Gewicht Dethleffs camper 510 2002
Gewicht Dethleffs camper 510 2002
Goedemorgen,
Wij gaan vanmiddag even bij een Dethleffs camper 510 kijken. Voor een 5 meter caravan vindt ik nog al dat hij een laag gewicht heeft 1090kg leeg en je mag tot 1350 beladen. Nou is het meestal in de praktijk zo dat het leeg gewicht op papier niet klopt en dat de caravan zwaarder is. We beladen de auto het meest maar je wilt natuurlijk ook wel wat in de caravan hebben liggen. Iemand ervaring met dit type caravan?
Alvast bedankt en fijn weekend
Wij gaan vanmiddag even bij een Dethleffs camper 510 kijken. Voor een 5 meter caravan vindt ik nog al dat hij een laag gewicht heeft 1090kg leeg en je mag tot 1350 beladen. Nou is het meestal in de praktijk zo dat het leeg gewicht op papier niet klopt en dat de caravan zwaarder is. We beladen de auto het meest maar je wilt natuurlijk ook wel wat in de caravan hebben liggen. Iemand ervaring met dit type caravan?
Alvast bedankt en fijn weekend
Re: Gewicht Dethleffs camper 510 2002
Heb je wel genoeg laadvermogen over
Re: Gewicht Dethleffs camper 510 2002
Ik heb ook zo'n caravan, maar heb hem nooit gewogen. Bij mij zit er een 1500kg as onder. Misschien is dat bij deze ook het geval?
Stel dat het leeggewicht klopt, dan hou je nu 260 kg over om te beladen. Dat lijkt mij ruim voldoende. Er zijn caravans die het met een stuk minder moeten doen.
Ik denk dat ik daar alleen een beetje overheen ga als ik onze 4 fietsen mee ga nemen.
Mocht je op een of andere manier achter het gewogen gewicht komen ben ik zeer geïnteresseerd.
Stel dat het leeggewicht klopt, dan hou je nu 260 kg over om te beladen. Dat lijkt mij ruim voldoende. Er zijn caravans die het met een stuk minder moeten doen.
Ik denk dat ik daar alleen een beetje overheen ga als ik onze 4 fietsen mee ga nemen.
Mocht je op een of andere manier achter het gewogen gewicht komen ben ik zeer geïnteresseerd.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.
Re: Gewicht Dethleffs camper 510 2002
roelofk,
Zitten op de caravan accessoires zoals fietsenrek, mover, reservewiel enz. Die gewichten moeten nog bij de 1090 kg opgeteld worden, hou daar wel rekening mee.
Dat gaat allemaal van het ladingsgewicht af.
Zitten op de caravan accessoires zoals fietsenrek, mover, reservewiel enz. Die gewichten moeten nog bij de 1090 kg opgeteld worden, hou daar wel rekening mee.
Dat gaat allemaal van het ladingsgewicht af.
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.
Re: Gewicht Dethleffs camper 510 2002
Wij hebben in die tijd ooit een nieuwe Dethleff camper 510 DB gekocht.
Mover eronder
Fietsenrek erop
Omnistor luifel eraan.
Bleek dat je dan nog ongeveer een tandeborstel mee kon nemen, we waren altijd onderweg met teveel gewicht.
Hebben de caravan daarom niet lang gehad
Mvg.
Jan Vijn
Mover eronder
Fietsenrek erop
Omnistor luifel eraan.
Bleek dat je dan nog ongeveer een tandeborstel mee kon nemen, we waren altijd onderweg met teveel gewicht.
Hebben de caravan daarom niet lang gehad
Mvg.
Jan Vijn
Re: Gewicht Dethleffs camper 510 2002
Op de weegbrug dat ding voor evt aankoop.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Gewicht Dethleffs camper 510 2002
Ik zou dit laadvermogen veeeeel te weinig vinden.
Afhankelijk van wat er allemaal op en aan is gebouwd zou het maar zo kunnen dat je maar 100 kg over houd.
Er zijn hier mensen die bouwen "zijn duvel en zijn mallemoer" op en aan de hut.....
Wegen is de enige optie.
Afspreken met de verkoper dat je hem ergens wilt laten wegen voordat je betaald.
Uiteraard op jouw kosten, houd je voldoende laadvermogen over naar jou zin dan is de koop OK.
Is het te weinig naar jou zin dan moet je verder zoeken.
Dat is de enige manier om een teleurstelling zoals zovelen voor jou al hebben gehad te voorkomen.
Afhankelijk van wat er allemaal op en aan is gebouwd zou het maar zo kunnen dat je maar 100 kg over houd.
Er zijn hier mensen die bouwen "zijn duvel en zijn mallemoer" op en aan de hut.....
Wegen is de enige optie.
Afspreken met de verkoper dat je hem ergens wilt laten wegen voordat je betaald.
Uiteraard op jouw kosten, houd je voldoende laadvermogen over naar jou zin dan is de koop OK.
Is het te weinig naar jou zin dan moet je verder zoeken.
Dat is de enige manier om een teleurstelling zoals zovelen voor jou al hebben gehad te voorkomen.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
- Locatie: Ergens waar mijn huis staat
Re: Gewicht Dethleffs camper 510 2002
Wij hebben nu ook een Dethleffs camperlife style 510 V uit 2005 en deze is 7.15meter incl dissel. En hij mag 1350 wegen, maar er zijn inderdaad ook modellen met een 1500 kilo assen even op de sticker in de disselbak kijken en anders op het plaatje op de as zelf kijken.
Succes
Succes
Trekker met sleurhut
Re: Gewicht Dethleffs camper 510 2002
We hebben de caravan nog niet bekeken, hebben eerst bij een Dethleffs camper 460 DB uit 2005 gekeken erg mooie caravan maar zijn er nog niet uit. We denken er nog even over na en de tip van de weegbrug is een goeie, het is bij een dealer die heeft vast wel een soort van weegbrug.
Re: Gewicht Dethleffs camper 510 2002
Een dealer weegt de caravan op de remmen test bank, echter zitten hier soms best aardige verschillen in met een weegbrug.
Ik zou hem altijd gewogen willen hebben op een geijkte weegbrug.
Ik zou hem altijd gewogen willen hebben op een geijkte weegbrug.
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe
Re: Gewicht Dethleffs camper 510 2002
1090kg is inderdaad heel erg leeg, daar komt een accessoires pakket bij, reservewiel, caravan weegt vast ergens 1150 kg leeg, dan nog evt extra accessoires zoals mover fietsenrek, tent en dergelijk. blijft er waarschijnlijk weinig over.
Re: Gewicht Dethleffs camper 510 2002
Best even wegen.
Is het leeggewicht het officiele, dan zit daar meestal wel een voorraad water, gas en haspel in. Dus niet het echte drooggewicht.
Dat scheelt enkele kg, maar niet te veel.
Bij die grootte van caravan zou ik er een mover bijnemen, extra 40 a 50 kg.
Mijn 450 uit 2010 heeft zelfde max. gewicht en die is dus wat korter en toch zit ik vaak tegen het maximum aan. Dit is wel met mover, 110ah batterij, 2 electr. Fietsen op dissel en watertanks niet gans gevuld. Ook met bagage+eten voor 2 volwassenen. Ook stoeltjes en luifel liggen meestal in de caravan.
Batterijen van ebikes zitten tijdens rijden wel in de auto.
Het gewicht op de kogel kan je wel bij de auto rekenen, dat geeft je ook enkele extra kgs (50?) in de disselbak.
Is het leeggewicht het officiele, dan zit daar meestal wel een voorraad water, gas en haspel in. Dus niet het echte drooggewicht.
Dat scheelt enkele kg, maar niet te veel.
Bij die grootte van caravan zou ik er een mover bijnemen, extra 40 a 50 kg.
Mijn 450 uit 2010 heeft zelfde max. gewicht en die is dus wat korter en toch zit ik vaak tegen het maximum aan. Dit is wel met mover, 110ah batterij, 2 electr. Fietsen op dissel en watertanks niet gans gevuld. Ook met bagage+eten voor 2 volwassenen. Ook stoeltjes en luifel liggen meestal in de caravan.
Batterijen van ebikes zitten tijdens rijden wel in de auto.
Het gewicht op de kogel kan je wel bij de auto rekenen, dat geeft je ook enkele extra kgs (50?) in de disselbak.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)