Aankoop Dethleffs: Gelmatras? Styrofoam? Ervaringen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
andrehj
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 28 aug 2016 14:34

Aankoop Dethleffs: Gelmatras? Styrofoam? Ervaringen?

Bericht door andrehj » zo 16 okt 2016 22:00

Op zoek naar een caravan met zoveel mogelijk stahoogte (ben zelf 1m98..) uitgekomen bij Dethleffs, omdat zij als één van de weinigen 1m98 stahoogte bieden. Vooral ook de beursactie (2000 euro "gratis" opties) is erg interessant.
Onze keuze is gevallen op de Camper of Nomad. Voordat wij een handtekening zetten, zouden we graag zoveel mogelijk ervaringen met deze caravan willen hebben, zodat we weten waar we op moeten letten.

Momenteel heb ik de volgende vragen:
- In de optielijst staan gelmatrassen ipv de standaard 7-zone EvoPoreHRC matrassen. Wat zijn dat eigenlijk voor matrassen? En zijn er ervaringen mee?
- Ik moet de dealer nog even vragen naar het nut van de Styrofoam isolatie, maar heb ergens gelezen dat dan het dak ook dikker wordt. Zou het dan naar binnen of naar buiten groeien? Dit ivm met de 1m98 stahoogte die ik echt nodig heb.

Alvast bedankt!

Abve

Re: Aankoop Dethleffs: Gelmatras? Styrofoam? Ervaringen?

Bericht door Abve » wo 27 sep 2017 07:16

Hey Andrehj,

Ik ben nu benieuwd welk matras je gekocht hebt en hoe het voldoet.
Ik worstel nl. met dezelfde vraag, nu we ook een Dethleffs hebben besteld.

Een jaar geleden heb je bovenstaande vraag gesteld maar er heeft niemand gereageerd.
Ik ga er vanuit dat men geen/weinig ervaring heeft met gelmatrassen zoals ze door Dethleffs worden aangeboden, ook omdat de dealer aangaf dat de styrofoammatras zo goed is, dat dit verreweg het meeste wordt verkocht.

Mochten forumleden wel ervaring hebben, graag reaktie!!

Gebruikersavatar
andrehj
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 28 aug 2016 14:34

Re: Aankoop Dethleffs: Gelmatras? Styrofoam? Ervaringen?

Bericht door andrehj » wo 27 sep 2017 21:46

Jeuuh, eerste reactie na bijna een jaar haphop.gif .
Maar wij hebben gewoon de standaard matrassen gekocht. Mijn vrouw vindt deze prima, ikzelf vind em wat aan de harde kant (ben thuis een zeer zachte matras gewend).
Verder hebben we nog een akkevietje met de opvuldelen (we hebben een 470ER met bedombouw naar groot bed). Deze opvuldelen zijn namelijk dikker dan de gewone matrassen. Die ga ik denk ik zelf maar eens wat dunner maken.

Jean

Re: Aankoop Dethleffs: Gelmatras? Styrofoam? Ervaringen?

Bericht door Jean » di 3 okt 2017 19:38

RE.gif

Wij hadden hetzelfde probleem met onze Dethleffs Camper 470 ER 2016.
De oplossing is het verwijderen van de houten platen onder de opvulkussens.
Het doel van deze platen is mij niet bekend.

Plaats reactie

Terug naar “Dethleffs”