Weer terug naar de fabriek

Gebruikersavatar
Technichien
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 7 mei 2006 09:17
Locatie: My RV is my castle..................

Re: Weer terug naar de fabriek

Bericht door Technichien » zo 24 jan 2016 18:00

ook nog een duit in het zakje.................... Wij hebben sinds 1974 Solifer caravans in bezit. De laatste is van 2008. Deze heeft de Alde 3010 ketel/boiler. En er is wel degelijk CONTINUE ventilatie, dmv. twee vloerroosters en drie dakventilatoren. NIET af te sluiten. Altijd- indien nodig- heerlijk warm. Onze laagste gemeten temperatuur min 23 graden. Dan gaat het sneeeeel met gas 3-4 dagen 11 kg. En ook wel alleen met electrische stroom (230 Volt) verwarmd. Bij afrekenen is de campingbaas, twee keer in de schakelkast wezen kijken of het wel klopte met de kWh stand. Sic.

Bij ons wordt het gelijkmatig warm, geen warme luchtstroming boven de radiator sleuven.
Met onze 2cv6-18pk- en Solifer 1974, Primus cv

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Weer terug naar de fabriek

Bericht door Micky » zo 24 jan 2016 19:39

RE.gif

We hebben het hier niet specifiek over Solifer (onze kip heeft ook 2 dakluiken die niet dicht kunnen en dus altijd ventileren) , het verschilt per merk hoe er geventileerd wordt en ventilatie is wat anders dan lucht van buiten moeten aanzuigen om de circulatie te krijgen die nodig is voor een goede verwarming van de caravan.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Ruudfr
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 3 dec 2007 22:47
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Weer terug naar de fabriek

Bericht door Ruudfr » ma 25 jan 2016 00:56

hoi stef met de cenzoren zijn ze ook al aan het stoeen geweest zelfs met een losse censor . heeft ook niets geholpen ,
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.

blastaway
Berichten: 622
Lid geworden op: di 28 mei 2013 08:53
Locatie: Uiterste zuiden van het land

Re: Weer terug naar de fabriek

Bericht door blastaway » ma 25 jan 2016 16:03

Erg benieuwd wat de uitkomst cq. oplossing is uiteindelijk. Ik hoop dta je hem snel terug hebt! thumbup.gif
Volvo v70 2.4 2004 (170 pk) of Volvo xc60 2.4d (240 pk 490Nm) summum met Hymer Eriba Nova 540SE

Gebruikersavatar
Ruudfr
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 3 dec 2007 22:47
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Weer terug naar de fabriek

Bericht door Ruudfr » di 2 feb 2016 19:25

Even tusen stand .
Ze zijn in de fabriek de caravan aan het verbouwen ,
inmiddels meer radiatoren ,en op een andere plaats ,ook zijn de openingen bij de zithoek groter gemaakt ,
ze zijn nu ah testen of dit werkt , ik ben benieuwd.
Helaas gaat het met de P1 mover wat minder liepen vol met water,
er zit garantie op maar tot nu toe werkt de hoofd dealer in Nederland niet zo mee .
wachten en wachten, alles gaat erg traag terwijl ze weten dat er toch wel wat haast mee is geboden . ze hebben nu inmiddels de motoren al 5 weken o te kijken hoe of wat er mee aan de hand is. ik denk dat gewoon Nieuwe motoren een betere en snelere oplossing is .
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.

Gebruikersavatar
Ruudfr
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 3 dec 2007 22:47
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Weer terug naar de fabriek

Bericht door Ruudfr » do 4 feb 2016 00:12

Als het goed is komen er nieuwe motoren (nieuwste varianten ) ,bij de oudere varianten lopen de motoren soms vol met water gevolg roesten enz enz , zou je niet verwachten van zo een mover , en als het aan de dealer en importeur Nederland licht zonder extra kosten, zie ook niet in waarom ik nu meerkosten zou moeten betalen , aangezien de oude variant schijnbaar niet goed is , helaas werkt de fabriek niet zo mee. Maar heb vertrouwen in onze dealer .
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Weer terug naar de fabriek

Bericht door MarcoC » do 4 feb 2016 00:16

Zal voor je duimen Ruud thumbup.gif
Hoop voor je dat het snel is opgelost! [aschrik.gif]
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Ruudfr
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 3 dec 2007 22:47
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Weer terug naar de fabriek

Bericht door Ruudfr » do 25 feb 2016 11:03

ZO CARAVAN IS WEER TERUG
De niet werkende verwarming bleek een constructie fout te zijn , Ze hadden voor alde elementen met een doorsnede van 8 mm gebruikt en in de rest van de caravan 15 mm , nu hebben ze er een 2e rij bijgezet zodat je nu een totaal van 1,6 mm hebt ,en de wand 0,5 cm verplaatst zodat de op te stijgen lucht plaats heeft . het werkt nu stukken beter, alleen midden voor nog niet helemaal maar dat ligt aan de wand ( is omdat er een gasflessen kast zit wat dunnen als de andere , dit wordt nu aangepast met isolatie en warmte reflectie materiaal .
Het is fijn om na meer dan 2 jaar eindelijk een werkende verwarming te hebben . ( nog even wachten op de isolatie enz maar heb er nu wel vertrouwen in ) Het is alleen nog even wachten op nieuwe motoren van onze p1 mover ( worden vernieuwd omdat de motoren van de P1 helaas alleen spatwater dicht en niet waterdicht zijn, en de hoofd leverancier in Nederland niet zo mee werkt !)
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Weer terug naar de fabriek

Bericht door Micky » do 25 feb 2016 11:12

RE.gif

Dat is goed nieuws, als ik het goed lees hebben ze nu voor in de caravan dus extra leidingen (rubberslang) en convectoren geplaatst?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Weer terug naar de fabriek

Bericht door troapel » do 25 feb 2016 11:12

Wat slecht eigenlijk dat er in deze tijd nog zulke grote constructiefouten (kunnen) worden gemaakt. Gelukkig is het opgelost, maar ze hebben wel veel drastisch moeten veranderen...
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Ruudfr
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 3 dec 2007 22:47
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Weer terug naar de fabriek

Bericht door Ruudfr » do 25 feb 2016 11:47

Is idd niet zo ok
maar wij waren de eerste Detleffs Beduin vip 560 RFT snow met een alde verwarming .
Ben al blij dat het eindelijk opgelost is .
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Weer terug naar de fabriek

Bericht door Diny » do 25 feb 2016 12:30

Fijn dat het probleem is opgelost thumbup.gif
Helaas komen er bij nieuwe modellen nogal eens wat kinderziektes voor.
Fijn dat de dealer je steunt!

Gebruikersavatar
Ruudfr
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 3 dec 2007 22:47
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Weer terug naar de fabriek

Bericht door Ruudfr » do 25 feb 2016 12:59

RE.gif zo zie je maar een goede dealer is goud waard haphop.gif
Laatst gewijzigd door Daphne op do 25 feb 2016 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Weer terug naar de fabriek

Bericht door AadB » do 25 feb 2016 20:08

Goed te lezen dat het nu is opgelost. Is toch echt lekker, een goed werkende verwarming thumbup.gif
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
djanssen
Berichten: 418
Lid geworden op: ma 21 sep 2015 07:12
Locatie: Deventer

Re: Weer terug naar de fabriek

Bericht door djanssen » do 25 feb 2016 21:32

Als ik het zo lees heb je nog niet echt vertrouwen op een goede afloop voor de motoren of heb ik het mis?
VW Passat 1.9 TDI met Adria Forma 495TD

Gebruikersavatar
Ruudfr
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 3 dec 2007 22:47
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Weer terug naar de fabriek

Bericht door Ruudfr » do 25 feb 2016 22:59

djanssen schreef:Als ik het zo lees heb je nog niet echt vertrouwen op een goede afloop voor de motoren of heb ik het mis?
Klopt zijn al bijna 3 maanden onderweg , en de leverancier in NL doet volgens mij niet echt de moeite ja uit coulance sturen ze nieuwe motoren hoezo is gewoon garantie zijn nog geen 2 jaar oud , ja komen met de eerstvolgende zending mee enz enz , en daar koop je dan een dure professionele mover voor.
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.

Gebruikersavatar
Ruudfr
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 3 dec 2007 22:47
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Weer terug naar de fabriek

Bericht door Ruudfr » di 15 mar 2016 20:33

Zo eindelijk is onze P1 mover eindelijk terug ,
even het hele verhaal :
Wij hadden voor een P1 mover gekozen omdat deze een sterke professionele mover zou zijn .
Maar zou ik nooit meer nemen !
Sterk zijn ze zolang ze niet vol water lopen .
het blijkt dat ze niet waterdicht zijn boos.gif boos.gif boos.gif
en als je hem dan moet later repareren omdat hij vol met water staat ,
ben je dus 3 maanden en heel wat verschillende verhalen van de importeur verder , boos.gif boos.gif
uiteindelijk hebben we dus nu een nieuwe die ze in een soort plastic hebben ingepakt om de motoren waterdicht te maken .
Al met al erg slordig voor zo een redelijk dure mover .Mocht hij nu weer stuk gaan nemen we zeker een andere en geen P1 meer .
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.

Plaats reactie

Terug naar “Dethleffs”