C'Go
- deemster07
- Berichten: 947
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: C'Go
Wat een mooie caravan is dat toch
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: C'Go
Gefeliciteerd. Veel plezier gewenst. Wij gaan deze week onze C'go 430 QS uitproberen in Normandië. Met de verwachte temperaturen kunnen we in idergeval de kachel even testen op z'n capaciteiten .
Dethleffs C'go 430 QS
Renault Kadjar 130 dCI Intens
Renault Kadjar 130 dCI Intens
Re: C'Go
De 3 weken vakantie zitten er helaas weer op. Wel nu de beloofde review van de C'go 495 FR. We hebben 2300 km met de caravan achter de C5 Tourer V6 Hdi gereden. De combinatie was voortreffelijk. Het rijd veel beter als met de Knaus. Deze was ook zwaarder aan de achterzijde. Gemiddeld verbruik. 12,6 liter per 100km. Kruissnelheid 97 op de CC. Heerlijk rustig over het algemeen. Alleen de E34 in Belgie blijft een crime.
Het bed sliep goed behalve een breuk van een lat in de laatste nacht. Deze ga ik ter garantie aanbieden. Er zat een knoest over de gehele breedte.
De keuken: minder aflegruimte maar dat heeft geen ergernissen opgeleverd. De koelkast is een wonder op zich. Zeer slim ingericht en je kan er echt veel in kwijt. Het heeft tijdens het rijden op gas gelopen. Dit was wel zeer goed te ruiken.
Het woongedeelte: De kussens zijn prima. De extra spotjes hebben we elke dag gebruikt. De kachel heeft het prima gedaan op 1 avond na. (we stonden ook in Normandie :) ) De wind leek in de afvoer te blazen waardoor hij uitgeblazen werd.
Het toilet hebben we niet gebruikt. De boiler deed zijn ding. De drie dakluiken gaven meer dan voldoende licht.
De afmetingen in vergelijk met de Knaus zijn ongeveer gelijk maar toch heb je het gevoel dat er veel meer ruimte is.
Verder is de Satenne PS 2 nog niet gebruikt en de geleende schotelantenne (travel vision R2) omgewaaid.
Wat plastic schade tot gevolg.
Als ik een oordeel mag geven na 19 dagen kamperen in de C'go dan is dat een zeer positief oordeel. Natuurlijk merk dat het een instapklasse is maar met kleine aanpassingen maar je er een geweldig kampeermiddel van. Voor onze doeleinden dan.
Groet,
Jeroen
Het bed sliep goed behalve een breuk van een lat in de laatste nacht. Deze ga ik ter garantie aanbieden. Er zat een knoest over de gehele breedte.
De keuken: minder aflegruimte maar dat heeft geen ergernissen opgeleverd. De koelkast is een wonder op zich. Zeer slim ingericht en je kan er echt veel in kwijt. Het heeft tijdens het rijden op gas gelopen. Dit was wel zeer goed te ruiken.
Het woongedeelte: De kussens zijn prima. De extra spotjes hebben we elke dag gebruikt. De kachel heeft het prima gedaan op 1 avond na. (we stonden ook in Normandie :) ) De wind leek in de afvoer te blazen waardoor hij uitgeblazen werd.
Het toilet hebben we niet gebruikt. De boiler deed zijn ding. De drie dakluiken gaven meer dan voldoende licht.
De afmetingen in vergelijk met de Knaus zijn ongeveer gelijk maar toch heb je het gevoel dat er veel meer ruimte is.
Verder is de Satenne PS 2 nog niet gebruikt en de geleende schotelantenne (travel vision R2) omgewaaid.
Wat plastic schade tot gevolg.
Als ik een oordeel mag geven na 19 dagen kamperen in de C'go dan is dat een zeer positief oordeel. Natuurlijk merk dat het een instapklasse is maar met kleine aanpassingen maar je er een geweldig kampeermiddel van. Voor onze doeleinden dan.
Groet,
Jeroen
Volvo V60 Cross Country D4 , Dethleffs Generation 515ER, truma avento comfort, thule 6200, Enduro 305.
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: wo 18 mei 2016 15:18
Re: C'Go
Wij zijn nieuw op dit forum en ook nieuw in de caravan wereld.
Tweede pinksterdag zijn wij volledig overstag gegaan en een C'Go gekocht. Ik lees veel positieve zaken die wij herkennen en die ons deze richting op hebben geholpen.
Het betreft de 495FR met touring pakket, wat extra dingen een simpark mover en een thule luifel met zijkanten. Interieur Forli.
Hij staat nog niet op de oprit maar eind juni gaan we er van genieten met het inrichten, ruiken en proeven van het caravan leven.
Het trekpaardje is een 2014 forester met een chiptuning die zorgt voor 168 paardjes en 238 nm.
GroetS,
Hans
Tweede pinksterdag zijn wij volledig overstag gegaan en een C'Go gekocht. Ik lees veel positieve zaken die wij herkennen en die ons deze richting op hebben geholpen.
Het betreft de 495FR met touring pakket, wat extra dingen een simpark mover en een thule luifel met zijkanten. Interieur Forli.
Hij staat nog niet op de oprit maar eind juni gaan we er van genieten met het inrichten, ruiken en proeven van het caravan leven.
Het trekpaardje is een 2014 forester met een chiptuning die zorgt voor 168 paardjes en 238 nm.
GroetS,
Hans
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 10 aug 2010 11:50
- Locatie: De Meern
Koelkast 475EL
De koelkast werd het afgelopen jaar niet goed koud, vreemd bij een nieuwe caravan.. Buitentemperatuur was wel 30-35 graden. Kouder dan een graad of 10 kreeg ik het niet. Uiteraard is er tijdens een beurt naar gekeken maar de dealer heeft niets bijzonders geconstateerd. Je leest op het forum veel over de plaatsing van een ventilator om een luchtstroom te creëren achter de koelkast. Met eenvoudige middelen heb ik een ventilator (€ 10,-) geplaatst. Dit jaar eens kijken of het helpt. Iemand andere suggesties/zelfde probleem met de 475EL?
Skoda Superb 1.6 Tdi Style Business line (2018) + Dethleffs C'Go 475EL (2015)
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 10 aug 2010 11:50
- Locatie: De Meern
Stopcontacten
Gisteren 2 x stopcontact + USB lader gemonteerd in de 475EL. Standaard zijn er alleen stopcontacten bij de keuken in de buurt. Ik heb op het horizontale plaatje onder de tafel 2 x stopcontact gemonteerd. Extra handig is de USB oplader. De stopcontacten zijn te koop bij Action voor € 6,99 per stuk. Montage is simpel.
Skoda Superb 1.6 Tdi Style Business line (2018) + Dethleffs C'Go 475EL (2015)
Re: C'Go
Onze eerste trip zit er ook al op, 5 dagen aan de belgische kust gestaan om alles uit te testen....
Goed dat we dit deden, de tochtstrook van de voortent (DWT) viel telkens weer uit de rail, de naad was veel te dun?
Na mailtje naar de dealer waren deze reeds op de hoogte dat enkel bij de C'GO de onderste rail breder was uitgevoerd, en ze al bij DWT bezig waren met het vervaardigen van tochtstrook met bredere rand.
Hopelijk worden deze geleverd voordat we naar Frankrijk vertrekken....
Goed dat we dit deden, de tochtstrook van de voortent (DWT) viel telkens weer uit de rail, de naad was veel te dun?
Na mailtje naar de dealer waren deze reeds op de hoogte dat enkel bij de C'GO de onderste rail breder was uitgevoerd, en ze al bij DWT bezig waren met het vervaardigen van tochtstrook met bredere rand.
Hopelijk worden deze geleverd voordat we naar Frankrijk vertrekken....
Ford Kuga ST-Line - Dethleffs C'Go 495 QSK - Kampa Rally Air 390 Plus RH
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 17 mar 2016 16:09
Re: Stopcontacten
@Marcel. Ik vind dat er ook wel wat stopcontacten in de caravan erbij kunnen... Kun jij beschrijven hoe je het gedaan hebt? Ik ben een leek op het gebied van electronica. Is het dan te doen?marcelbleeker schreef:Gisteren 2 x stopcontact + USB lader gemonteerd in de 475EL. Standaard zijn er alleen stopcontacten bij de keuken in de buurt. Ik heb op het horizontale plaatje onder de tafel 2 x stopcontact gemonteerd. Extra handig is de USB oplader. De stopcontacten zijn te koop bij Action voor € 6,99 per stuk. Montage is simpel.
Toyota Avensis 1.8 VVTi - Dethleffs C'Go 495 QSK 2016 - Dorema Octavia
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 10 aug 2010 11:50
- Locatie: De Meern
10000 KM met de C'Go
De 1e 10.000 KM met de C'Go zit er op! Dit jaar met een rondreis door de volgende landen: Nederland - Duitsland - Oostenrijk - Slovenië - Kroatië - Bosnië Herzegovina - Montenegro. Alle soorten wegen wel gereden, Snelwegen, lokale wegen, bergen, dorpen, steile hellingen en afdalingen, bergpassen en stukken onverhard. 0 problemen. De trekauto is daar ook debet aan: Skoda Octavia (2014) 2.0TDi met voldoende vermogen in alle situaties.
Skoda Superb 1.6 Tdi Style Business line (2018) + Dethleffs C'Go 475EL (2015)
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 10 aug 2010 11:50
- Locatie: De Meern
Re: Stopcontacten
Paar aanpassingen gedaan:tarwetijger schreef:@Marcel. Ik vind dat er ook wel wat stopcontacten in de caravan erbij kunnen... Kun jij beschrijven hoe je het gedaan hebt? Ik ben een leek op het gebied van electronica. Is het dan te doen?marcelbleeker schreef:Gisteren 2 x stopcontact + USB lader gemonteerd in de 475EL. Standaard zijn er alleen stopcontacten bij de keuken in de buurt. Ik heb op het horizontale plaatje onder de tafel 2 x stopcontact gemonteerd. Extra handig is de USB oplader. De stopcontacten zijn te koop bij Action voor € 6,99 per stuk. Montage is simpel.
1. Centraaldoos geplaatst achter de kachel. De aanwezige spanning op het stopcontact afgetakt naar het nieuwe stopcontact bij de zitgroep. De kabel netjes weggewerkt met bindertjes langs de al aanwezige kabels en buizen.
2. Post elastiekjes aan de banken gemaakt (dan krijg je de plank niet op je hoofd als deze openstaat.
3. Pianoscharnieren aangebracht (aanwezige scharnieren wel heel erg fragiel.
4. Schakelaar aan voeteneinde enkele bed geplaatst boven de kachel.
Skoda Superb 1.6 Tdi Style Business line (2018) + Dethleffs C'Go 475EL (2015)
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 17 mar 2016 16:09
Re: C'Go
Bedankt voor je uitleg Marcel. Inderdaad practische aanpassingen!
Wij komen net thuis van een kleine 3 weken Frankrijk. Wat een heerlijke caravan! Wij hebben de qsk 495.
Wij komen net thuis van een kleine 3 weken Frankrijk. Wat een heerlijke caravan! Wij hebben de qsk 495.
Toyota Avensis 1.8 VVTi - Dethleffs C'Go 495 QSK 2016 - Dorema Octavia
Re: C'Go
Hallo Mede C'Go'ers,
Leuk te horen dat er meer mensen zijn die helemaal tevreden zijn met hun C'Go. Wij hebben ook een perfecte reis en vakantie gehad met onze C'Go 430 QS. Tijdens de reis naar Oostenrijk en Italië lag de C'Go als een "blok" achter de auto. Je voelt dat ie er is maar hij is niet aan het slingeren te krijgen (max 110klm/h) gereden. Ook op de camping alleen maar positieve ervaringen en nieuwsgierige blikken van voorbijgangers. Alles is tijdens het gebruik heel gebleven. Dit heb ik wel eens anders meegemaakt bij een (nieuwe) huurcaravan. Verder ben ik helemaal te spreken of de de drie dakluiken en de hoeveelheid opslaande ramen. 'S avonds nadat de zon onder was alles een uurtje open en de temperatuur zakte van 29 graden naar een aangename 21 graden. Het wachten op het volgende kampeerseizoen duurt me nu al te lang.
Leuk te horen dat er meer mensen zijn die helemaal tevreden zijn met hun C'Go. Wij hebben ook een perfecte reis en vakantie gehad met onze C'Go 430 QS. Tijdens de reis naar Oostenrijk en Italië lag de C'Go als een "blok" achter de auto. Je voelt dat ie er is maar hij is niet aan het slingeren te krijgen (max 110klm/h) gereden. Ook op de camping alleen maar positieve ervaringen en nieuwsgierige blikken van voorbijgangers. Alles is tijdens het gebruik heel gebleven. Dit heb ik wel eens anders meegemaakt bij een (nieuwe) huurcaravan. Verder ben ik helemaal te spreken of de de drie dakluiken en de hoeveelheid opslaande ramen. 'S avonds nadat de zon onder was alles een uurtje open en de temperatuur zakte van 29 graden naar een aangename 21 graden. Het wachten op het volgende kampeerseizoen duurt me nu al te lang.
Dethleffs C'go 430 QS
Renault Kadjar 130 dCI Intens
Renault Kadjar 130 dCI Intens
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: vr 30 sep 2016 10:04
Re: C'Go
Vrijdag mogen we ook die van ons ophalen. Het is een (nieuwe) 495 QSK geworden (Forli) en we hebben een Jamet Arizona ingeruild.
Met de caravan hebben we voldoende vrijheid om te gaan en staan waar we willen met onze twee kids (0 en 6).
We hebben wat extra (comfort) opties genomen:
- Gewichtsverhoging 1700kg
- Touringpakket (dakraam, ringverwarming, hordeur, warm water)
- Reservewiel
- Voorraam
- Go2 Mover
- PowerXtreme X30 accu
- PowerXtreme XC3 autolader
- Accu aansluiting op 12 zodat we ten alle tijden ook nog licht in de caravan hebben.
Aan de ene kant spannend en aan de andere kant balen omdat ie vrijwel meteen de stalling in mag...
De voortent is nog steeds een dingetje. We neigen heel erg naar een Unico Milaan + kuipzeil (een kuipzeil was een van de weinig dingen die ik van de vouwwagen wel kon waarderen) omdat het zo'n mooie (ronde) tent is en heel erg simpel is op te zetten. Toch is de Dorema Multi Nova is ook nog niet geheel out of the picture. Waarschijnlijk een stukje lichter en in ieder geval een heel stuk goedkoper...
Ik zag overigens v/d week dat er ook een 12 volt optie voor de ringverwarming was. Nu weet ik alleen niet of die in plaats van of additief is. Iemand daar ervaring mee? Anders kom ik er vrijdag ook wel achter haha.
Met de caravan hebben we voldoende vrijheid om te gaan en staan waar we willen met onze twee kids (0 en 6).
We hebben wat extra (comfort) opties genomen:
- Gewichtsverhoging 1700kg
- Touringpakket (dakraam, ringverwarming, hordeur, warm water)
- Reservewiel
- Voorraam
- Go2 Mover
- PowerXtreme X30 accu
- PowerXtreme XC3 autolader
- Accu aansluiting op 12 zodat we ten alle tijden ook nog licht in de caravan hebben.
Aan de ene kant spannend en aan de andere kant balen omdat ie vrijwel meteen de stalling in mag...
De voortent is nog steeds een dingetje. We neigen heel erg naar een Unico Milaan + kuipzeil (een kuipzeil was een van de weinig dingen die ik van de vouwwagen wel kon waarderen) omdat het zo'n mooie (ronde) tent is en heel erg simpel is op te zetten. Toch is de Dorema Multi Nova is ook nog niet geheel out of the picture. Waarschijnlijk een stukje lichter en in ieder geval een heel stuk goedkoper...
Ik zag overigens v/d week dat er ook een 12 volt optie voor de ringverwarming was. Nu weet ik alleen niet of die in plaats van of additief is. Iemand daar ervaring mee? Anders kom ik er vrijdag ook wel achter haha.
Volkswagen Passat TSI Highline 150pk DSG7 Automaat (2016), Dethleffs c'go 495 QSK (go2 mover, PowerXtreme X30), Unico Bologna