aankoop Beyerland vitesse 460 FB

Plaats reactie
vr46
Berichten: 2
Lid geworden op: do 27 sep 2018 17:14

aankoop Beyerland vitesse 460 FB

Bericht door vr46 » wo 3 okt 2018 20:22

Kan iemand mij vertellen of er nog bepaalde problemen zijn die veel voorkomen bij dit type beyerland Vitesse 460 LB uit 2003
Zijn van plan om te gaan kijken deze week
Gaan ook kijken bij een Chateau Calista Chalet 450 uit 2003
De bedoeling is meer om op seizoenplaatsen te gaan staan
Heeft iemand hier tips over , deze 2 caravans

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: aankoop Beyerland vitesse 460 FB

Bericht door PD » wo 3 okt 2018 20:26

vr46 schreef:
wo 3 okt 2018 20:22
De bedoeling is meer om op seizoenplaatsen te gaan staan
Wat bedoel je hier precies mee ? Ga je ook met de caravan trekken of zet je deze uitsluitend elke keer gedurende lange(re) periode op een seizoensplaats ?
In dat laatste geval zou ik niet zo'n kleine caravan kiezen maar er één selecteren die 2,50 m breed is.

Mocht de auto een probleem vormen, dan kun je altijd nog overwegen om de caravan leeg naar de plek te rijden en de spulletjes later alsnog mee te nemen of zelfs de caravan te laten verplaatsen.

Met beide genoemde types heb ik geen ervaring. Gezien de gevorderde leeftijd zou ik wel een deskundige meenemen en/of een aankoopkeuring laten uitvoeren voordat je de koop sluit.
Laatst gewijzigd door PD op wo 3 okt 2018 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: aankoop Beyerland vitesse 460 FB

Bericht door deusjevo » wo 3 okt 2018 20:38

Let op scheurtjes in het polyester voorfront, dat is nogal een dingetje geweest bij Chateau en Beijerland, ik weet alleen niet of dat bij deze bouwjaren ook speelde.
Verder je neus gebruiken, vochtproblemen ruik je al snel.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

vr46
Berichten: 2
Lid geworden op: do 27 sep 2018 17:14

Re: aankoop Beyerland vitesse 460 FB

Bericht door vr46 » wo 3 okt 2018 21:11

Bedankt voor de tips , de bedoeling is meer voor seizoenplaatsen te gebruiken en een caravan van 2,50 breedt heb ik nog niet zo veel gezien
we willen graag een rondzit en een vast bed en niet te zwaar voor de rest maakt het niet zo veel uit

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: aankoop Beyerland vitesse 460 FB

Bericht door Chris » wo 3 okt 2018 21:20

Als je zelf geen kennis hebt van caravans zou ik zeker een kenner meenemen.
Iemand die weet waar je op moet letten.
Vocht, of nog erger lekkage, is er zo eentje... en kan enorme problemen veroorzaken.
En, beide caravans zijn toch zo'n 15 jaar oud... het is niet ondenkbaar dus.
Nog mooier is een aankoopkeuring.... kost wat maar dan ben je redelijk op de hoogte van de conditie.
Eerder als genoemd door Deujevo...
Beyerland en Chateau kwamen uit dezelfde fabriek en hadden ook dezelfde kwalen vaak..
De voorfronten zijn een bekend probleem, scheurtjes bij de schroefjes onder de lijsten.
Ik weet ook niet of dat voor deze bouwjaren geld.
Maar... de fabriek bestaat niet meer, dus onderdelen is lastig...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Abve

Re: aankoop Beyerland vitesse 460 FB

Bericht door Abve » wo 3 okt 2018 21:26

Ik heb in 1993 een nieuwe Vitesse 430 gekocht.
De caravan is nu dus 25 jaar en nog steeds in gebruik in de familie.
Zoals al aangegeven, is van deze caravan in het polyester front een scheurtje ontstaan, dat netjes door een reparateur is gemaakt.
Voor de rest geen problemen! Ik schat in dat de caravan inmiddels zo’n 75 tot 90.000 km heeft gereden.
Zoals bij elke caravan moet je goed letten op eventuele vochtschade.

Maar ik zou ook toch even kijken naar wat meer ruimte.
Als hij toch niet hoeft te rijden maakt lengte, breedte en gewicht toch niet zoveel uit?
Je zult zien dat je er veel meer plezier aan beleeft in het vroege voorjaar/ late najaar.
Goed rondkijken en praten met ervaren seizoenplaatshouders brengt je misschien tot een ander inzicht.
En zo niet, dan heb je in ieder geval een goed overwogen beslissing genomen.
Suc6 verder!

Plaats reactie

Terug naar “Beijerland”