders.
Ik zelf neem genoegen met een klein alu tafeltje die als voetensteun dient en ga daar op zitten.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Doortje

Re: indeling

Bericht door Doortje » vr 14 sep 2012 18:05

Mijn ouders hebben dezelfde indeling (een LMC)
Praktijk wijst uit, dat bij slecht weer het bed toch weer een zit wordt, omdat de 2 zitplekjes niet echt comfortabel
zijn om een hele avond lekker te zitten. Zij hebben een oprolbaar matrasje met wasbare hoes van Ikea ........
's-Avonds tafel zakken, matrasje er op, en 2 persoons dekbed. Nog geen 3 minuten werk ..........
Hoes van de matras wordt na de vakantie gewassen.
Bij mooi weer laten ze het bed intact !

Zandkasteel

Re: indeling

Bericht door Zandkasteel » vr 14 sep 2012 19:22

RE.gif
Dat deden wij ook bij onze vorige caravan, oprolbaar dekmatras van Ikea met hoes erom, 's morgens oprollen met 2 spanbandjes erom heen en in kist onder bed leggen.
Ruime 2 persoonsslaapzak en 2 kussens, je bent zo klaar en hebt overdag veel meer leefruimte bij slecht weer. Met mooi weer lekker laten liggen.

janberend

Re: indeling

Bericht door janberend » di 18 sep 2012 11:52

Dank voor jullie reacties.
Eigenlijk twijfel ik nog steeds een beetje of we geen treinzit hadden moeten nemen maar we vielen vooral voor de grote keuken en het ruimtelijk effect van deze indeling. En er blijven toch twee stoeltjes over. Het is inderdaad weinig werk om het bed om te zetten naar een zit, maar of dat na vier of vijf weken nog leuk is? Intussen heb ik ook begrepen dat we de slaapzak kunnen omklappen naar de korte kant van de 'U' onder het raam (betreffend rugkussen thuislaten), tafel omhoog en klaar.
Ook hebben we een klein tafeltje (50x50) gekocht bij Obelink dat tussen de stoeltjes past. Maar of dat echt werkt?....Dus dat wordt uitproberen.
Bij het verlaten van de laatste camping van dit jaar is het mij ook gelukt om voor de eerste keer in 15 jaar caravannen een bocht te kort te nemen. Voortentlamp eraf en een kras/groef in de zijkant. Gelukkig niet door en door dus wellicht alleen een uiterlijke oplossing (een nieuwe plaat; tussen 1500 en 2000 euro) want een verzekering was nog niet geregeld. Opmerking van een handelaar: roostertje erop plakken. Nieuwe lamp 7.95 dus dat valt mee.
Wat een avontuur...
Groet, Janberend

Plaats reactie

Terug naar “Beijerland”