Dethleffs Camper Avantgarde 2019

Plaats reactie
Marco B
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 30 mar 2016 03:16

Dethleffs Camper Avantgarde 2019

Bericht door Marco B » za 30 mar 2019 10:47

Afgelopen week hebben wij onze nieuwe caravan binnen gekregen. Het blijft toch verwondelijk, een caravan die Camper heet. Vertel het aan een niet-kampeerder en onduidelijk is gegarandeerd.
Nu we pas de caravan hebben valt mij toch op dat niet alles 100% doordacht is. Zo gaandeweg tijdens het inpakken komen we de volgende bijzonderheden tegen :

- de koelkastdeur komt bij het geheel openen tegen een houten rand aan van de zitting. Hierdoor ontstaan krasjes op de koelkast. Ik ga dit zelf verhelpen met een strookje zacht isolatietape op het hout, maar die zou niet nodig moeten zijn
- als de deur van de caravan open staat, kan het raam van de keuken niet open. Je kan dus niet koken terwijl de deur open staat, en als je dan naar buiten wilt moet eerst het raam dicht. Erg apart. De deur valt net over een hoekje van het raam. Ik ga kijken of ik de deur halverwege vast kan zetten met bv een haring in de grond, touwtje en een elastiek. Maar ook dit zou niet nodig moeten zijn
- iets wat we tijdens het rondkijken al hadden gezien maar gewoon voor lief hebben genomen : de bediening van de vloerverwarming zit ONDER een bankje van de zitgroep. Wil je de vloerverwarming aan/uit zetten, hoger/lager dan moet altijd eerst de zitting open. Verwondelijk dat er geen bediening bij de andere schakelaar is gemaakt.

Abve

Re: Dethleffs Camper Avantgarde 2019

Bericht door Abve » za 30 mar 2019 18:24

RE.gif

Ik zou dit soort zaken met de dealer bespreken.
Ik had vorig jaar het oog op een Dethleffs Exclusive laten vallen.
Deze deur draaide ook voor het keukenraam. De dealer had hier een oplossing voor.
Ze zijn bekend met dit fenomeen.

Zo’n schakelaartje voor de vloerverwarming kan gemakkelijk verplaatst worden naar een betere plek.
Een goede dealer rekent hier niets voor.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Dethleffs Camper Avantgarde 2019

Bericht door WillyL » zo 31 mar 2019 10:55

Typische gevallen van snel ontwikkelen vanaf een tekentafel. Er zijn zo hopen voorbeelden (het kruispunt aan de Plaisance brug in Mechelen is er een schoolvoorbeeld van).
Jammer dat er waarschijnlijk niet eerst gekampeerd wordt voor de caravan in productie te brengen.
In onze Dethleffs kan een venster ook niet gans open wanneer de voordeur open is. Het is gelukkig wel een venster achter een zitbank.
Ook het slotje op het valluik van die bank was te slap vastgemaakt in de vezelplaat. Gewoon door even fout te zitten sprongen de 2 schroefjes los. Dit is door mij hersteld door vijzen met moertjes te gebruiken.
Het tweepersoonsbed kon je ook moeilijk optillen om in de bak eronder te komen. Een simpel handvat was de oplossing...
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Dethleffs Camper Avantgarde 2019

Bericht door PD » zo 31 mar 2019 11:34

Mooie caravan, veel plezier ermee thumbup.gif

Wij vragen ons ook wel eens af of de ontwerpers van caravans ooit gekampeerd hebben... soms zie je dingen die echt ondoordacht lijken.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Dethleffs Camper Avantgarde 2019

Bericht door DanielW » zo 31 mar 2019 11:59

Zoals eerder gezegt, erg chique die grijze Dethleffs modellen, gefeliciteerd!

Als ik die problemen zie vraag ik me ook af of een ontwerper ooit een caravan van binnen heeft gezien of gebruikt. Ik heb geen idee wat voor marges er zitten op caravans (en soms wil je dat gewoon niet weten denk ik mrgreen.gif ), maar kan me ook indenken dat tekenaars en ontwerpers vooral de opdracht hebben die zo groot mogelijk te maken. Die balans is heel fragiel, dan gaat het niet alleen om materiaal kosten, maar wat brengt dat met zich mee in productiekosten, voorraden etc etc. Kan me voorstellen dat een schuifraampje ipv een klapraampje voor het deurprobleem dergelijke kosten met zich mee brengt.

Niets wat je niet zelf kan oplossen, maar blijft knullig als consument.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Volvodriver

Re: Dethleffs Camper Avantgarde 2019

Bericht door Volvodriver » zo 31 mar 2019 12:08

RE.gif
Schuifraampje in de keuken zat vroeger standaard in de Beyerland, Chateau en Homecar caravans.

Gebruikersavatar
Trisha
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 mar 2019 19:55

Re: Dethleffs Camper Avantgarde 2019

Bericht door Trisha » zo 31 mar 2019 15:41

Volvodriver schreef:
zo 31 mar 2019 12:08
RE.gif
Schuifraampje in de keuken zat vroeger standaard in de Beyerland, Chateau en Homecar caravans.
.... en in de Hobby's!
Nadeel van die schuiframen was dat het onderste rubber, waar het raam doorheen gleed, na een aantal jaar compleet was uitgedroogd.
ca·ra·van (de; m; meervoud: caravans)
vakantiewoonwagen, gekoppeld aan een auto ㉦

Marco B
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 30 mar 2016 03:16

Re: Dethleffs Camper Avantgarde 2019

Bericht door Marco B » zo 31 mar 2019 16:45

Abve schreef:
za 30 mar 2019 18:24

Ik had vorig jaar het oog op een Dethleffs Exclusive laten vallen.
Deze deur draaide ook voor het keukenraam. De dealer had hier een oplossing voor.
Ze zijn bekend met dit fenomeen.
Wat was in jou geval de oplossing Abve?

Marco B
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 30 mar 2016 03:16

Re: Dethleffs Camper Avantgarde 2019

Bericht door Marco B » zo 31 mar 2019 16:51

Ik heb hier uiteraard over gemaild naar de dealer. Echter we gaan overmorgen op vakantie, dus het zal in Mei zijn voordat ik hiermee verder kan gaan ;-)

RAV4 met Dethleffs
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 16 aug 2020 10:32

Re: Dethleffs Camper Avantgarde 2019

Bericht door RAV4 met Dethleffs » do 3 sep 2020 13:47

Hallo Marco,
wij hebben ook een 460 EL uit 2019.
ik heb twee van jouw problemen opgelost. Misschien kun je er iets mee?
eerste probleem: de deur en het keukenraam. Ik heb een aluminium staafje genomen en dit gebogen tot een u vorm. Vervolgens twee gaatjes geboord in de deurklem en de klemhouder. Dat werkt voor ons prima.
Tweede probleem; de vloerverwarming. De dealer heeft ons verteld dat de standen niet werken. Ik heb daarom in het snoer naar de voeding een schakelaar gezet met verklikkerlicht. De schakelaar heb ik vervolgens in de zijwand onder de zitting verwerkt.
Ik heb even geen idee hoe ik foto's kan bijvoegen die ik op mijn laptop heb staan. Ik stuur je ze graag toe.
Succes!

RAV4 met Dethleffs
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 16 aug 2020 10:32

Re: Dethleffs Camper Avantgarde 2019

Bericht door RAV4 met Dethleffs » do 3 sep 2020 13:58

ik heb net ontdekt hoe ik foto's kan bijsluiten. Hier komen ze alsnog.
Bijlagen
schakelaar vloerverwarming klein.jpg
schakelaar vloerverwarming klein.jpg (43.53 KiB) 3391 keer bekeken
pen deurhouder caravan.jpg
pen deurhouder caravan.jpg (24.63 KiB) 3391 keer bekeken
deurhouder caravan.jpg
deurhouder caravan.jpg (37.15 KiB) 3391 keer bekeken

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1014
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Dethleffs Camper Avantgarde 2019

Bericht door GSAndre » do 3 sep 2020 14:28

Beste Marco, misschien topic tekst aanpassen ?

Heb nml zelf ook een Dethleffs Camper Avantgarde 450 FR en herken jou klachten niet.
Koelkastdeur niet, raamkeuken zit aan achterkant etc.

Ik vermoed dat jij een 460 of 470 hebt.
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Dethleffs Camper Avantgarde 2019

Bericht door Hobby Linka » do 3 sep 2020 14:32

RE.gif

Marco kan de titel niet meer aanpassen. Dan kan max. 1 uur na plaatsen. Als de titel aangepast moet worden even een berichtje naar een van de team leden, en we passen het aan.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Sjaakie
Berichten: 7
Lid geworden op: do 3 sep 2020 20:35

Re: Dethleffs Camper Avantgarde 2019

Bericht door Sjaakie » zo 6 sep 2020 21:19

De schakelkast zit heel vervelend.
Ik heb dit opgelost door een KlikAanKlikUit schakelaar te gebruiken.
Vanuit mijn bed kan ik de vloerverwarming nu aan zetten!

Plaats reactie

Terug naar “Dethleffs”