C'Go

peter stupers
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 14 feb 2011 21:18

Re: C'Go

Bericht door peter stupers » vr 15 mei 2015 22:00

Ik hoop dat ze volgende week bellen dat onze GO binnen is en dat we hem op kunnen halen.............inruimen en wegwezen...hihi. love.gif blij.gif awhoea.gif
Groetjes en iedereen een fijn kampeerseizoen.
Groeten uit Tilburg. Peter.

Burgelijk
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 apr 2015 09:25
Locatie: Utrecht

Re: C'Go

Bericht door Burgelijk » zo 17 mei 2015 08:38

Ben ik gisteren in Winterswijk...
Krijg ik een telefoontje dat onze QSK binnen is boos.gif boos.gif boos.gif
Afspraak voor komende woensdag, dan bepalen we waar de airco geplaatst moet worden en de accu enz voor de mover.
Helaas nog wat langer geduld dus, hij is iig in Nederland en lang kan het niet meer duren!

Hou jullie op de hoogte en zal straks graag ons nieuwe hutje presenteren thumbup.gif
Volvo V70 2.0 5 cilinder full options (2013) - Dethleffs C'go 495 qsk met bijna alle opties (2015)

marcelbleeker
Berichten: 32
Lid geworden op: di 10 aug 2010 11:50
Locatie: De Meern

Re: C'Go

Bericht door marcelbleeker » zo 17 mei 2015 11:48

Inmiddels de eerste 600 km gereden met de C'Go. Ongeveer 1300Kg beladen. Gaat helemaal prima. zowel auto als caravan gedragen zich comfortabel. Na het maken van een trekrapport op caravantrekker was ik een beetje verbaasd. Het zou niet een hele stabiele combinatie zijn. Een vrij lichte auto 1250 Kg rijklaar met een 1300 Kg wegende caravan. Met bagage, diesel en inzittenden komt het gewicht op ongeveer 1600 Kg. Vermogen heb ik zat (150Pk diesel). De combinatie ligt stabiel op de weg, ook bij inhalen vrachtwagens geen enkel probleem. Meestal rijd ik zo'n 100 Km/u op de cruisecontrol. Af en toe tik je dan de 110-115 km/u aan met inhalen. Op de terugweg van onze vakantiebestemming hebben we in een dikke storm gereden (code geel). Windvlagen, hagel, regen, maar nooit een oncomfortabel gevoel gehad. Toen ik de caravan thuis parkeerde lag de zakluifel (3.60m) op het dak...., toch een stevig windje geweest onderweg. In juli de volgende route rijden: De Meern - Zagreb - Sarajevo - Mostar - Split - De Meern.
Skoda Superb 1.6 Tdi Style Business line (2018) + Dethleffs C'Go 475EL (2015)

Burgelijk
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 apr 2015 09:25
Locatie: Utrecht

Re: C'Go

Bericht door Burgelijk » zo 17 mei 2015 16:16

RE.gif
Dat zijn mooie berichten thumbup.gif
Woon je ook nog eens om de hoek met een vrijwel soortgelijke auto, de perfecte info voor mij.
Wel jaloers op het feit dat je met 1300 kg klaar was...

Airco, mover, 1700kg as, atc control, voorraam en buitenstopcontact hebben wij als extra opties. Volgens de boekjes plus het feit dat de berging al vol mooie nieuwe spullen zit, vrees ik dat we ruim 1400kg gaan passeren.
Heb jij de hut laten wegen bij de gemeentewerf of toevallig in het gelukkige bezit van een eigen weger?...;)
Volvo V70 2.0 5 cilinder full options (2013) - Dethleffs C'go 495 qsk met bijna alle opties (2015)

marcelbleeker
Berichten: 32
Lid geworden op: di 10 aug 2010 11:50
Locatie: De Meern

Re: C'Go

Bericht door marcelbleeker » zo 17 mei 2015 17:20

Laten wegen en ook in het bezit van een Reich weger.
Skoda Superb 1.6 Tdi Style Business line (2018) + Dethleffs C'Go 475EL (2015)

Chatootje
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 14 aug 2009 20:03
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: C'Go

Bericht door Chatootje » ma 18 mei 2015 11:31

RE.gif Zat er veel verschil tussen de weegbrug en de Reich weger ?
Groet
Chatootje
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)

Burgelijk
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 apr 2015 09:25
Locatie: Utrecht

Re: C'Go

Bericht door Burgelijk » zo 24 mei 2015 11:54

Nu moet ik de caravan nog krijgen met de bijbehorende uitleg...
Heeft iemand de buitenaansluiting al gevonden en uitgetest?
Ik zie op de plaatjes dat dit een blauwe dop moet zijn welke met een sleutel af te sluiten is. Ik heb in mijn paar rondjes om de caravan hier eigenlijk nooit op gelet scratch.gif
Het klepje aan de achterkant zag ik echter alleen maar een 3polige ingang voor het stroom... niets voor het water en gas.
Het zou standaard op de caravan moeten zitten, aangezien wij volgend jaar met eigen caravan op een seizoensplaats willen staan lijkt het me best handig. Ik heb zelf een 495 qsk, welke nu in de wachtrij van de dealer staat voor de over en de airco.

Waar zit deze ingang?
Volvo V70 2.0 5 cilinder full options (2013) - Dethleffs C'go 495 qsk met bijna alle opties (2015)

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: C'Go

Bericht door RichTrip » zo 24 mei 2015 22:42

RE.gif
Standaard is er alleen een watervuldop voor de vaste watertank en de genoemde ronde 3-polige 220V stroomaansluiting. Buitenaansluiting voor gas en/of water is vrijwel altijd optioneel.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Burgelijk
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 apr 2015 09:25
Locatie: Utrecht

Re: C'Go

Bericht door Burgelijk » zo 24 mei 2015 23:29

volgens de site van deutels zelf zag ik het
http://www.dethleffs.nl/caravans/cgo/
naar beneden scrollen en bij de plaatjes van standaard uitrusting exterieur
Volvo V70 2.0 5 cilinder full options (2013) - Dethleffs C'go 495 qsk met bijna alle opties (2015)

marcelbleeker
Berichten: 32
Lid geworden op: di 10 aug 2010 11:50
Locatie: De Meern

Re: C'Go

Bericht door marcelbleeker » di 26 mei 2015 07:57

Foto's op de website kloppen niet allemaal. (ik heb een C'go 475EL). Water is zoals op de foto. Gasaansluiting is er niet. Ook de gasveer op de disselkast is er niet, ook niet leverbaar.
Skoda Superb 1.6 Tdi Style Business line (2018) + Dethleffs C'Go 475EL (2015)

Burgelijk
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 apr 2015 09:25
Locatie: Utrecht

Re: C'Go

Bericht door Burgelijk » di 26 mei 2015 17:30

gasveer is te zien op de foto inderdaad... echter dit staat niet in de tekst.
Echter als men adverteert met aansluitingen mag ik hier toch vanuit gaan...
Kunnen we nog lachen met de oplevering straks blij.gif
Ik ga er toch vanuit dat als ze ergens mee adverteren dat ze dit ook moeten nakomen... zal vast iets zijn met valse reclame
Volvo V70 2.0 5 cilinder full options (2013) - Dethleffs C'go 495 qsk met bijna alle opties (2015)

BertJan
Berichten: 2697
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: C'Go

Bericht door BertJan » di 26 mei 2015 17:35

ha ha wat een grap inderdaad lekkere misleiding, en helaas staat er altijd onder een brochure en prijslijst iets van fouten en wijzigingen voorbehouden, en je hebt de caravan vast gezien met wat er op zat bij de koop, dus het wordt denk ik huilen i.p.v. lachen.

Burgelijk
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 apr 2015 09:25
Locatie: Utrecht

Re: C'Go

Bericht door Burgelijk » di 26 mei 2015 18:24

haha ja we gaan het meemaken...
Handleiding maar digitaal aangevraagd, zal ik vast de tekst en uitleg vinden over het hoe en waar...
Ik krijg toch altijd mn zin, zou nu toch niet anders worden. Gas hoef ik niet die zit al in de dissel, water is juist fijn op de comfortplaats dus die moet er op zitten
Volvo V70 2.0 5 cilinder full options (2013) - Dethleffs C'go 495 qsk met bijna alle opties (2015)

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: C'Go

Bericht door RichTrip » wo 27 mei 2015 08:31

Burgelijk schreef:haha ja we gaan het meemaken...
Handleiding maar digitaal aangevraagd, zal ik vast de tekst en uitleg vinden over het hoe en waar...
Ik krijg toch altijd mn zin, zou nu toch niet anders worden. Gas hoef ik niet die zit al in de dissel, water is juist fijn op de comfortplaats dus die moet er op zitten
Je hebt speciale watervuldoppen waar een Gardena aansluiting/koppeling op zit. Dan sluit je de waterslang aan zonder de dop te hoeven losdraaien.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Burgelijk
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 apr 2015 09:25
Locatie: Utrecht

Re: C'Go

Bericht door Burgelijk » wo 27 mei 2015 09:12

wellicht is het inderdaad zo simpel....
Even de handleiding afwachten, daarin zal het vast uitgelegd staan.
Kan me niet voorstellen als het in de folder staat en op internet, dat het niet zo zou zijn.

Dank, laat het weten als ik erachter ben, of de caravan binnen is
Volvo V70 2.0 5 cilinder full options (2013) - Dethleffs C'go 495 qsk met bijna alle opties (2015)

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: C'Go

Bericht door RichTrip » wo 27 mei 2015 10:31

Burgelijk schreef:wellicht is het inderdaad zo simpel....
Even de handleiding afwachten, daarin zal het vast uitgelegd staan.
Kan me niet voorstellen als het in de folder staat en op internet, dat het niet zo zou zijn.

Dank, laat het weten als ik erachter ben, of de caravan binnen is
Dat weet ik nu al. De foto is wat je krijgt. De tekst is gedeeltelijk bla-bla of gewoon foldervulling, zoiets van: uw nieuwe auto is voorzien van 4 wielen en een stuurwiel mrgreen.gif

"Buitenaansluiting voor water (zie de foto), stroom (logisch, dat heeft elke caravan) en gas (dat is een optie, of ze bedoelen de standaard aansluiting in de disselkast).

De buitengas aansluiting kost 109 euro, maar is alleen af-fabriek te leveren op de C'Trend, niet op de C'Go.

Die blauwe tankdop kun je dus vervangen door een dop met een koppeling er op, waar je zo de waterslang op kunt aansluiten.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Burgelijk
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 apr 2015 09:25
Locatie: Utrecht

Re: C'Go

Bericht door Burgelijk » wo 27 mei 2015 11:28

aha!
En het water met een slang aansluiten en op je plekje met water heb je geen omkijken meer...?
Maar zou zou het stopcontact aan de voorzijde ook niet kunnen volgens de folder, die heb ik er toch echt voor dezelfde prijs op laten zetten.
Zag ook al dat dr een trapje bij zat (dus aanschaf 1 voor niet gekocht) zal dr vast ook ergens een aansluitdop zitten voor het water.

tnx
Volvo V70 2.0 5 cilinder full options (2013) - Dethleffs C'go 495 qsk met bijna alle opties (2015)

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: C'Go

Bericht door RichTrip » wo 27 mei 2015 12:46

RE.gif
Wellicht dat de dealer het extra stopcontact monteert. Volgens de folder kan het niet af-fabriek.

Je moet wel oppassen met die waterslang als je hem permanent aangesloten laat. Die slang moet niet in de zon liggen, dat is niet zo best voor de water kwaliteit. Je kan nog makkelijker gewoon een stuk slang nemen en als de tank leeg is de slang op de camping kraan aansluiten en via de opening op de foto in de folder de watertank vullen. Als je een dop met Gardena koppeling gebruikt, dan kan je klepje niet meer dicht.

Permanent de slang aangesloten laten met de kraan open gaat toch niet omdat een caravan geen gesloten water systeem heeft. Vandaar dat een kraan in een caravan ook is voorzien van een micro schakelaar welke de waterpomp in de tank inschakelt als je de kraan opent. Ik vraag met überhaupt af of een caravankraan wel geschikt is om permanent onder waterdruk te staan. Ik denkt dat ie gaat lekken mrgreen.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
killerbee1958
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 17 okt 2014 14:38

Re: C'Go

Bericht door killerbee1958 » wo 27 mei 2015 13:13

RE.gif

Nou dat van die druk is wel een beetje achterhaald hoor.
Ik ken niet alle merken caravans maar bij mijn sprite zit er gewoon een drukvat met compressor in de wagen en zorgt het drukvat ervoor dat het watersysteem continue onder een bepaalde druk staat.
Als ik dan ook water tap dan slaat een paar seconden later mijn pompje pas aan om de druk terug op te bouwen.
Daarnaast kan ik de wagen gewoon op de permanente buitenaansluiting aansluiten. Dan wordt dit drukvat als het ware buiten het systeem gehouden door het juist plaatsen van de systeemkranen.
Ik weet dat andere merken ook zoiets al lang hebben. Stond dit weekend op een camping met een dethleff die dit ook al had.

Maar wel terecht om je af te vragen of je wagen dit ook echt aankan. Ongetwijfeld klopt dit verhaal wel bij oudere wagens waar het watersysteem hier niet op ingericht is.
Sprite Cruzer 492SR (2015) getrokken door Skoda Octavia 1.4tsi dsg

Gebruikersavatar
jalex_h
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 16 jan 2015 22:36

Re: C'Go

Bericht door jalex_h » wo 27 mei 2015 13:38

Een drukpomp is een ander verhaal, maar die zit vooral in campers en Engelse caravans. De meeste caravans hebben nog steeds een dompelpomp en dat systeem is niet ontworpen op permante druk. Er wal dan zoiets als een vlottervulsysteem aangebracht moeten worden. En een gardena of soortgelijke slang is niet geschikt voor drinkwater consumptie. Wel om je tank even mee te vullen, maar als er permanent water in staat, komen er wat stofjes vrij....
Nog los van het eerder genoemde Legion alla avegaar. Dus waarom zou je het eigenlijk willen?

Gegroet,
Afbeelding
Volvo V70 D4 GT + HomeCar 48 KMU Racer
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt

Burgelijk
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 apr 2015 09:25
Locatie: Utrecht

Re: C'Go

Bericht door Burgelijk » wo 27 mei 2015 13:39

RE.gif RE.gif en RE.gif
De caravan is gloednieuw uit de fabriek met de optie gearriveerd, volgens het boekje was het geen optie maar zolang het in de fabriek zit en technisch kan installeren ze het wel voor me.

Ik heb na de levering vanuit de fabriek even de dealer bezocht en gekeken in het nieuwe hutje.
Nu helaas 5 weken wachten tot de dealer de airco en over geïnstalleerd heeft, dit duurt helaas door drukte even.

Uiteraard ga ik het vragen bij afleveren en hoe alles werkt, daarnaast de handleiding lezen en weet ik exact hoe alles werkt.
Het begon vooral omdat ik met het rondje lopen rond de caravan de aansluitingen niet opgevallen waren.... wil niet zeggen dat ze er niet zijn zoals de folder en de website beloven.

Ik kwam kijken op een zaterdag, dus heb weinig kunnen vragen aan de dealer, vooral zaken gedaan met de monteur over hoe en waar ik de spullen wil hebben...Die aansluitingen bedacht ik een dag later pas. Hoopte dat iemand die hem al heeft ook het boekje en de caravan van top tot teen te hebben onderzocht uitsluitsel kon geven mrgreen.gif

RE.gif waarom ik het wil... op een seizoensplek niet te hoeven slepen. Deze plekken hebben namelijk een eigen kraan en afvoer.
Hoef geen uren te douchen maar simpel aansluiten, kraan open en vullen zou al top zijn.
Volvo V70 2.0 5 cilinder full options (2013) - Dethleffs C'go 495 qsk met bijna alle opties (2015)

Gebruikersavatar
killerbee1958
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 17 okt 2014 14:38

Re: C'Go

Bericht door killerbee1958 » wo 27 mei 2015 14:00

jalex_h schreef: Dus waarom zou je het eigenlijk willen?

Gegroet,

Tja, ik heb de sprite niet gekozen op aanwezigheid van de permanente wateraansluiting maar nu ik het dit afgelopen weekend een keer gebruikt heb zie ik, net als burgelijk, wel het voordeel ervan.
Nu is op vakantie een of twee keer met je tankje heen en weer lopen ook geen halszaak maar als het niet hoeft dan krijg je wel weer extra tijd om een extra glaasje wijn te nuttigen.
Belangrijk?? NEE. Comfortabel?? JA.

Ik merk dat ik snel kan wennen aan alle luxe die we tegenwoordig in ons sleurhutje meesjouwen. Maar onderschrijf dat het nooit zo kan zijn dat het zonder niet mogelijk is om ook heel plezierig te kamperen. mrgreen.gif
Sprite Cruzer 492SR (2015) getrokken door Skoda Octavia 1.4tsi dsg

Burgelijk
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 apr 2015 09:25
Locatie: Utrecht

Re: C'Go

Bericht door Burgelijk » wo 27 mei 2015 15:11

Helemaal mee eens!
Ben ook burgerlijk genoeg dat ik nog geniet van de afwas doen met de kleintjes!
is meer voor komend najaar en volgend voorjaar. Dan willen we in onze achtertuin gaan kamperen in Doorn.
Daar staan we nu met 26 jaar oude caravan van mn schoonouders. Helaas de plek even delen met zwager en schoonzus maar volgend jaar willen we hier zelf staan.

Dit zijn zogenaamde comfort plaatsen. Dit betekend met eigen water, afvoer en kabel tv.
Zou wel leuk zijn dit een beetje te kunnen gebruiken.

Voor de drie weken in de zomer in het buitenland zal het niet gebruikt worden, neem aan dat ik hier geen eigen kraan en afvoer heb boos.gif
Volvo V70 2.0 5 cilinder full options (2013) - Dethleffs C'go 495 qsk met bijna alle opties (2015)

Gebruikersavatar
killerbee1958
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 17 okt 2014 14:38

Re: C'Go

Bericht door killerbee1958 » wo 27 mei 2015 15:19

RE.gif

Ook op sommige luxe zomercampings kan je een comfort plek met dit soort voorzieningen treffen hoor.
Ik stond dit weekend zelf op een boerencamping met dit soort luxe voorzieningen.

Het is maar wat je kiest. (maar ik zou de camping hier dus niet snel op selecteren, maar als het er toch is dan wel gebruiken natuurlijk)
Sprite Cruzer 492SR (2015) getrokken door Skoda Octavia 1.4tsi dsg

peter stupers
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 14 feb 2011 21:18

Re: C'Go

Bericht door peter stupers » do 28 mei 2015 15:10

JOOO, morgen onze nieuwe C-go 475 EL ophalen, kunnen we onze inventaris eens op hun nieuwe plekken gaan leggen en vast voorgenieten van de nieuwe aanwinst. haphop.gif
En gaat het eens hoog tijd worden om ermee te kamperen. blij.gif
Groeten uit Tilburg. Peter.

Plaats reactie

Terug naar “Dethleffs”