Iemand ervaring met een :

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruudfr
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 3 dec 2007 22:47
Locatie: Oss
Contacteer:

Iemand ervaring met een :

Bericht door Ruudfr » wo 14 dec 2016 17:31

: dethleffs-exclusiv 760 DR.
of wat zijn de voor en tegens van een tandemasser ???
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Iemand ervaring met een :

Bericht door Ab » wo 14 dec 2016 19:05

Voor: groot.
Tegen: zwaar.
Het laatste hoeft geen bezwaar te zijn.
Mits de trekker het aankan.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

arnovariante

Re: Iemand ervaring met een :

Bericht door arnovariante » wo 14 dec 2016 19:26

Ik denk dat alles al wel geschreven is over de voor en nadelen.
Van mijn kant:
- uitzwaai achter.....
- veel slechter moveren dan een enkel asser (zelfs met 4x4 mover).

Zoals jullie heel veel tijd door brengen in je caravan zou ik echt gaan kijken naar een mogelijkheid om op gewone fauteuils te kunnen zitten ipv de caravan bank.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Iemand ervaring met een :

Bericht door VIP » wo 14 dec 2016 20:15

Gewoon doen, je leeft maar een keer.

En de trekker kan het zeker aan [kerstduim.gif]
Porsche + Tabbert

Gil1972
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 jul 2016 18:19

Re: Iemand ervaring met een :

Bericht door Gil1972 » do 15 dec 2016 00:00

RE.gif
Een van de redenen dat wij in september de knoop hebben doorgehakt en de 760 DR Exclusive gekocht hebben.
Wordt eind januari medio februari geleverd.
Zijn er benieuwd!

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met een :

Bericht door Stef » do 15 dec 2016 00:10

Ik zou persoonlijk eerder kiezen voor de 650 serie, omdat deze met zijn 8.72 lengte net wat handelbaarder is dan zijn langere broer van 9.42
Ik rij nu zelf met een 8.72 lange caravan en mijn ervaring is dat het op vele campings net gaat , wat betreft de plaatsgrootte.
Tevens hebben de 650 een toiletruimte over de gehele breedte , wat gewoon erg fijn is.

Mvg
Stefg
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
Ruudfr
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 3 dec 2007 22:47
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met een :

Bericht door Ruudfr » do 15 dec 2016 08:28

Gil1972 schreef:RE.gif
Een van de redenen dat wij in september de knoop hebben doorgehakt en de 760 DR Exclusive gekocht hebben.
Wordt eind januari medio februari geleverd.
Zijn er benieuwd!
welke redenen ??????
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.

Gebruikersavatar
Ruudfr
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 3 dec 2007 22:47
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met een :

Bericht door Ruudfr » do 15 dec 2016 09:41

Stef schreef:Ik zou persoonlijk eerder kiezen voor de 650 serie, omdat deze met zijn 8.72 lengte net wat handelbaarder is dan zijn langere broer van 9.42
Ik rij nu zelf met een 8.72 lange caravan en mijn ervaring is dat het op vele campings net gaat , wat betreft de plaatsgrootte.
Tevens hebben de 650 een toiletruimte over de gehele breedte , wat gewoon erg fijn is.

Mvg
Stefg
Hoi wij hebben nu een 560 vip met idd de badkamer achterin heerlijk , nadeel is dat er altijd iemand over de andere moet kruipen om in bed te komen )
de 650 waar jij het over hebt heeft in een dr uitvoering geen douche , en aangezien wij niet altijd op een camping staan is dat wel een van de eisen die we hebben .
Wat plaatsgrote betreft gelukkig krijgen steeds meer campings grotere plaatsen.
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.

Gebruikersavatar
Ruudfr
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 3 dec 2007 22:47
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met een :

Bericht door Ruudfr » do 15 dec 2016 09:42

Gil1972 schreef:RE.gif
Een van de redenen dat wij in september de knoop hebben doorgehakt en de 760 DR Exclusive gekocht hebben.
Wordt eind januari medio februari geleverd.
Zijn er benieuwd!
Waarom hebben jullie voor de 760 DR Gekozen ? en zilver beplating of wit ?
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.

Gil1972
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 11 jul 2016 18:19

Re: Iemand ervaring met een :

Bericht door Gil1972 » za 17 dec 2016 09:37

Met één van de redenen bedoelde ik het gezegde dat je maar een keer leeft………………
Andere redenen dat wij voor de Dethleffs DR gekozen hebben:
- Het grote 2 persoons bed met een lengte van 2 meter. Andere modellen missen een hoek of je hebt 2 losse bedden. Wij willen ook op vakantie comfortabel en samen slapen, gezien onze lengte, vandaar de keuze voor het grote bed.
- Dit model heeft een zeer ruime badkamer met aparte douche. Mijn vrouw wenst om moverende redenen in de caravan te douchen, vandaar hiervoor de keuze.
- Overall biedt deze caravan een zee van ruimte. De rondzit is zodanig ruim dat je er lekker op kunt liggen en je benen kunt strekken; ruime ijskast en veel loopruimte.
- Verder biedt de Dethleffs een sta-hoogte van 195. Dat is ook hoger dan de meeste andere merken.
- Daarnaast is de ingangsdeur breder; al bieden merken zoals Hobby dit vanaf modeljaar 17 ook.
- De uiteindelijke keuze werd ook door de afwerking bepaald. In eerste instantie vonden wij een soortgelijk model van Adria mooier. Zowel de Adria alsook de Dethleffs stonden op de caravan salon in Düsseldorf. Wij hebben beide modellen op de tweede dag en op de laatste dag (1 week later) gezien. Beide modellen zij door duizenden bezoekers betreden en alles is door iedereen uitgeprobeerd. Ons viel op dat de Dethleffs er nog als nieuw bij stond en de Adria dit allen van buiten zo oogde. Van binnen was al veel stuk zoals deurtjes en loslatend fineer. Bij Dethleffs lijkt alles net iets degelijker terwijl het uiteindelijke prijsverschil inclusief vergelijkbare opties € 3.000 was dat de Dethleffs duurder was. Op zich best een aardig bedrag maar gezien de kwaliteit en de prijsklasse van de caravan meer dan waard.
- Wij hebben voor de zilveren beplating gekozen. Wij vinden deze mooier.
- Verder een aantal toeters en bellen; die kun je in een ander draadje vinden.
Ondanks de ruimte en prijskaart ook een paar nadeeltjes welke voor ons echter niet onoverkomelijk waren: de beperkte aanrechtruimte; deze is bij veel modellen ruimer. Daarnaast de ietwat oubollige uitstraling. Dit model loopt al jaren mee en ten opzichten van bijvoorbeeld hobby premium, Adria Alpina of de Briljant modellen van Fendt oogt de Dethleffs ietwat achterhaald. Daarnaast is hij lang en met vanaf ruim 1950 kg redelijk zwaar.

Plaats reactie

Terug naar “Dethleffs”