C'Go

Gebruikersavatar
Carlke
Berichten: 104
Lid geworden op: za 21 feb 2015 17:21

Re: C'Go

Bericht door Carlke » wo 25 jan 2017 18:55

Usb-stopcontacten kosten € 33,95/stuk volgens mijn dealer...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ford Kuga ST-Line - Dethleffs C'Go 495 QSK - Kampa Rally Air 390 Plus RH

tarwetijger
Berichten: 5
Lid geworden op: do 17 mar 2016 16:09

Re: C'Go

Bericht door tarwetijger » zo 29 jan 2017 11:31

Misschien wel een leuk idee om een groepsaankoop op te zetten...
Moet het wel rendabel zijn met bijvoorbeeld de verzendkosten. Nu heb je die 1 x en straks natuurlijk per persoon verzendkosten...
Toyota Avensis 1.8 VVTi - Dethleffs C'Go 495 QSK 2016 - Dorema Octavia

Tobo
Berichten: 34
Lid geworden op: za 7 jan 2017 16:11

Re: C'Go

Bericht door Tobo » zo 29 jan 2017 20:11

Kijk eens naar de oplossingen bij http://www.allocacocshop.com/shop/ . Zelf een Power USB hub en een Powercube met USB en 1,5 meter kabel gekocht op de vakantiebeurs.

De Power USB Hub geeft elk stopcontact 4 usb poorten en een micro-usb aansluiting (€ 14,95). De Powercube geeft 4 stopcontacten en 2 USB aansluitingen. Er zit een blokje bij om de Powercube eventueel vast te zetten(€ 24,95).

Er zijn meerdere varianten en meerdere shops van deze spullen. Werkt super (nee, ik heb geen aandelen).

Groeten,

Ton









p

mornragoth
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 30 sep 2016 10:04

Re: C'Go

Bericht door mornragoth » ma 30 jan 2017 11:56

Nu we het toch over de rails hebben; bij de oplevering viel me op dat de lampjes van het dakluik, de waterpomp en de lampjes in de toiletruimte wel op de boordaccu zaten, maar de rails met (led)spots niet. Dat kon wel, maar was wel wat lastiger aldus de dealer.
Zijn er al eigenaars die de rails op de 12 volt boordaccu hebben kunnen aansluiten? En zo ja, hoe?
Volkswagen Passat TSI Highline 150pk DSG7 Automaat (2016), Dethleffs c'go 495 QSK (go2 mover, PowerXtreme X30), Unico Bologna

Gebruikersavatar
Carlke
Berichten: 104
Lid geworden op: za 21 feb 2015 17:21

Re: C'Go

Bericht door Carlke » do 2 feb 2017 19:48

Weet er iemand van jullie van welk merk de stopcontacten en schakelaars zijn en waar te verkrijgen?
Naast onze deur zijn er 2 stopcontacten en 1 afgesloten klepje, wil daar ook nog een stopcontact van maken...
Ford Kuga ST-Line - Dethleffs C'Go 495 QSK - Kampa Rally Air 390 Plus RH

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: C'Go

Bericht door Hobby Linka » do 2 feb 2017 20:59

RE.gif Plaats eens een foto. Dat maakt het wat makkelijker. knipoog.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Carlke
Berichten: 104
Lid geworden op: za 21 feb 2015 17:21

Re: C'Go

Bericht door Carlke » vr 3 feb 2017 12:27

De caravan staat in de stalling dus wilde eens horen bij iemand die de caravan voor de deur heeft...
Ford Kuga ST-Line - Dethleffs C'Go 495 QSK - Kampa Rally Air 390 Plus RH

Gebruikersavatar
Carlke
Berichten: 104
Lid geworden op: za 21 feb 2015 17:21

Re: C'Go

Bericht door Carlke » vr 3 feb 2017 19:50

Het zijn die van Berker blijkbaar... thumbup.gif
Ford Kuga ST-Line - Dethleffs C'Go 495 QSK - Kampa Rally Air 390 Plus RH

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: C'Go

Bericht door Hans 555 » za 4 feb 2017 09:46

Bij onze nieuwe caravan (Burstner) zitten ook bij de ingang schakelaars en een wandcontactdoos. Echter in de kast zit ook nog een extra wandcontactdoos. scratch.gif Die gaat er uit en wordt bij de wandcontactdoos geplaatst bij de ingang.
Ik weet niet wat de bedenkers van Burstner heeft bezield om in een kledingkast een stroompunt te plaatsen.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: C'Go

Bericht door Fam de Goeij » za 4 feb 2017 10:15

RE.gif

Het zou kunnen zijn dat het stopcontact is voor de TV als je die met een TV beugel aan de kledingkast
ophangt . scratch.gif
Bij ons zat dat in onze Hobby ook ,en door geboord doorvoergat achter de TV gaat nu het netspanningssnoer naar dit stopcontact.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: C'Go

Bericht door Hans 555 » za 4 feb 2017 10:35

Ja zit wat in. Maar goed deze wandcontactdoos gaat elders geplaatst worden. Wij nemen nooit een televisie mee.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: C'Go

Bericht door Daphne » za 4 feb 2017 11:42

RE.gif

Waarom niet een nieuwe wandcontactdoos kopen en die plaatsen. De meeste caravans hebben wandcontactdozen van Berker. Dan laat je die in de kast lekker zitten. Komt vast nog eens van pas. Even accu van de boormachine of zaklamp uit het zicht opladen kan ook handig zijn. Stopcontacten heb je nooit teveel. En ongebruikt is ook geen ramp, het neemt geen plek in beslag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: C'Go

Bericht door Hans 555 » za 4 feb 2017 11:51

RE.gif

Ja, dat is ook wel weer waar. En stroompunten worden er genoeg geplaatst in de nieuwe hut. Eerst maar even wachten tot (hoop ik) april als de nieuwe wagen geleverd wordt. Daarna naast het huis plaatsen en op m'n gemak bekijken en bedenken hoe alles moet worden ingedeeld en gemonteerd.
In de loop der tijd heb ik zoveel inspiratie opgedaan op dit forum dat eigenlijk alles in één keer een plekje moet/kan vinden/krijgen. Ja toch, niet dan.
thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Yolande1956
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 9 dec 2015 16:56

Re: C'Go

Bericht door Yolande1956 » vr 17 feb 2017 22:36

mornragoth schreef:Nu we het toch over de rails hebben; bij de oplevering viel me op dat de lampjes van het dakluik, de waterpomp en de lampjes in de toiletruimte wel op de boordaccu zaten, maar de rails met (led)spots niet. Dat kon wel, maar was wel wat lastiger aldus de dealer.
Zijn er al eigenaars die de rails op de 12 volt boordaccu hebben kunnen aansluiten? En zo ja, hoe?
Ik heb het bij de dealer laten doen. Weet niet waar je woont maar je mag gerust komen kijken hoe ze het gedaan hebben.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: C'Go

Bericht door Daphne » wo 22 feb 2017 09:56

RE.gif

Dat is toch eigenlijk vreemd? De rail is 12V, en die zit dan apart van de rest van de verlichting? Werkt die normaal ook niet achter de auto?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

mornragoth
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 30 sep 2016 10:04

Re: C'Go

Bericht door mornragoth » di 18 apr 2017 22:31

Daphne schreef: De rail is 12V, en die zit dan apart van de rest van de verlichting? Werkt die normaal ook niet achter de auto?
Afgelopen weekend even vlug gekeken; daar lijkt het inderdaad wel op. Achter het bed zit een afdekplaat waar een zwarte kabel in gaat en een bruine uit komt. Dus daar moet iets tussen zitten. Ik ga nog verder kijken, maar ik neem aan dat er 220 volt in gaat en 12 volt weer uit komt. Dat lijkt dan een aparte omvormer.
Volkswagen Passat TSI Highline 150pk DSG7 Automaat (2016), Dethleffs c'go 495 QSK (go2 mover, PowerXtreme X30), Unico Bologna

Hans84
Berichten: 6
Lid geworden op: di 18 jul 2017 22:30

Re: C'Go

Bericht door Hans84 » wo 19 jul 2017 08:22

Hallo, zijn er inmiddels meer mensen die ervaring hebben met het plaatsen van een gewone fiets?
Wij zijn in afwachting van onze nieuwe 495 QSK.
Heeft iemand toevallig de zijne bij huis staan, ben ook benieuwd naar hoe breed het stukje aanrecht tussen de kraan en de koelkast is(142l).
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar verdere ervaringen knipoog.gif
Hans84

Berichten: 1
Geregistreerd: di 18 jul 2017 22:30

Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 19 jul 2017 16:44

Re: C'Go

Bericht door Danny » wo 19 jul 2017 19:26

De afstand tussen kraan en koelkast is ca 19 cm. Staat net een verse 495QSK voor de deur -:)
Nog geen fiets erin gezet.

Gr
Danny
Dethleffs 495 qsk c'go / Rangerover Sport P400e HSE Dynamic

Hans84
Berichten: 6
Lid geworden op: di 18 jul 2017 22:30

Re: C'Go

Bericht door Hans84 » wo 19 jul 2017 22:32

Bedankt Danny,
Veel plezier met de nieuwe caravan, wij moeten helaas nog even wachten.

Groet Hans

RideWithUz
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 10:11

Re: C'Go

Bericht door RideWithUz » ma 15 jan 2018 17:40

Wij zijn aan het twijfelen tussen de 495qsk en de 495 fr 2018

Voordelen qsk
- stapelbed gezellig voor kids (2)
- bergruimte onder stapelbef
- kids slapen achterin caravan / deur avond

Nadelen
- als kids over 5 jaar in tentje gaan is stapelbed loze ruimte
- treinzitje is ondanks dat wij niet groot zijn erg smal
- overal indruk van de caravanindeling is wat propperig
- minder kastruimte dan de 495fr??


Voordelen 495fr
- grote zithoek
- meer opbergruimte?
- toont 'gezelliger' en ruimtelijker dan de 495qsk

Nadelen
- zithoek alleen toegankelijk bij inklappen (gaat dat snel?)
- deur bij slaapgedeelte kids (avond)


Zijn bang dat we over5 jaar met de qsk een caravan hebben waarmee we veel loze ruimte hebben ( te kleine treinzit en ongebruikt stapelbed) alleen weer jammer dat het slaapgedeelte kids bij voordeur zit bij de 495fr.

Wat zijn de gedachten hierover van de ervaringsdeskundigen?
Hobby de luxe edition 495 kmf ‘2019’ getrokken door Opel Insignia sports tourer

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: C'Go

Bericht door PD » ma 15 jan 2018 18:02

RE.gif
Je koopt een caravan niet voor het leven en een periode van 5 jaar vind ik heel behoorlijk. Wanneer je na 5 jaar de caravan verkoopt, krijg je een nette prijs en kun je tegen die tijd de indeling kiezen die dan bij je past. De gewenste indeling over 5 jaar kun je nu wel inschatten maar het kan over 5 jaar ook zomaar compleet anders zijn en er zijn ook heel wat gezinnen waarbij de kids veel langer in de caravan blijven slapen.

Ik zou fijn voor de stapelbedden kiezen; ombouwen van de zithoek vind ik sowieso ongewenst (rommelig en bewerkelijk). Wat als de kids al in hun mandje kruipen en je zelf nog even in de caravan wil zitten ?
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: C'Go

Bericht door Cara-Fan » ma 15 jan 2018 18:57

RE.gif

Puur persoonlijk!

Niet iedereen heeft de financiële middelen om na 5 jaar weer een andere caravan aan te schaffen. Wij gaan voor de lange termijn en daarom o.a niet voor een stapelbed.

Verder is het maar net hoe je kampeert. Wij leven in de voortent of onder de luifel. Ik hoef niet zo nodig in de caravan te zitten. Ik kan me wel voorstellen wanneer je in meerdere seizoenen weg gaat met de caravan het fijner is om binnen te zitten.

Zoveel mensen, zoveel wensen. zwaaien.gif

RideWithUz
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 10:11

Re: C'Go

Bericht door RideWithUz » ma 15 jan 2018 20:03

Wij gaan inderdaad niet de caravan na 5 jaar weer inruilen. We gaan de caravan wel in meerdere seizoenen gebruiken. Zullen hem hoofdzakelijk van april tot oktober gebruiken tijdens vakanties. Hoofdzakelijk in juli in spanje. Zijn ook van plan om zoveel mogelijk savonds in de voortent/luifel te zitten. Nemen ook gelijk een aanbouw aan de tent zodat de kids wel als ze willen buiten kunnen slapen. Blijft een lastige keus . De oudste is nu 5 jaar, die zie ik niet tot haar 15e in de caravan slapen
Hobby de luxe edition 495 kmf ‘2019’ getrokken door Opel Insignia sports tourer

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: C'Go

Bericht door PD » ma 15 jan 2018 20:07

RE.gif
Volgens mij doen de meeste jonge gezinnen niet veel langer dan ca. 5 jaar met dezelfde indeling; simpelweg omdat de behoefte wijzigt. Inruilen na 5 of 10 jaar verschilt niet eens zoveel per jaar afschrijving bij deze relatief goedkope caravans (basis 15k) en bovendien is het "gat" beter te overzien.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: C'Go

Bericht door 4Motion » ma 15 jan 2018 20:15

RideWithUz, wij zaten met exact het zelfde dilemma vorig jaar.
Wij hebben gekozen voor een 495QSK en voorlopig bevalt die erg goed (kids 4 en 2). 5 weken vakantie achter de rug (Zomer + Herfstvakantie).

Jou + en - kan ik helemaal volgen met volgende bedenkingen:

De bedden: Vaste bedden vinden wij een enorm comfort, zeker ook onderweg op de doorreiscampings. Niets hoeven om te bouwen is super, schuimmatrassen uit 1 stuk net iets comfortabeler dan omgebouwde kussens. De kinderen hebben elk hun eigen bedje en hoeven niet samen in 1 bed te liggen. Niet onoverkomelijk maar wel praktisch om ruzie te voorkomen.

Bergruimte: hier zou ik mij geen zorgen maken, onder het 2 persoonsbed en stapelbed heb je een gigantische opslagruimte. Ook meer dan genoeg kastjes bovenin.

De treinzit: inderdaad niet super ruim maar voldoende om comfortabel te eten. Bedenk ook dat kleine kinderen vrij vroeg naar bed gaan (al zeker na een dag camping awhoea.gif), wanneer jullie savonds binnen zitten is de kans dus groot dat de kinderen al slapen. Ook hebben wij ondervonden dat onze oudste dochter zich graag terugtrekt in het bovenste slaapbed, even haar eigen ruimte thumbup.gif haphop.gif. De kleinste kan zo hoog niet knipoog.gif.
Gezien het comfort van het stapelbed vs tent (en airco in de zomer) verwacht ik dat de kinderen zeker tot een jaar of 10 in de caravan zullen willen slapen. En misschien zelf langer mrgreen.gif. Wanneer de oudste dochter toch beslist om apart te slapen dan zullen wij het onderste bed opklappen en een giga laadruimte van maken. Passen 2 fietsen in zonder dat je deze moet uit elkaar halen love.gif mrgreen.gif.

Als we binnen 5 jaar toch zouden beslissen om te verkopen dan is mij verteld dat stapelbed caravans erg goed in de markt liggen. De CGO heeft het extra voordeel een beperkt gewicht / breedte te hebben waardoor ook mensen met minder krachtige trekkers en trekervaring interesse zullen hebben.

Laat weten wat het geworden is!
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Plaats reactie

Terug naar “Dethleffs”