Beyerland
Onze vorige caravan was een Beyerland 350 DD. Wij hebben hem afgelopen jaar ingeruild omdat we een vast bed wilde en mijn vrouw wilde een toilet. De caravan was prima, hij was wat sober en simpel, maar alles werkt goed. Minpunt vond ik altijd wel dat hij wat moeilijk te beladen was. Met twee gasvlessen voorin moest de disselbak verder eigenlijk leeg zijn om een goede kogeldruk te krijgen. Veel zware dingen moesten in het achterzitje geplaatst worden. Op hier en daar wat loslaten van gevineerde zijkantjes van kastjes was er verder niets op aan te merken. Hij was van 1996 en zou nog jaren meekunnen. 8)
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBL
beyerland
Wij hebben een Beyerland Sprinter 390 DV en zijn heel tevreden.
Wij hebben een vast bed van 1.40 x 2.00 meter met 2 matrassen. Het bed is in de breedte onder het grote raam aan de disselkant.
Veel bergruimte onder het bed en vanaf buiten bereikbaar via het bagageluik.
Een 2 en een 1 persoonsbank om te zitten, je kunt een losse lade onder de 1 persoonsbank halen en zo heb je een bed van ik dacht 1.30 m breed.
Foto's te zien op
http://home.planet.nl/~geest357/home.htm
Wij hebben een vast bed van 1.40 x 2.00 meter met 2 matrassen. Het bed is in de breedte onder het grote raam aan de disselkant.
Veel bergruimte onder het bed en vanaf buiten bereikbaar via het bagageluik.
Een 2 en een 1 persoonsbank om te zitten, je kunt een losse lade onder de 1 persoonsbank halen en zo heb je een bed van ik dacht 1.30 m breed.
Foto's te zien op
http://home.planet.nl/~geest357/home.htm
We hebben tot nu toe 2 Beyerlands gehad.
In 1996 onze eerste caravan gekocht, een Beyerland Sprinter 430 TS. Hele fijne caravan maar achteraf bekeken wel een beetje goedkoop uitgevoerd. Toch 6 jaar plezier van gehad. In 2002 kregen we de Beyerland Quartz 460 LB met vast bed achterin en rondzit voorin. Heel mooi afgewerkte caravan met veel luxe en opbergruimte. Ook hier hebben we met plezier mee gekampeerd. Totdat in 2005 er plotseling scheuren in het voorfront en de achterbumper kwamen te zitten. Bleek een bekend probleem te zijn en zou onder garantie gerepareerd worden. Omdat er inmiddels ook al ingebroken was in deze caravan had mijn vrouw er geen goed gevoel meer bij. Dus in 2005 naar de caravanbeurs in Utrecht gegaan. Na heel veel twijfellen tussen de nieuwe Beyerland Quartz 470 TF en de Knaus Sudwind 500 FU, uiteindelijk voor de laatste gekozen. Die hebben we nu 2 dagen in bezit en ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen.
In 1996 onze eerste caravan gekocht, een Beyerland Sprinter 430 TS. Hele fijne caravan maar achteraf bekeken wel een beetje goedkoop uitgevoerd. Toch 6 jaar plezier van gehad. In 2002 kregen we de Beyerland Quartz 460 LB met vast bed achterin en rondzit voorin. Heel mooi afgewerkte caravan met veel luxe en opbergruimte. Ook hier hebben we met plezier mee gekampeerd. Totdat in 2005 er plotseling scheuren in het voorfront en de achterbumper kwamen te zitten. Bleek een bekend probleem te zijn en zou onder garantie gerepareerd worden. Omdat er inmiddels ook al ingebroken was in deze caravan had mijn vrouw er geen goed gevoel meer bij. Dus in 2005 naar de caravanbeurs in Utrecht gegaan. Na heel veel twijfellen tussen de nieuwe Beyerland Quartz 470 TF en de Knaus Sudwind 500 FU, uiteindelijk voor de laatste gekozen. Die hebben we nu 2 dagen in bezit en ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen.
Wij hebben in maart 2004 onze eerste eigen caravan gekocht:
Een nieuwe beyerland vitesse 440 LB-LX.
tot deze keuze zijn wij gekomen nadat wij op de beurs in zuidlaren bijna alle merken en modellen binnenstebuiten hebben gekeerd.
Voor ons stond voorop dat het een ruime, luxe, niet te zware caravan moest worden met een moderne uitstraling.
Dit is nu dus al 2 jaar ons vakantie onderkomen en mijn klus object.
Soms vraagt mijn vrouw wel eens of alles nu klaar is maar dan bedenk ik wel weer iets (extra stopkontact of in snelheid regelbare temperatuur gestuurde koelkast ventilator)
Zelfs onze hond (frans bulletje) vind het heerlijk om in de caravan te vertoeven. Die warme lucht die de ringverwarming uitblaast, daar kan je heerlijk voor liggen dutten.
Wij proberen dan ook zoveel mogenlijk gebruik te maken van onze sleurhut
Ons kampeer seizoen begint dan ook al met paasen en gaat meestal door tot september/oktober.
de weekendjes blijven we meestal in eigen land maar onze zomer vakantie is altijd in het buitenland na 2 keer zuid frankrijk gaan we dit jaar oostenrijk onveilig maken.
Wij verblijven bijna altijd op SVR campings omdat het kleinschalige en de rust ons aantrekt.
Zo hopen wij nog vele tevreden vakanties met onze beyerland door te brengen.
Een nieuwe beyerland vitesse 440 LB-LX.
tot deze keuze zijn wij gekomen nadat wij op de beurs in zuidlaren bijna alle merken en modellen binnenstebuiten hebben gekeerd.
Voor ons stond voorop dat het een ruime, luxe, niet te zware caravan moest worden met een moderne uitstraling.
Dit is nu dus al 2 jaar ons vakantie onderkomen en mijn klus object.
Soms vraagt mijn vrouw wel eens of alles nu klaar is maar dan bedenk ik wel weer iets (extra stopkontact of in snelheid regelbare temperatuur gestuurde koelkast ventilator)
Zelfs onze hond (frans bulletje) vind het heerlijk om in de caravan te vertoeven. Die warme lucht die de ringverwarming uitblaast, daar kan je heerlijk voor liggen dutten.
Wij proberen dan ook zoveel mogenlijk gebruik te maken van onze sleurhut
Ons kampeer seizoen begint dan ook al met paasen en gaat meestal door tot september/oktober.
de weekendjes blijven we meestal in eigen land maar onze zomer vakantie is altijd in het buitenland na 2 keer zuid frankrijk gaan we dit jaar oostenrijk onveilig maken.
Wij verblijven bijna altijd op SVR campings omdat het kleinschalige en de rust ons aantrekt.
Zo hopen wij nog vele tevreden vakanties met onze beyerland door te brengen.
Waar de zon schijnt draai ik de pootjes uit!
Mazda 3 Sedan 2.2 Skyactiv-D met aan de haak een Burstner Averso 430 TS
Mazda 3 Sedan 2.2 Skyactiv-D met aan de haak een Burstner Averso 430 TS
Wij hebben sinds 2001 een Beyerland Sprinter 390 D van 1990. Geen luxe maar gewoon functioneel. We slapen er alleen maar in. Wat wel ontbreekt is enige bergruimte maar dat hebben wij opgelost door de wastafel te verwijderen. Daarom wordt het washokje nu gebruikt als opslag voor de stoelen etc.
Verder hebben wij de caravan eigenlijk tot een DV gemaakt gezien het feit dat wij de zithoek voor tot vast bed hebben gebombardeerd. En zelf een toegangsluik gemaakt hebben rechtsvoorin.
Verder hebben wij de caravan eigenlijk tot een DV gemaakt gezien het feit dat wij de zithoek voor tot vast bed hebben gebombardeerd. En zelf een toegangsluik gemaakt hebben rechtsvoorin.
Afgelopen woensdagavond haalde ik mijn Beyerland Sprinter 350/2 (bj 2002) uit de stalling (na heel wat gezeur) de volgende dag zouden wij hem inruilen voor een jawel hoor Hobby.
Aangekomen bij de dealer waren wij vol lof over onze nieuwe caravan.
De dealer inspecteerde onze caravan als een vakman en constateerde al vrij snel een scheur in het kunstof paneel aan de voorzijde van de caravan onder het grote raam . Ik stond perplex hoe kan dat nou weer? Volgens de dealer een zwak punt van de Beyerland volgens hem 9 van de 10 caravans met dit probleem. Gelukkig dekt de verzekering de schade.
Aangekomen bij de dealer waren wij vol lof over onze nieuwe caravan.
De dealer inspecteerde onze caravan als een vakman en constateerde al vrij snel een scheur in het kunstof paneel aan de voorzijde van de caravan onder het grote raam . Ik stond perplex hoe kan dat nou weer? Volgens de dealer een zwak punt van de Beyerland volgens hem 9 van de 10 caravans met dit probleem. Gelukkig dekt de verzekering de schade.